اخبار فرهنگی

هزینه ثبت نام سفر اربعین ۱۴۰۲ چقدر شد؟

ثبت نام اربعین ، قیمت ثبت نام اربعین 97
با کاهش قیمت ارز هزینه ثبت نام اربعین ۹۷ نیز کاهش یافت. در ادامه جزئیات کاهش قیمت ثبت نام سفر پیاده روی اربعین امسال را می خوانید.

کاهش مجدد هزینه ثبت نام اربعین ۹۷

ایسنا: هزینه ثبت نام اربعین به تاثیر از نوسانات نرخ ارز، کاهش یافت و قیمت آن به ۳۷۱ هزار و ۸۸۰ تومان رسید.ثبت نام اربعین

 

مرتضی آقایی ـ مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت ـ با اشاره به تغییر نرخ ارز در سامانه «نیما» که مبنای محاسبه هزینه های ارزی سفر اربعین است  گفت:هزینه ثبت نام سفر اربعین اصلاح شد و از ۳۸۶,۲۶۷ به ۳۷۱,۸۸۰ تومان رسید.

 

بنا بر اعلام قبلی سازمان حج و زیارت، این هزینه شامل ویزای عراق، بیمه، امداد و حق کارگزار زیارتی برای ثبت نام می شود.

 

شهریار حیدری ـ دبیر ستاد اربعین ـ نیز گفته است:کاهش قیمت ارز خللی در ثبت نام اربعین ایجاد نمی کند و هر قدر که قیمت دلار و متناسب با آن هزینه ویزای عراق کاهش پیدا کند، مابه التفاوت آن از طریق سازمان حج و زیارت به مردم بازگردانده می شود، به همین دلیل مردم منتظر ارزان تر شدن دلار نباشد و ثبت نام خود را انجام دهند.

 

سقوط ارزش دلار و ارزهای خارجی از اواسط هفته گذشته در بازار آزاد آغاز شده که سامانه نیما (مبنای محاسبه ویزای عراق به ارزش ۴۱ دلار) نیز تحت تاثیر آن، با کاهش نرخ روبه رو شده است.

 

واعظی ـ رییس دفتر رییس جمهور ـ چهارشنبه (۱۱ مهر ماه) در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود:از نظر ما قیمت ارز پایین تر از ۷۵۰۰ تومانی است که در سامانه نیما وجود دارد … بانک مرکزی نیز در همان روز، نرخ ارز در سامانه نیما را به ازای هر “یورو” حدود ۹۱۹۶ تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/م

۴/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا