زیبایی

زیبایی و جوانی پوست | مواد غذایی جوان کننده پوست صورت

پوست و زیبایی ، خوراکی های جوان کننده پوست صورت در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

غذاهای مضر برای پوست

غذاهای زیبا کننده صورت ، زیبایی و جوانی پوست

 

 

برای زیبایی پوست چه غذاهایی بخوریم؟

یک برنامه غذایی سالم می تواند تمام موادمغذی مورد نیاز برای زیبایی پوست سالم را فراهم کند چیزی که خیلی از ما نداریم.

با غذاهایی که می خوریم به انعطاف درخشش و زیبایی پوست مان کمک زیادی می کنیم. یک برنامه غذایی سالم می تواند تمام موادمغذی مورد نیاز برای زیبایی پوست سالم را فراهم کند چیزی که خیلی از ما نداریم.

 

اسید چرب های امگا ۳ می توانند خشکی پوست را کاهش دهند.

ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است، یکی از اجزا لایه های بافت همبند پوست است.

 

ویتامین A پوست را سالم نگه می دارد. بنابراین پوست می تواند به عنوان یک سد در مقابل باکتری های خارج از بدن عمل کند.

سلنیوم می تواند از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری کند.

 

رنگدانه های گیاهی قرمز، نارنجی، زرد و سبز پررنگ مانند لیکوپن و لوتئین آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که از پوست محافظت می کنند.

زینک برای التیام زخم ها ضروری است.

 

حالا متوجه شدیم یک برنامه غذایی مناسب برای پوست چه مواد مغذی را باید در خود جای بدهد. دنبال کردن برنامه ای با چنین ویژگی هایی وقتی دشوار می شود که قرار باشد وزن هم کم کنید. برای ساده کردن کارتان برنامه غذایی به اندام چنین خدمتی را در اختیارتان قرار می دهد شما تنها یک کلیک با تناسب اندام و پوستی سالم فاصله دارید. حالا نوبت معرفی غذاهای مناسب پوست است:

 

۱- نقش توت فرنگی بر زیبایی پوست

توت فرنگی سرشار از ویتامین C است. بنابراین، بافت همبند زیر پوستتان را قوی و سالم می سازد. همچنین سرشار از فولات- یک نوع ویتامین B -، فیبر و مقدار زیادی مواد شیمیایی گیاهی است که می توانند به پیشگیری از آسیب پوستی در معرض رادیکال های آزاد کمک کند.

 

۲- پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است که برای شکل گیری کلاژن و سفت نگه داشتن پوست مورد نیاز است. علاوه بر این، سرشار از ویتامین A برای رشد طبیعی و تفکیک سلولی پوست است.

 

۳- هویج موثر در زیبایی پوست

هویج حاوی ویتامین A است که در واقع همان بتاکاروتن به حساب می آید. ویتامین A برای سلامت پوست ضروری است. علاوه بر اینها، سرشار از پتاسیم و فیبر و کالری کمی است. این میوه چربی هم ندارد و برای کاهش وزن موثر است.

 

۴- سالمون مناسب برای زیبایی پوست

سالمون سرشار از اسید چرب های امگا ۳ است که پوست برای درخشش و انعطاف پذیری به آنها نیاز دارد. همچنین سالمون منبعی عالی از پروتئین، سلنیوم و زینک است. این ماهی چربی های سالم دارد ولی کالری بالایی ندارد، بنابراین می توان از این غذا در بسیاری از برنامه های غذایی استفاده کرد.

 

۵- نقش سیب زمینی شیرین در زیبایی پوست

سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین A است. بنابراین برای نگه داشتن پوست در بهترین شرایط بسیار کار آمد است. همچنین سرشار از پتاسیم و فیبر است.

 

۶- ماهی تن

ماهی تن منبع سرشار از اسید چرب امگا ۳ است که پوست را صاف نگه می دارد. به علاوه سرشار از زینک، سلنیوم و پروتئین است.

 

۷- بروکلی برای زیبایی پوست

بروکلی مقدار زیادی ویتامین C دارد که پوست برای بافت های همبند به آنها نیاز دارید. همچنین بروکلی منبع خوبی از ویتامین A و K، فیبر و آنتی اکسیدان ها است که می توانند در محافظت پوست از نور خورشید کمک کنند.

 

۸- گردو

گردو سرشار از اسید چرب های امگا ۳ برای داشتن پوستی مرطوب و انعطاف پذیر است. همچنین گردو سرشار از پروتئین، کلسیم، منیزیم و ویتامین E می باشد.

 

۹- قزل آلا

ماهی قزل آلا با گوشت نیمه سفیدی که دارد سرشار از اسید چرب های امگا ۳ است و به انعطاف پذیری و زیبایی پوست کمک می کند. همچنین منبعی مناسب از زینک و سلنیوم است که همه برای پوست مناسب هستند. پروتئین، کلسیم، منیزیم و نیاسین نیز از دیگر مواد مغذی موجود در قزل آلا هستند.

 

۱۰- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین های A و C، منیزیم، کمی کلسیم و مقداری ویتامین K است. گوجه فرنگی های تازه سرشار از این مواد مغذی هستند و در عین حال کالری کمی دارند.

 

۱۱- هندوانه

هندوانه شیرین است و خوردن آن حس تازگی می دهد. همچنین منبع خوبی از ویتامین های A و C است. بنابراین برای زیبایی پوست خوب است، بعلاوه سرشار از پتاسیم است و کالری کمی هم دارد – یک فنجان هندوانه تنها ۴۶ کالری دارد.

 

 

خوراکی های مفید برای پوست صورت

خوراکی های زیباکننده

 

 

۱۲- فلفل دلمه ای قرمز شیرین

فلفل دلمه قرمز شیرین سرشار از ویتامین C و A است، که برای زیبایی پوست گزینه مناسبی است. همچنین حاوی مقداری ویتامین K هستند که برای داشتن رگ های خونی سالم زیر پوست ضروری هستند. علاوه بر اینها، کالری بسیار پایینی دارد و برای رژیم گرفتن فوق العاده است.

 

۱۳- تخمه کدو

تخمه کدو یکی از بهترین میان وعده ها برای داشتن مویی سالم است چون حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا ۳ گیاهی است. به علاوه تخمه کدو مقدار زیادی کلسیم، منیزیم، پروتئین و فیبر در خود دارد. می توانید تخم کتان بو داده را در آجیل فروشی ها یا فروشگاه ها پیدا کنید و یا اینکه خودتان در خانه درست کنید.

 

ده ماده غذایی که چهره شما را زیبا تر می سازد

همان طور که می گویند شما همان چیزی هستید که میل می کنید درست غذا خوردن به حفظ یک زندگی سالم و در عین حال حفظ چهره ای سالم کمک می کند .وقتی احساس خوبی در مورد چیز هایی که میل میکنید دارید و زمانی که موادی که مصرف می کنید برا یشما مفید است . این شانس را دارید که از چهره ای که می خواهید بر خوردار باشید در اینجا ده ماده غذایی که نه تنها به شما کمک میکند احساس خوبی داشته باشید بلکه کمک می کند چهره ای فوق العاده نیز داشته باشید معرفی می شود:

 

آب:نوشیدن مقادیر کافی آب در هر روز به پوست کمک می کند که ظاهری صاف نرم انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید. وقتی بدن را هیدراته(دارای آب) نگه میدارید ظاهر کلی شما از نظر بافت پوست مو ناخن ها بهبود می یابد. اگر احساس رم می کنید ممکن است به دلیل افزایش میزان سدیم بدن شما باشد. افزایش دریافت آب به خروج سدیم از بدن کمک می کند.

 

ویتامینc :ویتامین c به بدن کمک میکند تا با عفونت ها و بیماری ها مبارزه نماید . این ویتامین سیستم ایمنی را تقویت کرده و نیز بهبود بیماری ها را تسریع میکند.آیا می دانید که ویتامین c برای ساختن کلاژن ضروری است؟کلاژن به پوست کمک می کند تا الاستیک و در عین حال محکم باقی مانده و در نتیجه پوست بدون چروک باقی بماند.مرکبات توتها گوجه فرنگی گل کلم و کلم بروکلی همگی از جمله مواد غنی از ویتامین c هستند.

 

چای سبز:چای سبز غنی از آنتی اکسیدان ها است. همچنین نشان داده شده است که مسبب کاهش سطح کلسترول تقویت عملکرد ایمنی و کاهش ریسک ابتلا به برخی از انواع سرطان ها می شود.با مصرف چای سبز شما متوجه کاهش وزن خود می شوید . در حالی که از کافئین دریافتی خود نیز احساس رضایت می کنید.

 

سویا:پروتئین های سویا غنی از آمینو اسید ها ویتامیتE و بسیاری از آنتی اکسیدان ها هستند. این موارد موجب می شوند که پوست مرطوب و بدون چروک باقی بماند.

اسید های چرب ضروری:اسید های چرب ضروری (SAFE) مانند امگا ۳ و امگا ۶ که به عنوان چربی های خوب شناخته می شوند به عملکرد سلولی کمک می کنند.مانند سایر غذا های مفید اسید های چرب ضروری به سلول ها کمک می کنند تا اعمالشان را به درستی انجام داده و از این رو سبب پاکسازی پوست جلوگیری از ایجاد لک های پوستی کاهش چروک ها بهبود و سلامت مو و رشد ناخن می گردند.

 

شیر:شیر غنی از کلسیم ویتامین هایB12 B2 و D است و کلسیم به همراه ویتامینD که افزایش دهنده جذب کلسیم میباشد به حفظ استخوان های محکم و دندان هایی سالم کمک می کند. ویتامین هایB12 B2برای رشد گلبول های قرمز خون که حاملین اکسیژن مورد نیاز سلول ها هستند ضروری است این مواد کمک می کنند تا پوست و مو سالم تر و زنده تر به نظر برسند.

 

سبزیجات سبز:سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ غنی از ویتامین های C E Aو آهن و فیبر هستند . ما قبلا در مورد فواید ویتامین C صحبت کرده ایم دریافت ویتامیتن های E وA نیز به همان میزان برای زیبایی چهره مهم است.

 

ماست:از آنجا که ماست یک فراورده لبنی است تماو خواص شیر برای آن قابل ذکر است. ماست همچنین حاوی باکتری های مفیدی است که به هضم مواد غذایی کمک کرده سیستم ایمنی را تقویت کرده و زمانی که به عنوان ماسک استفاده می شود می تواند سبب آب رسانی و پاک سازی پوست شود.

 

سیر:مطالعت نشان داده که این ماده غذایی اعجاب انگیز سبب کاهش فشار خون کاهش کلسترول و حتی پیشگیری از سرطان میشود . این ماده غذایی سر شار از آنتی اکسیدان ها است که کمک می کنند شما جوان بمانید.

 

شکلات:شاید شکلات بهترین ماده غذایی برای حفظ سلامتی در دنیا نباشد اما از طریق افزایش میزان اندورفین ها و سروتونین ها اثرات مثبتی بر خلق و خوی شما می گذارد. و سبب آرامش و احساسی خوشایند در شما می شود.

 

 

چه چیز انسان را زیبا میکند

مواد غذایی زیبایی پوست

 

زیبایی و جوانی پوست | مواد غذایی جوان کننده پوست صورت

 

منبع: دکتر کرمانی / بیتوته

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا