canاخبار فرهنگی

همه آن‌چه می‌خواهید از جنجال آخر امیر تتلو بدانید

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,امیرتتلو

 این‌بار دیگر ماجرا فرق می‌کند. این‌بار توهین به یک بازیگر یا مجری تلویزیون نیست که بشود رویش ماله کشید و به سودای آرای لشکر هواداران چندمیلیونی او را تطهیر کرد. این‌بار حرف از باورها و اعتقادات میلیون‌ها مسلمان است. امیر تتلو این‌بار واقعا به سیم آخر زده؛ با این‌که حالا اگر به صفحه اینستاگرام او سر بزنی، نوشته‌ای که حاوی توهین باشد دیده نمی‌شود.

ماجرا باورکردنی نبود. حتی وقتی اولش پست هتاکانه، احمقانه و بی‌پرستیژ امیر تتلو دست‌به‌دست در فضای مجازی چرخید، خیلی‌ها باورشان نشد که این پست واقعیت دارد. چیزهایی که در آن پست ذکر شده بود، به‌ظاهر حتی از کسی چون امیر تتلو هم برنمی‌آمد. حتی از خواننده‌ای که نشان داده برای شهرت و توی ویترین بودن و ماندن هر کاری، بله دقیقا هر کاری، می‌کند؛ او که در پاسخ انتقادات چنان به ریشه می‌زند که دیگر کسی هوس انتقاد به سرش نزند، او که در جواب اخبارگوی تلویزیون که او را خواننده غیر مجاز خوانده بود، می‌گوید «غیرمجاز هیکلته! اگر جرأت ندارید تصویرم را پخش نکنید!»، او که به سردار آزمون می‌گوید «خاک بر سرت! زر نزنی نمی‌گن لالی بی‌غیرت!».

اما متاسفانه همه‌چیز واقعیت داشت و تتلو انگار عامدانه تیشه برداشته بود برای زدن ریشه خودش. او که ظاهرا می‌خواسته در واکنش به ماجرای ناراحت‌کننده آتش‌زدن ۷۲ کبوتر چیزکی بنویسد، به‌سیاق همیشه عنان از کف داده و توهین به باورهای مردم را پی گرفته بود. مطلبی که اگرچه تتلو آن‌ را به سرعت از صفحه‌ خود پاک کرد، اما چنان دیده شد که تقریبا تمام مخاطبان فضای مجازی را شوکه کرد. بله؛ تتلو یک‌بار دیگر خرابکاری کرده بود.

ماجرا برای آنهایی که در حال‌وهوای موسیقی زیرزمینی ایران هستند، یادآور داستانی بود که چند سال پیش شاهین نجفی نقش‌ اول آن بود. رَپری که یک‌لحظه جوزدگی، یک‌عمر پشیمانی برایش به ارمغان آورد. تتلو هم همان راه را رفته بود، با این تفاوت ‌که شاهین نجفی پیش از جوزدگی عجیبش وارد معادلات سیاسی نشده بود و با اینکه او مثل تتلو حمایت بخشی از جریان‌های داخلی را  نداشت و کسی مثل رائفی‌پور برایش ننوشته بود: امیرجان بخوان، تو باید بخوانی، سرت را بالا بگیر و خدا را شکر کن که به‌واسطه تو این همه نفاق را آشکار کرد! دلت محکم باشد پهلوان! تو فقط  بخوان، بخوان برای مردم و دلت را بسپار به ضامن آهو!

تتلو که همین چند وقت پیش با وعده اجرای کنسرت بیست‌هزار نفری به ترکیه رفت و در عمل به‌قولی ٢۵٠ و به‌ روایتی دیگر ٣٠٠ بلیت بیشتر نفروخت، دومینوی شکست‌هایش را با گفته‌هایش با سرعت بیشتری به حرکت واداشت. واکنش‌هایی که از همان آغازین دم پست وحشتناک تتلو ایجاد شد و بر زندگی‌اش سایه انداخت. این پایان تلخی می‌توانست باشد برای رویاهای مردی که به‌‌گفته یکی از سازندگان بی‌شمار ویدیو‌کلیپ‌هایش «بعد از فوت پدرش بار خانواده را به دوش کشیده، بعد خواننده معروفی شده که طرفدارانش به چند میلیون فالوور رسیده، با این‌حال یک قرون هم پول از کنار شهرتش درنیاورده».

تتلو زمانی این گاف را داد که سال قبلش به رویای همیشگی اجرای کنسرت رسمی برای انبوه هوادارانش نزدیک‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسید؛ زمانی‌که در جشن اصولگرایان در کنار عزت‌الله ضرغامی، مجتبی ذوالنور و حمید رسایی عکس‌هایی به یادگار گرفته بود. همین‌هم باعث شد خیلی‌ها بگویند اصولگرایان درباره شرایط دو سال اخیر تتلو و حمایت عجیبش از یکی از کاندیداهای انتخابات، تقدیر از تتلو در همایش خبرگزاری فارس و بسیاری موارد دیگر باید توضیح دهند. محسن بیات زنجانی، اصلاح‌طلب نوشت: هنر را روزی به سخره کشیدید که شجریان را به حاشیه راندید و عرشه ناو‌های جنگی‌تان را برای ضبط کلیپ، به امثال تتلو سپردید. یکی دیگر نیز نوشت: رائفی‌پور دم انتخابات به حال تتلو غبطه خورده بود، برای این که معیار تشخیص حق از باطل گشته‌. من‌ هم به بصیرت جناب رائفی و دوستان دلواپس‌شان غبطه می‌خورم.

عده‌ای دیگر نیز توییت ضرغامی درباره تتلو که «تواضع او را کیمیا» دانسته بود به تمسخر گرفتند.

حمید رسایی، عضو جبهه پایداری که پارسال در کنار تتلو پیوستن او را به جبهه خودی جشن گرفته بود، در صفحه شخصی خود در توییتر نسبت به اهانت غیرقابل هضم  امیر تتلو به امام حسین(ع) واکنش تندی نشان داد و نوشت: او با این‌که در ایران نیست، اما دیگر نمی‌تواند راحت زندگی کند. اگر سلمان رشدی ملعون در این سال‌ها توانسته راحت زندگی کند، تتلو هم خواهد توانست.

با این‌که روز چهارشنبه رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در واکنش به شایعه اعلام حکم ارتداد امیر تتلو گفت که اطلاعی در رابطه با این موضوع ندارم و فرد مذکور در حوزه استان خراسان رضوی پرونده‌ای ندارد، اما گفته می‌شود این حکم از رگ گردن به امیر تتلو نزدیک‌تر است؛ حکمی که اگر صادر شود پایانی تلخ خواهد بود بر رویاهای مردی که رویایی داشت اما راه رسیدن به رویاهایش را نیاموخته بود.

 

روزنامه شهروند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا