کودک

مراقبت از موی نوزاد | چگونه از موهای نوزادان مراقبت کنیم؟

بهداشت کودکان ، مراقبت از موهای نوزادان در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

آموزش کوتاه کردن موی نوزاد

برای پرپشت شدن موی کودکان ، مراقبت از موی نوزاد

 

 

۱۰ نکته ضروری برای مراقبت از موهای کودک و نوزاد

ممکن است نوزاد شما با یک سر پر از مو متولد شده باشد یا ممکن است موهایش پراکنده باشد به هر حال نگران نباشید، موها در نهایت رشد پیدا می کنند ؛ نباید برای رشد مویش نگران باشید ،زیرا در طول رشدش بوجود خواهند آمد درست مانند جنبه های دیگر مراقبت از نوزاد، مراقبت از مو چیزی است که باید مورد بررسی قرار گیرد

 

در اینجا ده راهنمایی برای تمیز نگه داشتن پوست و زیبا نگه داشتن مو وجود دارد.

 

۱٫ مراقبت از موی نوزاد با طریقه صحیح شامپو کردن:

یکی از دلایل اصلی شکننده بودن، نازک بودن مو، پوست سر کثیف و عرقی است.حتما موهای نوزاد خود را شامپو کنید و پوست سرش را در زمان شامپو کردن سه بار در هفته ماساژ دهید. شما می توانید از شامپویی که برای سر و بدن کودک است استفاده کنید. لازم نیست که موهای نوزاد را هر روز بشویید.

 

۲٫ مراقبت از موی نوزاد با ماساژ روغنی:

ماساژ روغن برای کل بدن از جمله پوست سر مفید است، زیرا این امر برای بهبود گردش خون به حفره های مو کمک میکند و همچنین کمک می کند تا او را به راحتی بخوابانید.علاوه بر این به مرطوب سازی پوست سر کمک می کند و از تشکیل شوره سر جلوگیری می کند.روغن کافی روی پوست سر نوزادتان بریزید و در حرکات دایره ای بدون فشار دادن ماساژش دهید. شما می توانید از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و غیره استفاده کنید.

 

۳٫ روش برطرف کردن مشکل پوستی کردل کپ برای مراقبت از موی نوزاد:

کردل کپ به علت تولید بیش از حد سبوم است، ماده ای چرب که رطوبت پوست را حفظ می کند. این وضعیت ممکن است بعضی اوقات با جوش های خیلی ریز و برامدگی های خیلی ریز ریز و کنارهم ضخیم زرد یا سفید روی پوست سر اتفاق بیفتد. مشکلی رایج است و معمولا در ۸-۱۲ ماهگی از بین می رود. بهترین راه این است که به طور مرتب پوستش را بشورید و سرش را شانه کنید تا آن را تمیز نگه دارید. از مصرف پودر تالک بر روی سر در طول این مدت خودداری کنید.

 

۴٫ مراقبت از موی نوزاد با شانه کردن صحیح:

شانه کردن منافذ باز پوست را تحریک می کند و به تولید سبون سالم کمک می کند ؛ حتما شانه کردن را آرام انجام دهید زیرا پوست سر نوزاد حساس است. از شانه ای با دندانه های بزرگ، نرم و براق استفاده کنید این کار را زیاد و چند بار زیاد در روز انجام ندهید فقط یک یا دو بار در روز کافی است.

 

۵٫ استفاده از مرطوب کننده راهی برای مراقبت از موی نوزاد :

اگر کودک کچل است، مطمئن شوید که از مرطوب کننده استفاده کنید، تا پوست سر نرم، روان و مرطوب بماند. این کار کمک می کند تا از شوره سر ناشی از خشکی جلوگیری شود.

 

۶٫ مرتب کردن مو بهترین راه های حفظ موی سالم نوزاد:

یکی از بهترین راه های حفظ موی سالم با مرتب سازی مکرر انجام می شود ؛ این کار مانع از موخوره و مسائل مرتبط با خشکی می شود.همچنین، اگر موها را کوتاه نگه ندارید، می تواند به این مشکلات کمک کند.

 

۷٫ تراشیدن سر روش میانبر برای مراقبت از مو نوزاد:

یک روش میانبر برای مراقبت از مو تراشیدن کاملش است. این کار می تواند در صرفه جویی زمان هم به شما کمک کند.

 

۸٫ مراقبت از موی نوزاد با انتخاب محصول مناسب :

از محصولات بزرگسالان استفاده نکنید، زیرا ممکن است پوست نوزادتان را خشن کند ، محصولات کودک مخصوص آنها طراحی شده اند، و حساسیت آنها را در نظر گرفته اند.فقط شامپوهای بدون اشک چشم را بخرید، زیرا اگر به چشمش وارد شود باعث ایجاد صدمه نمی شود.

 

۹٫ مراقبت های اضافی برای موهای بلند نوزاد و کودک خردسال :

اگر تصمیم بگیرد موهای نوزاد خود را بلند کنید باید هوشیار باشید ، موی کودک باید مرتب شود، روغن زده و تمیز نگه داشته شود. اجازه ندهید روغن روی موی کودک زیاد بماند، زیرا خاک و گرد و غبار را جذب می کند ؛ همچنین، از استفاده از کش موهای سفت یا کلیپس های سفت مو اجتناب کنید، زیرا می تواند موجب ناراحتی کودکتان شود.

 

۱۰٫ استفاده از یک نرم کننده خوب برای موهای ژولیده نوزاد:

این یک مشکل رایج است که در نوزادانی که موهای بلند دارند اتفاق می افتد. استفاده از یک نرم کننده خوب مخصوص کودک یک راه خوب برای عالی نگه داشتن موها است ؛ همچنین به طور مرتب موهای او را بدون فشار بیش از حد شانه کنید.

 

مراقبت از موهای نوزاد شما علم موشکی نیست پس هر چه باشد، از مراقبت از موهای افراد بالغ راحت تر است زیرا ریزش مو و آسیب مو در چنین سن و سالی مشکل نیست. تنها موضوع اصلی که باید به دنبال آن باشید، کردل کپ است که می تواند به طور موثر توسط شانه زدن منظم از آن جلوگیری شود.

 

مراقبت از ابریشم‌های سر کودکم

آیا جزو آن دسته از کسانی هستید که خودشان موهای نوزادان یا خردسالانشان را نمی‌شویندزیرا می‌ترسند به آنها آسیب برسانند؟ آیا از روش‌های مراقبت از موهای نوزادان آگاه هستید؟

 

یک مادر با به دنیا آمدن کودکش در کنار وظیفه ی تربت کردن او باید از سلامتی و رشد مناسب فرزندش هم مطمئن شود .مراقبت از کودک ، دادن آموزش های مناسب با توجه به رشد کودک از جمله مواردی است که باید هرمادری آنرا رعایت کند. مجموعه مقالاتی ویژه ی تازه مادرها برای شما کاربران ارائه می شود ، امیدواریم که از آنها استفاده کنید، در این مقاله در مورد شستن موهای نوزاد و لزوم ثبت وقایع از روزهای اول خواهیم پرداخت:

 

ملایمت، کلید اصلی رفتار با نوزادان است؛ هر اقدامی که انجام می‌دهید باید به آرامی و با ملایمت انجام شود زیرا در غیر این صورت، واقعا ممکن است به آنها آسیب بزنید.

 

 

بهترین نرم کننده موی کودک

ماسک مو برای کودکان

 

 

توصیه‌های مهم

موهای فرزندنتان را با یک شامپوی ملایم بشویید. به منظور شاد و مفرح شدن این مرحله به خردسالان اجازه دهید هر شامپویی را که میل دارند انتخاب کنند. شامپوهای بچه در رنگ‌ها و رایحه‌های گوناگون عرضه می‌شوند که البته باعث سوزش چشم‌ها نیز نمی‌شوند.

 

از نرم کننده برای موهای فرزندتان استفاده کنید. می‌توانید از یک نرم کننده که نیاز به آبکشی دارد یا از یک نرم کننده ماندگار که پس از حمام و قبل از‌شانه زدن موها روی آنها اسپری می‌کنید، استفاده کنید. نرم‌کننده‌ها موجب نرم و براق شدن موها می‌شوند و ‌شانه کردن موهای کرک و گره‌دار را آسان‌تر می‌کنند. به جای نرم‌کننده قوی همیشه از یک نرم‌کننده ملایم برای کودکان استفاده کنید.

 

به بچه‌ها اجازه دهید که موهای خود را‌شانه کنند. این اقدام به آنها ‌امکان می‌دهد که میزان فشار و کشش وارده بر موهایشان را کنترل کنند و به آنها القا می‌کند که مهم هستند.

خردسالان اغلب هنگام ‌شانه شدن موهایشان احساس ناراحتی و درد می‌کنند و این ‌امر مانع لذت بردن آنها از این روال بهداشتی می‌شود. اگر بدون کشش، کرک‌های مویشان باز نمی‌شود، از نرم‌کننده یا اسپری بازکننده گره موی بیشتری استفاده کنید.

 

ملایمت، کلید اصلی رفتار با نوزادان است؛ هر اقدامی که انجام می‌دهید باید به آرامی و با ملایمت انجام شود زیرا در غیر این صورت، واقعا ممکن است به آنها آسیب بزنید.

** به کودکتان غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی بدهید. نان گندم سبوس‌دار، سبزیجات و میوه‌های تازه بدنش را تقویت می‌کنند و باعث افزایش رشد موهای براق و سالم وی نیز می‌شوند.

 

** شانه، برس و لوازم جانبی زیبا بخرید تا آنها رفته‌رفته به مراقبت و آراستن مو علاقه‌مند شوند. به کودک خردسالتان اجازه دهید که این اجناس را خود انتخاب کند.

** هنگام حمام کردن کودک می‌توانید موهای آغشته به نرم کننده او را قبل از آبکشی ‌شانه بزنید. برای موهای خیس تنها از یک ‌شانه استفاده کنید.

 

** از ‌شانه کردن مفرط موهای کودکتان خودداری کنید.‌ شانه کردن بیش از حد موجب شکنندگی مو‌ خواهد شد؛ صرفا چند ضربه برای باز کردن گره‌های مو کافی است.

** در حین باز کردن گره‌های موهای فرزندتان با او به آرامی صحبت کنید؛ به‌طوری که بی‌حوصله نشود و یا دائما پیچ و تاب نخورد.

 

** به منظور پیشگیری از گره خوردن موهای کودک روزانه سه بار موهایش را برس بزنید.

 

تهیه ی یک دفتر خاطرات

خاطرات خود را در یک دفتر بنویسید. وقتی نوزاد بزرگ شود، دیدن این نوشته ها برای او و شما جالب و جذاب خواهد بود.

صفحه ی اول روزنامه ای را که در آن روز نوازد متولد شده است نگه دارید، تا نوزاد وقتی بزرگ شد، بتوان از تمامی رویدادهای به وقوع پیوسته در آن روز مطلع شود. آگهی های تولد او را نیز حتماً نگه دارید.

 

تمام «نخستین های» نوزادتان را یادداشت کنید. مواردی چون نخستین باری که لبخند زد، توانست بنشیند، چهار دست و پا راه رفت، یا وقتی توانست راه برود، صحبت کند یا عمل خاص دیگری را انجام دهد.

در حین رشد نوزاد از او عکس بگیرید. وقتی بزرگ تر شد، می توانید نقاشی های او و سپس نوشته هایش را در این دفتر خاطرات قرار دهید.

 

شما می توانید کارها و سخنان با مزه ی او و چیزهایی که آموخته و چیزهایی را که دوست دارد یا دوست ندارد یادداشت کنید. هنگامی که نوزادتان بیمار می شود، تاریخ و علائم آن را بنویسید. هم چنین قد و وزن او در پایان هر ماه و زمان رویش هر دندان را یادداشت کنید. افزون بر این، سابقه ی واکسیناسیون او را ثبت کنید.

 

با دفتر خاطرات، وقایع سال های اولیه ی زندگی کودک شما جاودان می شود. شما و فرزندتان بعدها از دیدن آن لذت خواهید برد و این دفتر به خوبی می تواند به فرزند شما کمک کند تا به گذشته اش برگردد.

 

 

بهترین زمان کوتاهی موی نوزاد

چرا نباید موی نوزاد را تراشید

 

مراقبت از موی نوزاد | چگونه از موهای نوزادان مراقبت کنیم؟

 

منبع: سایت همشهری/ بیتوته / نمناک

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا