بیماریها و راه درمان

علائم سکته قلبی | نشانه های جدی سکته قلبی چیست؟

علائم بیماریها ، نشانه های بیماری قلبی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

نوشته های مشابه

 

داروی پیشگیری از سکته قلبی

جلوگیری از سکته قلبی فوری ، علائم سکته قلبی

 

 

سکته قلبی چه علائم و نشانه هایی دارد؟

سکته قلبی، زمانی رخ می دهد که ماهیچه های قلب خون را آنطور که باید پمپاژ نمی کند. شرایط خاص، مانند شریان های کوچک در قلب ( بیماری های عروق یا فشار خون بالا، به تدریج قلب را ضعیف یا سفت می کند تا به طور موثر پر شود و پمپاژ کند

 

تمام شرایطی که منجر به سکته قلبی می شود می تواند برعکس شود، اما درمان ها می تواند علائم و نشانه سکته قلبی را بهبود و به زندگی طولانی تر کمک کند. تغییرات در سبک زندگی مانند ورزش کردن، کاهش سدیم در رژیم غذایی ، مدیریت استرس و کاهش وزن می تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد.

 

راهی پیش گیری از سکته قلبی، جلوگیری و کنترل شرایطی است که باعث سکته قلبی، مانند بیماری عروق و انسداد شریان فشار خون بالا، دیابت یا چاقی می شود

 

علائم سکته قلبی :

سکته قلب می تواند در حال پیشرفت ( مزمن )، یا وضعیت ممکن است ناگهان ( حاد ) شروع شود. علایم سکته قلبی شامل موارد زیر است:

کوتاه نفس کشیدن ( تنگی نفس ) وقتی که به خود فشار وارد می کنید و یا وقتی دراز می کشید

خستگی و ضعف
تورم در پاها، قوزک پا

ضربان قلب سریع یا نامنظم
کاهش توانایی ورزش

سرفه مداوم و یا خس خس کردن با خلط همراه با خون
تکرر ادرار در شب

ورم شکم

افزایش بسیار سریع وزن بخاطر حفظ مایعات

کاهش اشتها و حالت تهوع
سختی تمرکز و یا کاهش هوشیاری

 

تنگی نفس و سرفه های کوتاه خلطی
درد قفسه سینه اگر سکته قلبی ناشی از حمله قلبی باشد اگر پزشک معاینه کند

 

اگر فکر می کنید ممکن است علائم یا نشانه های سکته قلبی را تجربه کنید به پزشک مراجعه کنید. اگر هر کدام از موارد زیر را تجربه کردید ، درمان اورژانسی را دنبال کنید:

 

درد قفسه سینه
ضعف یا ضعف شدید

ضربان قلب سریع یا نامنظم که با تنفس کوتاه ، درد سینه و یا غش همراه است
تنگی نفس و سرفه همراه با خلط

 

افراد با سکته قلبی ممکن است این حالات را تجربه کنند

تنگی نفس هنگام استراحت، فعالیت یا هنگام خواب، ممکن است ناگهان ظاهر و شما را بیدار کند. این افراد اغلب در دراز کشیدن مشکل دارند و ممکن است نیاز داشته باشند بالاتنه و سر را روی دو بالش بگذارند . اغلب از بیدار شدن خسته یا احساس اضطراب و بی قراری ناله و شکایت می کنند.

 

سرفه های مداوم و یا خس خس کردن … که مخاط سفید یا خونی تولید می کند.
تورم اضافی در بافت های بدن ( تورم ) … تورم در پاها، قوزک پا، یا شکم و یا افزایش وزن. ممکن است احساس کنید کفش های شما تنگ شده است .

 

خستگی، … احساس خستگی تمام مدت و مشکل در فعالیت های روزمره مانند خرید، رفتن به طبقه بالا حمل وسایل و یا پیاده روی.
کمبود اشتها،حالت تهوع … احساس سیری یا بیمار معده

 

گیجی، اختلال در تفکر … از دست دادن حافظه و احساسات حواس پرتی. فرد مراقب یا خانواده ممکن است اول متوجه این موضوعات شود،
افزایش ضربان قلب ، تپش قلب، انگار احساس می کنید قلبتان دارد تند میزند

 

شرح سکته قلبی

در سمت چپ سکته قلبی مایعات به ریه بر می گردند و باعث تنفس های کوتاه می شوند.
سمت راست سکته قلبی مایعات ممکن است به شکم، پاها و انگشت ها برگردد و باعث تورم شود .

سکته قلبی سیستولیک ، بطن چپ نمی تواند به شدت منقبض شود، و یک مشکل پمپاژ را نشان می دهد.
سکته قلبی دیاستولیک ، بطن چپ نمی تواند به طور کامل پر شود که مشکل پر کننده را نشان می دهد.

 

مشکلات و عوارض بعد از سکته قلبی

اگر مشکل سکته قلبی دارید ، دیدگاه شما به علت و شدت، سلامت کلی شما و عوامل دیگری از جمله سن بستگی دارد. مشکلات موجود می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

ناتوانی یا نارسایی کلیه:

سکته قلبی می تواند جریان خون را به کلیه ها کاهش دهد، که در نهایت منجر به نارسایی کلیه خواهد شد اگر درمان نشود . نارسایی کلیه ناشی از نارسایی قلبی می تواند به دیالیز برای درمان نیاز داشته باشد.

 

مشکلات دریچه قلب:

دریچه های قلب که خون را در جهت درست از قلب حفظ می کنند، اگر قلبتان بزرگ تر شود و یا فشار در قلب به علت نارسایی قلبی بسیار بالا باشد، ممکن است به درستی عمل نکند.

 

 

داروهای جلوگیری از حمله قلبی

هنگام سکته قلبی چه کنیم

 

 

مشکلات ضربان قلبی:

مشکلات ریتم قلب ( آریتمی ها ) می توانند یک پیچیدگی بالقوه سکته قلب باشند.

 

بیماری کبد:

سکته قلبی می تواند منجر به تجمع مایعات شود که فشار زیادی بر کبد وارد می کند. این پشتیبان مایع می تواند به زخم شدن منجر شود که باعث می شود کبد به سختی کار کند

 

پیش گیری از ابتلا به سکته قلبی

با تغییرات در سبک زندگی می توانید از سکته قلبی جلوگیری کنید عبارتند از :

 

سیگار نکشیدن
کنترل شرایط خاص، مانند فشار خون بالا و دیابت

بیدار ماندن از نظر فیزیکی
خوردن غذاهای سالم

حفظ وزن سالم
کاهش و مدیریت استرس

 

چهار راه‌کار جالب برای پیشگیری از حمله قلبی

غیر از ورزش و تغذیه مناسب و ترک سیگار، راه‌های جالب و موثری برای پیشگیری از حمله قلبی وجود دارد،‌ راه‌هایی که شاید کمی هم عجیب باشند، مثل خوردن شکلات تلخ و به اندازه خوابیدن، نه زیاد و نه کم!

 

به احتمال زیاد، با راه‌های زیادی آشنا هستید که به مرور زمان با آزمایش و خطا، معلوم شده در کاهش خطر بیماری‌های قلبی مفید هستند،‌ مثلا ترک سیگار، کاهش وزن، تمرین‌های بدنی و کاهش فشار خون و کلسترول.

 

اما مطالعات جدید،‌ راهکارهایی را توصیه می‌کنند که شاید خیلی معمول نباشند و تا به حال زیاد در مورد آن‌ها نشنیده باشید،‌ حتی شاید از خواندن برخی از آن‌ها تعجب کنید. ولی به هر حال، ‌مطالعات این‌طور نشان می‌دهند.

 

۱٫ دور از بزرگراه‌ها زندگی کنید: بر اساس مطالعه‌ای که در مورد ارتباط سروصدای ترافیک و بیماری قلبی انجام شده و نتایج آن در یوروپین هارت ژورنال منتشر شده، صدای بوق خودروها و ماشین‌های غول‌پیکر پر سروصدا، می‌توانند به رگ‌های خونی شما آسیب برسانند.

 

نتایج به دست آمده از بیش از ۵۱,۰۰۰ دانمارکی، نشان می‌دهد که هر ۱۰ دسی‌بل افزایش در صدا، ریسک سکته قلبی را تا ۱۴ درصد بالا می‌برد. برای افراد بالای ۶۵ سال، این میزان افزایش در صدا، به ۲۷ درصد افزایش خطر منجر می‌شود.

 

اما چرا؟ در معرض سروصدای زیاد بودن،‌ احتمالا سطح هورمون‌های استرس را در بدن بالا می برد و فشار خون را افزایش می‌دهد که در نتیجه، خطر حمله قلبی بیشتر می‌شود.
۲٫ به اندازه کافی بخوابید، نه زیاد و نه کم: زیاد خوابیدن و کم خوابیدن، هر دو می‌تواند برای قلب شما مضر باشد. بر اساس تحقیقاتی که نتایج آن در نشریه یوروپین هارت ژورنال منتشر ‌شده، در مقایسه با افرادی که ۷تا ۸ ساعت در شب می‌خوابند، افرادی که شب‌ها ۶ ساعت یا کم‌تر می‌خوابند، ۴۸ درصد بیشتر با خطر بیماری‌های قلبی مواجه می‌شوند و ۱۵ درصد بیشتر ممکن است حمله قلبی را تجربه کنند یا حتی بر اثر آن جان خود را از دست بدهند.

 

چنان که محققین می‌گویند، وقتی چشم‌ها برای مدت زمان کمی بسته باشند، فشار خون و کلسترول بالا می‌رود و افراد در معرض ابتلا به چاقی یا دیابت نوع دو قرار می‌گیرند.
همچنین خواب زیاد هم برای قلب دردسرساز است. کسانی که هر شب ۹ ساعت یا بیشتر می‌خوابند، در مقایسه با افرادی که ۷تا ۸ ساعت می‌خوابند، ۴۱ درصد بیشتر در معرض تجربه بیماری‌های قلبی یا مرگ بر اثر آن قرار دارند.

 

۳٫ مراقب نوشابه‌های رژیمی باشید: مطالعه‌ای که ۲,۵۶۴ شرکت‌کننده داشته، نشان می‌دهد افرادی که هر روز نوشابه رژیمی می‌نوشند، در مقایسه با افرادی که اصلا سراغ این نوشیدنی‌ها نمی‌روند، ۴۸ درصد بیشتر در خطر حمله قلبی و سکته هستند. حتی وقتی دیگر مولفه‌های موثر احتمالی،‌ مانند ابتلا به سندرم مربوط به متابولیسم یا سابقه بیماری قلبی کنترل شدند، ‌باز هم همین نتیجه به دست آمد.

 

البته، این مطالعات فقط همایندی و همبستگی را نشان می دهند و معلوم نیست که رابطه علت و معلولی در کار باشد. برای رسیدن به نتیجه قطعی، مطالعات بیشتری مورد نیاز است،‌ با این حال،‌ دانستنش بد نیست!

 

۴٫ شکلات تلخ بخورید: برخی مطالعات نشان داده اند که خوردن شکلات تلخ، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و نیز سکته را کاهش می‌دهد. مطالعه‌ای بر روی ۴۴,۰۰۰ شرکت‌کننده نشان می‌دهد افرادی که هر هفته شکلات تلخ می‌خورند، ۲۲ درصد کم تر از افرادی که اصلا شکلات نمی‌خورند، در معرض چنین بیماری‌هایی هستند.

 

مطالعه دیگری نشان داده افرادی که در روز مقدار کمی شکلات تلخ می‌خورند (حدود ۶- ۷ گرم در روز) دارای مقدار کم‌تری از نوعی پروتئین در خون خود هستند که با التهاب مرتبط است. همچنین سایر مطالعات نشان می‌دهند که مصرف شکلات، فشار خون را پایین می‌آورد، از تشکیل پلاک در رگ‌ها جلوگیری می‌کند و جریان خون را بهبود می‌بخشد.

 

اما چرا شکلات این همه مفید است؟ به گفته محققین، فواید شکلات از فلاونوئیدها است، ترکیباتی در شکلات که از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کند. این ترکیب‌ها در شکلات تلخ به وفور وجود دارند. همچنین شکلات تلخ به بازداری آنزیم اِی.سی.ایی کمک می‌کند که در تنظیم جریان خون سهم دارد. غیرفعال‌سازی آنزیم ای.سی.ایی، فشار خون را کاهش می‌دهد و برخی از داروهای فشار خون به طور خاص همین آنزیم را نشانه می‌روند.

 

 

جلوگیری از سکته مغزی با راهکارهای ساده

نشانه های سکته در افراد

 

علائم سکته قلبی | نشانه های جدی سکته قلبی چیست؟

 

منبع:khabaronline.ir / بیتوته / نمناک

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا