زیبایی

درمان پف زیر چشم | راهکارهایی خانگی برای درمان پف چشم ها

پوست و زیبایی ، درمان های خانگی پف چشم ها در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

از بین بردن پف بالای چشم ارثی

از بین بردن پف زیر چشم با لیزر ، درمان پف زیر چشم

 

 

از بین بردن پف زیر چشم با چند راهکار ساده

پف زیر چشم یکی از مشکلاتی است که تاثیر مستقیمی روی زیبایی صورت شما دارد. در این مقاله به شما راهکارهایی برای از بین بردن پف زیر چشم های تان پیشنهاد می دهیم

 

راهکاری‌هایی برای از بین بردن پف زیر چشم‌ها

متخصص تغذیه با بیان اینکه خنک کردن چشم‌ها باعث کاهش تورم زیر چشم می‌شود گفت: به همین دلیل هم هست که بسیاری از افراد برای از بین بردن تورم چشم از برش‌های خیار و تأثیر خنکی آن بر روی چشم‌ها استفاده می‌کنند.

 

آذرفر متخصص تغذیه با بیان اینکه معمولا دلیل ورم زیر چشم احتباس آب و مایعات در بدن بوده گفت: احتباس آب و مایعات نیز بخاطر غلطت زیاد نمک در آن ناحیه است. از این رو چنانچه فرد شب پیش با گریه خوابیده باشد و یا غذای شور خورده باشد صبح که از خواب بر می‌خیزید با یک کیسه متورم کوچک در زیر چشم رو به رو خواهد شد.

 

وی گفت: نمک موجود در اشک و یا غذا باعث کشیده شدن آب به سمت صورت شده و در نتیجه آب زیر چشم‌ها جمع می‌شود. برای دفع نمک به مقدار زیاد آب بنوشید. این کار تورم زیر چشم‌ها را برطرف خواهد کرد. در ضمن روز بعد نیز باید از خوردن نمک پرهیز کرد. تا حد امکان از نوشیدن نسکافه، قهوه و سایر نوشیدنی‌هایی که باعث دهیدراتاسیون بدن می‌شود باید اجتناب کرد.

 

این متخصص تغذیه با بیان اینکه خنک کردن چشم‌ها باعث کاهش تورم زیر چشم می‌شود گفت: به همین دلیل هم هست که بسیاری از افراد برای از بین بردن تورمشان از برش‌های خیار و تأثیر خنکی آن بر روی چشم‌ها استفاده می‌کنند. برای از بین بردن تورم چشم‌های خود از این روش استفاده کنید. خیاری را که از چند ساعت قبل در یخچال بوده و خنک شده است را بردارید آن را حلقه حلقه کرده و بر روی چشم‌های خود گذاشته و به آن‌ها استراحت دهید.

 

آذرفر خاطرنشان کرد: می‌توان به جای خیار از یک تا دو عدد چای کیسه‌ای که از قبل در یخچال یا فریزر خنک کرده‌ استفاده کرد و آن‌‌ها را زیر چشم‌ها خود قرار داد. برای تأثیر بیشتر می‌توان از چای‌های آرام بخشی مانند بابونه و نعناع استفاده کرد و همزمان از اثرات آروماتراپی این گیاهان دارویی نیز بهره برد. در صورتی که چای کیسه‌ای هم در دسترس نبود، ۲ عدد قاشق فلزی را شب قبل در داخل فریزر قرار داده و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زیر چشم‌های خود بگذارید. مشاهده خواهید کرد که در رفع ورم زیر چشم معجزه می‌کند.

 

۱۰ درمان خانگی برای رفع پف چشم‌ها

پوست دور چشم ها بسیار نازک و حساس است و باید هر روز از آن مراقبت نمود. همانطور که می دانید اولین چیزی که در برخورد با مردم دیده می شود، چشم های شماست. اینکه دور چشم هایتان هاله تیره ای باشد یا چشم هایتان پف کرده باشد شاید چیزی نباشد که در برخوردهای اجتماعی مطلوب باشد. خوشبختانه درمان های ساده ای برای از بین بردن پف چشم ها وجود دارند که معجزه می کنند.

 

۱٫ چای کیسه ای سرد

بهترین روش این است که آب را بجوشانید و آن را روی چای کیسه ای بریزید تا خیس شود. سپس چای کیسه ای را در یخچال بگذارید تا سرد شود و سپس آن را درآورید و روی چشم هایتان بگذارید تا پف چشم هایتان را بگیرد. لازم نیست از چای کافئین دار استفاده کنید، ولی کافئین هم به مقدار زیادی پف چشم هایتان را کم می کند. حتی به صاف کردن خطوط ریز و چروک پوست کمک می کند.

 

۲٫ خیار

همه می دانند که گذاشتن برش های خیار روی چشم ها پف آنها را می گیرد، ولی کمتر کسی می داند که روش دومی نیز وجود دارد که از روش مرسوم مؤثرتر است. خیار را در مخلوط کن بریزید و سپس آن را دور چشم هایتان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و بعد آن را آبکشی کنید.

 

۳٫ سیب زمینی

باور کنید یا نکنید، سیب زمینی برای چشم هایتان بسیار خوب است. زیرا حاوی آنزیمی به نام catecholase است که پوست را روشن می کند و حلقه های تیره دور چشم و پف چشم ها را کاهش می دهد. اگر برش های سیب زمینی سرد را روی چشم ها بگذارید، سرمای آنها پف چشم را می خواباند. می توانید سیب زمینی را پوره کنید تا تأثیر بیشتری داشته باشد و بهتر روی پوست بخوابد. نیم ساعت طول می کشد تا روی پوست اثر خود را نشان دهد.

 

 

درمان پف زیر چشم در طب سنتی

کرم رفع پف زیر چشم

 

 

۴٫ برگ های نعناع

چند برگ نعناع را بکوبید و آن را زیر چشم هایتان بگذارید. اثر قابض طبیعی نعناع باعث می شود که پف چشم هایتان بخوابد و حلقه های تیره دور چشم هایتان کم شوند. این درمان فقط ۵ دقیقه زمان می برد، بنابراین برای افرادی که صبح ها عجله دارند مناسب است. می توانید روی نعناع له شده عسل یا روغن زیتون هم بریزید تا خمیری بدست آید. عسل نیز مزایای خودش را دارد و دارای خواص ضدمیکربی است که آکنه را کم می کند.

 

۵٫ گلاب

گلاب خواص ضدالتهابی دارد و ویتامین آ و ث موجود در آن برای پوست مفید است. پنبه ای را به گلاب آغشته کنید و آن را ده دقیقه روی چشم هایتان بگذارید.

 

۶٫ روغن بادام

روغن بادام در کاهش حلقه های تیره زیر چشم بسیار مفید است. می توانید بادام را در مخلوط کن به صورت پوره درآورید و کمی شیر به آن اضافه کنید. یا اینکه می توانید روغن بادام آماده را از فروشگاه ها تهیه کنید و با جوش شیرین مخلوط کرده و خمیری تهیه کنید. این درمان شبانه است و در مدت کوتاه جواب نمی دهد.

 

۷٫ نمک

این درمان یکی از ساده ترین درمان ها است. نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیتر آب ولرم بریزید و مخلوط کنید تا حل شود. پنبه را به آن آغشته کنید و حداقل ده دقیقه روی چشم هایتان بگذارید. نمک باعث می شود که آب از پوست شما کشیده شود و حالت پف آلود چشم ها بخوابد.

 

۸٫ توت فرنگی

توت فرنگی حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که برای کاهش اثرات پیری روی پوست بسیار مناسب است و پف چشم ها را از بین می برد. از توت فرنگی خنک که در یخچال بوده استفاده کنید تا سرمای آن پوستتان را خنک کند و پف چشم ها بخوابد. می توانید برش های توت فرنگی را چند دقیقه روی چشم ها قرار دهید. این روش ساده، مؤثر و سریع است و می توانید هنگامی که زمان کمی دارید آن را بکار ببرید.

 

۹. آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا برای کاهش پف زیر چشم ها مناسب است، ولی اثربخشی آن از روش های دیگر کندتر است. سعی کنید هر روز هفته از آن استفاده کنید تا بعد از یک هفته اثر آن را مشاهده کنید. این گیاه اثر خوبی روی ظاهر شما دارد و به همین دلیل است که هر شب قبل از خواب باید از آن استفاده کنید.

 

۱۰٫ آب پرتقال

این روش نیز کمی وقت گیر است. پس از آب پرتقال به عنوان درمانی برای بهتر کردن ظاهر پوست خود استفاده کنید. اکثر خانم ها با مخلوط کردن آب پرتقال با گلیسیرین یا کمی ژلاتین از آن خمیری درست می کنند و آن را چند بار در هفته زیر چشم هایشان می گذارند و می گذارند چند ساعت بماند. فایده آب پرتقال این است که دارای ویتامین ث است که برای سلامت پوست بسیار خوب است.

 

 

از بین بردن پف بالای پلک

علل پف زیر چشم

 

درمان پف زیر چشم | راهکارهایی خانگی برای درمان پف چشم ها

 

 

منبع : farsnews.com / برترین ها / بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا