بدانیم تا سالم بمانیم

مصرف چای سبز | چگونه چای سبز را مصرف کنیم؟

تندرستی ، تاثیر چای سبز بر لاغری و نحوه صحیح مصرف آن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

نوشته های مشابه

چای سبز و دارچین برای لاغری

طرز تهیه چای سبز ، مصرف چای سبز

 

 

بهترین راه استفاده از چای سبز برای کاهش وزن

برآورد شده است که هر سال بیش از ۸۰ میلیارد فنجان چای سبز در کشور آمریکا مصرف می شود، به خصوص به دلیل اینکه از طعمش بسیار لذت می برند اما آیا می دانید که چای سبز برای کاهش وزن مفید است؟ به نظر می رسد این برگ منحصر به فرد برای افزایش میزان کافئین هر روز صبح مفید است. مزایای بسیاری از چای سبز وجود دارد و لذت بردن از رژیم چای سبز یا اضافه کردن عصاره آن به محصولات بهداشتی و زیبایی می تواند در وزن کلی شما در پایان روز تاثیرگذار باشد.

 

مزایای سلامتی چای سبز چیست؟

نه تنها آب را طعم دار می کند، بلکه چای سبز پر از مزایای سلامتی است. گذاشتن چای در آب جوش باعث می شود که ترکیبات زیست فعال خود را جذب کند. برگ های چای سبز دارای ترکیبات ضد التهابی و سم زدایی هستند که به محافظت از بدن شما در برابر تهدید رادیکال های آزاد کمک می کند ؛ با این حال، مفیدترین سود عمیق چای سبز آنتی اکسیدان ها (به ویژه کاتچین) هستند. EGCG شایعترین کاتچین در چای سبز است و برای افزایش سوخت و ساز بدن مشهور است. با این حال، آیا چای سبز به کاهش وزن کمک می کند؟ اجازه دهید به حقایق نگاه کنیم.

 

آیا چای سبز به کاهش وزن کمک می کند؟

به تازگی، چای سبز به عنوان یک محصول کاهش وزن به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته است.مکمل های چای سبز در سال ۲۰۱۵ به میزان ۱۴۰ میلیون دلار به فروش رسیده و در جهان، دومین نوشیدنی محبوب جهان است و تنها با آب مصرف می شود.

 

از آنجا که هر فنجان چای سبز حاوی تقریبا هیچ کالری نبست، چای سبز می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد و باعث افزایش کارایی بدن شما برای سوختن انرژی شود. تحقیقات نشان داده است که چای سبز حاوی فلاونوئیدها هستند که مسئول افزایش سطح اکسیداسیون چربی و بهبود فعالیت انسولین در بدن شما هستند.

 

دلیل کاهش وزن و لاغری با چای سبز

برخی مطالعات نشان می دهد که جایگزینی چای با نوشیدنی های پر کالری می تواند منجر به یک پوند کاهش وزن در هفته شود ؛ در واقع، چون چای سبز یک دیورتیک طبیعی است، این درمان ایده آل برای مبارزه با مشکلات احتباس مایعات و التهاب کلیه بافت است به همین علت، برخی برآوردها نشان می دهند که مصرف چای سبز به طور مرتب می تواند چربی بدن را تا ۱۹ درصد کاهش دهد.

 

حتی کافئین سبزی چای باعث کاهش وزن می شود؛ نوشیدن چای سبز هر روز کاهش وزن را ساده می کند، زیرا کافئین آن را به عنوان یک محرک عمل می کند که عملکرد ورزش را بهبود می بخشد و باعث سوزش چربی در روند ورزش می شود.

 

در حالی که هر فنجان حاوی فقط یک چهارم کافئین یک فنجان قهوه را دارد، هنوز هم به اندازه کافی اس به شما کمک می کند. آن را برای شروع احساس مزایای سلامتی زیادش نمی کند، زیرا اکثر مردم پس از حدود سه فنجان در روز متوجه نتایج آن می شوند.

 

نوشیدن چای سبز نیز ممکن است باعث سوزاندن چربی در طول ورزش شود. یک مطالعه نشان داد که افرادی که چای سبز را قبل از ورزش مصرف کرده اند، ۱۷ درصد بیشتر از افرادی که فاقد چربی هستند، سوزانده می شوند، و تحقیقات دیگر نشان می دهد که چای سبز به طور خاص به بدن شما کمک می کند که چربی بیشتری بسوزاند و در دراز مدت سبب کاهش وزن بدن می شود.

 

وزن واقعی شما با چای سبز کم می شود، و همچنین به کاهش چربی شکم کمکد می کند ؛ چربی زیر جلدی (شکم) به عنوان خطرناک ترین خطر است، زیرا به شدت با التهاب، مقاومت به انسولین، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و سایر بیماری های مزمن ارتباط دارد چون چای سبز به طور خاص سطوح این نوع چربی را کاهش می دهد، این نوشیدنی مفید است، حتی اگر کاهش وزن قابل توجهی نداشته باشید.

 

چگونه می توان چای سبز را برای کاهش وزن مصرف کرد :

برای به دست آوردن مزایای چای سبز برای کاهش وزن، به فهمیدن اینکه چگونه باید آن را مصرف کنید، نیاز دارید. مرکز پزشکی مریلند توصیه می کند که ۲ تا ۳ فنجان در روز بنوشید زیرا هر فنجان حاوی حدود ۲۰۰ میلیگرم کاتچین است با این حال، نوشیدن چای سبز به طور منظم برای کاهش وزن به اندازه خوردن مکمل هایش مفید نیست. اغلب مطالعات درباره چگونگی چای سبز به کاهش وزن، با عصاره چای سبز ظاهر شود، که آن را در یک اندازه کوچک می خورند. در حالی که چای سبز معمولی نیز به شما کمک می کند که وزن سالم خود را حفظ کنید، منافع به اندازه مکملش چشمگیر نخواهد بود.

 

هنگامی که بحث لذت بردن از چای سبز پیش می آید، چگونگی دم کردنش می تواند تفاوت هایی را ایجاد کند ، مراقب باشید که آب را بیش از حد گرم نکنید، چون آب جوش به کایتچین ها آسیب می رساند. برای بهترین نتایج، آب را به جوش آورده، اما بگذارید برای ده دقیقه قبل از ریختن چای بماند. سپس آن را بر روی چای بگذارید، یک دقیقه صبر کنید دم بکشد. بسته به مزاج شما، می تواند طولانی تر دم بکشد یا کوتاه تر.

 

برخی از انواع چای سبز برای کاهش وزن بهتر از دیگران است ؛ ماتچا خیلی مغذی است، و وقتی این چای را می نوشید، نه فقط از آنها برای استفاده از آب رسانی خود استفاده کنید، بلکه مواد مغذی بالایی دریافت می کنید.

 

شما می توانید چای سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ،هر زمان که به طور معمول یک نوشیدنی پر از کالری می خورید ؛ چای سبز جایگزین خوبی برای نوشیدنی های قهوه شیرین و نوشیدنی های سودایی شیرین است و تنها چند هفته طول می کشد تا جوانه های طعم خود را به شیرینی طبیعی ظریف آن عادت دهید به این ترتیب، با مصرف کالری کمتر در طول روز، مصرف روزانه کالری کمتری خواهید گرفت، و از سطوح انرژی بالاتر و حتی افزایش سوخت و ساز خود را برای سوختن کالری تان لذت خواهید برد.

 

پیشنهادات رژیم ساده کاهش وزن و لاغری با چای سبز:

یک فنجان چای داغ فقط یک راه برای استفاده از چای سبز در کاهش وزن است ، در این بخش از نمناک برخی از پیشنهادات دستورالعمل برای کمک به اضافه کردن چای سبز بیشتری به رژیم روزانه شما وجود دارد.

اسموتی چای سبز و آووکادو:

ترکیب چای سبز و آوکادو ترکیبی عالی از پروتئین، چرب ضروری و آنتی اکسیدان ها را می سازند.فقط یک قاشق غذاخوری چای سبز، نصف آوکادو، یک موز و آب گرم را ترکیب کنید (حدود نیمی از فنجان). چای سبز را در آب گرم به مدت نیم ساعت قرار دهید و همه چیز را با هم در مخلوط کن بریزید تا اسموتی خوشمزه شما تهیه شود.

 

چای سبز با لیمو و زنجبیل:

چای سبز، لیمو و زنجبیل همچنین می تواند باعث کاهش چربی در بدن شود و اضافه کردن آنها به فنجان روزانه شما می تواند مزایای طبیعی چای سبز را افزایش دهد.آب را به جوش بیاورید و چند دقیقه قبل از جوش آمدن خاموش کنید و برگ ها چای سبز را بریزید ؛ آب لیمو و یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده را با آنها مخلوط کنید و اجازه بدهید ۱۵ دقیقه بماند و لذت ببرید.

 

 

خواص چای سبز با دارچین

چای سبز را با چی بخوریم

 

 

چای سبز را چه زمانی مصرف کنیم؟

به تازگی علاوه بر مردم چین، چای سبز در بسیاری از کشورهای جهان طرفداران فراوانی یافته‌است .دلیل اصلی این استقبال، آشنایی مردم دیگر کشورها با خواص درمانی این نوع نوشیدنی است..

 

هرچند در مواردی توصیه و پیشنهاد مردم به یکدیگر عامل اصلی مصرف برخی مواد غذایی یا نوشیدنی‌ها است. اما در مورد چای سبز علاوه بر توصیه دهان به دهان، پژوهشگران نیز خواص دارویی آن را تأیید کرده‌اند. نوشیدن روزانه ۳ تا ۴ فنجان چای سبز، مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌شودما امیدواریم که شما یکی از طرفداران چای سبز باشید چون تعداد نوشیدنی‌های طبیعی که اندازه‌ی این چای مفید باشند چندان زیاد نیست.اگر شما چای سبز دوست دارید و این سوال برایتان پیش آمده است که بهترین زمان و میزان مناسب مصرف چای سبز چقدر است این مطلب به دردتان می‌خورد. چون قصد داریم در خصوص خواص این نوشیدنی فوق‌العاده و بهترین زمان مصرف آن برای بهره‌برداری از خواص آن صحبت کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

 

چرا نوشیدن چای سبز برای سلامتی مفید است؟

خاصیت اصلی چای سبز بدون شک در میزان بالای آنتی‌اکسیدان آن بخصوص فلاوونوئیدهای آن است. متخصصان حوزه‌ی تغذیه سفارش می‌کنند که به‌طور مرتب چای میل کنید به خاطر اینکه منبع طبیعی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند کاتچین است.

 

این ترکیب موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند.یکی دیگر از خواص مثال زدنی و قابل‌توجه چای سبز تأثیر آن در لاغری است. راز لاغری چای سبز در تحریک متابولیسم یا همان سوخت‌وساز بدن و مقابله با حالت احتباس آب است. روشن و واضح است که چای سبز به‌عنوان یک مکمل موثر در کنار رژیم غذایی سالم به خوش‌اندامی شما کمک زیادی می‌کند. برای رسیدن به این هدف لازم است که عادت‌های غذایی‌تان را تغییر داده و کمی ورزش کنید.باشد میزان چای سبزی که برای هر فنجان می‌ریزید بیش از ۳ گرم نباشد.

 

یادتانباشد که نباید روزانه بیش از ۱۰ گرم چای سبز مصرف کنیدنتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که ارتباطی بین مصرف چای سبز در پیشگیری از برخی سرطان‌ها مانند سرطان مثانه و سرطان تخمدان یا پانکراس وجود دارد. به عقیده‌ی محققان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این نوشیدنی خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها را به میزان ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.باید بدانید که نوشیدن روزانه ۱ تا ۳ فنجان چای سبز به پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی کمک کرده و باعث کاهش تری گلیسیرید می‌شود. بهتر است بدانید که این چای شما را شاداب‌تر و بانشاط‌تر می‌کند

 

ملاحظات نوشیدن چای سبز

* روزانه بیش از ۵ فنجان چای ننوشید. نوشیدن این چای درصورتی‌که دچار سردرد یا اسهال هستید توصیه نمی‌شود.* چای سبز را با داروها مصرف نکنید. بعد از اینکه قرصی برای تسکین سردرد میل می‌کنید چای سبز ننوشید چون امکان دارد که سردردتان بیشتر شود.* اگر از تاکیکاردی (تند شدن غیرطبیعی ضربان قلب) رنج می‌برید چای سبز ننوشید.* اگر کم‌خونی دارید سراغ چای سبز نروید به خاطر اینکه در جذب آهن اختلال ایجاد می‌کند.

 

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز

توصیه می‌شود که بیست دقیقه قبل یا بعد از وعده‌های اصلی یک فنجان چای سبز مصرف کنید. دلایل این توصیه را در ادامه می‌خوانید:

 

اگر می‌خواهید چند کیلو وزن کم کنید

اگر به قصد لاغری چای سبز می‌نوشید توصیه می‌شود که چای سبز را ۲۰ دقیقه بعد از غذا میل کنید. چون در این صورت چربی بیشتری سوزانده شده و سم بیشتری از بدن دفع می‌شود.

 

اگر می‌خواهید میزان پروتئین و مواد معدنی را بالا ببرید

اگر می‌خواهید میزان مواد معدنی و پروتئین دریافتی از مواد غذایی را افزایش دهید نیز توصیه می‌شود که بعد از هر وعده‌ی غذایی یک فنجان چای سبز بنوشید. چون در این صورت بدن منیزیم، کاتچین ها و ویتامین‌های C و E بیشتری جذب می‌کند.بهتر است بدانید که چای سبز به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان و ویتامین زیاد برای کودکان نیز مفید است. توصیه می‌کنیم که روزانه یک مرتبه قبل از یکی از وعده‌های اصلی یک فنجان چای سبز (که با یک تا دو قاشق عسل شیرین شده است) به بچه‌ها بدهید.

 

روزانه چند فنجان چای سبز بنوشیم؟

توصیه می‌کنیم که روزانه یک تا سه فنجان چای سبز بنوشید اما بیش از ۵ فنجان توصیه نمی‌شود. بیش از این میزان احتمال بروز مشکلاتی مانند افزایش ضربان قلب و حتی سرگیجه را افزایش می‌یابد. حواستان باشد میزان چای سبزی که برای هر فنجان می‌ریزید بیش از ۳ گرم نباشد. یادتان باشد که نباید روزانه بیش از ۱۰ گرم چای سبز مصرف کنید.بهترین روش برای پیشگیری از عوارض جانبی احتمالی چای سبز این است که این چای را به مدت ۱۰ روز مصرف کنید و سپس یک وقفه‌ی ۱۰ روزه ایجاد کنید

 

دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب چای سبز ننوشید چون این نوشیدنی باعث بروز بی‌خوابی می‌شود. درست است که چای سبز خواص بالا و فوق‌العاده‌ای دارد اما لازم است که هر از گاهی وقفه‌ی چند روزه بین دو دوره‌ی مصرفتان ایجاد کنید. بهترین روش برای پیشگیری از عوارض جانبی احتمالی چای سبز این است که این چای را به مدت ۱۰ روز مصرف کنید و سپس یک وقفه‌ی ۱۰ روزه ایجاد کنید. با این روش می‌توانید از ۱۰۰ درصد خواص فوق‌العاده‌ی این چای بهره ببرید و سلامتی را ارتقا دهید.

 

 

طبع چای سبز

نحوه مصرف چای سبز

 

مصرف چای سبز | چگونه چای سبز را مصرف کنیم؟

 

منبع: آکا/ تسنیم/ نمناک

۳/۵ - (۴ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا