ورزش

فواید طناب زدن | تاثیرات طناب زدن بر لاغری

ورزش عمومی ، طناب زدن و لاغری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

طناب زدن برای لاغری ران

تجربه لاغری با طناب زدن ، فواید طناب زدن

 

 

فواید بی‌نظیر طناب‌زدن برای لاغری

شاید به‌نظر خیلی از افراد، طناب‌زدن، بالا و پایین پریدن‌های بی‌نتیجه باشد. نظر شما چیست؟ تا چه حد با فواید این ورزش آشنایی دارید؟‌ اگر به‌دنبال راهی هستید که تمرینات ورزشی موردنظرتان را جذاب و پرنشاط کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به‌سراغ طناب‌زدن بروید. (برنامه ورزشی تناسب اندام دوهفته‌ای)

 

خرید طناب ورزشی یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توانید برای سلامتی‌تان داشته باشید؛ زیرا ورزش با طناب باعث بهبود شرایط قلبی و عروقی شما شده و برای انجام این ورزش نیاز به فضای خاصی نخواهید داشت؛ فقط کافی است یک طناب بخرید، تایمر روی گوشی خود نصب کنید و کمی خلاقیت چاشنی تمرینات ورزشی خود کنید!

 

چرا طناب‌زدن فوق‌العاده چربی‌سوز است؟

بدن انسان برای اینکه یک لیتر اکسیژن جذب کند، حدوداً ۵ کالری می‌سوزاند. این بدین معنی است که اگر به‌سراغ ورزش‌هایی بروید که عضلات بیشتری درگیر شود به اکسیژن بیشتری نیز نیاز پیدا خواهید کرد و این یعنی برای جذب اکسیژن به انرژی بیشتری نیاز دارید (کالری بیشتری خواهید سوزاند). اگر تا به‌حال فقط یکبار هم از روی طناب پریده باشید، می‌دانید که با اولین پرش‎ها ضربان قلب به شدت بالا رفته و بدن شروع به کالری‌سوزی می‌کند.

 

خب، اگر هنوز هم متقاعد نشده‌اید که طناب‌زدن فوق‌العاده است، پس با ما همراه باشید تا شما را با ۷ دلیل برای تاثیر طناب‌زدن آگاه کنیم و دیدتان را نسبت به این وسیله ورزشی تغییر دهیم.

 

طناب‌زدن باعث افزایش انعطاف‌پذیری و خاصیت ارتجاعی عضلات پاها می‌شود و احتمال آسیب‌دیدگی پاهای‌تان را کاهش می‌دهد­. اگر به‌صورت منظم طناب بزنید، عضلات ساق پا تقویت شده و خاصیت ارتجاعی تاندون‌ها و رباط‌های پای شما نیز بیشتر خواهد شد. سعی کنید در حین تمرین با طناب روی پاشنه پای خود پایین بیایید.

 

طناب‌زدن باعث افزایش تعادل و هماهنگی بدن می‌شود. ریتمی که طناب‌زدن دارد به افزایش هماهنگی بین پاها، چشم‌ها و دست‌ها کمک بسیاری خواهد کرد.
طناب‌زدن باعث بهبود شناخت شما نسبت به بدنتان می‌شود. با کمک ورزش با الگوهای حرکتیِ بدنتان بیشتر آشنا خواهید شد که همین آشنایی موجب بهبود ارتباط سیستم عصبی با مغز، مچ دست‌ها و پاهای‌تان می‌شود. این موضوع شناخت بدن و ارتباط موثرتر اعضا با یکدیگر، به‌خصوص در سنین بالا و برای میان‌سالان و کهن‌سالان اهمیت پیدا می‌کند.

 

طناب‌زدن کمک می‌کند تا بتوانید شدت تمرینات دایره‌ای را بیشتر کنید. تمرینات قدرتی که دارای حرکات تناوبی برای کار کردن روی گروه‌های عضلانی مختلف است، باعث بالا رفتن ضربان قلب و افزایش سلامت قلبی و عروقی شما می‌شود. حال اگر یک تمرین ایستگاهی طناب‌زدن را نیز به آن اضافه کنید، شدت تمرینتان به‌صورت قابل توجهی افزایش خواهد یافت. همچنین اگر می‌خواهید کالری‌سوزی بیشتری داشته باشید دو تا سه دقیقه طناب‌زدن درجا را به پایان تمرینتان اضافه کنید.

 

با این وسیله قابل حمل، به مسافرت بروید! بسیاری از هتل‌های مدرن و امروزی، اتاقی دارای چندین وسیله ورزشی پایه در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند که قطعاً یکی از این وسایل، طناب ورزشی است.

 

خب این خیلی خبر خوبی است؛ اما خبر بد این است که کیفیت این وسایل ورزشی بعضاً نامناسب بوده و شاید به جای اینکه برای شما فایده‌ای داشته باشد، باعث آسیب به بدن شما شود. هیچ‌گاه سعی نکنید به‌خاطر اینکه در سفر هستید برنامه ورزشی خود را کنار بگذارید، چون ممکن است به ازای یک هفته، چندین هفته عقب بیفتید.

 

بهترین کار، بردن وسایل ورزشی مورد نیاز با خودتان است. اگر طناب ورزشی همراه خود داشته باشید، (تقریباً همه هتل‌ها فضای مورد نیاز برای طناب‌زدن را دارند) می‌توانید با خیال راحت سفر کنید.

 

سبک و کم‎جا بودن طناب ورزشی این امکان را در اختیارتان قرار می‎دهد تا بتوانید به پارک مورد علاقه‎تان بروید. (باشگاه همراه): بسیاری از پارک‌های شهری دارای امکانات و دستگاه‌های ورزشی است که می‌توانید برای ورزش‌کردن از آنها استفاده کنید، طناب ورزشی خود را نیز حتماً همراه ببرید تا تمرینات کل بدن را انجام دهید و تمام عضلات‌تان را درگیر کنید. تمام تمرینات خود را با طناب‌زدن ترکیب کرده و به‌صورت تناوبی بعد از هر تمرین دو یا سه دقیقه طناب بزنید و سپس به‌سراغ تمرین بعدی بروید.

 

با طناب‌زدن ۲۰۰ کالری بسوزانید! مقدار کالری‌سوزی در حین طناب‌زدن برای افرادی‌که می‌خواهند وزنشان را کم کنند دارای اهمیت بسیار زیادی است. با هر دقیقه طناب‌زدن، علاوه‌بر تقویت عضلات پا، باسن و شانه‌ها، ۱۰ کالری نیز خواهید سوزاند. این یعنی با دو بار طناب‌زدن ۱۰ دقیقه ای، ۲۰۰ کالری می‌سوزانید (که یعنی ۱۰۰۰ کالری در هفته)!

 

لاغری و کاهش وزن در کمتر از نیم ساعت تنها در ۱۵ دقیقه

دیلی میل مقاله ای با عنوان ” لاغری در ۱۵ دقیقه ” منتشر کرده بود که توسط متخصصین کاهش وزن u-shape.co.uk تکمیل شده بود . توصیه های پیشنهادی به دور از هرگونه پیچیدگی و با ساده ترین روش ممکن فرد مبتلا به اضافه وزن را به کاهش وزن نزدیک می کند. افرادی که با راهنمایی های این مرکز وزن کم کرده اند اغلب افرادی بوده اند که اضافه وزن بسیار بالایی داشته و نام آنها بعد از لاغر شدن در میان رکورد داران قرار گرفته است.

 

 

لاغری با طناب زدن نی نی سایت

ایا طناب زدن باعث لاغری شکم و پهلو میشود

 

 

به توصیه این مرکز برای لاغری طناب بزنید اما طناب زدنی که وزن شما و چربی ها را بسوزاند . شاید به نظر شما این روش به دلیل سادگی موثر نبوده و از آن استقبال نکنید اما به جرات یکی از قوی ترین روش های لاغری است ولی به روشی که در این بخش می آموزید.

 

روش جادویی و فوق العاده طناب زدن برای لاغری در ۱۵ دقیقه

” نادیا فیرودر” متخصص تناسب اندام این مرکز درادامه می گوید:برای لاغری سریع شاید خیلی سریع تر از آنچه که فکر می کنید می توان با طناب زدن دست یافت این روش طناب زدن را انجام دهید.

یک طناب مناسب قد خود تهیه کنید

برای شروع به مدت ۳۰ ثانیه به صورت سرعتی و روی دوپا طناب بزنید . دقت داشته باشید که هنگام طناب زدن بایستی دستهای شما به صورت دورانی چرخیده و ارتفاع پاهایتان هنگام پرش نباید زیاد باشد.

 

بعد از اتمام ۳۰ ثانیه برنامه اصلی چربی سوزی با طناب زدن آغاز می شود.

حالا روی یک پا به مدت ۵ دقیقه بدون وقفه طناب بزنید . اگر خسته شدید و مجبور به توقف می توانید برای چند ثانیه مکث کرده و دوباره ادامه دهید . مکث شما نباید بیش از چند ثانیه باشد.

 

بعد از اتمام ۵ دقیقه ی پای اول نوبت به پای بعدی می رسد. همین روش را به مدت ۵ دقیقه روی پای بعدی طناب بزنید.

تا اینجا ۱۰ دقیقه شما سپری شده است و بایستی ۵ دقیقه مابقی را به صورت مساوی تقسیم کرده و دوباره طناب زدن روی یک پا را انجام دهید.

 

۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه روی پای چپ و ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه مابقی را روی پای راست طناب بزنید.

 

طناب زدن برای کاهش وزن

این روش طناب زدن برای لاغری شما یکی از روش های ثابت شده برای کاهش وزن سریع است به طوری که به صورت مداوم و درست هر روز آن را انجام دهید. طبق بررسی های انجام شده ،مزایای سلامتی ۱۰ دقیقه طناب زدن برای بدن ، حدودا برابر ۴۵ دقیقه دویدن است.

 

اگر برای لاغر شدن عجله دارید بایستی در رژیم غذایی خود منابع چربی سوز گیاهی و طبیعی را بگنجانید.

توصیه ” نادیا فیرودر ” به در وب سایت دیلی میل در لیستی کوتاه و مختصر ارائه شد.

 

متخصص تناسب اندام این مرکز می گوید :برای لاغری از چربی های امگا ۳ و تخم کتان استفاده کنید. سیب بهترین میان وعده برای زنان و مردانی است که به قصد کاهش وزن رژیم می گیرند.

 

از فواید دیگر لاغری با طناب در ۱۵ دقیقه:

محققان می گویند انجام تمرین های ورزشی شامل حرکت ها و پرش های عمودی مثل پریدن از روی طناب، برای کاهش احساس گرسنگی بسیار مفید است. این کم شدن اشتها باعث می شود فرد دیرتر احساس گرسنگی کند و تمایل به خوردن در او کمتر و در نهایت منجر به کاهش وزن شود.

 

یک ساعت طناب زدن ،تقریبا حدود ۱۰۰۰ کالری می سوزاند

فعالیت طناب زنی ،موجب بهبود ضربان قلب و فشار خون می شود.

 

طناب زدن به دلیل فعالیت تمام بدن ،باعث تقویت عضلات شکمی برای استواری هر چه بیشتر بدن ،عضلات پا ها برای پریدن و شانه ها برای طناب زدن خواهد شد.

طناب زدن اصولی و صحیح، ضربات و حرکات ناگهانی کمی را به مفاصل بدن وارد می کند.

 

فعالیت طناب زنی ،موجب بهبود ضربان قلب و فشار خون می شود.

طناب زدن باعث بهبود تراکم استخوانی و مانع از پوکی استخوان یا به تاخیر انداختن آن می شود.

 

 

بهترین زمان برای طناب زدن

تاثیر طناب زدن بر کاهش وزن

 

فواید طناب زدن | تاثیرات طناب زدن بر لاغری

 

منبع : نمناک / فیتامین

۵/۵ - (۱ امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا