موفقیت

احساس بی ارزشی | چگونه در محیط کار ارزشمند شویم؟

کسب و کار ، نکات مهم تاثیرگذاری که در محیط کاری شما را بی ارزش جلوه میدهد ، در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

حس بی ارزشی

تست تله بی ارزشی ، احساس بی ارزشی

 

 

کار و رفتاری که نباید هرگز در محل کارتان انجام دهید چرا که شما را بی ارزش می سازند

حفظ و ارتقا ارزش در محیط کار مسئله ای نیست که به راحتی از آن گذشت ، افراد موفق دهها فرمول و روش برای آن که زمینه ای است برای موفقیت به کار می گیرند.محیط کار هم مثل اجتماعات دیگر مستلزم رعایت یکسری از کارهاست که برخی از کارمندان به خوبی آن را اجرا و برخی دیگر در ان ضعف دارند و در محیط کار دچار عصبانیت ،بی حوصلگی می شوند

 

یکی از بخش های مهم کاری و موفقیت هر فردی داشتن ارزش در محیط کار است .افراد شاغل همیشه باید مواردی را رعایت کنند که باعث احترام به خود و شغلشان باشد . رفتار هایی وجود دارد که با رعایت این نکات باعث اصلاح شخصیت و پیشرفت شغلی می شود که در ادامه مطلب به چند مورد از این نکات اشاره خواهیم کرد.

 

رفتارهای اشتباهی که نابود کننده ارزش در محیط کار هستند

در نگاه اول به این موارد شاید آنها را ساده و پیش پا افتاده بدانید اما واقعیت اینگونه نیست چرا که لیست این رفتارهای اشتباه بعد از مدتها تحقیق و بررسی های جامعه شناختی منتشر شده است.

 

بازگو کردن صحبتهای که در ذهنشان است

لازم نیست در مورد همه چیز هایی که در ذهنتان است صحبت کنید در عوض شما می توانید یادداشت های ذهنی در مورد کار بردارید.

 

جلب توجه کردن

همیشه بهترین نیستید روزهای وجود دارد که شما هم اشتباه کرده اید. شما همیشه موقع اشتباه کردن در معرض دید نیستید.
چه رفتار هایی در محل کار درست نمی باشد؟

 

شکایت کردن

شنیدن انتقاد دیگران با ارزش است اما انتقاد کردن با لحنی تند بسیار بد است.

 

خشن رفتار کردن

رفتارخشن در محیط کار باعث می شود شخصی با شما احساس دوستی و راحتی نداشته باشد ، پس بهتر است کمی ملایم تر و مهربان تر با دوستان و همکارنمان باشیم.

همیشه دیر کردن :دیررسیدن کار پسندیده ای نیست مخصوصا اگر تبدیل به عادت شود ، دیر کردن از فرد یک شخص بی نظم و خودخواه می سازد.

 

استفاده از تماس های تلفنی شخصی عصبانی

حتما خبر بدی است . اما این به این معنا نیست که باید هر کس دیگری را به نمایش خود اختصاص دهید. دفتر محلی برای دعوا با کودکان و فامیل نیست. مسائل مربوط به روابط خود را خارج از محل کار حل کنید چون ممکن است صدای شما را بشنوند. استراحت کنید و به جایی خصوصی بروید ، یا بهتر است، تا زمانی که به خانه برسید ، این کار را نکنید.

 

رفتار در محل کار چگونه باید باشد؟

ایمیلی بفرستید که نمی خواهید رئیس تان ببیند

اگر می خواهید چیزی توهین آمیز بفرستید، این کار را نکنید. این اشتباه ممکن است به شهرت شرکت و خودتان آسیب برساند. و هرگز فرض نکنید که ایمیل تان ( حتی ایمیل شخصی تان با وای فای شرکت ) خصوصی است. اینطور نیست.

 

غیبت درباره همکاران

هر اطلاعاتی که پخش می کنید باعث نمی شود که کسی به آن بدی شود که خودتان می شوید.

 

سپری کردن ساعاتی در رسانه های اجتماعی

به شما حقوق داده می شود تا مفید باشید نه بازی کنید از رسانه های اجتماعی باید زمان نهار یا استراحت استفاده کنید مگر اینکه بخشی از شغل شما باشد.و برای فعالیت های شخصی خود از کامپیوترشرکت استفاده نکنید.

 

دروغ گفتن برای خوب جلوه دادن خود

تکنولوژی این کار را آسان کرده که چیزی را مورد اغراق قرار دهید. هم چنین پیدا کردن حقیقت را آسان کرده است . دروغ های کوچک به روش های بزرگ به شما آسیب می رساند و کسی همیشه هست که حقیقت را آشکار کند.

 

زمان بیماری وارد محل کار شدن

تعهد شما به شغل تان تحسین برانگیز است، اما با شیوع آنفولانزا به کل اداره ثابت نکنید کارگر خوبی هستید. اگر می توانید درخانه کار کنید، اما میکروب ها را وارد محیط کار نکنید.

 

ضربه زدن به رئیس، هم کار، یا کارمند تان

اینکه همیشه دنبال راهی باشید تا به همکار خود ضربه بزنید تا جای او را بگیرید اصلا کار درستی نیست.

 

پاسخ دادن هنگام عصبانیت

تنها چیزی که بیش از عصبانیت برای بدن استرس دارد ، احساس گناه و ترس از انعکاس خشم شما در دفتر است. راه هایی برای استراحت و کنترل عصبانیت خود پیدا کنید تا به طور منطقی و حرفه ای عمل کنید.

 

قطع کردن حرف دیگران

وقتی حرف را قطع می کنید ، نه تنها فردی را که می خواهید با او صحبت کنید ناامید می کنید، بلکه به آن ها احساس منفی می دهید. یاد بگیرید که گوش کنید. تحسین و احترام را بیشتر به دست خواهید آورد.

 

بیش از حد راحت بودن

بدیهی است که جامعه بیش ازحد غیر جدی شده است. مردم برای رفتن به کار لباس خاصی نمی پوشند و عادی صحبت می کنند. این بدان معنا نیست که پوشیدن عرق گیر و فحش دادن رفتاری قابل قبول است.

 

نوشیدن الکل

اگر واقعا نمی توانید تا بعد از کار صبر کنید،هیچ وقت از محل کار برای اینطور کارها استفاده نکنید.

 

استفاده بیش از حد عطر و ادکلن

در یک محیط محصور ، عطر می تواند برای برخی جز سردرد چیزی نداشته باشد و بسیار آزاردهنده است محیط را پاک و خنثی نگه دارید.

 

پخش صدا، موسیقی، با کامپیوتر بدون هدفون

محیط کار محیطی است که برای تفکر و بهره وری طراحی شده است. تا بهتر فکر کنید ، اما این کار به احتمال زیاد باعث می شود تمرکز از دست رود.

 

پرت کردن حواس افراد از کار

اگر خودتان متمرکز نیستید کاری نکنید که دیگران هم دچار حواس پرتی شوند.

 

ناهار بد بو

غذاهایی را به محیط کار بیاورید که بوی زیادی را درمحیط پخش نمی کنند.

 

زنگ تلفن

هیچ دلیلی وجود ندارد که صدای زنگ تلفن تان به شدت آزاردهنده باشد. اگر منتظر تماس هستید، گوشی را در جیب خود نگه دارید، یا روی میز به حالت بی صدا قرار دهید.

 

برداشتن چیزی

هیچ دلیلی وجود ندارد که چیزی که به شما تعلق ندارد بردارید . شرکت چیزی به شما بدهکار نیست اگر حقوق کافی نیست، با رئیس خود درباره آن صحبت کنید و نه اینکه از دفتر سرقت کنید.

 

 

تله بی ارزشی چیست

احساس بی عرضگی میکنم

 

 

مورد توجه قرار دادن زندگی شخصی

وقتی در محیط کار هستید به کار فکر کنید نه به درگیری های های روزمره.

 

قلدری کردن

اگر با تمام افراد با مهربانی و احترام برخورد کنید،بهتر و بیشتر مورد احترام قرار می گیرید.

 

جلوگیری از ارتباط با جهان

اغلب محیط های کاری نیاز به تعامل دارند . راه هایی برای برقراری ارتباط و مطلع کردن مردم به عنوان کمک پیدا کنید.

 

به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس

آنچه در دفتر اتفاق می افتد به دفتر تعلق دارد. به اطلاعات خصوصی احترام بگذارید.

 

نبود اعتماد

محیط کار بر روی اعتماد رشد می کند. زمانی که اعتماد به هم کار خود را از دست می دهید، دیگر نمی توانید آن را به دست آورید.

 

ایجاد دسیسه

وقتی در محیطی تیمی اختلال ایجاد می کنید، چیزی به جز روحیه پایین و بهره وری کم انجام نداده اید. در ارتباط با تیم و کار صادق باشید.

 

فریاد زدن

البته گاهی اوقات ممکن است نا امید کننده باشد، اما هیچ توجیهی برای این عمل مثل وجود ندارد. آرام، منطقی و خوشایند باشید تا مشکل حل شود

 

تظاهر به حقانیت

شاید حق باشد شاید هم نه . حقیقت به زودی روشن خواهد شد. بهتر است تکالیف خود را انجام دهید به جای اینکه حقانیت را حفظ کنید و به ظاهر مغرور به نظر برسید، بهتر است که تکالیف را انجام دهید.

 

روش های برخورد با احساس بی ارزش بودن در محیط کار

برای همه‌ی ما پیش آمده است با استخدام در برخی از شرکت‌ها و به خصوص استارت آپ ها، به هیچ عنوان احساس ارزشمند بودن کارمان را حس نکرده‌ایم. بعید است که این موضوع برای کسی بی اهمیت باشد. همه‌ی افراد دوست دارند که تلاش و زحماتشان دیده شود، از آن‌ها قدردانی شود و احساس کنند که تلاش‌های آن‌ها، در رسیدن به اهداف سازمان، بسیار مؤثر است.

 

اما بعضاً دیده می‌شود که در کسب و کارها، به این موضوع توجه نمی‌شود. برخی از کارفرمایان از آن جایی که انجام کار توسط کارمندان را وظیفه‌ی آن‌ها می‌دانند، هیچ لزومی بر تشویق و قدردانی از آن‌ها را احساس نمی‌کنند. اما مدیران قدرتمند و حرفه‌ای تأثیر تشویق و قدردانی را خوب می‌دانند!

 

بعضی از کارفرمایان هم که به طور کلی، چه کار درست صورت گیرد و چه نه، احساس نارضایتی و انرژی منفی دارند و این بدترین اتفاقی است که می‌تواند در زندگی کاری یک کارمند رخ دهد.

 

اگر شانس کار کردن با یک مدیر حرفه‌ای را دارید که ویژگی‌های رفتار حرفه‌ای مدیر، حسابی تحت تأثیرتان قرار داده است که خوشا به حالتان. تلاشتان را بیشتر کنید و نتیجه‌ی زحماتتان را مشاهده کنید. اما اگر از بخت و اقبال بد، با کارفرمایی که چندان احساس ارزشمند بودن کارتان را به شما منتقل نمی‌کند کار می‌کنید، چه باید انجام دهید؟ با ما همراه باشید تا با هم به بررسی برخی از نکات و روش‌ها در این شرایط بپردازیم.

 

این کارها را حین احساس عدم ارزشمند بودن در محیط کار انجام دهید.

 

با احساس عدم ارزشمند بودن در کارتان چه باید کرد؟

اصلا واقع بین هستید؟

قبل از آنکه نسبت به این که آیا زحماتتان دیده می شود یا نه گارد بگیرید، بدون تعصب کمی واقع بینانه نگاه کنید. ببینید که آیا اصلا کار شما فوق العاده بوده است یا خیر؟ اگر در این باره نظری ندارید، می توانید از همکارانتان مشورت بگیرید.

 

با رئیستان صحبت کنید

اگر شما از بخت بدتان با رئیسی کار می کنید که چندان به نیازهای انسانی توجهی ندارد، باید با او وارد گفت و گو شوید. چند مورد دیالوگ خوب می تواند به شما و همچنین به او کمک کند که از پیله ی خود بیرون آید و کار شما را ببیند.

 

پیشنهاد مک کی آن است که چیزی شبیه به این را بگویید:

“مایلم راجع به سه ماه گذشته صحبت کنیم تا متوجه نقاط قوتم شده و بدانم در چه بخش هایی نیاز به یادگیری بیشتر دارم.”

 

وقت آن است که تیمتان را جلوه دار کنید

اگر شما وظیفه ی رهبری تیمی را بر عهده دارید، باید از راه هایی استفاده کنید که به چشم رئیس شما زیاد به چشم می آید. مثلا از گزارش ها استفاده کنید و نشان دهید که چه کسی چه کاری را انجام داده است.

 

قدردانی از کمک سایرین را فراموش نکنید

این اشتباه است که اگر فکر کنید با قدردانی از دیگران کار شما کمرنگ نشان داده می شود، اما این را در نظر داشته باشید که قطعا پاسخی که شما با آن رو به رو می شوید، اقدام متقابل است و مورد تشویق قرار گرفتن است. اگر رئیس شما چنین چیزی را نمی بیند، لازم است که در از حمایت اعضای تیم تشکر کرده و خوشبینی را در سطوح مختلف تیم تزریق کنید.

خودتان به خودتان اعتبار ببخشید

درست است که قدردانی دیگران از شما احساس بسیار خوبی دارد، اما منتظر نباشید که تمامی این رفتارهای مثبت را از دیگران ببنید. بردهایتان را لیست کنید ضمن آنکه نیم نگاهی به خطاهایتان دارید. نگذارید که برخی از خطاها شما را از کفایت و توانمندی هایی که دارید، دور کند.

 

کارتان را رها کنید و با سازمان خداحافظی!

در نهایت اگر هیچ یک از روش های فوق، جوابگوی نیاز شما نبود، بهتر است قبل از فرسودگی در کار، سازمان را ترک کنید. سازمانی که در آن احساس بی ارزشی می کنید، به هیچ عنوان جای مناسبی برای کار کردن نیست.

 

سخن آخر:

همیشه این را در ذهن داشته باشید که ما زمان مفید شبانه روز خود را در محیط کار و با کارمان زندگی می کنیم. نباید اجازه دهیم که کار و سازمانی، ما را به سمت فرسودگی بکشاند. باور کنیم یا نکنیم، بسیاری از سازمان ها، به دست مدیرانی اداره می شوند که درک درستی از نیازهای کارمندان ندارند، تبعیض، بی اهمیت بودن به کارکنان، نا برابری و بی عدالتی و بسیاری دیگر، سبب از دست رفتن شوق و نشاط کاری می شود و تنها یک چیز باقی می ماند، مهر بی کفایتی بر پیشانی ما آن هم به دلیل سو مدیریت دیگری!
اگر به کار خود ایمان دارید و توانایی های خود را میشناسید، درنگ نکنید و جایی را انتخاب کنید که در آن، حال خوبی دارید!

 

تله بی ارزشی دکتر شیری

ارزشمند شدن در محیط کار

 

احساس بی ارزشی | چگونه در محیط کار ارزشمند شویم؟

 

منبع : نمناک /femanom.com

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا