موفقیت

برگرداندن عشق قدیمی | چگونه رابطه را ترمیم کنیم؟

روابط فردی ، برگرداندن رابطه با فردی که به شما آسیب زده در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

برگرداندن مرد به رابطه

چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم ، برگرداندن عشق قدیمی

 

 

چطور رابطه‌تان را با کسی که به شما آسیب زده بازسازی کنید

«کینه به دل گرفتن شما را قوی‌تر نمی‌کند؛ تلخ‌ترتان می‌کند. بخشیدن شما را ضعیف‌تر نمی‌کند؛ آزادتان می‌کند.»

 

موقعیت من شاید شبیه به خیلی از شمایی باشد که این متن را می‌خوانید.

 

من در خانواده‌ی طلاق بزرگ شدم. البته اشتباه نکنید، کودکی بسیار شادی داشتم و مادرم به طرزی باورنکردنی خوب بزرگم کرد. چهار جا کار می‌کرد تا مطمئن شود همیشه از همه‌چیز بهترینش را داشته باشم. ولی صادقانه بگویم همیشه برای نقش یک پدر در زندگی‌ام احساس کمبود می‌کردم.

 

وقتی من خیلی کوچک بودم پدر و مادرم از هم جدا شدند. پدر دریانورد بود، مادرم پزشک و به این نتیجه رسید که دوست ندارد به‌خاطر کار پدرم تمام زندگی‌اش این‌طرف و آن‌طرف برود. معنی‌اش این بود که من فقط می‌توانستم پدرم را یک یا دو بار در سال ببینم. و همین باعث شد که کم‌کم نسبت به هم کاملاً بیگانه شویم.

 

وقتی شانزده سالم بود متوجه شدم که تصمیم داشته خانه‌ای جدید برای شروع یک زندگی باثبات‌تر و دائمی‌تر بخرد. فکر می‌کردم که حتماً سعی خواهد کرد خانه‌ای نزدیکِ من بخرد و الان که وقت بیشتری دارد می‌توانم بیشتر ببینمش. اینکه شاید بتوانیم یک رابطه‌ی واقعی را با هم بسازیم و عوضِ نبودنش در تمام آن سال‌ها در تولدها، فارغ‌التحصیلی و سایر خاطرات زندگی‌ام را درآورد.

 

ولی درست همان موقع که پر از امید به آینده شده بودم، او این کار را نکرد. همان جایی که بود ماند، با همسر و بچه‌های جدیدش. حتا بااینکه به نظر می‌رسید آنها چندان قدرش را نمی‌دانند و بااینکه حس می‌کردم من خیلی بیشتر از آنها به او نیاز دارم.

 

دلم شکست.

الان ده سال از آن زمان گذشته است و رابطه‌ی به‌مراتب بهتری با هم داریم ولی من هنوز در پروسه‌ی بهبودی هستم.

قبل از اینکه بتوانم یاد بگیرم ببخشمش باید یاد می‌گرفتم که فراموش کنم. و قبل از اینکه بتوانم با او رابطه داشته باشم باید یاد می‌گرفتم که ببخشمش. الان در پروسه‌ی درست کردن آن رابطه هستیم و رابطه‌مان از هر زمان دیگر بهتر است. ولی من هنوز در حال قبول کردن اینم که هیچوقت نمی‌توانم آن پدری که دختر کوچولوی درونم همیشه می‌خواسته به دست آورم.

 

کار سختی است. اینکه بدانی کسانی که بیشتر از هر کسی دوستشان داری ممکن است یک روزی به تو آسیب بزنند. گاهی حتی آنهایی که قرار بوده محافظ و نگهدار تو باشند. این یکی از مهم‌ترین درس‌هایی است که در طول زندگی یاد می‌گیرید که بخشی از انسان بودن است.

 

امیدوارم تجربه‌ی من بتواند وضعیت بعضی از روابط شما را هم براتان روشن‌تر کند، روابط‌تان با دوستان، اعضای خانواده، پارتنرها و …

اینجا براتان می‌گویم که چطور موفق شدم فراموش کنم و ببخشم.

 

۱. او را به چشم یک انسان ببینید.

بخش مهمی از چیزی که در دیگران می‌بینیم، مخصوصاً آنهایی که سابقه‌ی احساسی با آنها داریم، تصویری از رفتارهای ناخودآگاه خودمان نسبت به آن فرد است، نه انعکاس واقعی رفتار آنها.

 

دیدن این در خودمان سخت است و حتی در افرادی که مدت زمانی طولانی می‌شناسیم‌شان، مثل والدین‌مان، تشدید هم می‌شود.

 

من وقتی توانستم پدرم را ببخشم که یاد گرفتم آدم درونِ او را ببینم نه تصوری که خودم از یک پدر داشتم. البته این کار آسان نبود چون باید با خیلی از نقص‌ها و کاستی‌های خودم و او روبه‌رو می‌شدم. درمورد او همیشه قول‌هایی بود که هیچ‌وقت به آنها عمل نمی‌کرد، از ترس از دست دادن عشق و محبت اطرافیانش. درمورد من ناتوانی برای فرصت دادن به او برای درست کردن اوضاع و نگاه کردن به او با دیدی تازه، حتی وقتی که این بهترین کاری بود که می‌توانستم برای هر دومان انجام دهم.

 

خوشبختانه به مرور زمان هر چه بزرگ‌تر شدم توانستم رابطه‌ای جدید با او برقرار کنم، رابطه‌ای برمبنای تجربیات جدید و نه فقط انتظاراتم.

 

۲. انتظاراتتان را مداوماً ارزیابی کنید.

وقتی می‌خواستم شروع به ساختن دوباره‌ی رابطه‌ام با پدرم بکنم، مداوماً خودم را رودرروی انتظارات قدیمی‌ام می‌دیدم. هر بار که به طریقی خاص رفتار می‌کرد، مثلاً وعده‌ی توخالی می‌داد یا وقتی به او نیاز داشتم پیشم نمی‌آمد، یک داستان و خاطره‌ی قدیمی را در ذهنم بیدار می‌کرد و باعث می‌شد با خودم بگویم که او همیشه همینطور بوده است و هیچوقت هم تغییر نخواهد کرد. ولی هر بار که اینکار را می‌کردم، می‌توانستم انتظاراتم را از نو ارزیابی کنم.

 

یک روش بدبینانه برای نگاه کردن به این موضوع این است که انتظاراتم را پایین آوردم. ولی از کجا معلوم که انتظاراتم آن اوایل بی‌اندازه بالا نبوده‌اند؟ وقتی رفتارش با آنچه من از او انتظار داشتم هماهنگ‌تر شد، هر دوی ما شادتر بودیم و حتا می‌دیدم که گاهی وقتی توقع نداشتم به قولی عمل کند، با عمل کردن به آن غافلگیرم می‌کرد.

 

۳. از چشم او به جهان نگاه کنید.

استاد معنویات رام راس گفته است، «اگر تصور می‌کنید روشنفکر هستید، بروید و یک هفته را با خانواده‌تان بگذرانید.» من سعی کردم همین گفته را در زندگی‌ام پیاده کنم. من همیشه تصور می‌کردم فردی دلسوز و فهمیده هستم، ولی آیا واقعاً می‌توانم خودم را جای اعضای خانواده‌ام بگذارم و با رفتارهاشان، مخصوصاً رفتارهایی که باعث ناراحتی من شده‌اند، کنار بیایم؟

 

سعی کردم به موقعیت پدرم فکر کنم، به انتظارات و ناامیدی‌هایش، تأثیراتی که در زندگی‌اش داشته است مثل این مسئله که مجبور بوده به‌خاطر کارش همیشه در سفر باشد. و متوجه شدم بخش عمده‌ای از نبودنش کنار من به این دلیل بوده که می‌ترسیده خانواده ی جدیدش را از دست بدهد و تنها شود.

 

در آخر بااینکه نمی‌توانستم رفتارهایش را توجیه کنم ولی می‌توانستم منطق پشت آن را ببینم و برایش به عنوان یک انسان جایز‌الخطاء دلسوزی کنم نه به‌عنوان کسی که عمداً خواسته باشد من را ناراحت کند.

 

۴. توانایی پذیرش را در همه‌ی جنبه‌های زندگی تمرین کنید.

بعضی‌وقت‌ها نمی‌توانستم پدرم را به شکل یک انسان ببینم نه تصور خودم از او، نمی‌توانستم انتظاراتم را تغییر دهم، و حتی نمی‌توانستم منطقی فکر کنم که خودم کجای کار اشتباه کرده‌ام. در این مواقع، باید تلاش می‌کردم همه چیز را همانطور که هست بپذیرم. و اوایل نمی‌توانستم. به نظرم مصنوعی می‌آمد چون هنوز از دست او عصبانی و ناراحت بودم. به‌خاطر همین تصمیم گرفتم کم‌کم شروع کنم و پذیرش را به‌عنوان یک مهارت تمرین کنم.

 

چیزهای پیش‌پاافتاده‌ای مثل ترافیک سر راهم به محل‌کار یا بی‌ادبی مشتری‌های مغازه را پذیرفتم. وقتی چیزی که دوست نداشتم را در اخبار می‌دیدم می‌پذیرفتم، یا وقت‌هایی که یکی از دوستانم بی‌محبتی می‌کرد. حتا شروع کردم چیزهایی در خودم را که دوست نداشتم هم بپذیرم و بالاخره توانستم پدرم را هم با اشتباهاتش بپذیرم.

 

۵. رابطه‌ها را مایع ببینید، نه جامد.

این نکته‌ی آخر به نظرم یکی از جالب‌ترین این نکته‌هاست. من شروع کردم که روابط زندگی‌ام را مایع ببینم نه جامد. روابط مایع برای من به این معنی بود که آدم‌ها می‌توانند وارد زندگی‌ام شده و از آن خارج شوند، نقش‌هاشان می‌تواند عوض شود، همینطور نسبت ما با همدیگر. متاسفانه این یک واقعیت طبیعیِ زندگی است و ما توان مقاومت دربرابر آن را نداریم.

 

پدرم حامیِ خوبی برای من نبود، حتا الگوی خوبی هم نبود، ولی الان هم پدر و هم دوست من است و کسی که دوستش دارم. این وضعیت ممکن است در آینده تغییر کند، بهتر شود یا بدتر، ولی من تمام تلاشم را می‌کنم که پذیرش آن را داشته باشم.

 

اینکه یاد بگیرید آدم‌هایی را که دوستشان دارید ولی به شما صدمه می‌زنند فراموش کنید یکی از سخت‌ترین چالش‌هایی است که در زندگی با آن روبه‌رو می‌شوید. همانطور که درمورد وضعیت من می‌بینید، فراموش کردن باعث می‌شود تصورتان را از چیزی که آن فرد باید باشد رها کنید. بعضی وقت‌ها می‌توانید رابطه‌تان را همچنان حفظ کنید، ولی آن رابطه دیگر رابطه‌ای که شما می‌خواستید نیست. و بعضی‌وقت‌ها این دقیقاً چیزی است که به آن نیاز دارید.

 

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

گاهی اوقات به یک فرصت دیگر برای بازگرداندن عشق خود به رابطه نیاز داریم.

جدایی واقعا سخت است! همه معمولا همین نصیحت را به شما می گویند: ” فراموشش کن و به زندگی ات ادامه بده”. اما این کار همیشه آسان نیست درست است؟

 

گاهی اوقات در اعماق قلب خود می دانید اگر فقط یک شانس دیگر داشته باشید می توانید همه چیز را در رابطه ی خود رو به راه کنید در نتیجه از خود می پرسید چگونه می توانم عشقم را برگردانم. گاهی اوقات نیاز دارید برای یک بار دیگر هم که شده برای بهبود رابطه ی خود تلاش کنید و مرد یا زن مورد علاقه ی خود را به رابطه بازگردانید.

 

به عبارت دیگر تا وقتی آخرین تلاش خود را عملی نسازید نمی توانید پرونده ی رابطه ی عاطفی خود را ببندید و همچنان جست و جو می کنیم تا تکالیف برای برگرداندن عشقمان را پیدا کنیم.

 

تکنیک ارسال سیگنال جذب برای ترمیم رابطه

ضمیرناخودآگاه انسان از طریق کانال های خود سیگنال های مختلفی ارسال می کند. این کانال ها شامل ارتباطات کلامی، ارتباطات غیر کلامی، ادراک، هویت، شبکه ۶ مرحله ای و غیره است.

 

اگر می خواهید رابطه دوستی خود را ترمیم کنید باید بدانید که بسیاری از سیگنال هایی که تا کنون ارسال می کردید سیگنال های منفی بوده است. سیگنال های منفی سیگنال هایی است که باعث دور شدن عشق و ایجاد فاصله در رابطه می شود.

 

از سوی دیگر سیگنال های جذب سیگنال هایی هستند که به شما کمک می کنند مرد یا زن مورد علاقه خود را به رابطه برگدانید. سیگنال های جذب از طریق شبکه ۶ مرحله ای حتی می توانند بدون برقرار کردن ارتباط و ارسال هیچ پیام یا تماسی باعث بازگشت عشقمان به رابطه شوند ( نگاه کنید به بهترین راه برای برگرداندن عشق از راه دور).

 

بسیاری افراد این تکنیک ها را با روش های غیر علمی و تخیلی قانون جذب اشتباه می گیرند. همه مقالات نوین بینش دات کام بر اساس روانشناسی مدرن نوشته شده است و منابعی مثل قانون جذب که توسط تحقیقات و پژوهش ها ثابت نشده است مورد تایید نوین بینش نیست ( نگاه کنید به نقدی بر نظریه های قانون جذب در مورد عشق).

 

در ادامه به ۴ مرحله ای اشاره خواهیم کرد که با تکنیک ارسال سیگنال های حذب به شما در بازگرداندن عشق از دست رفته کمک می کند.

 

۴ حرکت ساده برای بازگرداندن عشق به رابطه

در ادامه به ۴ حرکت ساده اشاره میکنم که شامل ۵ مقاله + ۱ مقاله جدید می باشد که به تازگی اضافه شده است. با این ۴ حرکت یادمی گیرید چگونه مرد یا زن مورد علاقه خود را به رابطه برگردانید و رابطه قبلی خود را ترمیم کنید.

 

این تکنیک ها بر اساس روانشناسی عشق، سیگنال های جذب، زبان بدن، مهارت های ارتباطی، برنامه ریزی عصبی کلامی، روانشناسی تحول گرا، روانشناسی فردی، روانشناسی اجتماعی، علوم روانشناسی رفتار و غیره است ( نگاه کنید به چگونه کسی را که دوست داریم عاشق خود کنیم).

 

شما با ۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته با بسیاری از مدل ها و تکنیک های روانشناختی آشنا خواهید شد که به شما کمک می کند شخص مورد نظرتان با پای خودش و با عشق و علاقه به سمت خود برگردانید.

 

اما اگر قصد دارید مرد یا زن مورد علاقه خود را فریب دهید یا وادارش کنید به اجبار وارد رابطه با شما شود مطمئن باشید به یک جدایی و شکست فاجعه بار دیگر ختم خواهد شد.

این راهنما به شما می آموزد چگونه یک رابطه ی جدید را با عشق از دست رفته ی خود شروع کنید؛ رابطه ای که شانس تبدیل شدن به یک ازدواج یا پایداری در ازدواج را خواهد داشت. نه رابطه ای که سابق داشتید و در نهایت منجر به جدایی و طلاق شده است.

 

حرکت یا تکلیف اول شناخت اشتباهاتی است که انسان ها معمولا پس از جدایی و طلاق مرتکب می شوند؛ همان اشتباهاتی که باعث ارسال سیگنال منفی و مضر می شود. سپس می توانید از این اشتباهات پرهیز کنید و با اجرای مراحل دیگر فرایند بازگرداندن عشق به رابطه موفق به ترمیم رابطه خود شوید.

 

اشتباهاتی که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد نه تنها باعث ارسال سیگنال های منفی و نابودکننده می شود بلکه موجب می شود احساس شکست در رابطه و ترد شدن پیدا کنید. به عبارت دیگر این اشتباهات وضعیت روحی شما را بیشتر نابسامان می کند.

 

دلجویی درمانی

اولین اشتباهی که افراد پس از جدایی و قطع ارتباط انجام می دهند انتخاب عکس های معذرت خواهی یا ارسال صدها پیام و اس ام است برای اینکه اعتراف کنند اشتباه خود را پذیرفته اند و یا اشتباه خود را توجیه کنند.

 

اما در واقع با اینکار فقط باعث ارسال بیشتر سیگنال های منفی می شوند زیرا این عمل مستقیما احساسات منفی را هدف می گیرد و افزایش می دهد. هرگونه اشتباه، اشاره به اشتباه، پذیرش اشتباه و توجیه آن نیز فقط بیشتر اشتباه و حس منفی مرتبط با آن را در یادها ایجاد می کند.

 

بعضی افراد تصور می کنند یک راه درمانی سریع وجود دارد که هر مشکلی را می تواند به سادگی حل کند و آن هم دلجویی و معذرت خواهی از عشق است. اما این تصور یک تصور احساسی است و از سیگنال های منفی و غریزه شما نشات گرفته است.

 

البته روش صحیحی برای عذر خواهی کردن وجود دارد که می توان از آن حتی وقتی هیچ اشتباهی مرتکب نشده اید استفاده کنید که در همین مراحل به آن اشاره می شود ( نگاه کنید به مدل لوح سفید برای معذرت خواهی از عشق).

 

 

تکالیف برای برگرداندن عشقمان

بهترین راه برای برگرداندن عشقم

 

خواهش ها و التماس ها

یکی از رفتاری که باعث ارسال سیگنال منفی می شود التماس کردن و نیازمند بودن است. این اشتباه یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که برای برگرداندن معشوق مان انجام می دهیم. اگر فردی تصمیم بگیرد از شما جدا شود، التماس کردن هرگز تصمیم او را تغییر نخواهد داد.

 

خواهش و تمنا کردن باعث می شود به نظر فردی نیازمند و ضعیف بیایید؛ رفتاری که اصلا جذابیت ندارد.

واقعا فکر می کنید معشوق تان از شما جدا شده است تا برای برگرداندنش التماس کنید؟ هیچ فردی دوست ندارد با یک فرد نیازمند و ضعیف در رابطه باشد. حتی اگر التماس کردن شما نتیجه بدهد، رابطه ی شما تبدیل به یک رابطه ی یک رابطه ی ارباب، برده ای می شود.

 

سندروم ارباب/ برده

رابطه ی ارباب/ برده دقیقا پس از التماس کردن شکل می گیرد و مجدد باعث ارسال سیگنال های منفی و خطرناک به رابطه می شود. در واقع این نوع از رابطه وقتی شکل می گیرد که بی چون و چرا هر چیزی که از طرف مقابل خود می شنوید را بپذیرید و ارزش خود را زیر پا بگذارید. در این شرایط ممکن است بدون در نظر گرفتن خودتان هر چیزی را که عشق از دست رفته ی شما به آن اشاره می کند بپذیرید. باز هم تاکید می کنم اجازه ندهید غرور تان را پایمال کند

 

ارزش خود را، خوشحالی خود را، رویاها و همه ی زندگی خود را زیر پا می گذارید تا وقت بتوانید عشق خود را بازگردانید با این خیال که رابطه ی خود را بهبود داده اید. گاهی اوقات بعضی این رفتار ها را به این امید انجام می دهند که شاید در آینده بتوانند مجدد با عشق سابق خود در ارتباط باشند. این یکی از عوارض این نوع رفتار این است که عشق سابق شما با خود می گوید ” خب اگر انقدر برای بودن با من مشتاق هستی پس باید به هر چیزی که می خواهم عمل کنی”.

 

در بسیاری موارد، اگر به رابطه ی ارباب/ برده ای تن بدهید، پسر یا دختری که سابق با اون در ارتباط بودید فقط به این خاطر شما را نزدیک خود نگاه می دارد که نیاز های عاطفی و جنسی خود را برطرف کند اما هرگز به شما متعهد نخواهند شد.

 

می دانید چه اتفاقی برای چنین رابطه ی می افتد؟ قطعا به پایان می رسد. دیر یا زود به این رابطه پایان خواهند داد. اگر می خواهید مرد یا زن مورد علاقه ی خود را به رابطه بازگردانید و واقعا شانسی برای ترمیم رابطه ی خود داشته باشید، از شما خواهش می کند رابطه ی خود را تبدیل به یک رابطه ی ارباب/ برده ای نکنید.

 

فاجعه ی تماس ها و پیامک ها

آسپرین هم نمی تواند جلوی آخرین تماس نصف شب شما را بگیرد. این روزها روش های بسیاری برای ارتباط برقرار کردن وجود دارد. می توانید تماس بگیرید، پیام ارسال کنید، در تلگرام پیغام بگذارید و یا در دیگر شبکات اجتماعی به همسر یا عشق خود پیام دهید.

 

این تکنولوژی های ساده باعث ایجاد یکی از بزرگترین اشتباهاتی می شود که افراد معمولا پس ازجدایی مرتکب می شوند؛ یعنی ارسال مداوم پیام ( گاهی اوقات صد تا هزاران پیام در روز).

 

فقط یک لحظه تصور کنید نمی خواهید با فردی صحبت کنید و آن فرد هر ۵ دقیقه یک بار برای شما پیام ارسال می کند. صندوق ورودی پیام های شما مملو می شود از صد ها پیام از آن فرد، حتی با وجود اینکه به هیچ کدام از آن پیام ها پاسخ نداده اید. سپس نصف شب همان فرد با شما تماس می گیرد و شروع می کند به گفتن حرف های آزار دهنده و بی معنی. چه حسی در مورد آن فرد پیدا می کنید؟ آیا می پذیرید مجدد یک رابطه ی عاطفی با آن شخص برقرار کنید؟

 

ارسال پیام به عشق سابق تان و تماس با وی فقط باعث می شود جذابیت شما کاهش پیدا کند. اگر می خواهید رابطه ی خود را ترمیم کنید و عشق خود را بازگردانید باید اجازه دهید فرد مورد نظرتان کمی با خود تنها باشد. همچنین نیاز دارید به خودتان این فرصت را بدهید تا کمی از رابطه ی از دست رفته ی خود دور باشید. به یاد داشته باشید تماس گرفتن ممتد و ارسال پیام های پی در پی هیچگاه به هیچ فردی کمک نخواهد نکرد.

 

یاداوری ها و اصرار های غیر ضروری

حرفم را باور کنید، مرد یا زنی که می خواهید برگردانید می داند چقدر عاشقش هستید. همچنین می داند چقدر به وی اهمیت می دهید، چقدر می خواهید خوشبخت شود، چقدر باعث خوشبختی و خوشحالی شما می باشد و اینکه می تواند شما را کامل کند.

 

او نیز با شما در ارتباط بوده است و احتمالا برای شما اهمیت قائل است. اما دلیل جدایی شما این نیست.

عشق سابق شما در حال حاظر به شنیدن هیچ کدام از این موارد نیازی ندارد. چنین اقداماتی تنها باعث می شود وی در مقابل شما گارد بگیرد. عشق سابق شما برای جدایی دلیل داشته است و هر زمان که عشق بی انتهای خود را ابراز می کنید، فقط باعث می شوید دلایلی که برای جدایی از شما دارد بیشتر در ذهنش تداعی شود و باعث می شوید بیشتر مرتبط با احساس منفی شوید.

 

ایجاد احساس دلسوزی برای بازگرداندن مرد/زن به رابطه قبلی

حتی یک بچه ی کوچک نیز بسیاری اوقات نمی تواند با ایجاد احساس دلسوزی به چیزی که می خواهد برسد ایا فکر می کنید شما شانسی دارید؟

 

آیا در شبکات اجتماعی پیام ها و عکس های غمگین می گذارید؟ آیا امید دارید عشق سابق تان آن ها را ببیند و به سمت شما بازگردد؟ هرگاه با عشق از دست رفته ی خود تماس می گیرید، به اون می گویید چقدر دلتان برایش تنگ شده است و بدون اون احساس دلتنگی می کنید؟ آیا فکر می کنید با ایجاد احساس دلسوزی می توانید عشق سابق خود را بازگردانید؟

 

اول از همه باید به این نکته توجه داشته باشید ایجاد ارتباط مجدد با عشق سابق تان به دلیل اینکه احساس تنهایی می کنید اصلا فکر خوبی نیست و باعث ترمیم رابطه شما نمی شود. چیزی که اکنون تجربه می کنید یکی از عوارض جدایی است. باید بدانید همه چنین احساسی پیدا می کنند و این احساس قرار نیست برای همیشه ادامه پیدا کند.

 

دوم اینکه چنین رفتارهایی فقط باعث می شود سیگنال های جذب عشق از دست رفته تان از بین برود (نگاه کنید به ناگفته هایی از قانون جذب عشق از دست رفته). حتی اگر او واقعا برایتان احساس دلسوزی کند هرگز به دلیل چنین احساسی به رابطه بازنخواهد گشت و رابطه ی شما ترمیم نمی شود.

 

هیچ فردی نمی خواهد با یک شخص غمگین زندگی کند. اگر می خواهید همسر، مرد یا زن مورد علاقه ی خود را بازگردانید باید بدانید غمگین بودن و ایجاد احساس گناه و دلسوزی هرگز راهکار مناسبی برای شما نیست.

 

وحشت از ارتباط عشق تان با فرد دیگری

جدایی رویداد بسیار ناگواری است به خصوص وقتی شما همچنان نسبت به عشق سابق خود وسواس دارید و همیشه متعجب هستید که آیا او نیز دلش برای تان تنگ می شود یا خیر. بدتر از همه وقتی است که متوجه شوید مرد یا زن مورد علاقه ی شما با فرد دیگری وارد رابطه عاشقانه شده است. در چنین شرایطی احساس می کنید از شخصیت مشت محکمی خورده اید و کاملا احساس شکست می کنید. هیچ چیز نمی تواند شما را برای چنین رخدادی آماده کند. اما اگر با چنین شرایطی رو به رو شدید و متوجه شدید عشق از دست رفته تان با فرد دیگری آشنا شده است به هیچ وجه نگران نباشید.

 

واقعیت این است که اگر همسر یا عشق سابق شما خیلی زود پس از جدایی با فرد دیگری وارد رابطه شود به طور قطع آن رابطه یک رابطه ی واکنشی است و رابطه ی واکنشی هرگز طولانی مدت نخواهد بود. یک رابطه ی واکنشی در واقع به این معنا است که پس از جدایی، عشق سابق شما یک حفره ی بزرگ در زندگی خود احساس می کند که برای جبران و پر کردن آن مجبور به شروع یک رابطه با فرد دیگری می شود.

 

در واقع شریک سابق شما نیز در پی ترمیم رابطه شکست خورده ی خود می باشد اما تکالیف دیگری برای بازگرداندن عشق در زندگی خود تعیین کرده است و آن شروع یک رابطه جدید است. در بسیاری از موارد، چنین روابطی ممکن است پس از جدایی برای پر کردن خلع ناشی از شکست خیلی زود شکل بگیرند و خیلی زود نیز جدی شوند. اما اصلا جای نگرای نیست؛ هر چه یک رابطه سریع تر شکل بگیرد، سریع تر نیز به شکست منجر خواهد شد و به پایان خواهید رسید.

 

تقریبا در بسیاری از روابط واکنشی، فرد مورد نظر خیلی زود متوجه می شود که رابطه ی جدید واقعا مناسب او نیست و خیلی زود به آن رابطه پایان می دهد. پس اگر عشق سابق شما با فرد جدیدی اشنا شده است و یا در حالی که همسر شماست با فرد دیگری ارتباط برقرار می کند، وحشت زده نشوید. این فقط یک رابطه ی واکنشی است و به زودی به پایان می رسد. البته راهکار ها و تکالیف بیشتری برای شما وجود دارد که باید حتما آنها را انجام دهید. این تکالیف برای ترمیم رابطه شکست خورده را در حرکت های بعدی توضیح خواهیم داد.

ببه یاد داشته باشید اگر سعی کنید مرد یا زنی که سابق با شما در رابطه بوده است را متقاعد کنید عشق جدیدش که با وی در رابطه است مناسب وی نیست، فقط باعث می شوید وی بیشتر به سمت آن شخص کشیده شود و از شما فاصله بگیرد ( به فردی بگویید این دگمه را فشار نده و سپس متوجه می شوید که اشتیاق وی برای فشار دادن آن دگمه بیشتر خواهد شد). در چنین شرایطی عشق سابق شما ممکن است برای اثبات این موضوع که شما اشتباه می کنید همه ی تلاش خود را به کار گیرد تا رابطه ی طولانی مدتی و موفق تری داشته باشد.

 

آگر در چنین شرایطی قرار دارید، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که خونسرد باشید. در مورد رابطه ی جدیدی که ایجاد شد است نظر ندهید و اجازه دهید فرایند طبیعی خود را طی کند. فقط سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید تا وارد حرکات بعدی بازگرداندن عشق از دست رفته ی خود شوید و بتوانید رابطه ی تمام شده ی خود را از سر بگیرید.

 

چه کنیم اگه قبلا همه ی این اشتباهات را مرتکب شده ایم؟

خودتان را سرزنش نکنید. همه ی این رفتار ها پس از جدایی از رابطه عاشقانه کاملا طبیعی است. تکلیف مهم این است که بفهمید این رفتارها اشتباه می باشند و مجدد آن ها را تکرار نکنید. باید بدانید التماس کردن، برده شدن، یادآوری و اصرار های غیر ضروری، ایجاد احساس دلسوزی، ترس و وحشت و خراب کردن رابطه عشق تان جزء تکالیف شما برای ترمیم رابطه شکست خوردتان نیست. البته رابطه ی عاطفی و عاشقانه ی شما می تواند نجات پیدا کند ولی فقط در صورتی که از مرتکب شدن به چنین اشتباهاتی پرهیز کنید. بهترین کاری که می توانید برای جبران این خسارات انجام دهید وارد شدن به فرایند چهار مرحله ای بازگرداندن عشق از دست رفته است که با در نظرگرفته مقدمه می توان آن را ۵ مرحله ای نیز نامید.

 

حرکات بعدی به چه صورت است

مقالات بعدی که سه مرحله ی دیگر را توضیح می دهند تکنیک های شاهین زند است که بر اساس ارتباط از راه دور ( شبکه شش مرحله ای جذب) ارتباطات غیر کلامی ( زبان بدن و زبان چهره) ارتباطات کلامی ( ارسال پیام، ارسال سیگنال های جذب و برقرار کردن ارتباط)، برنامه ریزی عصبی کلامی – neuro linguistic programming و غیره است. با یادگیری تکنیک های شاهین زند می آموزیم چگونه با استفاده از زبان و نشانه ها می توانیم بر ذهن، احساس و در نتیجه رفتار دیگران تاثیر بگذاریم حتی اگر با آنها در ارتباط مستقیم نباشیم.

 

درست است که به کمی تلاش نیاز دارید اما به یاد داشته باشید کارهایی که باید انجام دهید به هیچ وجه سخت نیست و همه ی مراحل را می توانید در خانه و بدون نیاز به هیچ چیز خاصی عملی کنید. حتی اگر با فرد مورد نظر خود در ارتباط نیستید و می خواهید از راه دور او را بازگردانید این تکنیک ها کارساز و عملی هستند.

 

 

تکنیک های nlp عشق

تکنیک های برگشت عشق

 

برگرداندن عشق قدیمی | چگونه رابطه را ترمیم کنیم؟

 

منبع: mardoman.net / نوین بینش / بیتوته

۳.۲/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا