درمان

قرص های روانگردان | همه چیز درباره داروهای روانگردان و قرص اکستازی

روان افراد ، همه چیز درباره قرص اکستازی و تاریخچه آن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

قیمت قرص اکستازی

درمان قرص اکس ، قرص های روانگردان

 

همه چیزدرباره قرص های اکس!

اکستاسی مخدر جدیدی است که به دنبال مصرف آن شعور ، آگاهی و روان فرد مختل شده ، آستانه تحریک پذیری روانی او را پائین می‌آورد و بر قدرت سنجش واقعیت اثرمی‌گذارد و فرد را مستعد جنون می‌کند .ایجاد اعتماد به نفس بالا و شهامت و همچنین رفع ممنوعیتهای اخلاقی در فرد که از نتایج مصرف این داروهای توهم‌‌زا است فرد می‌تواند منشأ رفتارهای پرخطر و انحرافی بسیارزیادی در مصرف کنندگان آن باشد.

 

آنچه که از جمع‌بندی تعاریف متعدد کجرفتاری برمی‌آید این است که به طورکلی رفتار انحرافی رفتاری است که به گونه مستقیم یا غیرمستقیم قوانین و هنجارها را نقض‌کند که شامل هرنوع قوانین رسمی و نوشته شده و هنجارهای اخلاقی جامعه می‌شود.طبق این تعریف مصرف قرصهای اکستاسی را می‌توان از انواع رفتارهای انحرافی برشمرد .اکستاسی مخدر جدیدی است که به دنبال مصرف آن شعور ، آگاهی و روان فرد مختل شده ، آستانه تحریک پذیری روانی او را پائین می‌آورد و بر قدرت سنجش واقعیت اثرمی‌گذارد و فرد را مستعد جنون می‌کند .

 

ایجاد اعتماد به نفس بالا و شهامت و همچنین رفع ممنوعیتهای اخلاقی در فرد که از نتایج مصرف این داروهای توهم‌‌زا است فرد می‌تواند منشأ رفتارهای پرخطر و انحرافی بسیارزیادی در مصرف کنندگان آن باشد .برای مثال مصرف این دارو با ایجاد بی‌پروایی ، رفتارهای جنسی محافظت نشده و مکرر به دنبال خواهد داشت و در نتیجه ارتباط نزدیکی میان مصرف این مواد روان‌گردان و ابتلا به ایدز و همچنین بیماریهای مقاربتی می‌توان یافت .از طرف دیگر طبق آمار ۹۲درصد مصرف کنندگان اکستاسی بعدها به مواد دیگری مانند ماری‌جوانا ، آنفتامین ، کوکائین و هروئین روی آورده‌اند .

 

گرایش به این ماده مخدر خصوصاً سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است که در صورت ادامه این روند آثار جبران ناپذیری در جامعه باقی خواهد گذاشت به همین دلیل بسیاری از کشورها مبارزه جدی با این ماده خطرناک را آغاز کرده‌اند .برای مثال در کشورهای آمریکا و انگلستان مبارزات جدی با این پدیده آغاز شده مشاهده آن مداخلات جدی پلیس و مراجع قانونی را به همراه دارد .

 

به طور کلی در تمام کشورهای عضو سازمان ملل از جمله ایران مصرف مواد روان گردان جرم است و هرچند در قانون مبارزه ب مواد مخدر ایران نامی از اکستاسی نیست اما مصرف آن غیرقانونی است و در صورت دستگیری فرد مصرف کننده یا توزیع کننده آنها این فرد به دادگاه انقلاب ارجاع می‌شود و در این موارد حکم تعزیر صادر می‌شود .با وجود با توجه به رشد بی‌رویه این ماده خطرناک در جامعه ما فعالیتهای انجام شده برای مبارزه با آن ناکافی به نظر می‌رسد به ویژه اینکه به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح در این زمینه عموم جامعه اطلاعات درست و کاملی از این پدیده ندارند .

 

و این عدم آگاهی صحیح مهمترین عواملی است که باعث می‌شود تبلیغات کاذب فروشندگان این مواد منجر به گرایش جوانان به آن شود .در این پژوهش به دلایل زیادی از جمله نبود کتاب و متن معتبر و قابل استناد ، کمبود آگاهی عمومی و اطلاعات خام در این زمینه ، همچنین پنهان بودن این اعتیاد و عدم قابلیت شناسایی معتادین آن و همچنین عدم توانایی و دانش کافی محقق امکان پرداخت علمی به این مسئله وجود نداشت . در این تحقیق تنها از مقالات و اطلاعات مختصر و نه چندان قابل استناد موجود در منابع اینترنتی و همچنین تعداد محدودی پرسشنامه استفاده شده است .با توجه به همه این مسائل د راین تحقیق صرفاً تلاش در جهت جمع‌آوری اطلاعات زمینه و پایه‌ای بوده است تا شاید بتواند راهگشای تحقیقات وسیعتری در این زمینه باشد.

 

●اکستاسی چیست؟

MDMA یا ۳ و ۴ متیلن‌دی‌اکسی‌مت‌آمفتام ین که به نامهای اکستاسی ، اکستازی ، XTC ، E , X هم معروف است نوعی جدیدی از مواد مخدر است که به دلیل ایجاد احساس نشاط فراوان امروز در میان محافل جوانان جذابیتی خاص پیدا کرده است این مواد توهم‌زا که در اشکال متنوع داروئی عرضه می‌شود بر مغز اثر گذاشته و تصاویر آن را مخلوط می‌کند.

 

اکستاسی خالص پودری سفید شامل کریستالهای ریز است . از این پودر بوی کپک به مشام می‌رسد . در صورت وجود ناخالصی اکستاسی به رنگهای قرمز و قهوه‌ای نیز دیده می‌شود. این ماده به اشکال قرص خوراکی و جویدنی ، کپسول ، پودر استنشاقی ، برچسبهای پوستی و مواد تدخینی و تزریقی موجود است .میزان ماده مخدر در هر قرص از ۹ تا ۱۱۷میلی‌گرم متفاوت است که این میزان بر سرعت و شدت و همچنین مدت زمان ماندگاری اثر ماده تأثیر می‌گذارد .

 

ناخالصیهایی که به قرص افزوده می‌شود شامل مواد شیمیایی‌ای است که غالباً خاصیت تحریک کننده و فعال‌کننده سیستم عصبی را دارند . به علت سهولت ساختاری این مواد به طوریکه امکان تهیه آن در لابراتورهای داخلی نیز وجود دارد خطر وجود مواد اضافی خطرناک و ترکیبات کشنده در آن بالاست .با بلعیدن قرصهای حاوی این مواد اثرات آن پس از ۲۰ تا ۹۰ دقیقه ظاهرشده و ۲ تا ۳ ساعت اثرات آن در یک حد حفظ شد ه و بعد افت می‌کند و از ۳ تا ۲۴ ساعت اثرات آن باقیست.

 

این قرصها به علت تأثیرات خاصی که دارند در میان جوانان با نامهای مختلف شناخته می‌شوند مانند قرصهای شادی یا قرص عشق (LOVE PILL ) ، قرص فراری ، قرص انرژی‌زا ، دیسکو بیسکویت ، قهوه‌ای بزرگ ، دنیس شیطونه و …حالت بعد از مصرف این مواد را اصطلاحاً سفر یا trip می‌گویند کلمه اکستاسی در گذشته برای سرمستی عارفان و خاصه شاعران به کار می‌رفته است .قرصهای موجود در بازار ایران در قالب طرحها و مارکهای مختلفی عرضه می‌شوند که برخی از آنها عبارتند از : دلفین ، لنگر ، صلیب سرخ ، رنو ، سان شاین ، سوپر من ، هوندا ، امگا ، پلیکان ، لاو ، مرسدس ، میتسوبیشی و …

 

●تاریخچه اکس:

اکستاسی نخستین بار در سال ۱۹۱۴ توسط شرکت داروسازی « مرک » (Merck ) در آلمان ساخته شد و به عنوان داروی ضد اشتها و لاغری به ثبت رسید اما درآن زمان وارد بازار نشد و استفاده از آن تا اواخر دهه ۱۹۷۰ به تعویق افتاد . در این زمان اکستاسی به عنوان درمان اختلالات روانی و عاطفی توسط پزشکان و روان‌پزشکان معرفی شد و در سال ۱۹۸۰ در دسترس متقاضیان قرارگرفت .

 

به ویژه این دارو جهت استفاده سربازان آلمانی در جنگ جهانی اول به کاررفت که بعدها با شناخته شدن آثار مخرب و خطرات روحی بسیار زیاد آن از چرخه مصرف خارج‌شد . طی این مدت قربانیان و تلفات زیادی برجای گذاشت . در این باره معروف است که می‌گویند: « سربازان آلمانی را دوباره قربانی کردند . یک بار وقتی مجبورشان کردند برای فتح دنیا سینه‌هاشان را آماج گلوله کنند و یکبار وقتی برای درمان آسیبهای روانی جنگ ، آنها را به خوردن داروهای توهم‌زا واداشتند داروهایی که می‌توانست هراس شبهای جنگ و فریادهای همسنگرهای زخمی را از یاد ببرد و در مقابل چنان نشاطی را به بیماران جنگی بدهد که انگار هرگز گرفتار جنگ و خونریزی نشده‌اند .»

به هر حال بعد از مشخص شدن آثارسؤ مصرف قرصهای اکستاسی تولید و توزیع و مصرف آنها غیرقانونی اعلام شد. سال ۱۹۸۵ دولت آمریکا مصرف این ماده را ممنوع کرد و در سال ۱۹۸۶ مطالعات انجام‌شده روی حیوانات آزمایشگاهی آثار مخرب اکستاسی را روی سیستم عصبی نشان داد .در سالهای اخیر مصرف آن در آمریکا در پارتیهای شبانه مرسوم به ریو افزایش یافته است و در کشور ما نیز در پدیده‌ای مشابه به نام اکس‌پارتی مصرف آن دچار افزایش گشته است.

 

 

عوارض قرص اکس

خرید اینترنتی قرص اکس

 

هر آنچه باید درباره «قرص اکستازی» بدانید

MDMA (۳و۴ متیلن‌ دی‌اکسید – متآمفتامین) که به طور عمومی به اکستازی مشهور است، یکی از رایج ترین داروهای مورد استفاده در پارتی ها و مهمانی ها در میان جوانان در سراسر دنیا، به ویژه در کشور آمریکا به شمار می رود.

 

این دارو از خانواده آمفتامین و فنتیل‌آمین است. با وجود آگاهی از عوارض مخرب این دارو، جوانان برای شادی و هیجان و فرار از افکار ناراحت کننده، به مصرف آن مبادرت می ورزند.

تاثیرات اکستاسی همانند شادی، هیجان و احساس صمیمیت با دیگران کاملا موقتی بوده و در طولانی مدت می تواند آثار مخربی روی ذهن و جسم مصرف کننده بر جای بگذارد.

 

ام دی ام ای، موجب افزایش آزاد سازی «سروتونین»، «دوپامین» و «نورآدرنالین» در مغز شده و به همین خاطر شادی‌ آور است و اضطراب فرد را تا حد زیادی کاهش می‌ دهد.

در این راستا و برای آشنایی بیشتر با اکستازی از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

نام های خیابانی

اکستازی با نام های مولی، اکستازی، اکس تی سی، اکس، ای، آدم، حوا، صافی، آغوش، قرص عشق، سرعت عشاق و صلح نیز در میان مردم شناخته می شود.

 

کشف

MDMA یا اکستازی نخستین بار در سال ۱۹۱۲ میلادی در آزمایشگاه «مِرک» به عنوان داروی کاهش دهنده اشتها ساخته شد اما نتوانست مجوز قانونی برای تولید را کسب کند. بعدها در ارتش برای سربازان مورداستفاده قرار می گرفت اما به دلیل تاثیرات منفی آمفتامین ها، پیش از سال ۱۹۸۵ میلادی، مصرف آن غیر قانونی اعلام شد.

 

مخدر طراح

اکستازی یکی از مخدرهای طراح (دیزاینر دراگ) است که امروز در آزمایشگاه های زیرزمینی و با دستکاری ساختمان شیمیایی داروها تهیه می شود. سازندگان این مخدر به منظور گرفتار نشدن در چنگال قانون، دستکاری های جزئی در فرمول شیمیایی این مواد انجام داده و یک مخدر جدید می سازند. اکستازی دقیقا یکی از داروهایی است که به این صورت کشف و ساخته شده است.

 

پر مصرف ترین دارو

در حال حاضر، پس از الکل، ماری جوانا و آمفتامین ها، اکستازی بیشترین آمار مصرف در میان جوانان را به خود اختصاص داده است.

 

بمبینگ اند پلاگینگ

اکستازی را به دو صورت پودر و قرص مصرف می کننند. پودر را با زبان جذب می کنند و قرص را با آب قورت می دهند. بعضی ها پودر را بسته بندی کرده و سپس قورت می دهند و برخی دیگر آن را تزریق می کنند. روش اول را بمبینگ و روش دوم را پلاگینگ می گویند.

 

داروی مهمانی

ام دی ام ای به عنوان قرص مهمانی مشهور است که در بسیاری از پارتی های پر جمعیت آمریکایی مرسوم است. برخی از مصرف کننده ها آن را «دومین تابستان عشق» نیز خطاب می کنند. اما این روزها شاهد ورود این دارو به حوزه های خصوصی تر و اجتماعات کوچک تر همانند مدارس، کالج ها و خوابگاه ها نیز هستیم.

 

دسته جدیدی از داروها

Empathogens یک دسته جدید در میان داروهاست که تاثیرات آن مشابه اکستازی است اما اثرات مخرب تری دارد.

 

روان گردان

اکستازی موجب آزادسازی سروتونین در مغز می شود. سپس از جذب دوباره آن پیشگیری کرده و مغز مملو از این ماده شیمیایی می شود. به همین خاطر مصرف کننده دچار حس شادی بیش از اندازه و سرخوشی می شود. این فرایند موجب می شود تا فرد، رنگ ها و صداها را در بالاترین درجه حس کرده و صمیمیت زیادی با دیگران احساس کند.

 

پائین آمدن
پس از تجربه هیجان و شادی زیاد، فرد دچار تنزل احساس شده و اصطلاحا پائین می آید. از نشانه های داون شدن می توان به بدبینی، ترس، افسردگی، اضطراب و اختلال خواب اشاره کرد. این موارد زمانی احساس می شوند که سروتونین مغز به طور کامل از بین می رود.

 

موجب کاهش آب بدن می شود

سو مصرف MDMA در حرارت معمول بدن تاثیر گذاشته و موجب افزایش دمای بدن می شود. این امر موجب از دست رفتن آب بدن در نتیجه تعریق زیاد می شود. البته اکستازی بدن را مجبور به ترشح هورمونی می کند که موجب توقف ادرار شده و از این رو نوشیدن آب زیاد باعث از بین رفتن تعادل نمک در بدن می شود. این فرایندها موجب ایجاد اختلال در بدن و گاها موجب مرگ فرد می گردد.

 

داروهای ترکیبی رایج

در حال حاضر، مصرف کننده های اکستازی آن را با داروهای دیگر ترکیب کرده و نام های دلخواه خود را روی آن می گذارند. به طور مثال، «آبنبات» ترکیب اکس با ال اس دی است یا مثلا «حرکت هیپی» به ترکیب اکس با داروی هذیان آور سیلوسیبین گفته می شود.

 

بامپز

«بامپز» اصطلاحی است که برای مصرف دوباره اکس پیش از اینکه اثرات دوز مصرفی قبلی از بدن خارج شده باشد، به کار می رود. بامپز در بیشتر موارد به اوردوز منجر می شود.

 

ترک اکستازی

ترک کردن اکستازی پس از یک دوره طولانی مصرف می تواند به افسردگی شدید در فرد منجر شود. نشانه های ترک این دارو شامل خستگی، افسردگی، نیاز به مصرف اکس، اضطراب و مشکلات خواب است. خوب است بدانید که این نشانه ها پس از یک هفته و در بدترین حالت، پس از یک ماه به طور کامل از بین می روند.

 

رفتارهای پر خطر

مصرف اکستازی موجب می شود تا فرد به انجام رفتارهای پر خطر مبادرت بورزد. روان گردان بودن اکس باعث می شود تا فرد به طور موقت توان تشخیص خطرات فعالیت های خود را متوجه نشده و مثلا از پشت بام یا از ماشین در حال حرکت به بیرون بپرد.

 

ویژگی های درمانی

با اینکه اکستازی به عنوان داروی مضر و پرخطر شناخته می شود اما محققان به دنبال کشف مزیت های آن به منظور درمان برخی اختلالات همانند استرس و اضطراب در بیماران سرطانی هستند.

 

عوارض بلندمدت

اکستازی روی سروتونین مغز و واکنش های ارتباطی فرد تاثیر می گذارد. گفته می شود که ام دی ام ای روی مغز تاثیرات مخرب داشته و در طولانی مدت می تواند موجب از بین رفتن حافظه و قدرت یادگیری فرد شود. از آنجا که در سیستم دمایی بدن نیز اختلال ایجا می کند، می تواند به بیماری هایی همانند هیپوترمی، مشکل کبد یا کلیه منجر شده و موجل انسداد رگ های قلبی بشود.

 

 

قرص های روانگردان

توصیه های قرص روانگردان اکستازی

قرص های روانگردان | همه چیز درباره داروهای روانگردان و قرص اکستازی

 

منبع : روزیاتو / برترین ها / بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا