ازدواج و همسرداری

رابطه صمیمی با همسر | راهکارهایی برای داشتن رابطه خوب با همسر

ازدواج و همسرداری ، راه هایی برای داشتن رابطه خوب با همسر در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

ارتباط کلامی با همسر

بهتر شدن روابط زن و شوهر ، رابطه صمیمی با همسر

 

 

۵ کلمه ایی که شما برای داشتن یک رابطه خوب باید به خاطر داشته باشید

یک رابطه خوب بر اساس فکر برخی افراد تنها در نیمه شب ها اتفاق نمی افتد. یک رابطه خوب از احترام متقابل به وجود می آید. در یک رابطه خوب ، همیشه باید به شریک زندگی تان احترام بگذارید و سعی در ایجاد رفاه و شادی برای آن باشید و خوشحالی شریک زندگیتان باید در مرتبه اول قرار داشته باشد.

 

بله ، این درست است که هر دو طرف برای دانستن نیازهایشان به زمان نیاز دارند. آنها می دانند که در مقابل عشقی که به شریک زندگی شان می ورزند، حتما در مقابل آن عشق بهتر و خاص تر از عشق آنها دریافت می کنند. آنها همیشه مرزهای احترام نسبت به شریک زندگی شان را حفظ میکنند. آنها هر کاری را سعی میکنند با یکدیگر انجام دهند و به هیچ وجه تنهایی انجام نمی دهند، مگر در شرایط خاص که خیلی کم پیش می آید.آنها همیشه با هم می خندند.

 

خب ، در ادامه ما پنج کلمه کلیدی که شما باید برای داشتن رابطه خوب آنها را به خاطر داشته باشید را ذکر می کنیم.

رازهایی ساده که رمز داشتن رابطه خوب با همسرتان است

۱٫ یادگیری : شما باید عواملی را که باعث سردی و ناراحتی شریکتان می شوند را یاد بگیرید و به اجازه ی ناراحتی را به آنها ندهید. چیزهایی که شریک زندگی تان به آنها علاقه دارد و یا تنفر دارد،حتی کوچک ترین شان را به خاطر داشته باشید. زمان های زیادی را با شریک زندگی تان بگذرانید زیرا که باعث می شود خلق و خوی، عادت ها ، علایق آنها و… را یاد بگیرید. شما با پرسش برخی سوال ها می توانید به عمق بیشتری از شریک زندگیتان دست پیدا کنید و یا حتی می توانید با آنها سر یک موضوع گفت و گو کنید تا به عقاید آنها دست یابید. چیزهایی که آنها در مورد آن حرف میزنند یا انجام میدهند نشان دهنده عقاید، شخصیت، احساسات و باورهای آنها می باشد.

 

۲٫ محدودیت ها :هر رابطه ایی و هر شخصی دارای محدودیت هایی می باشد که شما به هیچ وجه نباید از آنها عبور کنید. اگر شما می خواهید رابطه تان با شریک زندگیتان یک رابطه طولانی باشد سعی کنید محدودیت ها و خطوطی که نباید از آنها عبور کنید را یاد بگیرید و باعث ناراحتی و آزرده شدن همسرتان نشوید. احترام گذاشتن به مرزهای یکدیگر احترام به خود و همسرتان می باشد و زندگی تان برای سالیان دراز مدت پایدار خواهد بود.

۳٫ زندگی : با یکدیگر زندگی کنید. زوج های بزرگ رابطه های خوب و عمیقی دارند زیرا آنها این را انتخاب کردند که با یکدیگر زندگی کنند. با یکدیگر زندگی کردن یک موضوع عمیقی می باشد، سعی کنید هیچ چیزی را از یکدیگر پنهان نکنید، به یکدیگر احترام بگذارید و… . برخی از افراد زمان زیادی را در کار خود، سرگرمی هایشان و دوستانشان سپری می کنند و خیلی کم برای همسرشان وقت می گذارند که در این صورت بر اساس گفته های بالا،نتایج بدی را به بار می آورد. افرادی که رابطه های موفق دارند همیشه به همسر و شریک زندگیشان احترام می گذارند و زمان زیادی را با آنها سپری می کنند.

 

۴٫ خندیدن : خنده یک معجزه میباشد که باعث خوشحالی و بهبود زندگیتان به بهترین خو می شود و برای داشتن یک رابطه موفق و خوب یک عنصر اصلی است. زوجی که با هم خوشبخت می باشند همیشه در حال خنده اند. خنده اکثرا با یک جوک و شوخی های احمقانه بر روی لب های همسرتان می نشیند.اگر همسرتان را ناراحت و افسرده دیدید، با یک شوخی احمقانه خنده را به لبش بیاورید. زوج هایی که با هم خوشبخت می باشند،هیچ وقت نسبت به مسائل حس و حال جدی بودن را نمی گیرند، البته جای گفتن دارد نه تنها برای همسرشان بلکه نسبت به دیگران هم حس و حال جدی بودن را نمی گیرند. آنها با مرور خاطرات تلخ گذشته شان، جوی ناآرام و منفی را به یکدیگر تحمیل نمی کنند بلکه با مرور مشکلات زندگی گذشته شان خنده روی لبانشان می آید.

 

۵٫ عشق : داد وستد عشق در هر شخص متفاوت می باشد. افرادی که زندگی خوب و موفق دارند، پی به این موضوع برده اند و سعی در عشق ورزیدن به همسرشان هستند. آنها می دانند عشقی که به همسرشان می ورزند نسبت به دیگران متفاوت هست. آنها یاد گرفته اند که چگونه به شریک زندگیشان عشق بورزند تا هیچ سوء تفاهمی بین آنها ایجاد نشود. چیزی که باعث خوشبختی زوج ها می شود این است که در هر شرایطی همدیگر را درک کنند و در سوء تفاهم ها کوتاه بیایند و یکدیگر را ببخشند. همچنین از مشکلات کوچک، کوهی بزرگ نسازند و هرگونه اختلاف بینشان را با یکدیگر حل کنند.

 

۱۰ راه برای ارتباط بهتر با همسر

گرچه به نظر می‌رسد زن‌ها در رابطه صبورتر و خلاق‌تر هستند اما واقعیت این است که اگر اتفاقات زندگی مطابق میل آنها نباشد خیلی زود «عزیزم»گفتن‌ها جایش را به گله مندی با زبانی تند و تیز می‌دهد. اگر به دنبال یک ارتباط معنادار با همسرتان هستید باید کمی خلاقانه‌تر رفتار کنید.

 

۱ـ دکترای شوهرشناسی!

گرچه این کار به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد، اما بی‌هزینه است. زن‌ها فکر می‌کنند بعد از چند سال زندگی مشترک، همسرشان را به خوبی می‌شناسند. همه فکر می‌کنند، پیچیدگی‌ها در زن هاست. اما مردها هم به اندازه‌های زنها پیچیده هستند و در طی سال‌های متفاوت زندگیشان، تغییر می‌کنند. کمی بیشتر در مورد شوهرتان بدانید، رفتارهایش را زیر نظر بگیرید و به تغییراتی که در طی سالهای مشترک زندگیتان کرده است فکر کنید.

 

 

رابطه عاطفی با همسر

ارتباط کلامی با نامزد

 

 

۲ ـ بدون پیش زمینه‌های قبلی شنونده باشید.

طبیعی است وقتی عقاید مشترکی با همسرتان ندارید با دیدگاه هایش در هر زمینه‌ای مخالفت کنید. در این شرابط وقتی او تلاش می‌کند در مورد مسئله‌ای حرف بزند، شما بدون توجه به گفته هایش با قاطعیت با او مخالف هستید. با این وضعیت همسرتان ساکت می‌شود، اظهار نظر نمی‌کند و زمانی که شما حرف می‌زنید بدون توجه به حرفهایتان، تلویزیون تماشا کند، سرش را در کامپیوتر کند و یا با تلفنش ور برود. حتی اگر او با شما مخالف است، روشن فکر باشید، به حرف هایش گوش بدهید و با احترام رفتار کنید.

 

۳ ـ هدیه‌های غیر منتظره و ارزان.

اگر همسرتان را بشناسید، به راحتی می‌توانید برایش هدیه بخرید. مثلا اگر او اهل ورزش است، می‌توانید او را با وسایل ورزشی مورد علاقه‌اش شاد کنید، اما گاهی حتی لازم نیست پولی پرداخت کنید. وقتی او دوست دارد فوتبال تماشا کند. غرولند نکنید و اجازه بدهید فوتبال تماشا کند. اگر همسر مهربانی هستید پا به پای او مسابقه را تماشا کنید و اسم تیم‌های محبوبش را یاد بگیرید.

 

۴ـ آرزوهای خوب.

وقتی از دست شوهرتان عصبانی هستید دعا کردن و طلب خیر برایتان آسان نیست. اما اجازه ندهید احساساتتان تصمیم گیرنده باشد.

 

۵ ـ زبان عشق شوهر را یاد بگیرید.

ممکن است شما خیلی احساساتی باشید و آنها را در جملات و کلماتتان نشان بدهید، اما همسرتان شیوه دیگری داشته باشد. مثلا طرز نگاه کردن، لحن حرف زدنش، کمکها، هدیه ها، وقتی که برایتان صرف می‌کند و نوازشش می‌تواند نشان دهنده عشق او به شما باشند. اگر او نمی‌گوید «دوستت دارم» اما در رفتارش بارها به شما ثابت کرده است که چه احساسی دارد.

 

۶ ـ به زندگی خصوصی او احترام بگذارید.

نباید فکر کنید که ازدواج به معنای بریده شدن از تمام دنیاست.

شما باید به دوستی‌های او و فعالیت‌های شخصی‌اش احترام بگذارید. مطمئن باشید اگر همسرتان برنامه‌های شخصی خودش را داشته باشد، ارتباط بهتری با شما خواهد داشت. غر زدن مدام شما در مورد وقت گذراندن سالم و معقول او با دوستانش باعث می‌شود از شما دل سرد شود.

 

۷ ـ ضعف‌های همسرتان رابشناسید.

چه چیزهایی او را نگران می‌کند؟ چه چیزی باعث خشم او می‌شود؟ آیا او در کارش حساس و دقیق است؟ مشکلات مالی دارد؟ وضعیت خانوادگی خوبی ندارد؟ چه کاری برای حل این مشکلات از دست شما بر می‌آید؟ چطور می‌توانید مشکلات او را حل کنید و یا حداقل استرس را کم کنید؟

 

۸ ـ اگر در دعوا‌ها و بگو مگو هایتان اشتباهی داشتید، معذرت خواهی کنید.

مثلا اگر حرفی زده اید که احساسات همسرتان را جریحه دار کرده است از او عذر خواهی کنید. اگرقول داده بودید کاری را برایش انجام بدهید اما به قولتان عمل نکرده اید از شوهرتان عذرخواهی کنید. توقع نداشته باشید او هم به شیوه شما رفتار کند.

 

شاید روش او فرق داشته باشد. در هر حال شما نمی‌توانید همسرتان را کنترل کنید. اما اگر می‌خواهید او هم دربرابر اشتباهاتش عذرخواه باشد می‌توانید به این کار تشویقش کنید. اگر همسرتان تلاش‌های شما را برای عشق ورزی و محبت ببیند حتما روش‌اش را تغییر می‌دهد و برای رضایت‌تان تلاش می‌کند.

 

۹ ـ خوب به نظر بیایید.

مردها به ظاهر اهمیت زیادی می‌دهند. اگر برای همسرتان جذاب و خوشایند باشید او هم تکانی به خودش می‌دهد تا برای شما جالب و جذاب باشد. کار، رسیدگی به امور بچه‌ها و خانه‌داری و بسیاری از عوامل پنهان دیگر ممکن است به شما فرصت رسیدگی به ظاهر و لباس و آرایش ندهد. اما مراقب باشید در مشغله و روزمرگی‌ها از خودتان غافل نشوید.

 

۱۰ ـ برای رابطه جنسی تلاش کنید.

جذاب باشید و جذابیت ایجاد کنید. این مساله برای سلامت رابطه زناشویی‌تان بسیار مهم است. یک رابطه جنسی از روی رفع تکلیف و عادت بر شادابی و هیجان هردوی شما تاثیر می‌گذارد. بدون عشق، بدون تمایل و از سر وظیفه وارد رابطه نشوید.

 

حتی اگر فکر می‌کنید ارتباط سالمی با همسرتان دارید باز هم برای ارتباط بهتر و شادتر تلاش کنید. خلاقیت، زمان و تلاش را فراموش نکنید. اگر برای رسیدن به یک رابطه سالم پافشاری کنید حتما به آن می‌رسید.

 

 

طرز ارتباط با همسر

ارتباط صمیمی و گرم با همسر

 

رابطه صمیمی با همسر | راهکارهایی برای داشتن رابطه خوب با همسر

 

منبع : نمناک / اطلاعات

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا