بدانیم تا سالم بمانیم

عوارض بوتاکس مو | فواید و عوارض بوتاکس موهای سر

سلامت مو ، تاثیرات بوتاکس مو برای سلامتی موها در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

بوتاکس مو در منزل

مضرات بوتاکس مو ، عوارض بوتاکس مو

 

 

بوتاکس مو را بیشتر و بهتر بشناسید

وقتی به چین و چروک فکر می کنید، ممکن است به بوتاکس هم فکر کنید، یک داروی تجویزی معمولی که برخی از مردم برای چین و چروکشان استفاده می کنند اما درباره بوتاکس برای مو چه موی سر شما، به اندازه پوست صورت نیز پری و الاستیسیته خود را از دست می دهد.محصولات جدید مو به عنوان بوتاکس برای مو عمل می کنند چون قرار است به پر کردن مو کمک کنند، آن را صاف کنند، و وزی اش را کاهش دهند.

 

بوتاکس مو چیست؟

چنانچه دراین بخش از دنیای مد نمناک توضیح خواهیم داد بوتاکس مو یک درمان مویی است که ادعا می کند به حذف وزی مو کمک می کند.درمان ضد پیری مو یک درمان شیمیایی نیست، بلکه یک درمان نرم کنندگی عمیقی است که به بازسازی موی شما کمک می کند، با استفاده از مواد اولیه ای مثل پروتئین ها، آمینو اسیدها، ویتامین ها و لیپیدها.

 

در اصل، مو باید بازسازی شود و هر گونه شکاف در الیاف مو را پر کند و آن را ابریشمی، براق و زیباتر جلوه دهد.در بوتاکس های خوب ادعا می شود که از ترکیباتی انحصاری با این مواد استفاده می کنند:

 

روغن خاویار
بونت- ال پپتید
ویتامین B -5
ویتامین E

مجموعه ای از کلاژن ها، که “بوتاکس” را یک درمان می کند.

 

چه کسی می تواند از بوتاکس برای موهایش استفاده کند؟

اگر این موارد را دارید می توانید از بوتاکس استفاده کنید:

مو خوره
موهای کم پشت و کدر
موهای آسیب دیده
موهای وز

 

آیا دوست دارید موهایتان صاف باشد:

به طور کلی، بوتاکس، برای هر نوع مویی ایمن تلقی می شود.

 

بوتاکس مو چطور انجام می شود؟ در طی انجام کار چه اتفاقی می افتد؟

بوتاکس، به موی شما تزریق نمی شود. در عوض، یک عامل نرم کنندگی است که مستقیماً به رشته های مو اعمال می شود.شما می توانید به سالن آرایشگاه بروید تا درمان را انجام دهید و یا محصولات را خریداری کنید تا در خانه انجام دهید.

 

این درمان با شامپو آغاز می شود تا موها را تمیز کرده و گره های مو را باز کند و آن را برای نرم کنندگی آماده کند سپس بوتاکس با مالش دادن محصول از روی ریشه تا نوک مو، روی رشته ها اعمال می شود.باید برای مدت ۲۰ تا ۹۰ دقیقه روی موهای خیس باقی بمانند.

 

برخی از سبک شناسان ممکن است قبل از خشک کردن موهایتان را با یک اتو داغ، اتو کنند. دیگر متخصصین ممکن است این محصول را در موهای شما رها کنند تا خودش خشک شود و تا موهای شما را صاف می کنند، بیشتر به رشته های موی شما نفوذ کنند.

 

شما نتایج روش بوتاکس را بلافاصله پس از خشک شدن موهای خود خواهید دید.

 

آیا بوتاکس مو بدون عوارض است؟

این محصول برای استفاده ایمن است، اگر چه مانند هر گونه عملیاتی روی مو، خطر خارش پوست و یا واکنش آلرژیک وجود دارد.برای کاهش خطر آسیب عوارض جانبی، درمان نباید با پوست سر شما تماس پیدا کند.

 

تفاوت بین بوتاکس مو و کراتین چیست؟

بسیاری از کراتین ها شامل مواد شیمیایی (معمولا فرمالدیید) هستند که می توانند بوی نسبتاً ناخوشایندی تولید کنند و گاهی موجب خارش برای کسانی می شوند که پوست حساسی دارند.با این حال، همانطور که قبلاً گفتیم، بوتاکس مو یک درمان شیمیایی نیست – بنابراین، شما می توانید کم تر در معرض حساسیت های قوی یا حساسیت های پوست سر قرار بگیرید.

 

آیا در بوتاکس عوارض جانبی وجود دارد؟

بوتاکس مو، عاری از مواد شیمیایی شدید است و در نظر گرفته می شود که یک درمان نرم کننده عمیق است که به تعمیر موی آسیب دیده کمک می کند به بیان ساده تر:کاملاً بعید است که هیچ گونه عوارض جانبی زننده ای داشته باشد با این حال، مانند اکثر چیزها:میانه روی کلید مهمی است بنابراین پیشنهاد می کنیم که در یک سالن معتبر مشاوره بگیرید و درمان را با یک متخصص آموزش دیده انجام دهید.

 

آیا بوتاکس برای نوع موهای من مناسب است؟

خبر عالی درباره بوتاکس مو این است که برای همه انواع مو بسیار مناسب است با این حال، اگر شما از موهای خشک، مجعد، کدر و خشک رنج می برید، احتمالاً بیشتر از این مزایا استفاده خواهید کرد بنابراین، اگر موهای بد و آسیب دیده دارید و می خواهید موهایتان را زیبا کنید، این درمان مو را به طور حتم باید در نظر بگیرید خب، پس بیشتر در مورد این فرآیند به من بگویید.

 

 

خرید بوتاکس مو

دوام بوتاکس مو

 

 

به طور معمول، موی شما با یک شامپو خوب تمیز می شود تا کاملا پاک و تمیز شود.پس از آن، درمان بوتاکس مو به مدت حدود ۵۴ دقیقه اعمال خواهد شد و قبل از این که با یک شامپو ملایم، کم یا بدون سولفات – شستشو شود، با سشوار خشک و صاف می شود.

 

بوتاکس مو چقدر ماندگاری دارد؟

به طور معمول اثرات مو بین ۲-۴ ماه طول می کشد ؛ همانند درمان های کراتینی، توصیه می شود که از یک شامپو ملایم یا بدون سولفات برای کمک به حفظ منافع درمان استفاده کنید.

 

مزایا و معایب بوتاکس مو

زمانی که موها خشک و بدحالت می شوند و به دلیل رنگ کردن های مداوم درخشش خود را از دست می دهند و کدر به نظر می رسند و خوب شانه نمی شوند، بهترین روش درمان، رطوبت رسانی کافی و عمقی به آن است. برای این منظور، یکی از روش های جدید در حوزه آرایش، بوتاکس مو است که می تواند به صورت عمقی موها را آبرسانی و آنها را خوش حالت و براق کند. با دکتر بهروز باریک بین، متخصص پوست درباره این روش و فواید و مضراتی که دارد، گفتگو کرده ایم.

 

بوتاکس مو چیست؟

– بوتاکس مو روشی است که به وسیله آن آمپولی که حاوی پروتئین ها و مواد معدنی و طبیعی، کراتین و اسید هیالورونیک و اسید آمینه است، می تواند موها را به صورت عمقی آبرسانی کند. برخلاف سایر روش های آبرسانی مو، بوتاکس، مو را از ریشه تا نوک مرطوب می کند و می تواند خشکی موها که معمولا در اثر استفاده مرتب از سشوار ایجاد می شود، ترمیم کند و موخوره را از بین ببرد. این آمپول قابل خریداری است و می توانید از آن در آرایشگاه یا خانه استفاده کنید.

 

مگر ساقه مو مرده نیست؟ پس چطور قابلیت بازسازی و ترمیم دارد؟

– ساقه مو مرده است، اما قابلیت ترمیم دارد. دقیقا مثل تایری که پنچرگیری می شود. ساقه مو حاوی مواد کراتینه و پروتئینی است که در اثر آفتاب و سشوار کردن و شانه زدن آسیب می بیند و دچار خوردگی هایی می شود. به کمک مواد خارجی از جمله اسید آمینه و کراتین که در بوتاکس مو موجود است، می توان ساقه مو را ترمیم کرد.

 

درمان موخوره هم به همین ترتیب است؟

– بله، موخوره عبارت است دو شاخه شدن پایین مو به دلیل خشکی مو و شانه کردن زیاد و تغییرات ناگهانی دما به دنبال سشوار کشیدن. وقتی آسیب های ناشی از خشکی مو به کمک بوتاکس مو یا کراتینه ترمیم می شود، موخوره هم کاهش می یابد.

 

آیا این باور درست است که بوتاکس مو همان کراتینه کردن مو است؟

– بوتاکس مو جایگزین جدیدی برای کراتینه است، با این تفاوت که مزیت هایی بر آن دارد، مثل این که دیگر در طول روند آن فرمالدهید تولید نمی شود و برای سلامت مضر نیست. در روند کراتینه کردن، مو به کمک سشوار موی آغشته به مواد شیمیایی و کراتینه حرارت می بیند و دراثر این حرارت دودی بلند می شود که حاوی فرمالدهید است. فرمالدهید برای ریه مضر و زمینه ساز برخی سرطان هاست.

 

بوتاکس مو مثل کراتینه، مو را صاف می کند؟

– تا حدودی! بوتاکس مو به صورت عمقی مو را آبرسانی می کند و تغییر چندانی در حالت طبیعی مو ایجاد نمی کند. یعنی اگر موی شما فر است، بعد از بوتاکس مو همچنان فر خواهد ماند، اما از آنجا که درمانی برای موهای خشک و بد حالت است، پیچ و خم های نامطلوب مو را اصلاح می کند و برخورد مواد آن با کف سر مشکل ساز نیست.

 

همه می توانند از بوتاکس مو استفاده کنند؟

– بله، برای انواع مو در هر رنگی و حتی موهای سفید مناسب است و تا ۳ ماه ماندگاری دارد.

 

حرارتی که در بوتاکس به مو داده می شود، مسئله ساز نیست؟

– اگر حرارت داده شده دود تولید نکند و در حد ملایم برای ثابت کردن مواد روی مو باشد، مشکلی ایجاد نمی کند. در کراتینه بدون کلاه به مو حرارت می دهند ولی در بوتاکس مو این طور نیست و دودی تولید نمی شود.

 

اگر فردی دچار خشکی مو باشد، راه دیگری جز بوتاکس مو به او توصیه می کنید؟

– ساده ترین روش، مراقبت از مو با شامپوهای ملایم و کاندیشنر است که مو را خشک نمی کند. اگر موی دکلره شده دارید از شامپو با pH خنثی و شامپوهای حاوی مواد سیلیکونی کمک بگیرید که خلل و فرج داخل موها را بپوشاند. بعد از استحمام هم روغن و ماسک مو می تواند مفید باشد اما در کل بوتاکس مو همان مراقبت های لازم با غلظت بالاتر است و با یک جلسه درمان برای دوره ۳ ماهه، مو را تقویت می کند.

 

بوتاکس مو روشی اقتصادی است چون رطوبت مو را مدت طولانی تری در مقایسه با ماسک موهای آبرسان حفظ می کند. در عین حال می توانید بعد از بوتاکس مو با هر نوع شامپویی که معمولا استفاده می کردید، موها را شامپو بزنید و نیازی به مراقبت خاصی بعد از این درمان نیست. البته اگر موخوره دارید، بهتر است پایین موها را کوتاه کنید و بعد مراقبت های معمول را انجام دهید.

 

چطور باید از بوتاکس مو استفاده کرد؟

– کافی است آمپول های بوتاکس مو را از داروخانه تهیه کنید. قبل از استفاده از آن باید موها را دو بار پشت سر هم شامپو کنید تا هیچ چربی روی مو نماند. بعد موها را خشک کنید. آمپول بوتاکس را باید با ۱۵۰ میلی لیتر آب مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. اگر ترکیب یکدست نشد، لازم است کمی ترکیب را گرم کنید. می توانید این ترکیب را دقیقا مثل رنگ مو روی مو بزنید. مهم این است که تمام ساقه موها به این ترکیب آغشته شود. بعد از اتمام کار باید کلاه رنگ سر بگذارید و زیر سشوار کلاهی بنشینید یا موها را برای ۲۰ دقیقه با سشوار حرارت دهید. در نهایت باید موها را با آب شست. بعد از خشک کردن بسیار مهم است که موها را با سشوار یا اتوی مو خشک کنید. این مرحله به ثابت شدن مواد بوتاکس روی مو کمک می کند.

 

 

بهترین مواد بوتاکس مو

بوتاکس موها

 

عوارض بوتاکس مو | فواید و عوارض بوتاکس موهای سر

 

منبع : برترین ها / هفته نامه سلامت / نمناک

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا