ازدواج و همسرداری

قاعدگی در مردان | علل و راه های کنترل پریودی در آقایان

آموزش مسائل جنسی ، بررسی قاعدگی در مردان در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

علایم پریود مردانه

درمان پریود مردان ، قاعدگی در مردان

 

 

عادت ماهیانه و قاعدگی مردان !! آیا مردان می توانند پریود شوند؟

مردان مانند زنان تغییرات هورمونی را تجربه می کنند ؛ هر روز میزان تستوسترون یک مرد در صبح افزایش می یابد و در شب پایین می آید.

پریود و قاعدگی مردان چیست؟

مردان چرخه های هورمونی را مثل زنان تجربه می کنند به همین دلیل است که این چرخه ها به عنوان “استراتژی مرد” یا “پریود مرد” توصیف شده اند.تغییرات هورمونی زنان ناشی از چرخه باروری طبیعی او است.

 

مردان چرخه تولید تخمک را تجربه نمی کنند، و رحم ندارند که برای آماده سازی باروری بخواهند رحم را ضخیم کنند و اگر لقاح صورت نگیرد، آن ها یک پوشش رحمی ندارند که از بدنشان خارج شود، و این چیزی است که به دوران قاعدگی یا پریودی اشاره دارد “با این تعریف، مردان این نوع پریود را ندارند.

 

میزان تستوسترون مردان می تواند متفاوت باشد و برخی عوامل می توانند بر میزان تستوسترون تاثیر بگذارند از آنجا که این هورمون ها تغییر و نوسان می کنند، مردان ممکن است علائمی را تجربه کنند. علایم این نوسانات، که ممکن است برخی شباهت هایی را با علائم PMS داشته باشند، ممکن است نزدیک به “پریودهای مردانه” باشد که هر مردی آن را دارد.

 

علل عادت ماهیانه مردان چیست؟ چه چیزی باعث IMS می شود؟

IMS به طور فرضی ناشی از کاهش و نوسانات هورمونی است، به طور خاص تستوسترون. با این حال، هیچ مدرک پزشکی از IMS وجود ندارد.این درست است که تستوسترون نقش مهمی در سلامت جسمی و ذهنی انسان ایفا می کند و بدن انسان برای تنظیم آن کارهایی می کند اما عواملی که به IMS ارتباطی ندارند می تواند منجر به تغییر سطوح تستوسترون شود و این کار منجر به نشانه های غیر معمولی می شود که در ادامه بخش سلامت جنسی نمناک اشاره خواهیم کرد .عواملی که می توانند بر سطوح هورمونی تاثیر بگذارند، عبارتند از:

 

سن:کاهش تستسترون یک مرد از اوایل ۳۰ سالگی شروع می شود.
استرس
تغییرات در رژیم غذایی یا وزن

بیماری ها
بی خوابی
اختلالاتی در خوردن

این عوامل همچنین می توانند بر سلامت روانی مرد تاثیر بگذارند.

 

علائم عادت ماهیانه مردان یا IMS چیست؟

علایم بیماری به اصطلاح IMS برخی از شباهت هایی با علائم را در طول PMS در زنان دارد.با این حال، IMS هر گونه الگوی فیزیولوژیکی را که دوره یک زن از چرخه تولید مثل آن پیروی می کند پیروی نمی کند، چون هیچ پایه هورمونی از IMS وجود ندارد.این بدان معنی است که این نشانه ها ممکن است به طور منظم رخ ندهد و هیچ الگویی برای آن ها وجود نخواهد داشت.

 

نشانه های IMS مبهم هستند و شامل این موارد می شوند:

 

خستگی
سردرگمی و آشفتگی ذهنی

افسردگی
عصبانیت

عزت نفس پایین
کاهش توانایی و میل جنسی

تنش
حساس شدن

اگر این علائم را دارید، احتمالاً چیز دیگری هم رخ می دهد.برخی از این نشانه ها ممکن است ناشی از کمبود تستوسترون باشند. سطح تستوسترون به طور طبیعی در نوسان است، اما اگر بیش از حد پایین باشد می تواند مشکلاتی را ایجاد کند، از جمله:

 

کاهش میل جنسی
مشکلاتی در رفتار و خلق و خویی

افسردگی

اگر این علائم ادامه داشته باشند، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

برای درمان عادت ماهیانه مردان چه راه حلی وجود دارد؟

این یک شرایط ناشناخته است و می تواند درمان شود به همین ترتیب، مردان میانسال نیز ممکن است علائمی را با میزان طبیعی تستوسترون خودشان تجربه کنند. این شرایط به اصطلاح کولوکویالی نامیده می شود و گاهی به عنوان یائسگی مردانه نیز شناخته می شود.

 

هنگامی که نوبت به آندروپوز می رسد، علایم به این موارد حرکت می کنند، خستگی، کاهش میل جنسی دارند و مردان میانسال را به دلیل سطوح پایین تستوسترون تحت تاثیر قرار می دهند در نهایت، اصطلاح پریود مردانه وجود دارد- اشاره به خون یافت شده در ادرار یا مدفوع استفاده می شود.

 

 

عادت ماهانه در زنان

اگر مردان پریود میشدند

 

 

درباره عادت ماهیانه مردانه بیشتر بدانید

خون ریزی از اندام های جنسی مردانه اغلب ناشی از انگل یا عفونت است. مهم نیست که خونریزی در کجا واقع شده است، شما باید هر چه سریع تر پزشک خود را برای تشخیص و برنامه ریزی درمان ببینید.

 

تغییراتی در سبک زندگی ممکن است به شما کمک کند. IMS تشخیص پزشکی شناخته شده ای ندارد، بنابراین “درمانش” اینها می باشد:

 

مدیریت نشانه ها
با احساسات و نوسانات روحی خود سازگار شوید

راه هایی برای تسکین استرس پیدا کنید

ورزش کردن، خوردن رژیم غذایی سالم، پیدا کردن راه هایی برای تسکین استرس و اجتناب از مصرف الکل و سیگار ممکن است به توقف این علائم کمک کنند. این تغییرات سبک زندگی می توانند به انواع علائم فیزیکی و ذهنی نیز کمک کنند با این حال، اگر شما باور دارید که علائم شما، ناشی از کم بودن تستوسترون است، به پزشک خود مراجعه کنید.

 

عادت ماهیانه در مردان به چه شکل است؟

جایگزینی تستوسترون ممکن است یک گزینه برای برخی افراد با سطح هورمون پایین باشد، اما اینکار با ریسک همراه است.اگر پزشک شما دلیل اساسی دیگری داشته باشد، آن ها می توانند برای حل مشکلات دیگر، تست ها و روال های کاری را انجام دهند.

 

اگر فکر می کنید که شریک زندگی شما نشانه هایی از تغییرات هورمونی شدید و یا تستوسترون کم را نشان می دهد، یکی از بهترین روش ها برای کمک به او، صحبت کردن است. شما می توانید به او کمک کنید تا به دنبال کمک حرفه ای باشد و راه هایی برای مدیریت هر گونه نشانه ها بدون توجه به علت اصلی آن ها پیدا کنید.

 

روزهای بد باعث می شود که رفتارهای بدی اتفاق بیفتد. علایم عاطفی یا فیزیکی مداوم کاملاً متفاوت هستند و با این نشانه ها باید پزشک خود را ببینید.

اگر این نشانه ها شما را اذیت می کنند، پس کاملا جدی هستند.
اگر علائم بیماری شما را اذیت می کند به یک پزشک مراجعه کنید.

اگر می خواهید که به زندگی زناشویی و رابطه جنسی خود کمک کنید، به یک متخصص سلامت روانی و یک درمانگر جنسی مراجعه کنید.
همچنین، اگر اندام های جنسی تان خونریزی دارند، باید به پزشک مراجعه کنید. این مدلی از پریود مردانه نیست و به جای آن ممکن است نشانه ای از عفونت و یا مشکلات دیگر باشد.

 

اما چه چیزی باعث کاهش میزان تستوسترون بدن می شود؟

عوامل زیادی وجود دارند ؛ از استرس تا تغییر رژیم غذایی، هر چیزی می تواند میزان تستوسترون بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد و در نتیجه منجر به PMS مردانه می شود. به طور شگفت انگیزی، برخی از افراد علائم PMS متمایزی دارند، و این زمانی است که افراد احساس مشابهی را نسبت به زنان در زندگی خود تجربه می کنند که با احساسات روان شناختی و عاطفی مرتبط با PMS سروکار دارند.

 

زمانی که یک مرد عادت ماهیانه مردان IMS را تجربه می کند چه اتفاقی در او می افتد؟

این می تواند باعث شود که او عصبانی و مودی شود ؛ افرادی که IMS دارند نیز می توانند بسیار نگران، افسرده، و عزت نفس پایین داشته باشند.

چه کاری را باید در زمانی که مرد مبتلا به عادت ماهیانه مردان است، انجام داد؟

اگر شرایط خلق و خوی مودی و بد مردتان به مساله ای بد تبدیل شده، نگرانی های خود را با پزشک خود مطرح کنید و با مرد خود صحبت کنید.پزشک می تواند هر چیزی را از تغییر رژیم غذایی، توصیه تسکین استرس، کرم های هورمونی / دارو، و یا داروهای دیگر در صورت نیاز تجویز کند.اگر فکر می کنید که مردتان ممکن است دردوره “پریود” اش باشد، با او کمی مدارا کنید.

 

درباره عادت ماهیانه مردان بیشتر بدانید

عادت ماهیانه مردان موضوعی است که خیلی از افراد از ان بی خبرند. شاید خنده تان بگیرد ولی باید بدانید که مردها هم پریود می شوند.

 

عادت ماهیانه مردان موضوعی است که خیلی از افراد از ان بی خبرند. شاید خنده تان بگیرد ولی باید بدانید که مردها هم پریود می شوند. البته انها رحم ندارند و در نتیجه خونریزی هم ندارند. ولی در این ایام بسیاری از علایم پریودی در زنان مثل عصبانیت و افسردگی را دارند . در این بخش از اسان طب اطلاعاتی را درباره عادت ماهیانه مردان تقدیمتان می کنیم.

 

عادت ماهیانه مردان یا سندرم تحریک‌پذیری مردانه (Irritablemale Syndrome) که به آن IMS هم گفته می شود ، در مردان بدلیل تغییرات بیوشیمیایی و نوسانات هورمونی اتفاق می افتد و از عوارض ان استرس شدید و بد خلقی است .

 

جالب است بدانید که فقط زن ها نیستند که عادت ماهیانه دارند و مردها هم عادت ماهیانه دارند . فقط علایم آن با عادت ماهیانه خانم ها فرق می کند . مردان هم در دوره های مختلف هورمون مردانه یا تستوسترون شان تغییر می کند و این تغییرات منجر به تغییرات در خلق ، سطح انرژی ، میل جنسی و حتی تعداد اسپرم می شود .

 

عادت ماهیانه مردان چیست ؟

مردان با پیگیری این وضعیت چرخه عادت ماهیانه می توانند تغییرات اخلاق و خلق خود را پیش بینی کنند تا بتوانند ارتباط بهتری با اطرافیان دشاته باشند .

مردان در هنگام اوج این چرخه احساس خوبی دارند ، دارای اندامی متناسب هستند و خوابشان کمتر است ، اما اگر این چرخه افت کند بی علاقه وبی تفاوت اند و مسائل کوچک را بزرگ می کنند . همچنین ممکن است دچار افسردگی شوند .

 

دکتر بیلی گلدبرگ معتقد است دلیل خواب الودگی مردان بعد از روابط جنسی آزاد شدن هورمون هایی مانند اکسی توسین، پرولاکتین و GABA بعد از مقاربت است . همینطور دکتر دیوید مکنزی معتقد است تغییرات شیمیایی بعد از ارگاسم مردها را خسته می کند .

 

بنابراین خستگی و بداخلاقی همسرتان نشانه نارضایتی او از زندگی نیست بلکه اگر مدتی است که این ویژگی ها را دارد احتمالا نوعیعادت ماهیانه مردان را تجربه می کند . چون مردها هم مانند خانم ها چنین دوره ای را تجربه می کنند و حتی در این زمان ممکن است واکنششان از زنان هم بد تر است .

 

عادت ماهیانه مردان منجر به خروس جنگی شدن آنان می شود ؟

مردی که دچار سندرم تحریک‌پذیری مردانه یا عادت ماهیانه مردان می شود ، افسرده است ، بداخلاقی می کند و به خود اسیب روانی می رساند .

افسردگی ناشی از این نوسان هورمونی در دوران عادت ماهیانه مردان، می‌تواند مرد‌ها را تا مرز خودکشی هم پیش ببرد. اما گاهی مبتلایان به جای آنکه به خود آسیب بزنند، احساسات منفی‌شان را متوجه محیط بیرون و آدم‌های اطراف‌شان می‌کنند.

 

علایم عادت ماهیانه مردان

یکی از رایج‌ترین واکنش‌های مردان به این تغییرات بدنی ، عصبانیت و رفتارهای خشونت‌آمیز است و چنین افرادی حتی ممکن است احساس‌شان را با خشونت فیزیکی نشان بدهند . از سوی دیگر همه مرد‌ها این سندرم را به یک شکل تجربه نخواهند کرد و بعضی افراد ترکیبی از این دو حالت را در این شرایط ابراز می‌کنند. به عبارت دیگر، گروهی از مرد‌ها در آغاز تمام احساسات منفی را متوجه خود می‌کنند و تمام تلاش‌شان را برای نشان ندادن احساسات‌شان به خرج می‌دهند، اما بعد از مدتی ناراحتی، خشم و استرس آنقدر به آنها فشار می‌آورد که منفجر می‌شوند و واکنش‌های شدیدشان گریبان اطرافیان را می‌گیرد.

 

عوامل بسیاری می‌تواند یک مرد را دچار عادت ماهیانه مردان IMS کند اما تغییر رژیم غذایی را می‌توان از رایج‌ترین دلایل بروز این حالات دانست. بالا رفتن وزن می‌تواند خطر ابتلای مرد‌ها به این سندرم را بیشتر کند، چراکه در جریان تغییر وزن، سلول‌های چربی در تبدیل تستوسترون به استروژن در آقایان فعال‌تر می‌شوند. هرچه میزان استروژن بالا‌تر و تستوسترون پایین‌تر باشد، تحریک‌پذیری آقایان بیشتر می‌شود.

 

با برهم خوردن نظم هورمون‌ها و ناآگاهی خود فرد از این موضوع، نمایش واکنش‌های غیرطبیعی به اتفاقات ساده روزمره هم آغاز می‌شود و رفتار یک مرد را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اما چاقی تنها دلیل برانگیخته شدن این واکنش‌ها نیست. استرس زیاد از دلایلی است که مرد‌ها را دچار سندرم تحریک‌پذیری می‌کند. استرس مداوم و شدید، سطح تستوسترون در بدن آقایان را پایین می‌آورد و این نوسان هورمونی بر رفتار و احساسات مرد‌ها تاثیری جدی می‌گذارد. به گزارش آسان طب از سوی دیگر این روز‌ها استفاده از داروهای هورمونی در میان برخی ورزشکاران بیشتر شده اما نباید فراموش کرد که داروهای هورمونی هم می‌توانند بدن را از توازن خارج کنند و مصرف‌کنندگان را به این سندرم مبتلا کنند.

 

جالب است بدانید داروهای گیاهی ای که بر هورمون های بدن تاثیر می گذارد می تواند مردان را خشن یا نا امید کند . پس قبلا از مصرف انان حتما از عوارض ان اطلاعات کسب کنید .

 

عادت ماهیانه مردان اتفاقی است که خیلی از ادمها از ان بی خبر هستند. پس متوجه شدیم مردان هم مانند زنها پریود می شود. با این تفاوت که از بدنشان خونی نمی اید. ولی انها هم به دلایل هورمونی و …. در ماه چند روزی را عادت ماهیانه می شود که در این مدتی کمی عصبی بوده یا حتی افسرده هستند.

 

 

آیا مردان هم پریود میشوند

عادت ماهیانه در پسران

 

قاعدگی در مردان | علل و راه های کنترل پریودی در آقایان

 

 

منبع : نمناک / شفا آنلاین

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا