ازدواج و همسرداری

پنهان کاری همسر | پنهان کاری از همسر درست است یا نه ؟

ازدواج و همسرداری ، بررسی پنهان کاری همسران از بکدیگر در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

پنهان کاری زنان

پنهان کاری در رابطه ، پنهان کاری همسر

 

 

آیا درست است رازی را از همسرتان پنهان کنید؟

روراست و صادق بودن با همسر لزوما به این معنی نیست که باید همه چیزتان مشترک باشد؛ رویاها، ترس‌ها و یا فانتزی‌های شما قرار نیست حتما با همسرتان یکی باشند. در واقع صداقت ممکن است مانند شمشیر دولبه‌ای در زندگی زناشویی‌تان باشد.

 

خیلی مهم است که بدانید چه چیزهایی را با همسرتان درمیان بگذارید و چه چیزهایی را نه، و این آگاهی یک مهارت ارزشمند برای همسران است. اگر بدانید چه زمانی رازداری خوب و بجاست کمک‌تان می‌کند آرامش و سازگاری با همسرتان را تداوم ببخشید.

 

رازداری و حریم خصوصی

شما در هر رابطه‌ای این حق را دارید که برای خودتان یک حریم خصوصی داشته باشید که شامل رابطه زناشویی، خانواده و گروه دوستان نیز می‌شود. در هر رابطه‌ای شما حق دارید زمانی را به خودتان اختصاص دهید، فقط خودتان!

 

در یک سبک زندگی سالم و هوشمندانه باید به خلوت احساسی خودتان و همسرتان احترام بگذارید تا بتوانید با هم صمیمی‌تر باشید! بله درست است شما نمی‌توانید بدون اینکه با درونی‌ترین بخش از وجود خود با احترام و اهمیت برخورد کنید، با همسرتان نزدیک و صمیمی باشید.

 

آیا صداقت همیشه بهترین سیاست است؟

برای توصیه به رازداری در برابر همسرتان دلایل قانع کننده‌ای داریم. شما مجبور نیستید وقایع آزاردهنده یا خجالت آور گذشته را افشا کنید. ممکن است راز شما مربوط به کسی باشد که از شما خواسته آن را با هیچکس درمیان نگذارید. زوج‌های زیادی هستند که سالها از زندگی مشترک‌شان می‌‌گذرد و رازهای شخصی برای خود دارند. حس اینکه فضا و خلوتی برای خودتان دارید برای‌تان لازم است.

 

بدانید چه زمانی رازتان را با همسرتان درمیان بگذارید

اگر رازی دارید که فکر می‌کنید باید آن را به همسرتان بگویید اما هنوز تردید دارید، به واکنش‌های فیزیکی خودتان وقتی که آن راز را مخفی می‌کنید توجه کنید. اگر فشار خون‌تان بالا می‌رود یا دیدید خیلی سر‌یع‌تر پلک می‌زنید، و یا نفس کشیدن برای‌تان سخت‌تر می‌شود یا بیشتر عرق می‌کنید پس اینها علامت این هستند که باید آن راز را پیش همسرتان برملا کنید!

 

اگر رازی را پنهان می‌کنید چون نمی‌خواهید با مسئولیت‌های آن در زندگی مشترک‌تان مواجه شوید پس این کار شما دردسرساز خواهد بود. امتناع از آگاهی دادن نسبت به واقعیت‌ها یا اطلاعاتی که همسر شما برای تصمیم گیری به آنها نیاز دارد، یک دغل کاری صدمه زننده است!

 

رازهایی که اگر راز بمانند که به زندگی زناشویی‌تان می‌توانند آسیب بزنند:

مشکلات شغلی

پرداختن نکردن صورتحساب‌ها

 

پول قرض کردن

افشا نکردن یک بیماری

 

دیدار مخفیانه با دوستان و خانواده

دروغ گفتن در مورد چگونه پول خرج کردن

 

پنهان کردن اعتیاد به مواد مخدر یا هر عادت نادرست دیگری

مشکلات قانونی

 

رابطه نامشروع

زمان مناسب برای افشای راز

 

اگر قرار است رازی را برای همسرتان بازگو کنید باید بدانید که زمان‌هایی وجود دارند که مناسب این کار نیستند:

زمان خواب

 

وقتی که یک یا هر دو در شرایط استرس برانگیزی قرار دارید

وقتی که یک یا هر دو عصبانی یا آشفته‌اید

 

وقتی که یکی یا هر دو خسته یا بیمارید

وقتی که همسرتان با خبر بدی روبرو شده

 

کمک خواستن از مشاور

 

صداقت و روراستی برای داشتن یک زندگی مشترک موفق ضروریست و مرز باریکی میان رازهایی که مجاز به پنهان کردن‌شان هستید و آنهایی که حق ندارید آنها را از شریک زندگی خود مخفی کنید وجود دارد. اگر متوجه شدید فاصله‌ای بین شما و همسرتان در حال شکل گرفتن است که فکر می‌کنید علت آن می‌تواند پنهان کردن رازی از همسرتان باشد، پس وقت آن است که با یک مشاور حرفه‌ای مشورت کنید و از او کمک بخواهید.

 

زن یا مردی که بفهمد همسرش به او دروغ گفته و یا بخشی از واقعیت را از او مخفی نگه داشته یا موضوع مهمی را به او نگفته می‌تواند احساس کند مورد خیانت واقع شده. این اتفاق شرایطی ایجاد خواهد کرد که جبران آن واقعا دشوار است و ممکن است هرگز بین شما و همسرتان اعتمادی دوباره ایجاد نشود.

 

اگر فکر می‌کنید این موقعیتی است که ممکن است در آن قرار بگیرید پس هر چه زودتر با آن روبرو شوید بهتر است.

 

 

پنهان کاری خانواده شوهر

نحوه برخورد با مردان پنهان کار

 

 

پنهان کاری همسران

بعضی افراد با اینکه با همسر خود صمیمی هستند، گاهی اوقات مسئله خاصی را از او مخفی می کنند. برای این قبیل پنهان کاری ها ممکن است افراد دلائل خاصی را در نظر داشته باشند.

 

این مسئله که زن و شوهر با یکدیگر صداقت داشته باشند و همه مسائل را با هم در میان بگذارند نشان دهنده وجود رابطه خوب بین آن هاست.

 

بعضی افراد با اینکه با همسر خود صمیمی هستند، گاهی اوقات مسئله خاصی را از او مخفی می کنند. مثلا مردی که کار خود را از دست داده، مدتی آن را به خانم خود نمی گوید. مانند گذشته صبح ها از خانه بیرون می آید و عصر بر می گردد تا همسرش متوجه بیکاری او نباشد. پس از چندی مسئله روشن می شود و در برابر گله همسر خود به توجیه این پنهان کاری می پردازد.

 

برای این قبیل پنهان کاری ها ممکن است افراد دلائل خاصی را در نظر داشته باشند. مایل به ناراحت کردن همسر خود نباشند ، اظهار آن را ضروری ندانند و یا این امر را به موقع مناسبی موکول کنند.

 

یکی از علل دیگر این مسئله این است که مسائلی که زن و مرد گفتن آن را ضروری می دانند، یکسان نیستند. بنابراین نمی توان انتظار داشت که صمیمی ترین زن و شوهرها همه اوقات تمام مسائل مربوط به خود را با همسر خود در میان بگذارند.

 

بعضی از مردها مشکلات یا یک بیماری خاص خود را بروز نمی دهند و از همسر خود مخفی می کنند. شاید علت آن است که به اصطلاح غرور مردانه دارند و نمی خواهند خود را ضعیف نشان دهند تا همسرشان همچنان آن ها را سالم و پرقدرت بداند.

 

خانم ها نیز گاهی مسائلی را از شوهر خود مخفی می کنند که از جمله آن ها موضوع مالی است. بسیاری از آن ها از این که در آینده دچار تنگدستی شوند احساس نگرانی می کنند و ذخیره ای را در نظر می گیرند تا در مواقع لازم برای آن ها کارساز باشد و مشکل خانواده را برطرف کند.

 

مسئله دیگر آن که گفتن بعضی مسائل مربوط به گذشته نیز صلاح نبوده و ممکن است باعث ناراحتی همسر باشد. مثلا اگر مردی قبلا زن دیگری را دوست داشته یا خانمی خواستگار دیگری داشته است بهتر است از طرح آن ها خودداری کنند. زیرا هیچ کدام آن ها از این نوع اطلاعات خشنود نمی شوند و در روحیه آن ها اثرات نامطلوب می گذارد.

 

در هر حال ابراز بعضی مسائل و چیزهای ناراحت کننده باید با تأمل و دقت صورت گیرد. زن یا شوهر درباره اثرات مثبت یا منفی آن در روحیه همسر خود به حد کافی فکر کند.

درباره اینکه زن و شوهر چگونه می توانند اعتماد یکدیگر را جلب کنند و رابطه خوبی داشته باشند ، توصیه های زیر می تواند مفید باشد:
شناخت بیشتر و گفتگو: لازم است که زن و شوهر از خواسته ها و تمایلات یکدیگر اطلاع داشته باشند. این امر مستلزم گفتگو و صحبت های صمیمانه است. اگر یکی از آن ها بعضی از مسائل و جریاناتی را که همسرش از آن اطلاع ندارد با او در میان بگذارد او را نیز وادار می کند که درباره کار و مسائلی که با آن ها برخورد داشته توضیحاتی بدهد و برخی از ناگفته ها را بیان کند. این روش می تواند موجب شناخت بیشتر آن ها از یکدیگر و آشنایی زیادتر از نظر نظریات و تمایلات همدیگر باشند.

 

بعضی از زن و شوهرهایی که گفتگو و تماس فکری لازم را با یکدیگر ندارند از برخی سلیقه ها و خواسته های همسر خود بی اطلاع هستند. این مسئله موجب آن می شود که گاهی یکی از آن ها برنامه ای را در نظر می گیرد و با حدس و گمان تصور می کند که همسرش نیز با آن موافق است، اما وقتی با مخالفت او روبرو می شود دچار ناراحتی می شود و ممکن است با او به نزاع و مجادله بپردازد.

 

عدم کنجکاوی های نادرست: چنانچه زن و یا شوهر متوجه شود که همسرش موضوعی را از او پنهان می کند بهتر است از کنجکاوی های غیر معقول مثل چک کردن موبایل و ایمیل خودداری کند. روشن شدن این گونه کنجکاوی ها موجب سلب اعتماد و خرابی رابطه آن ها خواهد بود. باید بدبینی را کنار گذاشت و صبر و تحمل به خرج داد تا همسرش او را از آن مطلع کند، یا گذشت زمان آن را روشن کند.

 

رازداری: بعضی افراد به اهمیت رازدار بودن و اینکه تا چه حد در جلب اعتماد در رابطه با همسر یا افراد دیگر تأثیر دارد توجه ندارند و موجب آن می شود که دیگران کمتر با آن ها صحبت کنند و مسائلی را با آن ها در میان بگذارند. این مسئله در رابطه زن و شوهر اثرات زیاد دارد.

 

چنانچه یکی از آن ها مسئله ای را که نباید به دیگران بگوید فاش کند یا از اطلاعاتی که همسرش در اختیارش گذاشته بر علیه او استفاده کند موجب آن می شود که همسرش برخی از موضوعات را به او نگوید و فاصله بین آن ها پیوسته زیادتر می شود.

 

خوب گوش دادن: خوب گوش دادن به گفته های همسر ، با دقت به چهره او نگاه کردن و برخی از گفته های او را تایید کردن موجب آن می شود که او بیشتر و بهتر درباره مسائل توضیح دهد.

 

این حالت به او می فهماند که همسرش به شخصیت و نظرات او اهمیت داده و با علاقه به سخنانش توجه دارد. این روش نه تنها گفتگوهای صمیمانه را افزایش می دهد بلکه در حسن روابط بین آن ها نیز اثرات فراوان دارد.

 

 

با شوهر پنهان کارم چه کنم

پنهان کاری همسران

 

پنهان کاری همسر | پنهان کاری از همسر درست است یا نه ؟

 

منبع: bartarinha.ir/ تبیان / بیتوته

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا