کودک

مراقبت از موی کودک | مراقبت های لازم از موی نوزدان و کودکان

کودک سالم ، راهکارهایی برای مراقبت از موی نوزادان و کودکان ، در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

نوشته های مشابه

 

برای پرپشت شدن موی کودکان

بهترین تقویت کننده موی کودکان ، مراقبت از موی کودک

 

 

نکاتی برای مراقبت از موی کودکان

همان‌طور که موی بزرگسالان به مراقبت نیاز دارد، مراقبت از موی کودکان هم به رعایت نکات مهمی نیازمند است. در این مقاله با این نکات ضروری آشنا می‌شوید و می‌توانید از موهای زیبای فرزندتان بهتر مراقبت کنید. مراقبت از موی نازک و کم‌پشت، موی ضخیم و صاف و موی فر و ضخیم از نکاتی است که در این مقاله درباره‌شان خواهید خواند.

 

مراقبت از موی کودکان؛ اگر فرزندتان کم‌مو است

بعضی از بچه‌ها با موهای کم به دنیا می‌آیند. در مورد مراقبت از موی کودکان این دسته، نباید فکر کنید نداشتن مو یا کم‌پشت بودن آن باعث می‌شود نیازی به شامپو کردن سرشان نداشته باشند. اگر موهای این بچه‌ها دو بار در هفته شامپو نشود، سبیوم یا چربی کف سر تجمع کرده و باعث ایجاد نقاط زرد، لکه‌های قهوه‌ای و پوسته ریزی خواهد شد. همچنین شامپو کردن مانع از ایجاد فضای مناسب برای رشد شپش سر کودکان خواهد شد.

 

نکته: اگر دوست دارید علاوه بر مراقبت از موی کودکان، استایل فرزندتان را بدون مو هم زیبا کنید بهتر است سراغ کلاه بروید. استفاده از کلاه دخترانه و پسرانه به تشخیص جنسیت فرزندتان توسط غریبه‌ها کمک می‌کند و تا رویش موهای فرزندتان ظاهر زیباتری به او خواهد داد.

 

مراقبت از موهای ضخیم اما صاف

شانه یا بُرسی که برای مراقبت از موی کودکان با موهای ضخیم و صاف استفاده می‌شود، باید بسیار نرم باشد. برای این موها بهتر است از نرم کننده استفاده نکنید چون معمولا باعث ایجاد الکتریسیته ساکن در موها می‌شود. شامپو کردن موهای صاف و پر را با استفاده از شامپوی بچه انجام دهید و اگر متوجه شدید موهای فرزندتان زیاد گره می‌خورد می‌توانید با توجه به سن او از اسپری ضد گره مو استفاده کنید.

 

اگر موهای کودکتان نازک و پرمانند است

بعد از رعایت نکات مربوط به اولین آرایشگاه فرزندتان می‌توانید بعضی کارها را خودتان برای او انجام دهید. اگر موهای فرزندتان شبیه پر سبک است و تارهای نازکی دارد؛ با استفاده از شانه و قیچی، قسمتی از موها را که روی گوش‌ها یا چشم می‌رود، کوتاه کنید. این موها را هم حداقل هفته‌ای دو بار شامپو کنید.

 

مراقبت از موهای فر و ضخیم کودکان

مراقبت از موی کودکان دارای موهای ضخیم یا فر نیاز به دقت بیشتری دارد. از آنجایی که معمولا جنس موهای این بچه‌ها خشک است، بهتر است هفته‌ای یک بار موهایشان را با شامپو بشویید تا زیاد خشک نشود. سپس کمی نرم کننده روی دست‌هایتان پخش کنید، به موهای فرزندتان بزنید و آب بکشید. این کار مانع از خشکی بیش از اندازه موها خواهد شد. آرام شانه کردن موها را به بعد از استفاده از نرم کننده موکول کنید. یادتان باشد باید موهای بچه‌ها را از ریشه تا نوک ساقه و به آرامی شانه کنید، در غیر این صورت باعث گره خوردنشان خواهید شد.

 

۷ روش مراقبت از موی فر کودکان

برخی افراد با موی فر مشکل دارند، برخی از آن متنفرند و برخی دیگر آرزوی آن را دارند. هر نوعِ مو، بسته به شیوه مراقبت و نگهداری می تواند ظاهر جذاب و متفاوتی ایجاد کند و موی فر یکی از خاص ترین آنهاست. در ادامه به نکاتی اساسی در مراقبت از موی فر کودکان خواهیم پرداخت، که دلبند شما با خیالی آسوده تر به حمام برود.

 

حفظ حالت مو

موی فر در صورتی یکی از زیباترین انواع موهاست که خوب از آن مراقبت شود. با موهای فر نجنگید، بگذارید به همین شکل بمانند و به خوبی از آنها مراقبت کنید. موهای فر از ریشه پوست سر به همین حالت رشد می کنند و اگر تا آخر عمر هم آنها را اتو بکشید، تفاوتی نخواهد کرد. با اتو کشیدن موهای کودکان فقط آنها را آسیب پذیر و ضعیف می کنید. بهتر است به کودکانتان بیاموزید از موهای خاص و زیبای خود لذت ببرند.

 

 

تقویت موی سر کودکان

عوارض موی بلند برای کودکان

 

 

شستشوی کم

استفاده از شامپو یکی از ارکان اساسی محافظت از مو و البته پوست سر بشمار می رود. مشکل اینجاست که استفاده بیش از حد آن، منجر به خشکی موها می شود. موهای کودکان خود را هفته ای ۲ تا ۳ بار شامپو بزنید تا به خوبی حالت بگیرد.

 

رطوبت کافی

پیچیدن موها با حوله باعث می شود رطوبت آن جذب پوست شده و بهتر حالت بگیرد. در صورتی که دفعات بیشتری در طول هفته از شامپو استفاده می کنید، بهتر است موهای کودک خود را با روغن نارگیل یا روغن جوجوبا (Jojoba) به آرامی ماساژ دهید و سپس اقدام به شستشوی موها کنید. این کار باعث می شود موها نرم و انعطاف پذیر شده و رطوبت آن حفظ شود.

 

شانه مخصوص

موهای فر به دلیل داشتن موج های زیاد نسبت به سایر موها متفاوت اند. سعی کنید یک شانه مناسب تهیه کنید. شانه هایی که فاصله ی بین دندانه های آنها بیشتر است برای موهای فر مناسب اند. همچنین هیچ وقت گره موها را به زور شانه باز نکنید. آن را به آرامی روی موها بکشید تا کم کم از یکدیگر جدا شوند. همچنین سعی کنید از ریشه، موها را به سمت بیرون شانه کنید.

 

کش های مناسب

از کش های استاندارد که حالت ارتجاعی مناسبی دارند استفاده کنید. کش های حوله ای گزینه ی مناسبی برای این موها بشمار می روند. هیچ وقت برای موهای فر از کش های معمولی استفاده نکنید، چون به ساقه موها که به هم گره می خورند، آسیب خواهد زد.

 

سشوار کم

برای حالت دادن موها می توانید از سری‌ های پخش‌کننده (Diffusers) سشوار استفاده کنید. دیفیوزر بخش کوچکی است که به سر سشوار وصل می شود و با پخش حرارت، حالت جذابی به موها می دهد. اما استفاده زیاد از سشوار، اتو و لوازم حالت دهنده، برای کودکان درست نیست. تا جایی که می توانید کمتر از این ابزار استفاده کنید.

 

نرم کننده مخصوص کودک

پس از حمام و استفاده از شامپو مناسب، رطوبت موها را بگیرید و مقداری نرم کننده روی موها ماساژ دهید. نرم کننده را فقط روی ساقه مو استفاده کنید و برخلاف شامپو نباید پوست سر را با آن ماساژ دهید. برای موهای فر، بگذارید نرم کننده حدود ۵ دقیقه روی موها بماند تا بیشترین تأثیر را داشته باشد.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که خود یا کودکتان موهای فر دارند، توصیه های خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید.

 

 

آموزش کوتاه کردن موی نوزاد

موی کودک و نوزاد

 

مراقبت از موی کودک | مراقبت های لازم از موی نوزدان و کودکان

 

منبع: ninisite.com/بامیلو بلاگ / بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا