ورزش

میگرن و ورزش | تاثیرات ورزش بر درمان میگرن چیست؟

ورزش عمومی ، ورزش های مفید بر میگرن ، در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

درمان سریع میگرن

حرکت یوگا برای سردرد ، میگرن و ورزش

 

 

آیا می‌توان با وجود میگرن ورزش کرد؟

بسیاری از افرادی که به میگرن مبتلا هستند به دلیل احتمال ایجاد سردرد از ورزش کردن دوری می کنند در صورتی که این افراد می توانند با در نظر گرفتن موارد خاصی ورزش را در برنامه هفتگی خود قرار دهند.

 

به نقل از mens health ، یک متخصص اعصاب از مرکز سلامت NYU معتقد است که افراد مبتلا به میگرن با رعایت کردن رژیم غذایی و داشتن خواب مناسب می توانند ورزش را هم در برنامه خود داشته باشند.

 

افراد مبتلا به میگرن می توانند سه بار در هفته و به طور کلی ١۵٠ دقیقه در هفته ورزش هوازی انجام دهند. این افراد باید به یاد داشته باشند که خواب آنها باید منظم و کافی باشد. همچنین وعده های غذایی منظمی بخورند و یک ساعت و نیم قبل از ورزش غذا خورده باشند.

این افراد نباید با گرسنگی ورزش کنند زیرا قند خون پایین باعث افزایش احتمال سردرد می شود.

 

مصرف آب کافی نیز در هنگام ورزش بسیار مهم است.

برنامه ورزشی افراد مبتلا به میگرن باید منظم باشد. در صورت مشاهده هر گرنه علائم مربوط به سردرد بهتر است ورزش را متوقف کنید.

 

 ورزش و میگرن

همانطور که می دانید میگرن نوعی سردرد است که برخی افراد را گرفتار می کند. سر درد به صورت عود کننده و شدید بوده و اغلب موارد فرد را آزار می دهد و فعالیتهای معمول را مختل می سازد. با ورزش و فعالیت مناسب می توان این وضعیت را بهتر کرد.

 

 

علائم میگرن عصبی

درمان سردرد با ماساژ

 

یک برنامه ی ایروبیک ملایم، می تواند تناوب حملات و شدت حمله های سردرد را کاهش دهد. در واقع، ورزش مداوم و شدید می تواند منجر به تسریع روی دادن سردرد میگرنی شود به همین دلیل باید در انجام فعالیتها دقت و احتیاط کنید. همچنین نوع فعالیتی که می کنید باید سنجیده و دقیق باشد تا فعالیت منجر به تشدید سردرد نگردد.

 

ورزش روزانه به عنوان یک عامل پیشگیری کننده محسوب می شود. البته این عامل در زمان بروز حمله میگرن نمی تواند با درد رقابت کند و در این زمان موثر نیست.

ورزش و فعالیت، تنشها و فشارهایی که بر بدن وارد می شود را از بین می برد. همچنین گردش خون در بدن را تسهیل می کند. هر دوی اینها تغییرات فیزیولوژیکی هستند که احتمال حمله های میگرنی را کاهش می دهند.

 

افرادی که از این بیماری رنج می برند و یک برنامه ی ایروبیک ملایم و منظم دارند، کاهش در تناوب حملات را ذکر می کنند. به گفته ی این افراد تکرار حملات به نصف کاهش می یابد. البته وضعیت افراد مختلف با هم متفاوت است و چنانچه در انجام ورزشها با مشکلی مواجه شدید باید ورزش را قطع کرده و از پزشک خود راهنمایی بخواهید.

 

در اینجا تعدادی ورزش برای بهتر شدن میگرن شما پیشنهاد می کنیم:

۱- قدم زدن یا دویدن به مدت ۳۰ دقیقه در روز و حداقل سه بار در هفته. هنگامی که بدن شما طی چند ماه در این وضعیت قرار بگیرد، با افزایش اکسیژن، مواد مغذی و افزایش توانایی فیزیکی، می توانید کاهش در حملات میگرن را تجربه کنید.

 

۲- به ورزشی که به آن علاقه دارید بپردازید مانند تنیس، بسکتبال،والیبال، بیس بال و یا فوتبال.

۳- می توانید به میزان پنج بار در هفته دوچرخه سواری کنید.

 

 

ورزش درمانی

درمان های موثر میگرن

 

میگرن و ورزش | تاثیرات ورزش بر درمان میگرن چیست؟

 

منبع: isna.ir / بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا