نگهداری مواد غذایی

خواص آب کاکتوس | خواص شگفت انگیز و درمانی آب کاکتوس

خواص مواد غذایی ، فواید درمانی کاکتوس و آب کاکتوس برای بدن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

تهیه آب کاکتوس

خواص نگهداری کاکتوس در خانه ، خواص آب کاکتوس

 

 

آنچه باید حتما در مورد خواص آب کاکتوس بدانید

گیاه کاکتوس که در مناطق خشک مکزیکو، کالیفرنیا جنوبی و آریزونا رشد می کنند، اوپونتیا فیکوس ایندیکا نام دارد. نوپال یک ساقه نازک، صاف و بیضی از گیاه کاکتوس است که به عنوان یک سبزی مصرف می شود.

 

ارزش تغذیه ای آب کاکتوس:

آب کاکتوس یک دوز مناسب برای تغذیه همه افراد را فراهم می کند. همراه با سطوح قابل ملاحظه پتاسیم، کلسیم، منگنز، مس و آهن، همچنین ویتامین های مختلف و فیتونوتیتیو ها. همچنین یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، اسیدهای چرب امگا ۳، اسیدهای آمینه و بتا کاروتن است.

 

خواص و مزایای آب کاکتوس:

۱٫ آب کاکتوس التهاب مفصلی را تسکین می دهد:

آب کاکتوس مهار آمدن لکوسیت هستا، که به عنوان کاتالیزور در پیشرفت بیماری های التهابی عمل می کند. حاوی ویتامین A و B2 و C است که برای افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند بسیار مفید است. خواص ضد التهابی آب کاکتوس برای از بین بردن درد و مبارزه با التهاب مفید است و همچنین سفتی و درد ناشی از آرتریت را کاهش می دهد.

 

۲٫آب کاکتوس برای داشتن روده سالم:

این آب به رشد باکتری های خوب در روده کمک می کند و یک عامل سم زدایی طبیعی است که می تواند در درمان دیورتیکولیت و کولیت استفاده شود.خواص ملین آور این آب آن را می توان به عنوان یک درمان طبیعی برای یبوست استفاده کرد.ماهیت ضد التهابی این آب در کاهش التهاب در مثانه و به ویژه در سنگ های صفراوی و عفونت های مثانه ادراری، کمک می کند.

 

۳٫آب کاکتوس برای تقویت سیستم ایمنی بدن:

مصرف منظم آب کاکتوس به حذف ویروس های مرگبار در بدن کمک می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند.سطح بالای فیتوکمیکال شیمیایی در کاکتوس موجب خنثی کردن تومورها و افزایش پاسخ ایمنی بدن می شود. آنتی اکسیدان هایش همچنین در برابر پیری زودرس محافظت می کند.

 

۴٫ آب کاکتوس پادزهر طبیعی برای بیماری های پوستی:

آب کاکتوس برای افرادی که مبتلا به بثورات پوستی هستند، تجویز می شود همچنین به درمان چروک و زخم کمک می کنند.

 

۵٫آب کاکتوس برای زنان مفید است:

آب کاکتوس فوری بدن را از سموم قاعدگی رهایی می بخشد ، در طول دوره قاعدگی زنان درد شکمی را تجربه می کنند.آب کاکتوس همچنین در کنترل تهوع مفید است.

 

۶٫ آب کاکتوس برای کاهش سطح LDL:

مصرف منظم آب کاکتوس می تواند سطح کلسترول را تقریبا ۳۰% کاهش دهد. آب کاکتوس منبعی غنی از فیبر محلول است که میزان کلسترول LDL را در بدن کاهش می دهد ؛ همچنین اکسیداسیون چربی را کاهش می دهد، که از تصلب شریان جلوگیری می کند.

 

۷٫ آب کاکتوس برای جلوگیری از شروع و ایجاد سرطان:

یک مطالعه نشان داده است که آب کاکتوس دارای توانایی نگهداری سرطان در حالت خفته است این ماده حاوی مواد شیمیایی است که به کاهش سرطان و مهار رشد سلول های سرطانی کمک می کند. آب کاکتوس حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های بتالین است، که عوامل ضد سرطانی طبیعی هستند. می توان آن را به عنوان جایگزینی برای شیمی درمانی استفاده کرد. همچنین مانند رتینوئید مصنوعی کار می کند که در آزمایش های شیمی درمانی استفاده می شود.

 

۸٫ بدن را از آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند:

آب کاکتوس یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است ، آبش دارای یک فرم نادر از آنتی اکسیدانی است که به نام بتالین شناخته می شود.بتالین رادیکال های آزاد موجود در بدن را از بین می برد و به شما یک اجاره جدیدی برای سلامتی می دهد. نوشیدنی آب کاکتوس غنی از ویتامین های C است که برای افزایش حفاظت از بدن موثر است. بنابراین مصرف منظم آب کاکتوس ممکن است خطر ابتلا به بیماریهای تخریبی و مرتبط با سن را کاهش می دهد.

 

۹٫آب کاکتوس پادزهر طبیعی برای اثرات و خماری:

آب کاکتوس های تیغ دار می تواند به جلوگیری و کاهش اثرات پس مانده ها کمک کند.یک تحقیق انجام شده بر روی این مورد نشان داد که افرادی که قبل از مصرف الکل آب کاکتوس ۵۰% احتمال کمتری برای خماری آن را دارند. آب کاکتوس به طور قابل توجهی علائم خماری را کاهش می دهد که شامل حالت تهوع، خشکی دهان و از دست دادن اشتها می باشد.

 

۱۰ آب کاکتوس مفید برای دیابت نوع دو:

مصرف منظم آب کاکتوس می تواند در حفظ سطح قند خون کمک کند. پکتین، فیبر محلول موجود در این آب، میزان جذب قند را توسط بدن انسان کاهش می دهد بنابراین استفاده منظم از این آب کاکتوس توسط بیماران دیابتی می تواند در جلوگیری از نوسانات سطح قندشان کمک باشد. مطالعات همچنین نشان می دهد استفاده منظم از آب کاکتوس برای جلوگیری از دیابت نوع دوم مفید است با این حال، توصیه می شود مقدار مصرف شده برای جلوگیری از هیپوگلیسمی محدود شود.

 

آب کاکتوس پر از آنتی اکسیدان است

آب موجود در نوع خاصی از کاکتوس به نام گلابی خاردار مکزیکی پر از بتالیانز betalains است، این ماده رنگدانه ی آنتی اکسیدانی بسیار قوی و نادر است. این ماده در احیای پوست بسیار موثر بوده و یک درخشان کننده فوق العاده است و می تواند از پیدایش علائم پیری جلوگیری کند.علاوه بر آن سه نوع کاکتوس خوراکی وجود دارد که عبارتند از:

 

سان پدرو(Sanpedro)

این گیاه دارای ارزش دارویی بالایی می باشد و آب بدست آمده از آن مانع سوزش کلیه و مثانه می شود و تب بالا و هپاتیت را درمان می کند.

 

هودیا (Hoodia)

این نوع اغلب در آقریقای جنوبی به عمل می آید و به درمان چاقی مفرط کمک می کند.

 

 

فواید کاکتوس در اتاق خواب

طرز تهیه آب کاکتوس

 

 

اوپنتیا (Opuntia)

سر شار از فلاوانوئیدز است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان اثر سم زدایی دارد و از آسیب سلولی که باعث سرطان و پیری می شود، جلوگیری می کند.میوه کاکتوس خاصیت رونده دارد و روده ها را ملایم می کند.عصاره کاکتوس منبع خوب فیتوکمیکال است، و با تقویت سیستم دفاعی بدن را در برابر عفونتها مقاوم تر می کند.آب کاکتوس از ایجاد لکه ی زخم . عفونت زخم جلوگیری می کند، علاوه بر آن با بهبود بخشیدن به گردش خون به التیام زخم به طور چشمگیری سرعت می بخشد. کاکتوس برای دیابت نوع دوم مفید است.

خواص درمانی میوه کاکتوس

میوه کاکتوس به دلیل آنکه در منطقه ای بیابانی و خشک پرورش می یابد، سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است. خوب است بدانید آنتی اکسیدان ها سلاح گیاه در برابر مقابله با شرایط سخت و طاقت فرسای محیطی است.وجود این ترکیبات در میوه کاکتوس اثر سم زدایی قوی و ضدالتهاب داشته و از آسیب سلولی ـ که باعث سرطان و پیری می شود ـ جلوگیری و از سوی دیگر با تقویت سیستم دفاعی، بدن را در برابر عفونت ها مقاوم تر می کند.

 

یکی از کاربردهای رایج میوه کاکتوس مصرف آن در رژیم غذایی است که به دلیل غنی بودن از مواد فیبری باعث مهار گرسنگی می شود. این میوه مقوی دستگاه گوارش بوده و خاصیت رونده داشته و باعث لینت مزاج می شود. مهم ترین فایده آن در معالجه کبد است و مصرف آن برای بیماران کبدی با نظر پزشک مربوط مفید است. همچنین باعث سلامت قلب شده و در کاهش کلسترول بد خون نقش بسزایی دارد.

 

برخی منابع ادعا می کنند مصرف این میوه بعد از غذا باعث کاهش جذب انسولین می شود و برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ مفید است. از عفونت های کلیوی جلوگیری کرده و تب بالا و هپاتیت را درمان می کند و با کمک به گردش خون به طور چشمگیری در التیام زخم ها موثر است.این را هم بدانید از میوه کاکتوس روغنی تهیه می شود که غنی از ویتامین E بوده و میزان آنتی اکسیدان آن سه برابر سایر روغن ها و برای مبارزه با پیری پوست بسیار نافع است.


 

آب کاکتوس باعث کاهش کلسترول می شود

تحقیقات نشان داده است که آب کاکتوس کاهش دهنده سطح کلسترول خون است. شهد آن سرشار از فیبرهای محلول است که می تواند جذب چربی بدن را کاهش دهد.

 

آب کاکتوس ماده عجیب اما مفید

همه ما می دانیم چقدر مهم است که بدنمان به خوبی هیدراته شود. آب خوب است، اما اجازه دهید صادقانه بگوییم که خوردن آب واقعا خسته کننده است آب کاکتوس یک جایگزین عالی برای هیدراته کردن بدن است. طعم آن شیرین و شبیه به طعم توت فرنگی است.

 

این ماده به درمان مشکلات گوارشی کمک می کند

گلابی خاردار یک ضداسهال قدرتمند است. این ماده درد روده را کاهش داده و حتی با ایجاد یک لایه محافظ در اطراف معده و محافظت از آن در برابر اسیدهای تحریک کننده مانع از زخم معده می شود.

 

عوارض مصرف الکل را کاهش می دهد

آب گلابی خاردار به کاهش التهاب کبدی ناشی از مصرف بیش از حد الکل کمک های قابل توجهی می کند و اثرات مصرف بیش از حد آن مثل خشم، تهوع، خشکی دهان و از دست دادن اشتها را به حداقل می رساند.

 

کاهنده کلسترول

سطح کاکتوس با وجود فیبرهای آن دارویی مفید برای بیماران مبتلا به سندروم متابولیک است و افرادی که سطح کلسترول خونشان بالا است پس از ۴ هفته مصرف این گیاه، سطح LDL و تری گلیسیرید بدن کاهش و خطرات قلبی کم می شود.کاکتوس گلابی خاردار می تواند سطح قند خون را در بیماران دیابت نوع ۲ کاهش دهد و مصرف ۱۴۰ میلی گرم از آن سبب کاهش پکتین و به حداقل رسیدن قندخون در معده منجر و از کبد افراد محافظت جدی به عمل می آورد.

 

طی یک مطالعه ای به وسیله دانشمندان دانشکده این نتایج حاصل شد که افراد مبتلا به دیابت پس از هشت هفته مصرف عصاره کاکتوس LDL 15 درصد، کلسترول ۱۲ درصد ، قندخون ۱۱ درصد و انسولین ۱۱ درصد کاهش یافت.

 

محافظت از سلول های مغزی

گیاه کاکتوس به سبب خواص ضدالتهابی، رادیکال های آزاد از مثبتی بر سلولهای مغزی می گذارد و سطح حفاظت و این سلول های قشر خاکستری مغز افزایش می یابد. گفتنی است برگ کاکتوس برای بیماری های پروستات پستان و سرطان کبد مفید است و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

 

 

فواید میوه کاکتوس

فواید آب کاکتوس

 

خواص آب کاکتوس | خواص شگفت انگیز و درمانی آب کاکتوس

 

 

منبع : دلگرم / نمناک

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا