زیبایی

درمان خط اخم | درمان های خانگی و موثر خطوط اخم

پوست و زیبایی ، راه کارهای خانگی درمان خطوط اخم در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

طب سنتی و از بین بردن خط اخم

از بین بردن خط اخم با ورزش ، درمان خط اخم

 

 

راه و روش های ساده و طبیعی برای از بین بردن و درمان خط اخم ابرو و پیشانی

این اتفاق برای همه ما پیش می آید ؛ نگاهی سریع به آینه می اندازید تا موها یا آرایش خود را چک کنید، و چین و چروک و خطوطی را می بینید که تازه شکل گرفتند.شاید یکی از این زشت ترین چروک های عمودی است که بین ابروهای شما قرار دارد این خائن های کوچک اغلب به صورت خطوط خفیف یا خطوط عمیق وجود دارند. یکی از انواع خاصی از این خط اخم خیلی بد، ۱۱ نام دارد چرا؟ چون این دو خط خفیف عمودی بین ابروها وجود دارد و شباهتی با عدد یازده دارد.

 

مهم نیست که چه نامی را به آنها بدهیم، همه یک جور فکر می کنیم:این خطوط اخم از کجا آمده اند و مهمتر از همه، بهترین راه برای خلاص شدن از آنها چیست؟

 

خطوط اخم چه عللی دارند؟

سن:

علت شماره یک خطوط اخم، همانطور که پیرتر میشوید، پوست شما انعطاف پذیری اش را از دست می دهد و این بدان معنی است که پوست شما سخت تر می تواند تا به وضعیت اصلی خود بازگردد در نتیجه، خطوط و چین و چروک بیشتری احتمال دارد که باقی بمانند.

 

ژن ها:

یکی دیگر از علل رایج خطوط اخم، DNA است ، ژنتیک نقش مهمی در نوع پوست شما ایفا می کند.برخی از انواع پوست ها زودتر چروک می شوند و انعطاف خود را از دست می دهند، در حالی که بعضی دیگر انعطاف پذیرتر هستند و برای مدت طولانی در برابر چین و چروک مقاومت می کنند.

 

انجام مکرر شکل هایی با صورت:

یک فکر قدیمی می گوید که خطوط اخم ناشی از نگرانی است در حقیقت، خطوط اخم ناشی از ایجاد مکرر اخم است و این می تواند شامل تنگ کردن چشم، لبخند و حتی خندیدن باشد.هر صورتی منحصر به فرد است، بنابراین چین و چروک های مختلف در افراد به صورت مختلفی شکل می گیرند.

 

نور خورشید:

همه ما می دانیم که خورشید می تواند به پوست آسیب برساند. اما خسارات خورشید را می شناسید اشعه مضر ماوراء بنفش خورشید کلاژن و الاستین را تجزیه می کند، دو پروتئین مهم که پوست شما را جوان و زیبا نگه می دارد. بدون این پروتئین های حیاتی، ایجاد چین و چروک ها سریع انجام می شود.

 

استرس و فشار:

استرس برای سلامتی شما هرگز خوب نیست، و می تواند برای پوست شما نیز بد باشد. در معرض استرس بودن زیاد می تواند به طور مرتب صورت شما را خراب کند. و همانطور که قبلا ذکر شد، این بروز احساسات مکرر با صورت اغلب منجر به خطوط و چین و چروک می شود. اگر این به اندازه کافی بد نیست، استرس همچنین می تواند منجر به شکستگی و تحریک پوست شود.

 

سیگار کشیدن:

می دانیم که این خبر جدیدی نیست اما اگر نشنیدید، سیگار کشیدن برای پوست شما بد است ؛ سیگار کشیدن می تواند باعث ایجاد انواع چین و چروک های پوستی، از جمله خطوط اخم شود.

 

توصیه هایی کلی برای رفع و درمان خط اخم

چگونه می توان خطوط اخم را از بین برد؟ بری رفع خط اخم بین دو ابرو چه باید کرد؟ در بخش سلامت نمناک ۱۴ روش فوق العاده ساده برای ناپدید خطوط اخم به شما معرفی خواهیم کرد.

 

۱) غذاهای سالم و نوشیدن مقدار زیادی آب

رژیم غذایی سالم و نوشیدن مقدار زیادی آب نه تنها مفید برای شکل بدن خوب است، بلکه راهی ایده آل برای صاف و زیبا نگه داشتت پوست هم است. چین و چروک، مانند خطوط اخم، به راحتی زمانی که شما به خوبی هیدراته نیستید تشکیل می شوند.

 

۲) زیاد خوابیدن:

استراحت کافی به ذهن، بدن و پوست شما اجازه می دهد تا شارژ شود. حتما حداقل شش ساعت در شب بخپابید. اگر می توانید هفت یا هشت را هدف بگیرید!

 

۳) تعویض پارچه ها به نرمی:

چرخیدن و تکان خوردن در خواب باعث ایجاد اصطکاک بر روی پوست شما می شود. این اصطکاک می تواند پوست شما را خشک کند و به آن آسیب برساند و در نهایت منجر به چین و چروک می شود. پارچه های نرم تر، مانند ساتن، باعث اصطکاک کمتری می شوند و زیرا برای پوست شما ملایم تر هستند.

 

۴) به پشت بخوابید:

خوابیدن به پشت یک راه آسان برای به حداقل رساندن خطوط اخم و چین و چروک صورت است.اگر شما به طرفین می خوابید، انجام این کار برایتان دشوار خواهد شد اما زمانی که به این مدل عادت کنید، به نظر می رسد تفاوت های قابل توجهی در پوست شما ایجاد می شود و حتی در صبح پوستتان درخشان تر می شود.

 

۵) مرطوب کردن، مرطوب کردن، مرطوب کردن:

همه ما می دانیم چقدر مهم است پوست ما مرطوب باشد. حتی هنگامی که بحث مبارزه با خطوط اخم پیش می آید، مهم تر هم می شود ، در روز حداقل سه مرتبه از مرطوب کننده مورد علاقه خود استفاده کنید.

 

۶) استفاده از کرم ضد آفتاب:

همیشه قبل از خروج از خانه، کرم ضد آفتاب بزنید حتی اگر به نظر یک روز بارانی باشد، اما اشعه ماوراء بنفش خورشید قدرتمند می تواند به طور جدی به پوست شما آسیب برساند.برای کمک به جلوگیری از شکل گیری خطوط اخم و چروک جدید، حداقل یکبار در روز از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

 

۷) ماساژ صورت:

ماساژ صورت راهی ایده آل برای آرامش بخشی و خلاص شدن از خطوط اخم در یک زمان است. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که انگشتان دست خود را روی پیشانی قرار دهید و آنها را با حرکات حلقه ای روی صورت بمالید.

 

این کار پوست اطراف چشمان و پیشانی را تکان می دهد، و کمک می کند آنها قوی تر شوند اما فقط یک نقطه را ماساژ ندهید، انگشت های سبابه خود را به نقطه های مختلف در پیشانی خود حرکت دهید ؛ شما همچنین می توانید ماساژ نیشگونی را امتحان کنید به این روش که با انگشتان شست و انگشتان اشاره خود بین ابروهایتان را نیشگون بگیرید، پوست خود را از صورت خود بکشید و ۱۰ ثانیه نگه دارید این کار را در طول ابروها تکرار کنید.

 

۸) چشمانتان را معاینه کنید:

تنگ کردن چشم ها می تواند یک علت عمده برای خطوط اخم و چروک چشم باشد زیرا باعث می شود که پوست در اطراف چشم شما به هم نزدیک شود پس بهتر است چشمانتان را معاینه کنید.

 

۹) استفاده از عینک آفتابی :

راه دیگری برای پیشگیری و درمان خطوط اخم استفاده از عینک آفتابی است ؛ این نیز یک راه عالی برای بهتر شدن ظاهر افراد است.عینک آفتابی از برخورد اشعه ایکس به پوست اطراف چشم های شما جلوگیری می کند.

 

۱۰) لایه بردار:

یک بار یا دو بار در هفته ایتفاده از اسکراب و لایه بردارپوست مفید است. لایه برداری، سلول های مرده را از سطح پوست شما پاک می کند. اینکار اجازه می دهد که پوستی سالمتر و قویتر داشته باشید. و پوست سالمتر و نرمتر، خطوط اخم و چروک را کم میکند.

 

۱۱) مصرف مولتی ویتامین:

خوردن مولتی ویتامین با کیفیت بالا به از بین بردن خطوط اخم و چروک ها کمک می کند. سعی کنید مولتی ویتامین هایی با اسیدهای چرب امگا ۳ پیدا کنید. این اسیدهای چرب پوست شما را هیدراته و توپر نگه می دارد، که کمک می کند خطوط اخم را از بین ببرید.

 

۱۲) با پوست خود مهربان باشید:

هر زمان که صورتتان را لمس می کنید آرام این کار را انجام دهید این امر برای استفاده از لوسیون ها و سرم ها و برای شستشو و خشک کردن صورت نیز به کار می رود.اسکراب پوست نیز به شدت می تواند آسیب برساند و پوست شما را از بین ببرد، که در نهایت منجر به خطوط اخم و چروک های مزاحم می شود.

 

 

از بین بردن خط اخم به روش خانگی

چسب خط اخم

 

۱۳) ترک سیگار:

این کار ممکن است برای همه نباشد، اما اگر شما سیگاری هستید، سعی کنید زود ترکش کنید.سیگار کشیدن دلیل اصلی چین و چروک ها و خطوط اخم است. می دانیم که سخت است، اما همه چیز را می توانید متوقفش کنید.

 

۱۴) خودتان را درمان کنید!:

در نهایت، یک راه عالی برای صاف کردن خطوط اخم است. خودتان را درمان کنید، شما می توانید این کار را بسیار عالی انجام دهید قطعا شما سزاوارش هستید.

در حالی که خطهای صورت اصلا بامزه نیستند، هیچ دلیلی برای ناراحت شدن وجود ندارد ، از کرم های درمانی چین و چروک شبانه استفاده کنید تا در صبح هم پوستی درخشان و پر زرق و برق داشته باشید.

 

راه های ساده برای خلاص شدن از خطوط اخم در منزل :

ژله:

تقریبا در هر خانه ای یافت می شود، ژله می تواند از طریق آبرسانی پوست از خطوط اخم جلوگیری کند ؛ کمی از ژله را بر روی پیشانی و بین ابروهای خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید، با حرکات دایره ای به مدت ۵ دقیقه ، می توانید تفاوت را در چند هفته ببینید با این حال، این دارو برای پوستی که مبتلا به آکنه نیست توصیه می شود، زیرا ژله می تواند تولید سلول های آکنه را افزایش دهد.

 

ماسک سفیده تخم مرغ:

کلاژن و پروتئین موجود در تخم مرغ می تواند باعث سفتی پوست و کاهش خطوط چین و چروک شود. سفیده را از یک تخم مرغ جدا کنید و لایه ای را روی پیشانی خود قرار دهید و پس از ۱۰ خشک می شود و می توانید آن را با آب ولرم شستشو دهید. هر روز این کار را تکرار کنید تا نتایج سریعتری به دست آورید.

 

روغن نارگیل:

روغن نارگیل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به مرطوب کردن پوست کمک می کند و آن را سالم و درخشان نگه می دارد ؛ همچنین پوست را در از بین بردن رادیکال های آزاد کمک می کند و بنابراین پوست را روشن تر می کند.

 

کمی روغن نارگیل را روی پیشانی خود قرار دهید و آن را به آرامی مالش دهید تا به پوست شما جذب شود این کار را هر روز قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید و در عرض چند هفته می توانید یک تفاوت بزرگ را ببینید.

 

دستور تهیه ماسک صورت مخصوص رفع خط اخم بین دو ابرو :

ویتامین های C و E را می توان در میوه های مرکبات و لیمو پیدا کرد که به حفظ نرمی پوست کمک می کند.شما می توانید به طور مستقیم از مرکبات، مانند لیمو و نارنجی در پیشانی و بین ابروهای خود استفاده کنید و پس از خشک شدن آن را شستشو دهید.

 

راه دیگر این است که ماسکی را با مخلوط کردن ۱/۴ فنجان پالپ پرتقال با آرد برنج تهیه کنید و آن را بر روی پیشانی خود قرار دهید. پس از ۲۵ دقیقه، صورتتان را با آب گرم بشویید. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

 

آلوئه ورا :

مواد موجود در آلوئه ورا می توانند پوست را بازسازی و بهبود ببخشد، در نتیجه پوست را صاف و هیدراته نگه می دارد. قبل از رفتن به رختخواب و قبل از شستن صورت خود، صبح زود، کمی آلوئه ورا در پیشانی خود ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشورید. هر روز این کار را برای از بین بردن چین و چروک و خطوط اخم خود تکرار کنید.

 

گیاهان دارویی مؤثر در رفع خط اخم

یلی از افراد، برای از بین بردن خطوط ابرو، به بوتاکس پناه می برند. اما واقعا به محض مشاهده ی خطوط اخم بر روی صورت، نیازی به بوتاکس کردن نیست. شما خیلی راحت، می توانید با استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی، در رفع اخم ابرو، قدم بردارید.

 

گیاهان دارویی مؤثر در رفع خط اخم

بسیاری از دختران و پسران جوان از پیدا شدن خطوطی میان دو ابرو و یا پیشانی به هنگام اخم کردن گلایه می‌کنند. خطوطی که باعث نشان دادن سن بیشتر و کاهش اعتماد به نفس آن‌ها می‌گردد. امروزه روش‌هایی مانند بوتاکس ناحیه مورد نظر توسط پزشکان اعمال می‌گردد که در درمان و رفع این خطوط اخم موثرند ولی راه‌ها و روش‌های طبیعی هم برای از بین بردن این خطوط وجود داشته که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

خط اخم چیست؟

عضله‌ای به نام عضله اخم‌کننده وجود دارد که از بین ۲ ابرو به سمت خارج کشیده می‌شود و وقتی منقبض می‌شود، ابرو را به داخل و پایین می‌کشد. انقباض طول عضلات این ناحیه‌ را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود پوست کش بیاید و وقتی رها می‌شود، چین و چروک عمودی ایجاد می‌کند که نتیجه آن بروز خط اخم یا خطوط ۱۱ بین دو ابروست.

 

علت ایجاد خط اخم بین دو ابرو چیست؟

مهم‌ترین عاملی که موجب بروز خط اخم بین دو ابرو می‌شود، آسیب‌های ناشی از تابش نور آفتاب است. بعد از آن که پوست شما آسیب دید، عضلات صورتتان که با پوست شما در تعامل هستند خودشان را باحالت جدید پوست وفق می‌دهند و بدین ترتیب خط اخم بین دو ابرو به صورت دائمی روی پوست می‌مانند. اشعه‌های آفتاب موجب از بین رفتن الاستین و کلاژن موجود در پوست شده و در نتیجه پوست را نازک می‌کند. با بروز این مشکل، پوست شما نمی‌تواند مانند قبل صاف و محکم باشد.

 

یکی دیگر از دلایل ایجاد خط و خطوط اخم بین دو ابرو، روند طبیعی پیر شدن پوست است. با بالا رفتن سن، لایه‌ی داخلی پوست، به نام درمیس، نازک می‌شود و تکثیر سلولی در آن کاهش می‌یابد و از طرف دیگرالاستین و بافت‌های زیر پوست شل می‌شوند و درنتیجه پوست، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. همچنین با بالا رفتن سن، پوست شما کمتر از قبل مرطوب خواهد بود. کشیدن سیگار نیز باعث پیری سریع‌تر پوست و تشکیل چین و چروک‌های پوستی می‌شود.. اما برای درمان طبیعی این گونه خطوط چه باید کرد؟

 

۱- تجربه پوستی بدون چروک با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ ماده‌ای است که به عنوان یک درمان خانگی برای رفع چروک صورت موفق بوده است. سفیده تخم مرغ را به طور مرتب روی خطوط اخم بمالید. البته نتایج این کار برای از بین بردن خط لبخند چندان ماندگار نیست. بنابراین باید صبر داشته باشید و در حد معقول انتظار داشته باشید.

 

۲- از روغن زیتون استفاده کنید

صورت خود را پیش از استفاده از روغن زیتون از هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک کرده، با آب شسته و سپس خشک کنید. مقداری روغن زیتون یا بادام آماده کرده و در اتاقی مناسب و آرام آماده ارائه ماساژ به عضلات صورتتان شوید. یک شب در میان و هنگام خواب با استفاده از یک قاشق چایخوری سرخالی روغن زیتون و با نوک انگشتان وسط از بین دو ابرو شروع کرده وبه حالت ماساژ بین دو ابرو را به دو طرف صورت کشیده و بدون برداشتن انگشتان از بالای ابرو ادامه داده به زیر چشم‌ها بکشید و ده مرتبه این حرکت بیضی شکلی که حول ابرو تا زیرچشمهاست را ادامه دهید. این ماساژ نه تنها برای پیشگیری از خطوط اخم مؤثر است بلکه از چروک‌های زیر چشم نیز جلوگیری می‌کند.

 

۳- رفع خط اخم با عسل

مقدار کمی عسل را قبل از خواب بین دو ابرو و ناحیه پیشانی مالیده و بخوابید. پس از بیدار شدن در صبح با آب ولم صورت خود را شستشو دهید. این عمل را هفته‌ای دو مرتبه تکرار کنید.

 

۴- پوست خود را مرطوب نگه دارید

پوست خود را مرطوب نگه دارید، زیرا خشک شدن پوست باعث تسریع در پیدایش چروک‌ها می‌شود. روغن بادام یا روغن نارگیل را به طور مرتب روی خطوط اخم بین ابروها بمالید. ماساژ دادن آرام پوست این ناحیه هم به تقویت آن و درمان چروک پیشانی کمک می‌کند. هنگامی که هر یک از این روغن‌ها را استفاده می‌کنید، همزمان پوست را به آرامی ماساژ بدهید.

 

۵- تغییر در سبک زندگی

از عوامل استرس زا دوری کنید و سیگار را هم ترک کنید. افرادی که استرس مزمن دارند، غالباً اخمو هستند. اخم کردن دائم باعث می‌شود که خطوط اخم عمیق‌تر و نمایان‌تر شود.
هر وقت در طول روز از خانه بیرون می‌روید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. عینک آفتابی بزنید تا از جمع شدن چشم‌هایتان در برابر نور آفتاب جلوگیری کند. جمع کردن چشم‌ها به طور مرتب می‌تواند باعث عمیق‌تر شدن خطوط اخم بین ابروها شود.

 

 

از بین بردن خط اخم با نخ

درمان خطوط پیشانی

 

درمان خط اخم | درمان های خانگی و موثر خطوط اخم

 

منبع: مجله اینترنتی ستاره / باشگاه خبرنگاران جوان / نمناک

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا