اخبار فرهنگی

احضار حمید فرخ نژاد به وزارت اطلاعات

اخبار,اخبار فرهنگی,حمید فرخ نژاد

به گزارش آی سینما، حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینما با انتشار متنی در اینستاگرام خطاب به علی علیزاده تحلیلگر سیاسی مقیم لندن که طی ماه‌های اخیر به مهمان مورد علاقه صداوسیما و رسانه‌های اصولگرا تبدیل شده، از احضار خود به وزارت اطلاعات «جهت پاره‌ای مسائل» خبر داده و با کنایه همزمانی این احضار با پست اینستاگرام علیزاده خطاب به خود را یادآوری کرده است. چند هفته پیش هم ترانه علیدوستی در توییتر نوشته بود «مسئولین مربوطه» او را احضار و بابت توییت‌هایش از او بازخواست کرده‌اند.

 

فرخ‌نژاد در اینستاگرام نوشته است: «جناب القاب استاد علی علیزاده، پست دلسوزانه و نصایح مادرانه شما واصل گردید. تقارن تذکر شما و همزمانی احضارم به وزارت اطلاعات جهت توضیح پاره‌ای مسائل جالب توجه بود!»

 

او در ادامه تاکید کرده قصد ندارد به نصایح علیزاده عمل کند و افزوده است: «چهل ساله توی مملکتمون عده‌ای خودشیرین و عده‌ای مال مردم خور با تکنیک جنابعالی که «آب به آسیاب دشمن نریزید» و «در این شرایط حساس کنونی»، مطبوعات و وجدان بیدار جامعه رو به سکوت وا داشتند و چراغ‌ها رو خاموش کردن تا سارقان و غارتگران بیت‌المال با خیال راحت ببرند و بخورند و از حوالی محل اقامت حضرتعالی به ریش این مردم بخندن. نه برادر، می‌گم. بازم می‌گم! حجم گسترده رانت و فساد اقتصادی و فامیل بازی در این مملکت ریشه در همین نگاه جنابعالی داره.»

 

علیزاده دیروز در اینستاگرام با انتشار ویدیویی از برنامه شبکه «من و تو» که در آن مجری یکی از پست‌های انتقادی فرخ‌نژاد را می‌خواند، خطاب به این بازیگر نوشته بود: «از شما دعوت می کنم چند بار به این ویدیو نگاه کنید. مطلب خودتان است. با صدای مجری من و تو. صدایی که لحن و حالتش برای القا و تزریق احساس بدبختی و فلاکت و بیچارگی در جامعه ایران طراحی شده. اما چه کسی مواد خام و محتوا را در اختیار این خانم مجری قرار داده؟ شما جناب آقای فرخ‌نژاد.»

 

او همچنین فرخ‌نژاد و «سایر سلبریتی‌ها» را متهم کرده بود به التهاب روانی و احساسی مردم دامن می‌زنند.

اخبار,اخبار فرهنگی,حمید فرخ نژاد

 

جواب علی علیزاده به به حمید فرخ نژاد :

پس از اینکه حمید فرخ‌نژاد اعلام کرد همزمان با انتقاد علی علیزاده در اینستاگرام به وزارت اطلاعات احضار شده و به انتقاد علیزاده از پوشش انتقادهایش از مدیریت کشور در رسانه‌های فارسی‌زبان پاسخ داد، علی علیزاده با انتشار متنی دیگر، ادعاهایی را درباره فرخ‌نژاد شامل ارتباطش با محمد امامی، سرمایه‌گذاری در امریکا و دریافت دستمزد کلان از دولت احمدی‌نژاد مطرح کرد.

ادعاهای علی علیزاده درباره حمید فرخ‌نژاد

متن نامه علی علیزاده را که در اینستاگرام در پاسخ به حمید فرخ‌نژاد منتشر کرده، بخوانید:

«جناب آقای فرخ‌نژاد. سلام مجدد.

اول، من یک فعال سیاسی و رسانه‌ای هستم. تمام زندگیم همینجا شفاف روبروی شما و مخاطبانم است. اگر گمان میکردم دستگیر کردن شما ذره‌ای امنیت هشتاد میلیون ایرانی را بیشتر تامین میکند و مانع ایجاد یک سوریه و لیبی دیگر میشود مطمین باشید به شکل علنی می‌نوشتم فرخ نژاد باید دستگیر شود.

آنقدر هم در این سالها دروغ از مدعیان صنعت حقوق بشر شنیده‌ام که نگران قضاوت و‌حمله شان نمی‌بودم. اما معتقدم هرگونه برخورد امنیتی با افرادی مثل شما در سالهای گذشته فقط و فقط باعث ایجاد مظلوم نمایی کاذب و محبوبیت کاذب برای افرادی مثل شما و گفتار سیاسی تان شده که صریحا معتقدم گفتار استعماری و وطن‌ستیزانه است. نه. آقای فرخ نژاد.

شما و بقیه سلبریتی‌هایی که این سالها الفبای غیرت ملی را زیر سوال بردند باید در مقابل افکار عمومی احضار و محاکمه شوند. شفاف شفاف. مقابل چشمهای مردم. نه اینکه بروید در مخفیگاه نیروهای امنیتی معامله کنید و بعدا با گرفتن دستمزدهای سنگین فیلمهای خاص بسازید.

دو- آقای فرخ‌نژاد. گفته‌اید چهل سال است با سکوت رسانه‌ها عده‌ای مال مردم خور و غارتگر بیت‌المال پولها را به حوالی جایی که من هستم برده‌اند. آقای فرخ نژاد. حوالی جایی که من هستم دقیقا یعنی کجا؟ شما مگر خودتان گرین کارت آمریکا ندارید؟ چقدر از اموال شما در آمریکا سرمایه‌گذاری شده؟ چقدر از ریالهای هشتاد میلیون مردم ایران را به دلار تبدیل کرده‌ و در آمریکا و کانادا به شکل ملک و آپارتمان سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟

سه- آقای فرخ‌نژاد. شما دوستی عمیق و همکاری حرفه‌ای جدی با محمد امامی داشته‌اید. با او و فرزندانش در کانادا رفت و آمد خانوادگی هم دارید. چرا یک بار یک پست درباره محمد امامی نمیگذارید و به مخاطبانتان حقیقت رابطه تان با محمد امامی را نمیگویید؟ چرا نمیگویید محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد کسی است که سیزده هزار میلیارد تومن از صندوق بازنشستگی فرهنگیان دزدیده است. به همین راحتی. آقای فرخ نژاد.

سیزده هزار میلیارد تومن میدانید یعنی چه؟ انهم وقتی دلار سه هزار تومن بود؟ آیا بخشی از پولی که رفیق شما با خیال راحت از نهصد هزار معلم مستضعف این کشور غارت کرد به جیب شما هم رسید؟ شما که اهل شفافیت هستید چرا بعد از پنج سال سکوت یک پست ناقابل درباره محمد امامی و رابطه خودتان با این فرد شفاف سازی نمیکنید؟

چهار-جناب آقای فرخ نژاد. از شخصیتهای فرهنگ خودمان نقل قول و حدیث نمی‌اورم. از رییس جمهور آمریکایی می‌اورم که گرین کارتش را دارید و پولی که از اقتصاد ایران در می اورید را سالی چند ماه انجا خرج و سرمایه گذاری میکنید. جان اف کندی رییس جمهوری امریکا میگوید: «نپرس کشورم برای من چه کرده. بپرس تو برای کشورت چه کردی؟»

حالا من از شما میپرسم. فقط یک فقره دستمزد شما در سال نود و دو برای فیلم استرداد چهارصد و هشتاد میلیون تومن یعنی معادل سه میلیارد تومن امروز بود. با این پول چه کردید؟ چقدر برایش مالیات دادید؟ آن موقع برای ندادن مالیات ارتباطات با نیروهای امنیتی و استفاده از پارتی بازی اشکالی نداشت؟ راستی شما که بچه آبادان هستید این سالها میتوانستید با ده درصد پول یک اپارتمان تان در امریکا، یک مدرسه در ابادان بسازید؟ چرا نساختید؟

پنج- آقای فرخ نژاد. شما نماد هستید. نماد فساد و تباهی و زوال فرهنگی. شما نماد کسی هستید که با محمد قالیباف فالوده میخورد و نیم ساعت بعدش با حسن روحانی بستنی میزند تا هر کدامشان رییس جمهور شدند او دستمزدهای چند صد میلیونی اش را از دست ندهد. شما نماد کسی هستید که سال هشتاد و هشت منتقد نظام بودید و همزمان هم از امنیتی ترین نهادهای نظام و همینطور از دولت احمدی نژاد حقوق های کلان میگرفتید و برایشان فیلم میساختید.

شما کسی هستید که در فرهنگ عامه میگویند «بچه زرنگ». و شما تازه به جای اینکه از نداشتن اصول اخلاقی سرافکنده شوید دو قورت و نیم تان باقی است و به این بچه زرنگ بودن افتخار هم میکنید. اما بچه زرنگ بودن شما و رفقایتان مثل محمد امامی امروز کار ما را به اینجا رسانده.

کسی از شما نخواسته نقد نکنید. بلکه خواسته با دشمن خارجی همکاری نکنید و با نویز و عربده‌کشی فضا را آلوده نکنید تا راه اصلاح و اندیشه و تغییر در این جامعه بسته نشود. تا آنها که سلامت مالی و اخلاقی ‌شان اثبات شده است و ذهن شان هم مستعمراتی و غربزده نیست، پا به میدان بگذارند و بدون اینکه به دشمن پاس گل بدهند، مقابل فساد و ناکارآمدی بایستند. نه کسانی که رفیق دزد هستند و شریک قافله.

پانوشت: تمام اطلاعات این متن با یک سرچ ساده اینترنتی بدست آمده.»

فرخ نژاد در پاسخ به این ادعاها نوشت:

«خب چه افتخاری بالا تر از اینکه مورد غضب و حمله این مزدورهای مجازی قرار بگیری ، شما که در تهمت زدن بدون مدرک و اعترافات تلوزیونی و فتوشاپ و مونتاژ صاحب رساله ایید ،ولی خدا رو شکر هر چی بیشتر بکوبید ، عزت پیش مردم بالا تر میره ، هرچی با اکانت فیک بیشتر فحش بدید و پست بزارید حقانیت طرف بیشتر اثبات میشه.

شما که نه دین دارید نه اخلاق ، توضیح دادن در باره تهمتها و حرفای بی اساستون چه فایده ایی داره ،همین فرمون برید جلو ، اونی که از شما فحش بخوره پیش مردم عزیزتره»

کارشناس مستقل بی‌بی‌سی، فرخ‌نژاد را تهدید کرد

 

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا