ازدواج و همسرداری

بهبود رابطه زناشویی | نکاتی مهم برای داشتن رابطه جنسی سالم

آموزش مسائل جنسی ، راهکارهایی برای افزایش کیفیت روابط جنسی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

چگونه دخول را شروع کنیم

رابطه زناشویی ، بهبود رابطه زناشویی

 

 

اخیرا احساس می‌کنید روابط جنسی شما و همسرتان کمی خسته کننده شده؟ سلامت جسمی و روانی شما تاثیر قابل بزرگی بر روابط جنسی‌تان دارد. در این مطلب ۱۹ نکته‌ی مهم را برایتان جمع آوری کرده‌ایم تا روابط زناشویی بهتری داشته باشید.

 

۱٫ ورزش کگل انجام دهید

حتما در مورد ورزش کگل شنیده‌اید که مربوط به عضلات کف لگن هستند اما چرا باید این تمرین را انجام دهید؟ عوامل گوناگونی چون بارداری و بالا رفتن سن، این عضلات را به مرور زمان ضعیف می‌کنند. تقویت عضلات کف لگن نه تنها ریسک بی‌اختیاری ادرار را پایین می‌آورد بلکه زندگی جنسی‌تان را نیز به طرز شگفت آوری تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

۲٫ رابطه‌ی جنسی را به عنوان یکی از کارهای عادی روزمره تلقی نکنید

هرچند اغلب سخت است که لا به لای تمام مشغله‌ها و کارهای خسته کنند، وقت آزاد پیدا کنید اما اگر نگاه‌تان به رابطه جنسی مانند یکی از کارهای روزمره باشد که احساس کنید فقط باید انجامش دهید، فعالیت جنسی‌تان هیچ شور و هیجانی نخواهد داشت و این شما را به زودی دلزده خواهد کرد.

 

طبق مطالعات انجام شده، داشتن فعالیت‌های جنسی بیشتر بین زوجها لزوما به این معنی نیست که رابطه‌ای شادتر دارند. چرا؟ چون رابطه‌ی جنسی زیاد باعث می‌شود آن را مانند یکی از کارهای عادی‌تان تلقی کنید. برای فعالیت جنسی‌تان مکررا وقت بگذارید اما باید خودجوش و بدون برنامه باشد.

۳٫ اگر به مشاوره نیاز دارید غفلت نکنید

برای مطرح کردن تمایل جنسی پیش همسرتان مشکل دارید؟ نگران این هستید که تمایل جنسی همسرتان بیشتر از شماست؟ آیا در روابط خود مشکلی دارید که روی زندگی جنسی‌تان اثر گذاشته؟ در مورد کمک خواستن از مشاور تردید نداشته باشید.مطمئن باشید سکس تراپی یا زوج درمانی به نفع هر دوی شما خواهد بود.

 

۴٫ به پیشنوازی بیشتر اهمیت بدهید

رابطه‌ی جنسی ناگهانی و بدون مقدمه هیچ ایرادی ندارد اما خانمها معمولا به زمان بیشتری برای تحریک شدن نیاز دارند. کاملا تحریک و آماده شدن برای رابطه‌جنسی باعث می‌شود تجربه‌ی بسیار خوشایندتر و لذتبحش‌تری از فعالیت‌ جنسی خود داشته باشید که هر دوی شما از آن سود خواهید برد. پس پیشنوازی و معاشقه را دست کم نگیرید چون سبب می‌شود جریان خون به سمت اندامهای جنسی بیشتر شده و ارگاسم‌های قوی‌تری داشته باشید و کلا راضی‌تر باشید.

 

۵٫ هرگونه مشکل جنسی را جدی بگیرید

بیماریهای جنسی فقط شامل بیماریهای منتقله از راه جنسی نمی‌شوند. تست‌های منظم پزشکی می‌توانند هر گونه بیماری یا اختلال پنهانی را که ممکن است موجب ناخوشایند شدن فعالیت‌های جنسی‌تان بشوند شناسایی کنند. مثلا اختلال نعوظ ممکن است شاخصی از مشکلات قلبی و عروقی باشد و روابط جنسی مکررا دردناک نیز می‌توانند دلالت بر مشکلات زنانگی داشته باشند. پس معاینات سالیانه‌ی پزشکی را جدی بگیرید.

 

۶٫ اگر چیزی اذیت‌تان می‌کند آن را با پزشک متخصص زنان‌تان در میان بگذارید

آیا حین رابطه جنسی، ترشحات یا گرفتگی‌های غیرعادی دارید؟ این موضوع را از پزشک‌تان پنهان نکنید. پزشک متخصص زنان آموزش دیده و می‌داند چگونه کمک‌تان کند پس خجالت را کنار بگذارید و درمورد مشکلی که روابط جنسی‌تان را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است نشاندهنده‌ی عارضه‌ای جدی‌تر باشد با او حرف بزنید.

 

۷٫ ورزش می‌تواند روی فعالیت‌های جنسی‌تان اثر مثبت بگذارد

ورزش نه تنها به سلامت جسمی‌تان کمک می‌کند بلکه می‌تواند موجب روابط جنسی بهتر نیز بشود. ضمنا اگر با همسرتان برای دویدن، والیبال بازی کردن، دوچرخه سواری یا هر فعالیت بدنی دیگری برنامه ریزی کنید و با هم باشید، ارتباط خود را در خارج از اتاق خواب نیز تقویت خواهید کرد. ورزش اعتماد بنفس‌تان را بالا می‌برد و این برای هر دوی شما خوب است.

 

۸٫ داروهایی را که مصرف می‌کنید چک کنید

آیا شما یا همسرتان اخیرا میل جنسی‌تان کم شده؟ بعضی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی، قرصهای جلوگیری از بارداری و حتی آنتی هیستامین‌ها می‌توانند میل جنسی را کاهش بدهند. همیشه در مورد عوارض داروهایی که پزشک برایتان تجویز می‌کند از او سوال کنید. ممکن است داروی جایگزینی با عوارض کمتر وجود داشته باشد.

 

۹٫ به تغذیه اهمیت دهید

رژیم غذایی‌تان نیز روی زندگی جنسی‌تان تاثیر دارد. انتخاب غذاهای ناسالم می‌تواند میل جنسی‌تان را ضعیف کند، انرژی‌تان را پایین بیاورد، موجب التهاب شود و حتی اختلال نعوظ ایجاد کند. افزایش وزن ِ ناشی از تغذیه‌ی نادرست نیز می‌تواند روابط جنسی‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. اضافه وزن ن تنها برای قلب ضرر دارد بلکه اعتماد بنفس‌تان را هم کم می‌کند. میوه‌ها و سبزیهای تازه، غلات کامل، پروتئین (مانند سالمون) و گوشت قرمز با کیفیت غذاهای سالمی هستند که به افزایش میل جنسی‌تان کمک می‌کنند. شکلات تلخ، پلی فنول فراوانی دارد و برای میل جنسی عالیست.

 

۱۰٫ شما پیشنهاد دهنده‌ی رابطه جنسی به همسرتان باشید

اگر تمایل به رابطه جنسی دارید منتظر نمانید. چه اشکالی دارد شما شروع کنید. این طرز فکر اشتباه را کنار بگذارید که مرد باید شروع کننده باشد.

 

۱۱٫ ارتباط با همسرتان را تقویت کنید

شما باید با همسرتان ارتباط موثر داشته باشید. ارتباط ضعیف و بی کیفیت می‌تواند موجب نارضایتی شود و در نتیجه خشم و لطمه به احساسات را به دنبال داشته باشد.

 

۱۲٫ سلامت قلبی و عروقی‌تان مهم است

بیشتر وقتها اختلال نعوظ به دلیل جریان خون نامناسب است که علتش می‌تواند وجود مشکلی در سلامت قلب باشد. فعالیت جنسی یک راه خوب برای حفظ سلامت قلب است، اما اگر تمایل جنسی‌تان افت کرده خوب است وضعیت سلامت قلب‌تان را بررسی کنید.

 

۱۳٫ شور و هیجان‌تان را بیشتر کنید

کمی هم برای خوشگذارنی با هم وقت بگذارید. شاید سالها از آخرین باری که با هم یک شام رمانتیک خورده بودید گذشته باشد. پس دست به کار شوید و دوباره عاشقی کنید. هر کاری که به شما حس خوب می‌دهد و شما را به هم نزدیک‌تر می‌کند انجام دهید.

 

۱۴٫ اعتماد بنفس خودتان را تقویت کنید

چیزهای زیادی هستند که می‌توانند در طول زندگی اعتماد بنفس‌تان را تضعیف کنند. افزایش وزن و بهم خوردن تناسب اندام، علائم فیزیکی افزایش سن و یا بحرانی در زندگی همه و همه می‌توانند اعتماد بنفس‌تان را پایین بیاورند و شور و هیجان‌تان را نابود کنند. ببینید چه چیزی باعث کاهش اعتماد بنفس شما شده و تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید. رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید و حتما به طور منظم ورزش کنید. فعالیت‌هایی که به شما لذت می‌دهند انجام دهید، مهارتی جدید یاد بگیرید و یا اصلا مدل مو و تیپ‌تان را عوض کنید. خلاصه هر کاری که برای خارج کردن شما از یکنواختی لازم است انجام دهید.

 

۱۵٫ کار و استرس و مسائل مالی و بچه‌ها و … را پشت در اتاق خواب بگذارید

مسائل کاری و مالی می‌توانند شور جنسی را بکُشند. اما باید تلاش‌تان را بکنید تا هیجان جنسی‌تان را زنده نگه دارید. در اتاق خواب در مورد مشکلات‌تان حرف نزنید. برای اتاق خواب‌تان حریم خاصی قائل باشید و آن را مکانی مخصوص برای خلوت بی‌دغدغه‌ی دو نفره‌تان بدانید، همین و بس!

 

۱۶٫ استرس‌تان را کنترل کنید

تغییرات زندگی، چه کوچک و چه بزرگ، می‌توانند تاثیر منفی بر زندگی جنسی‌تان بگذارند، حتی اگر این تغییرات مثبت باشند. خانه‌ی جدید، کار جدید، بچه دار شدن و هر تغییر دیگری می‌تواند استرس برانگیز باشد و جسما و روحا، آرامش‌تان را بهم بزند. در این مورد با همسرتان گفتگو کنید و بدانید که ناآرامی‌ها و استرس‌ها همیشگی نیستند اما باید کنترل شوند.

۱۷٫ وضعیت هورمونهای‌تان را چک کنید

ضعف میل جنسی می‌تواند ناشی از اختلال هورمونها باشد. کورتیزول زیاد ِ ناشی از استرس می‌تواند فورا میل جنسی را خاموش کند. برای برخی از خانمها افت استروژن در اثر یائسگی می‌تواند موجب خشکی واژینال شده و دخول را دردناک کند و کلا میل جنسی را کاهش بدهد. در عده‌ای از خانمها نیز عدم تعادل تستوسترون به دلیل سندرم تخمدان پلی کیستیک یا استرس می‌تواند میل جنسی را کاهش بدهد. در این مورد با پزشک‌تان مشورت کنید.

 

۱۸٫ فقط شما دو نفر!

وظایف خانوادگی و مسئولیت‌های جورواجور نیز اغلب وقتی برای خلوت کردن همسران باقی نمی‌گذارند. اختلافات خانوادگی نیز فشار و استرس در درون رابطه ایجاد می‌کنند. برای خودتان وقت بگذارید و به طور منظم این کار را انجام دهید و درک کنید که شما دو نفر نیاز دارید پیش از هر چیزی به نیازهای همدیگر رسیدگی کنید. مشکلات خود با سایر اعضای خانواده را وارد رابطه‌ی دو نفره‌ی خود نکنید.

 

۱۹٫ به خواسته‌های دل خودتان اهمیت دهید

خودتان را چقدر می‌شناسید؟ نسبت به علاقه مندی‌های خودتان چقدر آگاهید؟ کمی عمیق‌تر به خودتان نگاه کنید. کشف کنید چه چیزی به شما هیجان می‌دهد و فانتریهای‌تان چه هستند. در موردشان با همسرتان حرف بزنید.

 

چطور می توانیم رابطه جنسی خوبی داشته باشیم؟

آنچه که در این مقاله عنوان می کنیم قانون نیست. قانون گذاشتن برای رابطه جنسی غیرممکن است – آنچه که مهم است این است که کاری که می کنید احساس خوبی به شما بدهد. و این احساس خوب باید بعد از رابطه جنسی هم باقی بماند—به هیچ وجه نباید بعد از رابطه جنسی مضطرب و نگران شوید که مبادا همسرتان باردار شود یا دچار بیماری شوید. به همین دلیل، برنامه ریزی برای جلوگیری از بارداری و رابطه جنسی ایمن باید مد نظرتان باشد.

 

چه زمان باید رابطه جنسی داشته باشیم؟

زمان رابطه جنسی اهمیت چندانی ندارد. آنچه مهم است این است که این زمان، زمانی باشد که هر دو نفر شما احساس راحتی کنید. خیلی از زوجین دوست دارند با سپیده صبح رابطه جنسی برقرار کنند، خیلی ها عصرها را ترجیح می دهند و بعضی دیگر تاریکی شب را. مهمتر از زمان رابطه جنسی، زمانی است که می خواهید با هم بگذرانید. برای اولین رابطه جنسی زمان زیادی را اختصاص دهید. روزهای تعطیل معمولاً بهتر است، می توانید کل روز را، حتی ساعت خواب را، صرف آن کنید.

 

آیا قبل از رابطه جنسی باید چیزی بخوریم یا بنوشیم؟

از خوردن غذای سنگین قبل از رابطه جنسی خودداری کنید چون خواب آلودتان می کند. غذای سبک بخورید، مشروب نخورید. الکل نعوظ را دشوار می کند.

 

کجا باید رابطه جنسی انجام دهیم؟

اینکه کجا رابطه جنسی انجام دهید تصمیم خیلی مهمی است. پیدا کردن جایی که هر دوی شما بتوانید حداقل تا ۴۸ ساعت آینده تنها باشید خیلی سخت است. اما ارزشش را دارد.

تخت خواب بهترین محل برای عشق بازی است. اتاق خواب همه شرایط لازم برای داشتن یک رابطه جنسی فوق العاده را دارد: گرما، راحتی، فضای کافی و توالت. می توانید با هم دوش بگیرید.

 

چه چیزهایی باید همراه داشته باشیم؟

هر چه که برای راحتیتان لازم است را با خود داشته باشید. کاندوم، بالشت مورد علاقه تان یا حوله حمام.

 

آیا هر دوی ما باید در یک زمان ارضاء شویم؟

نگران همزمان کردن ارگاسم ها نباشید. خیلی از خانم ها تازمانیکه تجربه کافی پیدا نکنند، در طول رابطه جنسی ارگاسم نمی شوند. خیلی بعید است که در اولین رابطه جنسی بتوانید هر دو با هم ارضاء شوید. پس سعی کنید که خوش بگذرانید و حتماً به همدیگر بگویید که چه چیز برایتان لذت بخش است و به ارضاء شدنتان کمک میکند.

 

مخصوص خانم ها:

اول باید چه کار کنم؟

نباید از همسرتان انتظار داشته باشید که در اولین جلسه بداند که چه چیز به شما لذت می دهد. این شما هستید که باید به او بگویید، دست های او را بگیرید و آن را جایی قرار دهید که راضیتان می کند. اصلاً خجالت نکشید و به او بگویید که دوست دارید چطور بدنتان را لمس کند. اگر دفعه اول شریک جنسیتان باشد، احتمالاً اضطراب و استرس زیادی خواهد داشت و آلت تناسلیش خوب واکنش نخواهد داد. برای تحریک دوباره آن به صبر، آرامش و درک نیاز دارید. به همین خاطر است که گفتیم باید زمان زیادی را برای اولین رابطه جنسی خود اختصاص دهید.

 

آیا دردناک خواهد بود؟

احتمالاً داستان های زیادی درمورد درد از دست دادن باکرگی شنیده اید. برای بعضی از خانم ها واقعاً دردناک است اما اگر طرفتان کارش را درست انجام دهد درد زیادی نخواهید داشت. از روغن استفاده کنید و به همسرتان زمان دهید. خودتان بگویید که چه زمان برایتان لذت بخش است و کی دردتان می گیرد.

 

رابطه جنسی را در چه حالتی باید انجام دهیم؟

خیلی از خانم ها دوست دارند رابطه جنسی دفعه اولشان را طوری انجام دهند که خودشان روی مردشان قرار گیرند چون در این حالت کنترل بیشتری روی آلت تناسلی مرد دارند. خیلی ها هم دوست دارند که مردشان روی آنها بخوابد و کنترل همه چیز را به طرفشان می دهند. حالتی را انتخاب کنید که برایتان بهتر ست. فقط یادتان باشد که به او بگویید که عجله نکند و درصورت نیاز از روغن مخصوص استفاده کنید.

 

مخصوص آقایون:

اگر نتوانستم به نعوظ دست پیدا کنم چه؟

شاید خنده دار به نظر برسد اما ممکن است این اتفاق واقعاً بیفتد. نگران نباشید چون کاملاً طبیعی است و همه آن تقصیر اضطراب و استرس شماست. یک نفس عمیق بکشید برای مدتی با دست ها، لب ها و زبانتان رابطه جنسی انجام دهید. سعی کنید اضطرابتان را فراموش کنید و مطمئناً باشید که آلت جنسیتان واکنش می دهد.

 

اگر قبلاً رابطه جنسی نداشته ام باید حتماً به او بگویم؟

خیلی از مردها فکر می کنند چون مرد هستند باید مسئولیت رابطه جنسی را برعهده بگیرند و مهم نیست که کدامشان تجربه بیشتری دارد. اگر شما تابه حال رابطه جنسی نداشته اید و طرفتان داشته است، اجازه بدهید که کنترل همه چیز دست او باشد. از اعتراف واقعیت نترسید. اگر خودتان هم نگویید مطمئن باشید که طرفتان خودش متوجه می شود که قبلاً رابطه جنسی نداشته اید و خودش همه چیز را نشانتان می دهد.

 

اگر خیلی زود ارضاء شدم چه؟

اگر خیلی زودتر از زمانی که می خواستید ارضاء شدید اشکالی ندارد، کمی عشق بازی کنید، بخوابید و باز دوباره امتحان کنید. بار دوم بسیار ریلکس تر خواهید بود.

 

آیا آلت تناسلیم به اندزه کافی بزرگ است و شکل درستی دارد؟

اندازه آلت جنسی یکی از نگرانی های بسیار متداول آقایون است. سایز متوسط آلت جنسی کمی بیشتر از ۱۳، ۱۴ سانت در زمان نعوظ است و این اندازه برای راضی کردن طرفتان کافی است. واژن خانم ها می تواند خیلی راحت خودش را با اندازه های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک آلت جنسی مردها مطابقت دهد و اندازه آلت جنسیتان ارتباطی با ارضاء کردن طرفتان ندارد.

 

 

عکس نزدیکی

چگونه نزدیکی طولانی داشته باشیم

 

 

یک مسئله مهم دیگر شکل آلت جنسی است. خیلی از مردها نگران می شوند که چرا آلت جنسیشان به سمت پایین یا سمت چپ خم است و تصور می کنند چون هیچوقت هیچ مردی را در فیلم های پرنو با چنین آلت تناسلی ندیده اند، پس مال آنها طبیعی نیست. خیلی های دیگر فکر می کنند خم بودن آلت تناسلیشان به سمت پایین رابطه جنسی را برایشان دشوار می کند. اما یادتان باشد رابطه جنسی را می توان در حالات بی شماری انجام داد. واژن زن و آلت جنسی مرد می توانند به شکل های مختلف با هم جور شوند و هر حالت جدید برای رابطه جنسی لذت های جدیدی را به شما و طرفتان خواهد داد.

 

آیا شریک جنسی خوبی خواهم بود؟

یک شریک جنسی خوب بودن به طور خودکار ایجاد نمی شود. با انتخاب زمان مناسب، مراقبت و تمرین، مطمئن باشید هر آنچه که برای یک شریک جنسی فوق العاده لازم باشد را دارید. اولین جلسه رابطه جنسی برای هر دوی شما کمی ناشیانه خواهد بود اما آغازی برای فوق العاده ترین زمان های زندگیتان خواهد شد.

 

میل جنسی: مقایسه خانم ها و آقایان

متخصصین می گویند میل جنسی مردها بیشتر از زنان است اما میل جنسی زنها سیال تر است.

مردها هر زمانی که باشد می توانند به سمتش بروند اما خانم ها فقط وقتی سمت آن می روند که شمعهای خوشبو درخانه روشن باشد و شوهرشان ظرف های شام را شسته باشد. این کلیشه است که در ذهن همه ما وجود دارد، اما آیا واقعیت دارد؟ آیا میل جنسی در مردها قوی تر از زنان است؟

 

بله درست است. تحقیقات بیشماری نشان داده اند که بااینکه میل جنسی آقایون بیشتر از خانم ها نیست اما رک و راست تر است. اما برخلاف آقایون، منبع میل جنسی در خانم ها پیچیده تر است.

 

باور عمومی این است که خانم ها اهمیت بیشتری به رابطه احساسی در میل جنسی می دهند اما دیده می شود که به شدت تحت تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی هم قرار دارند.

دکتر ادوارد لاومن پروفسور جامعه شناسی در دانشگاه شیکاگو می گوید، “میل جنسی در خانم ها شدیداً متاثر از محیط و موقعیت است”.

 

در زیر به هفت الگوی میل جنسی در خانم ها و آقایان که محققان دریافته اند اشاره می کنیم . یادتان باشد که ممکن است کسانی با این الگوها تفاوت داشته باشند.

 

۱٫ مردها بیشتر به سکس فکر می کنند.

دکتر لومان گزارش می دهد که اکثریت مردهای بالغ زیر ۶۰ سال حداقل یکبار در روز به سکس فکر می کنند. اما فقط یک چهارم خانم ها به این میزان روزانه درمورد سکس فکر می کنند. با بالاتر رفتن سن در خانم و آقایون، این خیالپردازی ها کمتر می شود اما همچنان خیالپردازی های مردان در مورد رابطه جنسی دوبرابر خانم ها باقی می ماند.

 

در یک تحقیق بسیار جامع که در آن مقایسه ای بین میل جنسی خانمها و آقایان انجام گرفت، روی باومایستر یک روانشناس اجتماعی در دانشگاه ایالتی فلوریدا دریافت که تحریک جنسی ناگهانی در مردها بسیار بیشتر از خانم ها گزارش شده و مردها خیالپردازیهای بیشتر و متفاوت تری دارند.

 

۲٫ مردها حریصانه تر دنبال سکس هستند.

باومایستر گزارش می دهد که در ابتدای رابطه، در اواسط آن و بعد از گذشت سالیان سال از آن، مردها بیشتر از زن ها سکس می خواهند. این مسئله فقط مختص افراد با گرایش جنسی عادی نیست، مردان همجنس باز هم خیلی بیشتر از زنان همجنس باز در کلیه مراحل رابطه سکس می خواهند. مردها حتی تعداد بیشتری شریک جنسی طلب می کنند و علاقه بیشتری به سکس های اتفاقی دارند.

 

حتی در مواقعی که رابطه جنسی ممنوع است یا موقعیت آن وجود ندارد، مردها خیلی بیشتر از زنان دنبال سکس هستند.

 

· دکتر لومان می گوید، تقریباً دو سوم آقایون خودارضایی می کنند حتی بااینکه تقریباً نیمی از آنها درمورد آن احساس گناه می کنند. درعوض تقریباً ۴۰ درصد از خانم ها اقرار به خودارضایی می کنند و تکرر این خودارضایی ها هم بین خانم ها کمتر از آقایون است.

 

· فحشاء نیز نشاندهنده تمایل مردان به داشتن سکس است نه برعکس آن.

 

· زنان راهبه خیلی بهتر از کشیش ها به تعهد خود برای دور ماندن از رابطه جنسی عمل می کنند. آمار نشان می دهد که ۶۲ درصد از کشیش ها به داشتن فعالیت جنسی اقرار کرده اند درحالیکه این عدد در میان زنان راهبه ۴۹ درصد است.

 

۳٫ طبیعت جنسی خانم ها بسیار پیچیده تر از آقایون است.

چه چیز خانمها را تحریک می کند؟ حتی خودشان هم نمی دانند. مردیت چیورز محقق دانشگاه نورس وسترن و همکاران او در تحقیقی فیلم های تحریک آمیز به مردان و زنان همجنس باز، مردان و زنان با تمایل جنسی به جنس مخالف نشان دادند و از آنها خواستند میزان تحریک جنسی خود را گزارش کنند و توسط ابزارهایی که به دستگاه تناسلی آنها متصل بود میزان تحریک واقعی آنها را اندازه گیری کردند.

 

نتایج آقایون قابل پیش بینی بود: مردان با تمایل جنسی به جنس مخالف گزارش دادند که با تصاویر مربوط به سکس مرد-زن و زن-زن تحریک بیشتری داشته اند و ابزارهای اندازه گیری هم ادعای آنها را تایید کرد. مردان همجنس باز گزارش دادند که تصاویر مربوط به سکس مرد-مرد آنها تحریک کرده و باز هم ابزارهای اندازه گیری ادعایشان را تایید کرد. درمورد خانم ها، نتیجه به دست آمده جالب تر بود. زنان با تمایل جنسی به جنس مخالف ادعا کردند که تصویر مربوط به سکس مرد-زن تحریک بیشتری برایشان به وجود آورده اما ابزار اندازه گیری نتایج یکسانی را برای هر سه نوع سکس (مرد-زن، زن-زن، مرد-مرد) نشان داد.

 

مایکل بایلی محقق جنسی در دانشگاه نورس وسترن می گوید، مردها درمورد اینکه با چه کسی تحریک می شوند، با چه کسی می خواهند سکس داشته باشند یا عاشق چه کسی می شوند بسیار سخت و صریح هستند.

 

اما در مقابل خانم ها به خاطر میل جنسیشان که نسبت به آقایان چندان رک و راست نیست، تمایل بیشتری نسبت به داشتن رابطه با جنس خود دارند. بایلی می گوید، احتمالاً ظرفیت خانم ها برای علاقه مند شدن به جنس موافق خود از نظر جنسی و عاشق جنس موافق خود شدن ظرفیت بیشتری نسبت به مردها دارند. البته لزوماً اینکار را انجام نمی دهند اما ظرفیت آن را دارند.

 

ادعای بایلی را تحقیقاتی تایید می کنند که نشان می دهند همجنس گرایی در میان خانم ها شایع تر از آقایان است. باومایستر در تحقیق دیگری دریافت که زنان همجنس گرای بیشتری از سکسی که اخیراً با مرد داشته اند گزارش کردند تا مردان همجنس گرا درمورد داشتن سکس با جنس مخالف خود. همچنین خانم ها خیلی بیشتر از مردان خود را دو جنسی می دانند.

 

۴٫ تمایل جنسی خانم ها بیشتر از آقایون تحت تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی است.

باومایستر در تحقیقات خود راه های مختلفی که گرایشات، رفتارها و تمایلات جنسی خانم ها خیلی بیشتر از آقاین متاثر از عوامل اجتماعی و فرهنگی بوده را نشان داده است.

· گرایش خانم ها نسبت به آقایون در برابر رفتارهای جنسی مختلف با گذشت زمان بیشتر دستخوش تغییر می شود.

 

· خانم هایی که مرتباً کلیسا می روند گرایشات کمتری به سکس دارند. اما در میان مردان رابطه ای بین کلیسا رفتن و گرایشات جنسی یافت نشد.

· خانم ها خیلی بیشتر از آقایون در تصمیمات خود درمورد سکس تحت تاثیر همسالان خود هستند.

 

· خانم هایی که تحصیلات بالاتری دارند، فعالیت های جنسی متنوع تری را تجربه کرده اند. اما سطح تحصیلات در آقایون تفاوتی ایجاد نمی کند.

· خانم ها نسبت به آقایون تناقض بیشتری در اظهار ارزشهای خود درمورد سکس قبل از ازدواج دارند.

 

اما چرا تمایل جنسی در خانم ها به نظر کمتر است و بیشتر تحت تاثیر قرار دارد؟ برخی می گویند این مسئله به قدرت بیشتر مردها در جامعه مربوط می شود، یا به انتظارات جنسی متفاوت تر مردها در مقایسه به خانم ها. دکتر لومان مسئله را از دیدگاه جامعه شناختی توضیح می دهد.

 

لومان می گوید مردها هرکاری می کنند تا سکس داشته باشند تا بتوانند تمایلات دستگاه تناسلی خود را برآورده کنند. درمقابل، خانم ها درانتخاب شریک جنسی خود بسیار دقیق هستند چون این آنها هستند که در معرض باردار شدن قرار دارند و ممکن است مجبور شوند از یک بچه نگهداری کنند. کیفیت رابطه برای آنها بسیار مهمتر از مردان است چون آنها شریکی می خواهند که با آنها بماند و از فرزندشان نگهداری کند. حتی برایشان مهم است که با کسی باشند که وضعیت مالی قابل قبولی داشته باشد تا بتواند از فرزندشان حمایت بهتری بکند.

 

۵٫ خانم ها برای ارضای جنسی راهی کمتر مستقیم انتخاب می کنند.

خانم ها و آقایون راه های متفاوتی را برای رسیدن به میل جنسی خود می پیمایند. استر پِرِل روان درمانگر می گوید، “از خیلی از خانم ها می شنوم که میل آنها بیشتر از بین گوشهایشان شروع می شود تا پاهایشان. برای خانم ها حتماً باید یک موضوع و طرح اولیه وجود داشته باشد تا رمان عشقیشان نوشته شود. این اشتیاق است که سوخت تمایل آنها را تشکیل می دهد.

 

دکتر پِرِل اضافه می کند، “تمایل جنسی خانم ها خیلی بیشتر وابسته به موقعیت، درونی و احساسی است. اما درمقابل مردها نیازی به اینهمه خیالپردازی ندارند چون سکس برایشان بسیار ساده تر و سرراست تر است.”

 

این به آن معنا نیست که مردها به دنبال صمیمیت، عشق، و رابطه نزدیک نیستند. آنها فقط نقش سکس را متفاوت تر می بینند. دکتر پِرِل اینطور توضیح می دهد که، “خانم ها می خواهند که اول حرف بزنند، نزدیک بشوند، و بعد سکس داشته باشند اما برای آقایون سکس همان رابطه و نزدیکی است. سکس زبانی است که مردها برای ابراز احساسات خود استفاده می کنند. سکس زبان صمیمیت مردهاست.”

 

۶٫ ارگاسم و ارضای جنسی در خانم ها با آقایون متفاوت است.

بااینکه محققان دریافته اند که تعیین میزان ارگاسم در خانمها درمقابل آقایون کار دشواری است اما درمورد مدت زمانی که می کشد مردها یا زن ها به ارگاسم برسند اطلاعات دارند. براساس گفته های پروفسور لومان، برای مردها به طور متوسط چها ردقیقه از زمان داخل شدن تا ارضاء طول می کشد اما این مدت برای خانم ها ۱۰ تا ۱۱ دقیقه است، البته اگر به ارگاسم برسند.

 

این یک تفاوت دیگر بین دو جنسیت است: یعنی چند وقت یکبار در طول سکس ارگاسم می شوند. درمیان مردان ۷۵% گزارش میدهند که همیشه به ارگاسم می رسند و این میزان برای خانم ها ۲۶ درصد است.

 

۷٫ تمایل جنسی در خانم ها کمتر از آقایون تحت تاثیر دارو است.

ازآنجاکه تمایل جنسی آقایون درمقایسه با خانم ها مستقیم تر وابسته به بیولوژی است، جای تعجب نیست که کم بودن تمایل جنسی در آنها راحت تر با داروها درمان شود. مردها می توانند برای اکثر مشلات جنسی خود از دارو استفاده کنند و نتیجه بگیرند اما درمورد خانم ها استفاده از دارو برای بالا بردن میل جنسی چندان موثر نیست.

 

تستوسترون هورمونی است که در مردها و زن ها به میل جنسی مرتبط است. اما این هورمون درمردها با میل جنسی پایین سریعتر از زن ها عمل می کند. در میل جنسی یک عامل هورمونی وجود دارد که درموردها بسیار مهمتر از خانم هاست.

 

یک داروی جنسی به نام Intrinsa در اروپا روی خانم ها خیلی خوب موثر بود اما FDA آن را به خاطر عوارض طولانی مدت احتمالی تایید نکرد. این مسئله پژوهشگران را به این مسئله متوجه کرد که آیا برای درمان پایین بودن میل جنسی در خانم ها باید از دارو استفاده شود یا خیر. پژوهشگران به نتایج یک تحقیق بسیار جامع اشاره می کنند که نشان داد ۴۰ درصد از خانم ها نوعی مشکل جنسی را گزارش داده اند که بیشتر پایین بودن میل جنسی بوده اما فقط ۱۲ درصد از آنها نسبت به وضعیت خود احساس ناراحتی داشتند. باتوجه به کلیه عوامل، پزشکان عقیده دارند که دارو باید آخرین چیزی باشد که برای درمان پایین بودن میل جنسی در خانم ها استفاده شود، نه اولین آن.

 

 

آموزش مسائل زناشویی کاملا تصویری

رابطه جنسی سالم

 

بهبود رابطه زناشویی | نکاتی مهم برای داشتن رابطه جنسی سالم

 

 

منبع : برترین ها / سه چرخه/cobbler.blogfa.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا