بدانیم تا سالم بمانیم

ابروهای پرپشت و زیبا | روش های خانگی تقویت ابروها

سلامت مو ، راه های تقویت ابرو در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

تقویت ابرو با بادام سوخته

تقویت ابرو نی نی سایت ، ابروهای پرپشت و زیبا

 

 

روش های تقویت قسمت های خالی ابرو

استفاده از روغن زیتون، نارگیل، گردو و بادام باعث می شود که ابرو ها پر پشت و حجیم شوند.

معمولا زمان هایی قسمت‌هایی از ابروها خالی می‌شود و این باعث می‌شود ابروها حالت طبیعی خود را از دست بدهند. بنابراین برای رویش مجدد ابروها، مصرف برخی روغن‌ ضروری است. گاهی پیش می‌آید که قسمت‌هایی از ابروها خالی می‌شود و این باعث می‌شود ابروها حالت طبیعی خود را از دست دهند.

 

بنابراین باید موهای ابرو را تحریک کرد تا مجدد رویش کنند._ هر شب مقداری روغن زیتون را روی ریشه‌هایی که می‌خواهید رشد کند بمالید و آن نقاط را ماساژ دهید و صبح‌ها آن محل را شست و شو دهید. استفاده از میوه نارگیل و مغز‌های چرب همچون گردو و بادام بر روی ابروها می تواند ابروهایتان را پرپشت و حجیم کند.

 

شاید ریختن ابروها نگران کننده باشد اما باید علل را بررسی کرد. گاهی استرس زیاد در طول روز می‌تواند یکی از دلایل ریزش موی ابروها باشد.برای پیشگیری از ریزش‌ ابروها می‌توان از کپسول ویتامین‌ E و B در تقویت مو‌ها استفاده کرد.

 

نکات موثر و فوری برای تقویت و پرپشت شدن ابرو

اگر مایلید ابروهای پرپشت و ضخیمی داشته باشید به شما توصیه می کنیم قبل از اقدام به تاتو و یا هاشور ابرو، از علل کم پشتی ابروهایتان اطمینان حاصل کرده و آن ها را درمان یا تقویت کنید. در این مقاله شما را با دلایل ریزش ابرو و راهکارهای رشد مجدد ابروها آشنا می نماییم.

 

تقویت ابرو با راهکارهای طلایی

۲ ماه است آرایشگاه نرفته‌ام و صبر کرده‌ام همه موهای ابرویم، تمام و کمال سبز شوند تا دوباره همان ابروهای پهن و زیبای ۲۰ سالگی‌ام را داشته باشم. هر روغنی که دوست و آشنا معرفی کرد یا در داروخانه‌ها دیدم، خریدم و استفاده کردم اما دریغ . آنقدر موهای ابرویم «یکی بود یکی نبود» درآمده که حسابی از ریخت افتاده‌ام و اصلا فکر نکنم آرایشگرم کار خاصی از دستش بربیاید، مگر اینکه جادوگر باشد!

 

هیچ یادم نیست ابروهایم در این ۱۰ سال چه بلایی سرشان آمد که به این روز افتادند. قبلا ابروهایی پرپشت، بلند و زیبا داشتم و خانم آرایشگر می‌توانست به هر مدلی که دوست داشتم، درشان بیاورد اما حالا مدت‌ها بود مجبور بودم مدام نازک‌شان کنم تا نقاط خالی داخلش دیده نشود! دیگر از این مدل یکنواخت خسته شده‌ام و دلم تنوع می‌خواهد. البته چندباری به تاتو فکر کردم اما می‌ترسم زود دلم را بزند !

 

شما هم دوست دارید ابروهای‌تان مثل گذشته‌ها پرپشت شود؟ در این‌مطلب به شما خواهیم گفت چطور این کار را انجام دهید؛ با ما همراه باشید.

 

بگذارید ابروها استراحت کنند : با بند و موچین قهر کنید

خیلی از متخصصان زیبایی معتقدند زیاد برداشتن ابروها به مرور باعث کم شدن موهای ابرو می‌شود. پس بهتر است مدتی به جان ابروهای‌تان نیفتید و بگذارید استراحت کنند و فرصت داشته باشند کم‌کم رشد کنند. گاهی ریزش ابرو به‌خاطر وجود بیماری خاصی پیش می‌آید اما اگر مطمئن هستید که مشکلی وجود ندارد، بین ۶ تا ۸ هفته باید انتظار بکشید تا موهای ابرو فرصت کافی برای رشد دوباره داشته باشند. البته اگر عجله دارید و می‌خواهید ابروهای‌تان زودتر رشد کنند و پر شوند، بهتر است از روش‌های طبیعی کمک بگیرید تا مطمئن باشید عوارضی برای پوست صورت و موهای ابروها ندارند.

 

روغن زیتون برای تقویت و رشد ابرو

از فواید روغن زیتون زیاد شنیده‌اید اما شاید ندانید به رشد ابروها هم کمک می‌کند. کافی است هر شب کمی روغن زیتون را با گوش پاک‌کن روی ریشه‌های قسمتی که ریخته، بمالید و فقط روی قسمت‌های خالی و جاهایی که می‌خواهید مو رشد کند، روغن بگذارید. بعد موهای ابرو را با مسواک مخصوص شانه کنید و صبح روغن‌ها را بشویید.

 

ضخیمم شدن ابروها با وازلین

شما را نمی‌دانم اما من هرگز فکر نمی‌کردم با وازلین بتوان ابروها را تقویت کرد! کافی است دو بار در روز وازلین روی موهای ابروی‌تان بمالید تا تاثیرش را ببینید. البته وازلین بیشتر روی ضخامت موی ابروها تاثیر دارد و آنها را ضخیم‌تر می‌کند؛ در نتیجه ابروها پرتر به‌نظر می‌رسند. اگر ابروهای باریک ولی پر و یکدست می‌خواهید، حتما این روش را امتحان کنید و از نتیجه‌اش لذت ببرید.

 

پرپشتی ابرو در کوتاه‌ترین زمان با روغن کرچک

می‌خواهید ابروهای‌تان ظرف مدت کوتاهی رشد کرده، ضخیم و پرپشت شوند؟ با روغن کرچک به هردو خواسته‌تان می‌رسید. مقدار کمی از آن را روی ریشه ابروها مالیده، ماساژ داده و بعد ابروها را شانه کنید. البته اگر نمی‌خواهید دچار مشکل موی زائد شوید، فقط روی خط ابروی‌تان را با این روغن ماساژ دهید. برای ماساژ سرانگشتان‌تان را به روغن کوچک آغشته کرده و در جهت خواب موها را روی ابرو بکشید طوری که ساقه و ریشه آنها را کمی آغشته کند.

 

 

تقویت ابرو با قرص ال دی

کرم تقویت ابرو سینره

 

 

 

دلایل ریزش ابرو

موی ابروها به دلایل مختلفی می‌ریزد که مهم‌ترین آن نوعی خاصی از بیماری آلوپشیاست؛ در این بیماری سیستم ایمنی بدن، فولیکول‌های مو را به عنوان باکتری شناسایی کرده، درنتیجه رشد موها را کند می‌کند و رویش مجدد ابرو بسیار سخت می‌شود. البتهاسترس خیلی زیاد و عدم تعادل هورمون‌ها هم ریزش ابرو می‌آورد که هرکدام از این موارد، درمان خاص خود را داشته و به کمک متخصص نیاز دارد.

 

اگر ابـروهـای‌تان به‌شدت می‌ریزد، به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را کنترل کند، چون کم کار شدن تیروئید می‌تواند باعث نازک شدن و ریزش موی ابروها شود؛ همچنین اکسیژن به رشد موها کمک می‌کند و آهن هم در اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها موثر است. خوردن غذاهای آهن‌دار یا مکمل‌های آهن می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

رویش دوباره ابروها

بسته به علت ریزش یا کاهش موهای ابرو، مدت زمان رویش دوباره ابروها متفاوت است. مثلا اگر ابروهای‌تان به خاطر موچین و تیغ از دست رفته باشد، احتمالا در عرض دو هفته شروع به رشد دوباره می‌کنند‌. البته اگر ابروها را مرتب با تیغ بزنید یا منطقه خاصی را مدام با موچین ‌بردارید، دیگر نباید انتظار رشد سریعش را داشته باشید.

 

اگر هم به خاطر بیماری خاصی ابروهای‌تان ریخته، احتمالا به این زودی‌ها رشد نخواهد کرد و حتی شاید نیاز به راهکارهای درمانی باشد. ریزش ابرو براثر استرس هم، ابتدا نیاز به ریشه‌یابی استرس دارد تا با رفع علت استرس، فشار از روی فرد برداشته شده و دوباره ابروها رشد عادی خود را از سر بگیرند.

 

رشد موی سر و ابرو با ماینوکسیدیل‌

در داروخـانه‌ها مـحـلول ماینوکسیدیل ۵ درصد بدون نسخه در اختیار همه قرار می‌گیرد که این دارو می‌تواند به رشد موی سر و ابروها کمک کند. شما هم می‌توانید برای رشد موی ابروهای‌تان، روزانه از محلول ۵‌درصد ماینوکسیدیل استفاده کنید؛ به این ترتیب که با احتیاط زیاد، روزی یک‌بار مقداری از این ماده را روی خط ابروها بمالید. پیشنهاد می‌کنیم ماینوکسیدیل را با گوش پاک‌کن به ابروها بمالید تا مبادا روی قسمت‌های دیگر پوست پخش شود. در ضمن یادتان باشد قطع ناگهانی این محلول می‌تواند باعث افزایش ریزش ابروها شود.

 

البته این روزها مواد تقویتی بسیاری برای ابرو در داروخانه‌ها وجود دارد که استفاده از بعضی‌هایش تاثیر زیادی داشته و عوارض ماینوکسیدیل را هم ندارد. مثلا ویتامین ۶B می‌تواند در تقویت موها و پوست و ناخن‌ها موثر باشد؛ بنابراین مصرف روزانه ویتامین B‌کمپلکس که حاوی ۱۰۰ میلی‌گرم ۶B است، کمک‌کننده خوبی برای رشد ابروهای‌تان خواهد بود. با این وجود در این مورد از متخصصان پوست مشورت بگیرید.

 

ویتامین‌ های مناسب رشد ابرو

ویتامین‌های E، ۳B، ۶B، A و C می‌توانند رشد موهای بدن را افزایش داده و سطح هورمون‌های بدن را در حد نرمال نگه دارند.

 

ماساژ ابرو

فکر نکنم کسی باشد که از ماساژ گرفتن حس خوبی پیدا نکند و به‌طور کلی ماساژ دادن برای همه بدن به‌خصوص برای پوست صورت که نیاز به مراقبت بیشتری دارد، بسیار مفید است. البته ماساژ دادن صورت فقط به پوست این ناحیه کمک نمی‌کند بلکه برای رشد بهتر موها هم موثر است؛ البته برای ماساژ دادن، باید کاربلد باشید تا نتیجه خوبی بگیرید.

 

برای ماساژ دادن ابروها بهترین کار این است که با یک برس کوچک مخصوص موهای ابرو، ‌ابروها را در جهت رویش موها شانه کنید، حتی می‌توانید با نوک انگشت‌ها و با حرکاتی دورانی به سمت گوشه‌های صورت، قسمت ابروها را با روغن بادام ماساژ دهید. خوب است این کار را دو بار در روز انجام دهید. در ضمن بهتر است اجازه دهید روغن بادام حداقل یک ربع روی ابروها باقی بماند؛ چراکه روغن بادام سرشار از ویتامین‌ E، کلسیم، ویتامین D و منیزیم است که همه این مواد می‌توانند به رشد ابروها کمک کنند. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، می‌توانید صورت‌تان را بشویید.

 

غیر از روغن بادام می‌توانید از روغن زیتون هم برای ماساژ ابروها استفاده کنید و این کار را پنج دقیقه ادامه دهید تا به زودی تاثیر مثبت آن را ببینید. مراقب باشید هنگام ماساژ ابروها از سر انگشتان‌تان کمک بگیرید. با آرامش این کار را انجام دهید و مقدار اندکی روغن بردارید. برای هر ابرو یک تا دو قطره روغن کفایت می‌کند. استفاده بیش از حد از روغن به بسته شدن منافذ پوستی منتهی می‌شود.

 

 

تاثیر وازلین بر ابرو

پرپشت شدن ابروها و مژه ها

 

ابروهای پرپشت و زیبا | روش های خانگی تقویت ابروها

 

منبع: دلگرم / زندگی ایده آل / بیتوته

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا