ازدواج و همسرداری

میانسالی و رابطه جنسی | رابطه زناشویی در میانسالی چگونه است؟

آموزش مسائل جنسی ، نکات مهم آمیزش جنسی در سنین بالا در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

مردان بعد از پنجاه سالگی

اوج لذت مردان در چه سنی است ، میانسالی و رابطه جنسی

 

 

آیا افراد مسن نیازی به رابطه جنسی ندارند؟

هیچ زن و یا مرد بالای ۵۰ سالی وجود ندارد که معتقد باشد زندگی جنسی او نسبت به زمانی که ۲۰ ساله بوده تغییری نکرده است. ممکن است زندگی جنسی او بهتر و یا بدتر شده باشد. اما در هر صورت زندگی جنسی وی تغییر کرده است.

 

جامعه معمولاً اهمیت بسیار زیادی برای جوانان قائل است و به همین دلیل خود به خود این تصور غلط که افراد مسن علاقه ای به برقراری رابطه جنسی ندارند، بوجود می آید. مردم هم که به طور طبیعی عادت دارند هر چیزی را که جامعه به خوردشان می دهد، بپذیرند، به همین دلیل در میانسالی از برقراری رابطه جنسی دست می کشند.

 

عوامل تاثیر گذار بر زندگی جنسی در میانسالی

همانطور که بدن انسان با افزایش سن تغییر می کند، تمایل جنسی فرد نیز تغییر می کند. این تغییرات فیزیکی معمولا در هر دو جنس مرد و زن به صورت کاهش سطح هورمون ها و همچنین تغییر در گردش خون و سیستم عصبی است.

 

این تغییرات معمولا منجر به بروز مشکلات جنسی از جمله اختلال در نعوظ در مردان و خشکی واژن در زنان می شود. در حال حاضر برای این مشکلات جنسی و یا مشکلات جنسی مشابه درمان های متعددی وجود دارد.

 

شواهد نشان داده است که گاهی اوقات افزایش سن با کاهش اعتماد به نفس در روابط جنسی همراه است. تقریبا تمام افراد، تغییراتی از این دست را تجربه می کنند. اما این قضیه در اغلب افراد مسن پایانی برای زندگی جنسی آنها نخواهد بود.

 

هر دو عامل جسمی و روحی می توانند در زندگی جنسی افراد مسن تاثیر منفی بگذارد. گاهی اوقات این دو عامل با هم ترکیب شده و باعث از هم گسیختگی روابط زوجین می شود و همچنین موانعی را به وجود می آورند که می توانند باعث بروز اختلالات جنسی و روانی شود. اما این مشکلات، مشکلاتی قابل حل هستند و شما نباید بقیه زندگی خود را با آنها سپری کنید. روش های درمانی زیادی وجود دارند که به شما در بهبود مشکلات جسمی و روحی و ارتقای زندگی جنسی کمک می کنند.

 

حال، چه باید کرد؟

مشاوره و تکنیک های خود درمانی روانی می توانند در بهبود روابط به شما کمک کنند. با تغییر مسیر تفکر خود از معایب به محاسن، می توانید دوباره اعتماد به نفس و جذابیت سابق خود را به دست بیاورید.

 

فکر کنید و ببینید چه چیزی در جوانی باعث جذابیت شما می شده است. صمیمی بودن چهره تان یا رنگ چشمها و یا خنده های زیبایتان؟ به احتمال زیاد این ویژگی ها هنوز در شما وجود دارند و می توانند شما را جذاب کنند.

 

در هنگام رابطه جنسی سعی کنید تمرکز خود را بر روی گرفتن و دادن بیشترین لذت جنسی ممکن معطوف کنید. این قضیه به شما کمک می کند که اعتماد به نفس خود را بازیابید. رابطه جنسی لذت بخش اغلب بر روی یک رابطه عاطفی مستحکم استوار است لذا تنها داشتن یک اندام عالی و بدن کامل، نمی تواند تضمینی بر لذت بخش بودن رابطه جنسی باشد. داشتن یک تصویر ذهنی منفی از بدن و اندامتان اغلب در خود اندامتان ریشه نداشته و دارای ریشه های روانیست.

 

شکست های شغلی و یا سایر شکست ها در زندگی می توانند به احساس ناامیدی و افسردگی منجر شوند که هر دو مورد می توانند منجر به کاهش میل جنسی شوند.

در مردان، حملات دوره ای ناتوانی جنسی می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس آنها شود.

 

در واقع علت این قضیه مهم نیست. مهم این است که داشتن یک تصویر ذهنی ضعیف از خودتان می تواند اثرات مخربی بر روی زندگی جنسی شما داشته باشد. زمانی که اضطراب ناشی از تصور عدم توانایی عملکرد مناسب جنسی به وجود می آید می تواند مانند یک مارپیچ رو به پایین عمل کند و باعث بروز مشکلات جنسی شود که همین قضیه باعث کاهش اعتماد به نفس بیشتر شما شده و همین روند ادامه می یابد و شکست در رابطه جنسی و کاهش اعتماد به نفس همدیگر را تشدید می کنند. درمان این مشکل تا حد بسیار زیادی به شناسایی منشا آن بستگی دارد.

 

بسیاری از تغیرات جسمانی که با افزایش سن به وجود می آیند اثرات قابل توجهی را بر روی اندام های جنسی و سیکل های جنسی به وجود می آورد. به همین خاطر رابطه جنسی و رابطه عاشقانه یک زوج ۷۰ ساله قاعدتا با یک زوج ۲۰ ساله تفاوت های بسیاری دارد. این قضیه الزاما چیز بدی نیست. تجربه بیشتر، موانع کمتر و درک عمیق تر از نیاز های همسرتان در این سن می تواند کمبود های ناشی از افزایش سن را جبران کند. تغییرات جسمانی ای که با افزایش سن ایجاد می شوند می توانند باعث به وجود آمدن یک سبک جدید و رضایت بخش در رابطه جنسی و رابطه عاشقانه شما شود.

 

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی تولید استروژن و تستوسترون در بدن زن پایین می‌آید، میل جنسی نیز کاهش پیدا می‌کند. اما حتی در این صورت هم هنوز می‌توانید روابط جنسی کاملاً رضایت بخشی داشته باشید. اگر مشکلتان فقدان یا کاهش میل جنسی است، حتی باوجود داشتن بهترین و جذاب‌ترین همسر برای خودتان، باید با پزشک خود درمورد هورمون درمانی مشورت کنید و درمورد فواید و خطرات احتمالی آن سؤال کنید.

 

رابطه جنسی در میانسالی

این مسئله را نیز به خاطر داشته باشید که ذهن مهمترین و موثرترین اندام جنسی شماست و این مسئله به خصوص در سنین میانسالی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. خیلی از خانم‌های میانسال زندگی جنسی بسیار خوب و رضایت بخشی دارند و از آن لذت می برند. نگران حامله شدن یا داشتن فرزندان کوچک خود که نیاز به مراقبت دارند نیستند و این مسئله می‌تواند محرک خوبی برای میل جنسی باشد. وقتی از ذهنتان برای کمک به تقویت میل جنسی خود استفاده کنید، مطمئن باشید که معجزه می‌کند.

 

روابط جنسی در سالمندان

امروزه دیگر سالمندان این باور نادرست را که “رابطه جنسی فقط برای جوانان است و افراد مسن به آن نیازی ندارند” باور ندارند. طی یک آمارگیری در آمریکا نتایج جالبی به دست آمد:

امروزه ۵ نفر از هر ۶ نفر مخالف این قضیه هستند که “رابطه جنسی فقط برای افراد جوان است”

شش نفر از ۱۰ نفر نیز اعلام کردند که رابطه جنسی نقش مهمی در داشتن رابطه خوب بین زوجین بازی می کند.

تنها ۱۰ درصد بزرگسالان اعلام کردند که از رابطه جنسی لذت نمی برند و تنها ۱۲ درصد آنها عقیده داشتند که حتی اگر دیگر هیچگونه رابطه جنسی نداشته باشند باز می توانند یک زندگی کاملا شاد و خوب را داشته باشند.

 

 

تحریک زن یائسه

مردان در پنجاه سالگی

 

آیا کاهش نیازهای جنسی در میانسالی درست است؟

خجالت بکش! سنی از ما گذشته است؛ صاحب عروس و داماد و نوه شده‌ایم؛ سر پیری ما رو چه به معرکه گیری آن هم از نوع جنسی اش!

 

رابطه جنسی یکی از غرایز طبیعی است که خداوند در نهاد همه ی انسانها قرار داده است اما متاسفانه امروزه در بعضی از خانم‌ها دیده می‌شود که سن را ملاک رابطه جنسی میدانند و با رسیدن به سن ۴۰-۵۰ سالگی نمی‌توانند یا لزومی نمی‌بینند که نیازهای همسرشان را تأمین کنند و می‌بینیم که آنها با داشتن عروس و داماد با مشکل مواجه شده‌اند و کارشان به اختلافات زناشویی کشیده است اما واقعاً چرا حواس برخی خانم‌های ۴۰سال به بالا به شوهرشان نیست؟!

 

زندگی انسان‌ها با گذر زمان تغییر می‌کند؛ از سن و چهره و اندام تا نیاز جنسی لذا هیچ زن و مرد بالای ۵۰ سالی وجود ندارد که معتقد باشد زندگی جنسی او نسبت به زمانی که ۲۰ ساله بوده تغییر نکرده است. ممکن است زندگی جنسی فردی بدتر و یا بهتر بشود اما مطمئن باشید که نیاز جنسی انسان‌ها هیچ گاه متوقف نمی‌شود؛ اگر هم زن و شوهرهای را می‌بینید که با داشتن سن میانسالی رابطه جنسی‌شان به کلی از بین رفته است علت آنبه غلاف فرهنگی و باورهای غلطی که در رابطه با برقراری رابطه ی جنسی در سن میانسالی وجود دارد، بر می گردد.

 

در ادامه با دکتر ندا فرزنه روانپزشک، روان درمانگر و درمانگر جنسی را در رابطه با نیاز جنسی در میان سالی بخوانید:

 

بدن در میان سالی چه تغییراتی می‌کند؟

اغلب تصور می‌کنند که کاهش میل جنسی با بالا رفتن سن طبیعی است این درحالی است که حقیقت چیز دیگری می گوید. درست است که تغییرات هورمونی در میان سالی غیر قابل اجتناب است اما بر اساس تحقیقات علمی رابطه جنسی در سنین بالا بهتر می‌شود.

 

آقایان هم مانند خانم‌ها در سنین ۵۰ سالگی به بعد دچار یائسگی می‌شوند و در این دوران میل جنسی مرد کم می‌شود اما میزان میل جنسی در زنان زودتر از مردها کاهش می‌یابد که در اینصورت آقا تقاضای جنسی می‌کند و خانم‌ معمولاً تمایلی به برقراری رابطه ندارد و از اینجاست که مشکلات شروع می‌شود و آقا برای رفع نیاز جنسی مجبور می‌شود کارهایی مثل دیدن فیلم‌های پورن، صیغه کردن و ازدواج مجدد را در پیش بگیرد و اگر نگاه کنید بخشی از خیانت مردان در سنین ۴۰ سالگی به بالا اتفاق می افتد و این مسئله خود می‌تواند دلیل بر این امر باشد.

 

یائسگی با خود علائم دیگری را به همراه می‌آورد و باعث کاهش تستوسترون و استروژن می‌شود که کاهش این دو هورمون میل جنسی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد اما با توجه به تغییرات هورمونی باید دقت کنید که میل جنسی تنها کاهش میابد و از بین نمی‌رود که با استفاده از راه حل‌هایی می‌توان جلوی تاثیرات هورمونی بر عدم تمایل به برقراری رابطه ی جنسی را از بین برد.

 

آیا میل نداشتن به برقراری رابطه جنسی در سنین ۴۰ سال به بالا طبیعی است؟

خیر این مسئله طبیعی نیست؛ اصلاً نمی‌توان سنی را عنوان کرد که درآن برقراری رابطه جنسی به طور کامل از بین برود. رابطه جنسی سن و سال نمی‌شناسد و ممکن است فردی حتی در ۶۰ سالگی هم تمایل به برقراری میل جنسی داشته باشد و نکته ی جالب اینکه براساس تحقیقات، بیشتر خانم‌ها در سنین ۵۰ سال به بالا از رابطه ی جنسی رضایت بیشتری دارند و اکثر آنها بر خلاف آنکه در سنین جوانی به سختی به ارگاسم می‌رسیدند در این سن ارگاسم‌های لذت بخشی را تجربه می‌کنند چرا که با بالا رفتن سن نگرانی هایی مثل داشتن فرزند کوچک که نیاز به مراقبت داشته باشد از بین می رود و از طرفی هر چه سن خانم به سن یائسگی نزدیک‌تر می‌شود احتمال بارداری کمتر می‌شود لذا از لحاظ روانی چون ترس از بارداری وجود ندارد و ذهن دغدغه ی مسئله ی خاصی را ندارد تمام تمرکز فرد صرف لذت جنسی می‌شود و بهتر به ارگاسم می‌رسد.

 

از آنجایی که در میان سالی میل جنسی آقایان یشتر از خانم‌ها است این مسئله می‌تواند مشکل ساز شود؛ شما چه راهی را برای بالا بردن میل جنسی در خانم‌ها در دوران میان سالی پیشنهاد می‌کنید؟

 

فرزانه: خانم‌ها از ۵۰ سالگی به بعد یائسه می شوند و چون سیکل قاعدگی ندارند هورمونی ترشح نمی‌شود و این باعث می‌شود که میل جنسی کاهش یابد اما این مسئله قابل درمان است و قرص‌ها، آمپول‌ها و شیاف‌هایی وجود دارد که می‌تواند جایگزین هورمون‌ها شود.

 

مسئله ی دیگری که ممکن است در سنین بالا خانم‌ها را از رابطه جنسی فراری کند، درد در رابطه است که این مسئله به دلیل خشکی واژن اتفاق می‌افتد و این مسئله هم با پمادهایی قابل‌درمان است و خانم‌ها می‌توانند با مراجعه به دکتر زنان و یا درمانگر جنسی قبل از رابطه از پمادهای روان کننده و مرطوب‌کننده استفاده کنند.

همچنین تغذیه غذایی تأثیر به سزایی در میل جنسی دارد و توصیه می‌شود خانم‌ها و آقایان در سنین میان‌سالی از خوراکی‌هایی همچون خرما، کنجد، زنجبیل، زعفران، فلفل قرمز، گلپر، موز و آجیل استفاده کنند.

 

نکته

این مسئله را در نظر داشته باشید که مهم‌ترین و مؤثرترین اندام جنسی شما ذهن شماست؛ شما می‌توانید در عین میان‌سالی خود را جوان سرزنده‌ای بدانید که همچنان شور و حرارت در وجودتان جریان دارد و یا خود را فرد سالخورده‌ای بدانید که یک‌پایش این‌ طرف گور و یک‌پایش آن طرف گور است! پس بیایید از ذهنتان برای کمک به تقویت میل جنسی خود استفاده کنید مطمئن باشید که معجزه می‌کند.

 

آیا زنان یائسه ارضا میشوند

میانسالی و آمیزش جنسی

 

میانسالی و رابطه جنسی | رابطه زناشویی در میانسالی چگونه است؟

 

منبع:سایت روان/سلامت نیوز / بیتوته

۱/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا