زیبایی

جوش در زمستان | علل و راه های درمان

پوست و زیبایی ، علل و راه های درمان جوش زدن صورت در زمستان در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

انواع جوش بدن و درمان آن

درمان جوش چقدر طول میکشد ، جوش در زمستان

 

 

علت جوش زدن پوست در زمستان

هوا گرم نیست، دانه‌های عرق، روی پوستتان را نمی‌پوشاند، پس این جوش‌ها از کجا می‌آیند؟

گرچه انتظار دارید در زمستان، دور از چشم آفتاب داغ، حال و روز پوستتان بهتر باشد، اما حتی در روزهای سرد هم آکنه‌ها پوستتان را می‌پوشانند و بیشتر از روزهای تابستان، شما را درگیر می‌کنند.

 

برخی از بررسی‌ها، از افزایش ۱۱درصدی آکنه در روزهای زمستان خبر می‌دهند و محققان دلایل متفاوتی را برای این موضوع عنوان می‌کنند. به گفته آن‌ها، در روزهای سرد، پوست شما برای محافظت از خود، نوعی چربی را از خود بیرون می‌فرستد و این چربی، در عین لطیف نگه‌داشتن پوستتان، می‌تواند منافذ آن را هم مسدود و زمینه را برای بروز آکنه فراهم کند. به گفته متخصصان، در چنین شرایطی، احتمال سر زدن آکنه روی بینی و چانه شما بیشتر می‌شود. در این شرایط، آن‌ها استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده را توصیه می‌کنند. به گفته متخصصان، اگر در روزهای زمستان پوستتان را با کرم‌های بدون روغن مرطوب نگه ‌دارید، میل پوست شما به بیرون فرستادن چربی‌ها کمتر می‌شود و احتمال بروز آکنه هم کاهش پیدا می‌کند.

 

گذشته از این، آن‌ها برای محافظت از پوست در فصل زمستان، مرطوب نگه‌داشتن محیط را هم توصیه می‌کنند. به گفته متخصصان، در این روزها بهتر است هوای خانه را با کمک دستگاه‌های بخور و هواشور مرطوب نگه ‌دارید تا هم آلودگی‌های محیط کمتر شود و هم سلامت پوستتان به خطر نیفتد. اگر شما استرس‌تان را کنترل می‌کنید، سطح قندخونتان بالا نمی‌رود، به مشکلات هورمونی دچار نیستید و برای کم‌کردن چربی پوستتان هر روز دوش می‌گیرید، حتما این روش را امتحان کنید. گاهی دلیل پیداشدن آکنه روی پوستتان نه آلودگی است، نه نوسانات هورمونی. گاهی حل کردن این مشکل، ساده‌تر از چیزی است که همیشه فکرش را می‌کرده‌اید.

 

چرا در فصل های سرد آکنه میزنیم ؟

زدن آکنه در فصل های سرد مثل پاییز و زمستان عادی هست و دلیل های مختلفی دارد در ادامه میتوانید ما را دنبال نمایید .

 

فصل تابستان به اتمام رسیده و به تازگی وارد فصل پاییز شده ایم. اما به رغم تمام زیبایی ظاهری پاییز که حاوی جشنواره ای از رنگ های جذاب میشود، آب و هوای این فصل میتواند برای بعضی افراد به شکل‌گیری مشکلی بزرگ منتهی شود؛ ظهور غیر قابل توضیح آکنه.

 

 

درمان خانگی جوش های هورمونی

درمان جوش های زیر پوستی با گیاهان دارویی

 

با کاهش دما شدت نمایان شدن آکنه نیز در بعضی افراد افزایش می یابد. در حقایق، فصل پاییز و افت دما میتواند یکی از دلایل مخفی مواجهه با آکنه باشد.

 

دماهای سرد، بادهای شدید، و رطوبت کم سبب خشکی پوست میشوند. اما به نظر میرسد پوست پیام رابه درستی دریافت نمی‌کند، زیرا به ساخت چربی که سبب آکنه میشود، ادامه میدهد، و سلول های مرده و بدون آب پوست و باکتریها را زیر پوست به دام می اندازد. این شرایطی بینظیر برای بروز آکنه های اخیر هست. نمایان شدن آکنه لزوما تنها به ناحیه صورت انسان محدود نمی‌شود ودر دیگر نقاط بدن نیز می‌توانید شاهد شکل‌گیری انها باشید.

 

پس، برای از بین بردن جوش های سر سیاه یک‌بار برای همه ی وقت چه کاری می‌توان انجام داد؟ کارشناسان بهرهگیری از یک لایه بردار پوست برای از بین بردن سلول های مرده پوست و آلودگی به دوست بهرهگیری از یک مرطوب کننده در راستای پشتیبانی از پوست صورت در برابر هوای خشک و سخت پاییز و زمستان را پیشنهاد میکنند.

 

 

منشا جوش صورت

درمان جوش صورت

 

جوش در زمستان | علل و راه های درمان

 

منبع : salamatnews.com / تالاب / بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا