موفقیت

افراد دوست داشتنی | ویژگیهای افراد دوست داشتنی و جذاب چیست؟

خودشناسی ، علل جذابیت افراد دوست داشتنی ، در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

چرا بعضی ها دوست داشتنی هستند

افراد دوست داشتنی چگونه صحبت میکنند ، افراد دوست داشتنی

 

 

راز جذابیت انسان‌های دوست داشتنی

حتما شما هم در اطراف تان افرادی را دارید که بسیار محبوب اند به طوری که دوست دارید همیشه با آنها در تماس باشید. اگر به شخصیت این افراد نگاهی بیاندازید، خواهید دید که برخی رفتارها در تمام آنها مشترک است. افرادی که از نظر اکثریت جذاب اند، به اصطلاح کاریزما دارند. اگر دوست دارید که با عادات رفتاری افراد جذاب آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

 

آنها شنونده خوبی هستند

افراد جذاب، شنونده های خوبی هستند. زمانی که شما برای آنها حرف می زنید، مدام وسط حرف تان نمی پرند و تمام حرف هایتان را با دقت گوش می دهند. در واقع آنها به شما این حس را منتقل می کنند که حرف هایتان برایشان اهمیت زیادی دارد. بنابراین اگر شما هم می خواهید که در یک مکالمه چهره جذابی از خود نشان دهید، شنونده خوبی باشید.

 

بدون فکر حرف نمی زنند

افراد جذاب نه تنها شنونده های خوبی بلکه سخنگوهای توانمندی نیز هستند. آنها برای تک تک جمله هایی که می خواهند به زبان آورند، فکر و از بیان حرف های مبهم خودداری می کنند. اگر ما در کلامی که به زبان می آوریم محتاط نباشیم، پس از مدتی اطرافیانمان را از خود می رنجانیم اما اگر کلام مان فکر شده باشد، تاثیری مثبت خواهد گذاشت.

 

نصیحت های دیگران را جدی می گیرند

اگر کسی از شما بخواهد که در مورد موضوعی به او پیشنهاد دهید، بدین معنی ست که برای نظرات شما ارزش قائل است و به شما اعتماد دارد. چنین آدمی، از این جهت که غرور بی جا ندارد و از کمک گرفتن از دیگران خجالت نمی کشد، به چشم همه فردی جذاب و به یاد ماندنی جلوه خواهد کرد.

 

خود واقعی اش است

بسیاری ار افراد زمانی که در جمعی قرار می گیرند، خود واقعی شان را از یاد برده و نقش بازی می کنند. اما این رفتار نه تنها جذابیتی نخواهد داشت، بلکه حس بدی هم به طرف مقابل منتقل می کند. اگر ما فردی دوست داشتنی باشیم، نیاز به نقش بازی کردن نداریم و همین واقعی بودن است که ما را در نگاه دیگران جذاب می کند.

 

به تلفن شان وابسته نیستند

هیچ چیز آزار دهنده تر از این نیست که شما در حال صحبت با فردی باشید که مدام گوشی اش را چک می کند. اگر می خواهید که شخصیت جذابی داشته باشید، هنگامی که در کنار دیگران هستید باید گوشی تان را فراموش کنید. در غیر این صورت به طرف مقابل تان این حس را منتقل می کنید که هیچ ارزشی برای شما ندارد.

 

اسم شما را به زبان می آورند

حتما شما هم دوست دارید که نام تان را از زبان دیگری بشنوید. فردی که کاریزما دارد، نام شما را فراموش نمی کند و سعی می کند در حرف هایش شما را به نام بخواند. یکی از کارشناسان می گوید: «نام شما مهمترین کلمه در جهان تان است، نام تان قدرت و انرژی و احساس فوق العاده ای دارد.» زمانی که شما نام خودتان را می شنوید، توجه تان بیشتر جلب می شود و به تبع اعتمادتان به طرف مقابل نیز افزایش می باید.

 

زبان بدن قدرتمندی دارند

افراد جذاب می دانند که نباید تنها به حرف تکیه کرد. آنها علاوه بر حرف های فکر شده ای که به زبان می آورند، زبان بدن قوی نیز دارند. در واقع آنها به کمک زبان بدن خود بر حرف هایشان تاکید و منظورشان را بهتر می رسانند. به عنوان مثال لبخند و تماس چشمی دو فاکتور مهم افراد جذاب است که حس مثبت و راحتی را به طرف مقابل منتقل می کنند.

 

به دنبال نقطه مشترک هستند

همه ما با یکدیگر مشترکاتی داریم اما آنچه اهمیت دارد پیدا کردن آنهاست. افرادی که کاریزما دارند، در ارتباط با دیگران بسیار موفق اند. در واقع آنها یاد گرفته اند که چگونه بین خود و اطرافیان شان نقاط مشترک پیدا کنند. آنها سعی می کنند که مکالمه را به سمتی مثبت سوق دهند و ثابت کنند که طرف مقابل شان برایشان اهمیت دارد.

 

به همه احترام می گذارند

برای افراد جذاب فرقی نمی کند که با چه کسی در ارتباط اند، می خواهد ریئس اش باشد یا گارسون یک رستوران، آنها با همه به یک شیوه و با احترام برخورد می کنند. از نظر آنها همه لیاقت احترام و رفتار خوب را دارند. در حقیقت آنها خودشان را بالاتر از دیگری نمی بینند و همین طرز فکر آنها را جذاب می سازد.

 

ثبات شخصیتی دارند

حتما دیده اید افرادی را که بسته به مود و حال آن روزشان، رفتارشان هم تغییر می کند. به عنوان مثال یک روز که از دست مادرش عصبانی ست، جواب سلام تان را هم نمی دهد. اما افرادی که کاریزما دارند، بدون توجه به حال شان، همیشه با دیگران به یک شکل برخورد می کنند. همین رفتار باعث می شود که دیگران همیشه روی ثبات شخصیتی آنها حساب و احساس راحتی بیشتری با آنها کنند.

 

آنها شوخ طبع هستند

برخی ها فکر می کنند که هر چه اخموتر باشند و خودشان را بیشتر بگیرند، از نظر دیگران جذاب ترند. در حالی که اینگونه نیست. افراد جذاب اعتماد به نفس بالایی دارند، بنابراین از این که گاهی دیگران را بخندانند، هراسی ندارند. دیگران نیز به جای این که به آنها بخندند، با آنها می خندند و همین رفتار بر محبوبیت و جذابیت آنها می افزاید.

 

۱۰ ویژگی افراد دوست داشتنی

در باور عموم ، انسان های دوست داشتنی ، به طور ذاتی این گونه هستند.اما باید گفت محبوبیت ، ویژگی مادرزادی نیست و هر کس با استفاده از هوش احساسی خود می تواند به آن دست یابد. در ادامه ده ویژگی انسان های دوست داشتنی را برای شما بیان خواهیم کرد :

 

۱- آن ها سوال می پرسند

بزرگترین اشتباه مردم در گوش دادن به سخنان طرف مقابل، از آن جایی به وجود می آید که همه به قدری مشغول آماده کردن سخنان بعدی خود هستند که به هیچ وجه متوجه سخنان گوینده نمی شوند،‌ جملات رسا و شیوا بیان می شوند، اما معانی آن ها در گوش و ذهن شنوندگان گم می شود.

 

راحت ترین راه برای فرار از چنین مسئله ای، پرسش است. مردم عاشق این هستند که شما به حرف هایشان گوش فرا دهید و به نظراتشان احترام بگذارید. پرسش بزرگترین نشانه برای آنان است که بفهمند نه تنها به سخنان آنان توجه کرده اید، بلکه به آن ها اهمیت نیز داده اید.به طور حتم از این که ببینید با سوال پرسیدن چه قدر بر محبوبیت شما افزوده می شود، کاملا غافلگیر خواهید شد.

 

۲- تلفن خود را کنار می گذارند

هیچ چیز به اندازه یک پیامک یا تماس در حین گفت و گو، افراد مقابل شما را آزرده خاطر نیم سازد. حتی یک نگاه کوتاه به تلفن نیز می تواند به آن ها این موضوع را القا کند که شما توجهی به سخنان و بحث جاری ندارید و از صحبت کردن با طرف مقابل لذت نمی برید . وقتی وارد گفت و گو می شوید، تمام انرژی خود را برروی آن متمرکز کنید. هنگامی که این کار را بکنید،‌ خودتان نیز لذت بیشتری از صحبت با مردم خواهید برد.

 

۳- راستگو هستند

راستگو بودن یکی از صفات انسان های محبوب است.هیچ کس از دوستان تقلبی خوشش نمی آید. مردم به سوی افرادی جذب می شوند که از اطمینان به آن ها خاطر جمع باشند. صحبت با افرادی که هیچ اطلاعی از نیات و احساسات آن ها نداریم،‌بسیار مشکل و طاقت فرسا است. انسان های دوست داشتنی به خوبی خود را می شناسند و سعی نمی کنند برای کسب رضایت دیگران، خود را انسانی دیگر نشان دهند.

 

 

شخصیت دوست داشتنی

چگونه دختری دوست داشتنی باشیم

 

 

۴- آن ها در رابطه با دیگران قضاوت نمی کنند

اگر می خواهید تبدیل به فردی دوست داشتنی شوید، باید ذهنی باز داشته باشید. هیچ کس دوست ندارد با کسی درد دل یا صحبت کند که قبل از پایان بحث در ذهن خود هزاران قضاوت و نظر درست کرده است، قضاوت ها و نظراتی که طرف مقابل به هیچ وجه مایل به شنیدن آن ها نیست. برای از بین بردن قضاوت زودرس ، باید سعی کنیم دنیا را از دیدگاه دیگران نیز نگاه کنیم. این جمله بدان معنا نیست که به دیدگاه آن ها باور پیدا کنیم یا آن را نفی کنیم،‌تنها نگاه از دایره چشمان افراد، باعث خواهد شد که هیچ گاه در مورد هیچ کس قضاوت زودرس نکنید.

 

۵- آن ها دنبال جلب توجه نیستند

مردم به انسان هایی که دیوانه وار دنبال جلب توجه هستند آلرژی دارند، حتما نیاز نیست انسان خیلی خاص و نابی باشید تا همه عاشق شما شوند. تنها برخورد دوستانه و توجه به افراد، می تواند جایی برای شما در دل آن ها باز کند.

 

هنگامی که با روی خوش،‌اعتماد به نفس و ذهنی باز با دیگران صحبت کنید، خیلی راحت می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. اگر سعی کنید به همه اثبات کنید که انسان مهم و یگانه ای هستید،‌خیلی سریع دوستان خود را از دست می دهید. مردم از افرادی که خود را از موضع بالاتر می بینند نفرت خاصی دارند.

 

تصور کنید، برای کسب موفقیتی که دیگران باعث آن بوده اند، شما مورد قدردانی قرار گرفته اید. افرادی که بلافاصله از یاری دهندگان خود یاد می کنند،‌به راحتی دوستی خود را با آن ها استحکام می بخشند. در مقابل آن هایی که تمام افتخار پیروزی را به نام خود ثبت می کنند، تمامی حامیان خود را در کسری از ثانیه از دست می دهند.

 

۶- لبخند می زنند و از زبان بدن استفاده می کنند

در مواجهه با سخنان دوستان، به آن ها لبخند بزنید. لبخند آن ها را به دوستی با شما ترغیب می کند. اگر احساسات خود را با زبان بدن و اشاره بیان کنید، مردم همانند مورچه هایی که به سمت سفره پیک نیک جذب می شوند، به سوی شما می آیند. حرکت دادن دست ها و بازو ها و مستقیم نگاه کردن به افراد همگی نشانه ای از هوش اجتماعی فرد هستند که موجب محبوبیت خواهند شد.

 

۷ – در دیدار اول اثری ماندگار در ذهن طرف مقابل به جا می گذارند

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد نظرات مردم درباره هر کس، در همان هفت ثانیه نخست دیدار اول شکل می پذیرد. باقی زمان باقی مانده را نیز صرف قضاوت و بررسی نظر اولیه خود می کنند.این مسئله ممکن است عجیب به نظر برسد، اما از آن طرف می توان از آن بهره برداری کرد. قابل اطمینان باشید و با لبخند و احترام به طرف مقابل،‌اثری ماندگار در ذهن او بر جای بگذارید.

 

۸- دیگران را با نام کوچک خطاب می کنند

نام شما بخشی از هویت شما است. افرادی که در مواجهه و گفت و گو با دوستان خود از نام کوچک آن ها استفاده می کنند، همواره دوستانه تر و قابل اطمینان تر هستند. مردم عاشق این هستند که شما در حین یک گفت و گو، بارها آنان را با نام کوچک خطاب کنید.

 

۹- می دانند چه زمانی سخن بگویند

هیچ گاه نباید به سرعت مشکلات و اعترافات خود را نزد هر کسی مطرح کنید،‌در غیر این صورت شما را به عنوان انسانی شاکی و غرغرو خواهند شناخت.افراد هوشمند با توجه به سخنان دیگران، زمان مناسب برای بازگو کردن مشکلات خود را می فهمند.

 

۱۰- میان شور و هیجان خود تعادل برقرار می کنند

مردم جذب افرادی می شوند که شور و هیجان داشته باشند.افرادی که در جمع دوستان خود شاد و در محیط کار افرادی جدی اما دوستانه هستند، عمدتا در زندگی خود موفقیت بیشتری کسب می کنند و می توانند دوستان بیشتری پیدا کنند.

 

افراد دوست داشتنی، به راستی انسان های نمونه و خاصی هستند، اما این خاص بودن از کودکی همراه آن ها نبوده و هر کسی می تواند تبدیل به انسانی دوست داشتنی شود.آن ها همیشه سرحال هستند و به اطرافیان خود توجه می کنند. اگر شما نیز از این راهکار ها در زندگی خود استفاده کنید، خیلی زود نتایج شگفت آور آن ها را مشاهده خواهید کرد.

 

 

دوست داشتنی ترین جملات

افراد جذاب و دوست داشتنی

 

افراد دوست داشتنی | ویژگیهای افراد دوست داشتنی و جذاب چیست؟

 

منبع : پارسینه / برترین ها

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا