تناسب اندام

پیاده روی و لاغری | تاثیرات شگفت انگیز پیاده روی برای کاهش وزن

تناسب اندام و لاغری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

تاثیر پیاده روی در لاغری شکم و پهلو

پیاده روی برای لاغری شکم ، پیاده روی و لاغری

 

 

چگونه با پیاده‌روی وزن کم کنیم

اگر قصد دارید که با پیاده روی وزن کم کنید می‌توانید یک برنامه پیاده روی منظم داشته باشید. راه‌هایی وجود دارد که می‌توان با کمک آنها کالری سوزی پیاده روی را افزایش داد.

به نقل از My fitness pal، با کمک روش‌های زیر می‌توانید کالری سوزی پیاده روی را افزایش دهید:

 

۱. در طول روز بیشتر راه بروید

پیاده روی راه بسیار خوبی برای کاهش وزن و تناسب اندام است. بهتر است چهار تا پنج روز در هفته‌ به مدت ۳۰ تا ۴۰ ‌دقیقه پیاده روی کنید. اما در کنار این میزان پیاده روی هر زمانی که وقت داشتید ۲۰ ‌دقیقه پیاده روی کنید . سعی کنید بعد از غذا کمی راه بروید تا قند خون کنترل شود. به جای ماشین سوار شدن پیاده روی کنید. هر زمانی که احساس ناراحتی یا استرس داشتید پیاده روی کنید.

 

۲. ضربان قلب را افزایش دهید

سعی کنید طوری پیاده روی کنید که ضربان قلب افزایش یابد و کالری سوزی بیشتر شود. در زمان پیاده روی سرعت خود را کم یا زیاد کنید این کار باعث می‌شود ۲۰ درصد کالری سوزی افزایش یابد. سعی کنید زمان کوتاهی را با بالاترین شدت پیاده روی کنید.

 

۳. بر روی شیب پیاده روی کنید

اگر بر روی شیب پیاده می کنید کالری بیشتری می‌سوزانید و بر روی عضلات شما بیشتر کار می‌شود.

 

۴. از دست‌ها استفاده کنید

دست‌ها را در کنار بدن تکان دهید. این کار باعث می‌شود که سرعت شما افزایش یابد. به ‌این‌ ترتیب ۱۰ درصد کالری سوزی بیشتر می‌شود. سعی کنید دست‌ها را ۹۰ درجه خم کنید.

 

۵. برای خود هدف‌گذاری کنید

هدفگذاری انگیزه شما را افزایش می‌دهد. می‌توانید برای مثال هر روزی برای خود تعداد قدم‌های خاصی را مشخص کنید و پیاده روی کنید. هر چقدر قدم‌های بیشتری را بر دارید کالری سوزی بیشتر می‌شود. کم کم سرعت و تعداد قدم‌ها را افزایشدهید تا دچار آسیب‌دیدگی نشوید.

 

۶. کالری مصرفی را کاهش دهید

سعی کنید میزان کالری دریافتی از غذاها را به تدریج کاهش دهید. بیشتر پروتئین و سبزیجات مصرف کنید.

 

۷. در برنامه خود ورزش قدرتی را بگنجانید

هر چقدر عضلات را قدرتمندتر کنید کالری سوزی بیشتر می‌شود. سعی کنید دو تا سه بار در هفته‌ ورزش‌های قدرتی انجام دهید.

 

چگونه با پیاده روی لاغر شویم؟

پیاده روی سریع برای سوزاندن کالری، ورزش فوق العاده ای محسوب می شود ، به خصوص برای کسانی که آمادگی جسمانی خوبی ندارند، این ورزش انرژی بر است(کالری بسیاری می سوزاند). درست است که ورزش های خیلی شدید باعث می شوند بدن کربوهیدرات بیشتری بسوزاند .

 

اما از آنجاییکه حتی اگر شخصی که فاقد آمادگی جسمانی است، نیز به طور مؤثر با پیاده روی که فعالیتی مداوم و تدریجی است، به وضعیت سوزاندن چربی دست می یابد .این ورزش به همه توصیه می شود.

چگونه با پیاده روی کالری بیشتری بسوزانیم؟

مارتیکا هینر عضو انجمن بهداشت و سلامت در خصوص میزان کالری که در هنگام پیاده روی می سوزانیم می گوید: مقدار کالری که بدن شما در پیاده روی می سوزاند بستگی به وزن و سرعت پیاده روی شما دارد.

 

افرادی که وزن بیشتری دارند کالری بیشتری را هم می سوزانند به دلیل اینکه انرژی بیشتری احتیاج دارند تا بتوانند خود را در فضا حرکت دهند.برای مثال حمل کردن یک بسته بار ۱۵۰ گرمی نسبت به یک بار ۱۰۰ گرمی احتیاج به تلاش بیشتری دارد.برای زن و مردی که در حال انجام فعالیت مشابه می باشند به طور معمول مردان سریع تر به نتیجه می رسند.

 

اگر هر دوی آنها ۳ مایل را پیاده روی کنند به دلیل اینکه مردها از وزن بیشتری برخوردارند کالری بیشتری در بدنشان می سوزدو نسبت به یک زن مقدار بیشتری از وزن خود را از دست می دهد. اما هر کسی می تواند مصرف انرژی خود را با مرتب کردن گام هایش کاهش دهد.

 

شما همچنین می توانید سوزاندن کالری را با اضافه کردن تاب و توان خود برای حرکت سریع تر افزایش دهید.همچنین می توانید روی تپه پیاده روی کنید و یا به تردمیل خود شیب اضافه کنید که اینها انرژی بیشتری را مصرف می کند.پیاده روی روی شن و ماسه و یا بر خلاف وزش باد هم کالری شما را افزایش می دهد. اگر شما به اندازه کافی سنگین باشید انرزی بیشتری را هم صرف می کنید.

 

پیاده روی و لاغری ران

بهترین زمان پیاده روی برای لاغری

 

 

استفاده از دست ها و پاها نمی تواند راه مناسبی در سرعت بخشیدن به سوزاندن کالری باشد. استفاده از یک لباس زیر کشباف هم در بالا رفتن سوزاندن کالری بدون اینکه آسیبی به زانوها و شانه هایتان برساند موثر است.یک کوله پشتی مثل کوله پشتی کتابهای مدرسه هم میتواند برای پیاده روی در زمان های طولانی وزنه خوبی برایتان باشد.

 

استفاده از یک چوب دستی یا عصا هم میتواند راهی برای مرتب کردن گام هایتان باشد. شما با کمک چوب دستی قسمت جلوی بدنتان را حرکت می دهید و قسمت فوقانی بدنتان با سرعت بیشتری به حرکت درمی آید.شما از چیزی شبیه به این چوب دستی می توانید در ورزش های خود استفاده کنید.

 

برای سوزاندن هر نیم کیلو چربی چقدر پیاده روی کنیم؟

پیاده‌روی یا دویدن آرام باعث سوزاندن حدود ۱۰۰ کالری به ازای هر مایل (۱٫۶ کیلومتر) می‌شود. برای کاهش نیم کیلوگرم از چربی بدن باید حدود ۳۵۰۰ کالری اضافی را با انجام فعالیت جسمی بسوزانید. به ازای هر ۳۵ مایل (۵۶ کیلومتر) پیاده روی نیم کیلوگرم از چربی بدن‌تان کاسته خواهد شد، به شرطی که میزان دریافت غذا و سایر فعالیت‌های جسمی‌تان ثابت بماند.

 

اگر پیاده‌روی سریع (با سرعت ۶٫۵ کیلومتر در ساعت) به مدت نیم ساعت برای پنچ روز در هفته انجام دهید، حدود ۱۶ کیلومتر در هفته را خواهید پیمود و در پایان سه هفته و نیم، حتی اگر میزان کالری‌های مصرفی‌تان ثابت بماند، احتمالا نیم کیلوگرم از وزن‌تان کاهش خواهد یافت. اگر درهمین مدت میزان دریافت کالری از راه غذا را در حد چند صد کالری در روز کاهش دهید، می‌توانید سرعت کاهش وزن را بیشتر کنید.

 

نکات مهم در پیاده روی برای چربی سوزی بیشتر

-سرعت پیاده روی باید آن قدر باشد که فرد عرق کند و ضربان قلب او در محدوده ضربان قلب هدف قرار گیرد.

-پیاده روی باید حداقل ۱۵ دقیقه به طور پیوسته باشد. تا از فواید سلامتی آن بهره مند شویم و قدم زدن با دوستان، خرید کردن و تماشای ویترین مغازه ها را نمی توان جزء ورزش پیاده روی محسوب کرد و به لاغری هم کمکی نمی کند.

 

-هنگام پیاده روی باید پشت صاف و شکم به داخل باشد و دست ها در جهت مخالف یکدیگر، به جلو و عقب حرکت کنند.

-اگر سابقه انجام فعالیت ورزشی را ندارید، بهتر است روزهای اول با ۵ تا ۱۰ دقیقه راه رفتن تند پیاده روی را آغاز کنید و به مرور طی مدت ۶ هفته آن را به ۳۰ دقیقه برسانید.

 

-پیاده روی شما نباید خیلی به طول بیانجامد تا خسته شوید و برای دفعه بعدی دیگر انگیزه ای نداشته باشید.

-دقت کنید تا سرعتتان را در پیاده روی کم و زیاد کنید و مدام با یک سرعت مشخص حرکت نکنید تا با این روش و تغییر ضربان قلب کالری بیشتری بسوزانید.

 

-برای اینکه از نتایج پیاده روی بهره مند شوید بهتر است که زمان بین ۳۰تا ۴۰ دقیقه آن هم حداقل ۴روز در هفته را به پیاده روی اختصاص دهید.لازم است بدانید پیاده روی کمتر از این زمان به کاهش وزن کمک نمی کندو فقط برای سلامتی مفید است.

 

زمان مناسب برای پیاده روی

بهترین زمان برای پیاده روی، هر زمانی است که شما آن را ترجیح می دهید و در آن احساس راحتی دارید، به طور مثال اگر احساس می کنید هنگام صبح، انرژی و علاقه بیشتری برای ورزش کردن دارید، پس صبح بهترین زمان برای پیاده روی شما محسوب می شود.

 

پیاده روی در صبح

پیاده روی در صبح هیچ گونه اختلالی در سلامتی و خواب تان ایجاد نمی کند، چون شما بعد از بیدار شدن، شروع به ورزش کرده اید و خواب تان تکمیل شده است.. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تا صبحانه نخورند، نمی توانند هیچ کاری را (حتی پیاده روی در صبح) انجام دهند، به شما توصیه می کنیم که نیم ساعت قبل از پیاده روی، صبحانه بخورید و بعد از آن آماده پیاده روی شوید. صبحانه یکی از وعده های غذایی است که بر خوردن آن بسیار تاکید می شود، زیرا باعث شادابی هر چه بیشتر شما می شود.

 

پیاده روی هنگام صبح مناسب است، زیرا اگر بعد از پیاده روی به منزل تان برگردید، می توانید دوش بگیرید تا چربی و عرق بدن تان از بین برود، یا اگر شاغل هستید و مدت زمانی را برای پیاده روی تا محل کارتان اختصاص می دهید، با روحیه شادتری سر کار حاضر خواهید شد و روز خود را با آرامش بیشتری آغاز خواهید کرد.همچنین به دلیل گرسنه شدن بعد از پیاده روی، صبحانه ای که میل می کنید اثر فوق العاده مثبتی را بر بدن شما می گذارد.

 

پیاده روی در ظهر

پیاده روی در ظهر شرایط مناسب تری دارد، زیرا نه شما از خواب بیدار شده اید که خسته باشید و نه بعد از این فعالیت، قصد استراحت دارید، بلکه برای کارهایی که در طول روز می خواهید انجام بدهید، دارای انرژی بیشتری هستید. شما در این زمان می توانید پیاده روی سریع داشته باشید، زیرا بدن تان کالری را به سرعت از دست می دهد.

 

پیاده روی در شب

کالری های اضافه ای را که در طول روز دریافت کرده اید، می توانید به سادگی و با انجام پیاده روی های شبانه، از بین ببرید. اما اگر قبل از خواب پیاده روی کنید، ممکن است نتوانید به راحتی بخوابید و مشکلی در خواب تان به وجود آید، زیرا در هنگام شب و استراحت باید ریتم قلبتان آرام باشد تا بتواند آرامش خود را بازیابد و اگر شما زیاد پیاده روی کنید، قلبتان خوب استراحت نکرده و در فردای آن روز خسته است .

 

مشکل دیگری که پیاده روی های شبانه دارد همت افراد است، زیرا در طول روز افراد خسته می شوند و دیگر انرژی برای پیاده روی های شبانه ندارند و بعد از مدتی ممکن است از این کار پشیمان شوند. البته پیاده روی نباید قبل از زمان خواب باشد، چون ممکن است در خواب شما اختلال ایجاد کند.

 

 

پیاده روی و کوچک شدن شکم

تاثیرات مثبت پیاده روی بر کاهش وزن

 

پیاده روی و لاغری | تاثیرات شگفت انگیز پیاده روی برای کاهش وزن

 

منبع: ایسنا / باشگاه خبرنگاران جوان / بیتوته

۲/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا