تناسب اندام

کاهش وزن بهتر | چگونه کاهش وزن زیاد داشته باشیم؟

تناسب اندام ، راهکارهایی برای کالری بیشتر سوزاندن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

راههای کاهش وزن سریع

کاهش وزن در یک هفته ، کاهش وزن بهتر

 

 

۶ توصیه‌ی روانشناسان برای کاهش وزن بهتر

همیشه به دنبال راه‌های بهتر و جدیدتری برای کاهش وزن هستید اما انگار هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرید؟ آیا تا به حال شده اهداف کاهش وزنتان را از دید روانشناسانه بررسی کنید؟

 

۱٫ با خودتان روراست باشید

اول از خودتان بپرسید آیا مراقب خودتان هستید. آیا رژیم غذایی‌تان سالم و مغذی هست؟ آیا بدنتان را به فعالیت وامی‌دارید و خوب و کافی می‌خوابید؟ اگر چنین باشد بدنتان باید وزن ایده آلش را داشته باشد. وقتی افراد سعی می‌کنند آخرین ۵ یا ۱۰ کیلوی اضافی را از دست بدهند، گاهی کاری که می‌کنند در واقع جنگیدن با بدنشان است. اگر پنج سال است که تلاش می‌کنید به وزن دلخواهتان برسید، پس در واقع به دنبال از دست دادن چربی‌های اضافی نیستید، بلکه می‌خواهید تصویر بدنی‌تان را بهتر کنید، یعنی بدن فعلی‌تان را دوست ندارید و بیشتر دلتان می‌خواهد اندام دیگری داشته باشید. تا زمانی که بدنتان را دوست نداشته باشید و آن را نپذیرید کاری هم نمی‌توانید برایش بکنید.

 

۲٫ هوشمندانه‌تر غذا بخورید

افرادی که وزنشان را در کنترل دارند و برای بلندمدت هم آن را حفظ می‌کنند، کسانی هستند که آگاهانه غذا می‌خورند. آن‌ها به بدنشان گوش می‌دهند تا ببینند چه زمانی گرسنه است و چه زمانی نیاز به خوردن مواد مغذی دارد. این افراد وقتی که بدنشان سیر می‌شود و پیام توقف را صادر می‌کند خوب آن را دریافت می‌کنند. کسانی که هوشمندانه غذا می‌خورند دقت می‌کنند تا ببینند هر غذایی که می‌خورند چه تأثیری بر بدنشان دارد. این‌ها همان کسانی هستند که در لحظه حضور دارند، مکث می‌کنند، شتاب ندارند و قبل از هر انتخابی از خود می‌پرسند: آیا این غذا برای من خوب است؟

 

۳٫ آرامش را تجسم کنید تا به آرامش برسید

هیپنوتراپی برای دادن انگیزه، فوق‌العاده است. کاربرد مدرن هیپنوتراپی، تلقین‌های مثبت جهت بهبود کارایی فردی است؛ پروسه‌ای که با کمک یک هیپنوتراپیست حرفه‌ای اجازه می‌دهید ذهنتان نسبت به ایده‌های جدیدی که برای شما و عمق وجودتان مناسب است باز شود. هیپنوتراپی بسیار آرامش‌بخش است. می‌توانید در خانه، خودتان یک هیپنوتراپی سبُک انجام دهید؛ چشم‌ها را ببندید، نفس‌های عمیق بکشید و تصور کنید دوست دارید روزتان چگونه پیش برود. مثلاً تصور کنید یک روز سخت و پراسترس کاری را تمام کرده‌اید و حالا بعد از یک پیاده‌روی، احساس خیلی بهتری دارید، به خانه برمی‌گردید و یک دوش آب گرم می‌گیرید و … .

 

۴٫ هدفتان را اصلاح کنید

برای بیشتر افراد، خود ِ کاهش وزن، هدف است که در بلندمدت نمی‌تواند کمکی بکند، زیرا به محض اینکه به وزن ایده آل برسند، انگیزه را از دست می‌دهند. سعی کنید تمرکزتان را از عددی که ترازو نشان می‌دهد بردارید و روی جنبه‌های سلامتی و احساسی که دارید متمرکز شوید.

 

۵٫ هیجانی نخورید

بخشی از هوشمندانه غذا خوردن این است که تمام دلایل غذا خوردنتان را بدانید؛ آیا غذایی را می‌خورید به این دلیل که استرس دارید؟ آیا علت غذا خوردنتان این است که به احساس بهتری می‌رسید؟ خیلی وقت‌ها ممکن است اصلاً گرسنه نباشید و اشتهای غیرواقعی‌تان، دلیل پنهان دیگری داشته باشد.

 

۶٫ با طب فشاری، اشتهایتان را کنترل کنید

یکی از بهترین راه‌های کاهش وزن استفاده از طب فشاری است. طب فشاری، تکنیکی مجاز است که از آن برای کنترل هوس‌های غذایی‌تان هم می‌توانید استفاده کنید. هر وقت هوس کردید چیزی بخورید، نقاط مشخصی را در صورت و بدنتان (مثلاً گوشه‌ی چشم‌ها و زیر استخوان ترقوه) فشار دهید تا پیامی آرام‌کننده به مغزتان بفرستید که کمکتان می‌کند بیشتر فکر کنید و انتخاب‌های بهتری داشته باشید. وقتی این کار را می‌کنید، می‌توانید احساس کنید که اشتهایتان خیلی کمتر یا حتی برطرف شده است.

 

توصیه هاى غذایى براى کاهش وزن

در این مطلب توصیه لازم برای کاهش وزن را برای شما بیان می کنیم. اگر در حال حاضر رژیم لاغری دارید ، سعی کنید به توصیه های زیر عمل کنید.

*براى جلوگیرى از بروز مشکلات گوارشى مثل یبوست، در طول رژیم حتماً مقدار روغن ذکر شده در رژیم خود را ( که بهتر است روغن زیتون باشد)، فراموش نکنید.

 

* حبوبات را که منابع بسیار خوب پروتئین و فاقد چربی هستند را در رژیم خود استفاده کنید. فقط قبل از طبخ حتماً آنها را خیس کنید تا از نفخ آنها کاسته شود. براى جلوگیرى از نفخ احتمالى پس از صرف حبوبات یک استکان کوچک عرق نعنا یا عرق رازیانه را به شما توصیه مى کنم.

 

*در طول رژیم خود این ضرب المثل انگلیسى را به خاطر داشته باشید که خوردن روزانه یک عدد سیب شما را از مراجعه به پزشک بى نیاز مى کند (بهتر است، سیب با پوست میل شود). بهتر است در طول رژیم مصرف میوه هاى بسیار شیرین نظیر موز ، زرد آلو ، خربزه و… را محدود کنید.در متون قدیمى به نقش گیلاس و انگور در کاهش وزن(البته به میزان حساب شده و به صورت ناشتا) اشاره شده است.

 

 

مدت زمان کاهش وزن

برنامه غذایی برای کاهش وزن

 

 

مصرف سبزیجات، چه به صورت خام و چه پخته، به دلیل داشتن کالری کم ، در رژیم لاغری آزاد است.

*همچنین مصرف یک لیوان آب (آب ولرم بهتر است) همراه با یک عدد لیموى تازه یا آب لیمو، در اتمام هر وعده غذایى توصیه مى شود.

 

*از سبزیجات، مصرف شلغم چه به صورت خام در سالاد و چه به صورت پخته (چون در طبخ احتیاج به روغن ندارد)،همچنین اسفناج پخته و انواع دیگرى از سبزیجات به دلیل کم کالرى بودن آنها توصیه مى شود. گوجه فرنگى یکى از سبزیجات کم کالرى و سرشار از ویتامینC است، بنابراین اگر نسبت به آن آلرژى غذایى ندارید مصرف آن را در رژیم غذایى خود قرار دهید.

*درباره طبخ برنج بهتر است، برنج به صورت کته و با مقدار خیلی کمی روغن مایع پخته شود.همچنین همراه برنج اگر پیاز خورده شود، ویتامین هاىBبرنج جذب مى شود.

 

*ضرب المثل دیگرى وجود دارد که مى گوید ماهى غذاى مغز است، بنابراین حداقل هفته اى یک بار ماهی بخورید.

* چاى و قهوه را حداقل یک ساعت پس از صرف غذا و حتى الامکان به صورت رقیق بنوشید (بیشتر از ۷ فنجان رقیق در روز توصیه نمى شود).

 

*همراه غذاهاى گوشتى از منابع ویتامینCمثل آب مرکبات ( پرتقال ، لیمو و نارنج )،جعفرى تازه، گوجه فرنگى، فلفل دلمه ای و … استفاده کنید تا آهن آن بهتر جذب شود.

*لازم است بدانید که سویا از منابع بسیار عالى پروتئین گیاهی (بدون چربى) است که در کاهش چربى هاى خون نیز اثرات شگرفى دارد (کلسترول،LDL، ترى گلیسیرید). این ماده غذایى براى خانم هایى که دوران یائسگى را مى گذرانند بسیار سودمند است و همچنین براى خانم هاى شیرده و افراد مبتلا به پوکى استخوان هم نافع است.

 

* نوشیدن ۸ لیوان آب در روز را فراموش نکنید و هر روز پس از برخاستن از خواب یک لیوان آب ولرم یا یک عدد میوه میل کنید.

*به طور کلى سعى کنید لبنیات مصرفى شما از نوع کم چرب باشد. فراموش نکنید که غفلت از خوردن شیر و فرآورده هاى لبنى ، اثرات مضر جبران ناپذیرى مانند پوکى استخوان را به دنبال خواهد داشت، پس مصرف حداقل ۲ لیوان شیر یا ماست در روز را فراموش نکنید.

 

*بشقاب غذاى خود را کوچک انتخاب کنید، غذاى خود را کشیده و در جایى دورتر از منبع اصلى غذا (دیس، قابلمه و…) آن را میل کنید. سعى کنید قاشق را در فواصل بردن به دهان در بشقاب بگذارید و مجدداً بردارید و اگر مى توانید از چنگال استفاده کنید.
در طی رژیم لاغری سعی کنید هر روز صبح به صورن ناشتا ، یک لیوان آب ولرم بنوشید.

 

*سبزیجات برگ سبز تیره و میوه هاى زرد رنگ سرشار از ویتامینA و یا پیش ساز آن است، بنابراین از مصرف برگ سبز رنگ تیره کاهو امتناع نورزید و به خوردن میوه ها و سبزیجات سبز و زرد توجه داشته باشید. طالبى یکى از منابع بسیار عالى این ویتامین است. هویج ، کاهو، بروکلى ، لوبیا سبز، بامیه، هلو و … سرشار از ویتامینA است.

 

*مصرف مواد غذایی مثل ترشى، خیار شور، آدامس هاى بدون قند ، چاى، قهوه و چاشنى هاى ترش به دلیل کم کالرى یا بدون کالرى بودن آزاد است، ولى مصرف بسیارى از آنها براى شما مشکل تغذیه اى (در صورت زیاده روى) ایجاد مى کند، پس استفاده کم از آنها را در برنامه غذایى خود داشته باشید.

 

* گردو و بادام از بهترین دانه هاى گیاهى هستند که هر ۲ عدد گردوى کامل معادل ۱ قاشق غذا خورى روغن مایع و یک قاشق مربا خورى روغن جامد، کره، مارگارین کالرى دارد، چربى آن بسیار مفید بوده و قابل استفاده در میان وعده ها و یا همراه با سالاد است.

 

* عدس از منابع بسیار عالى پروتئین است. حاوى ویتامین هاىB و مواد معدنى است، مصرف آن را به شکل عدسى (بدون افزودن آرد و سیب زمینى ) بسیار توصیه مى کنم.

*در رژیم کاهش وزن تاکید اساسى بر مصرف شام زود هنگام (قبل از ساعت ۸) است. بنابراین به شما توصیه مى کنم قبل از خواب یک لیوان شیر ولرم بنوشید، زیرا شیر گرم مدت زمان بیشترى در معده مى ماند و احساس سیرى بیشترى در طول شب خواهید داشت. همچنین شیر ولرم باعث آرامش اعصاب می شود و می توانید خواب راحتی داشته باشید.

 

 

کاهش وزن سریع با قرص

کاهش وزن و لاغری

 

کاهش وزن بهتر | چگونه کاهش وزن زیاد داشته باشیم؟

 

 

منبع: salamatnews.com / بیتوته / تبیان

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا