ازدواج و همسرداری

سردرد جنسی چیست؟ | علل و راه های درمانی موثر

آموزش مسائل جنسی ، علل سردرد در روابط جنسی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

درمان سردرد مقاربتی

سردرد ناشی از ارضا نشدن ، سردرد جنسی چیست

 

 

سردرد جنسی چیست و چگونه درمان می‌شود؟
سردرد جنسی نوعی از سردرد است که که ممکن است قبل، حین و یا بعد از رابطه جنسی اتفاق افتد. سردرد جنسی معمولا طولانی مدت نیست و به ندرت طی زمان زیادی بهبود می یابد اما عدم رسیدگی به این نوع سردرد ها می تواند بر روی زندگی و رابطه زوجین اثر منفی بگذارد. با خواندن این مقاله بیشتر در مورد سردردهای جنسی اطلاعات کسب کنید.

 

علت سردرد های جنسی

در مورد این نوع سردرد یافته های کمی در دست است. اما بسیاری از پزشکان بر این عقیده اند که این نوع سردرد به علت افزایش ناگهانی فشار خون در حین رابطه جنسی و علل خصوص در هنگام اوج لذت جنسی است که باعث بروز این سردرد می شود.

 

از سوی دیگر هیچ شواهدی مبنی بر این قضیه که سردرد مقاربتی در افرادی که به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند شایع تراست، وجود ندارد. همچنین سردرد مقاربتی در افراد جوانتر شایع تر است در حالی که فشار خون بالا در افراد مسن شایع تراست.گاهی اوقات سردرد مقاربتی زمانی رخ می دهد که فرد تحت تاثیر استرس عاطفی شدیدی قرار دارد.

 

علائم و نشانه های سردرد مقاربتی

این سردرد ابتدا به شکل مبهم و در دو طرف سر شروع می شود .

می تواند همراه با سفتی گردن و گرفتگی ماهیچه های فک باشد .

سردرد به آرامی و قبل از اوج لذت جنسی شکل می گیرد .

با افزایش هیجان جنسی، سردرد نیز شدید می شود .

 

تاثیر سردرد بر روابط جنسی

معمولاً زمانی که بدن از هر نوع دردی در رنج است، هیچگونه تمایلی به ایجاد رابطه ندارد. دکتر Stephen F. Grinstead مشاور خانواده و مدیر مرکز ترک اعتیاد در ساکرامانتو کلیف، می گوید: اکثر بیماران من که از سردردهای مزمن و میگرنی رنج می برند، در زندگی زناشویی خود دچار سردمزاجی هستند. دردهای مداوم، سطح سروتونین (که نوعی انتقال دهنده عصبی در مغز و مشخص کننده خلق و خوی است) را کاهش می دهد.

 

سروتونین ماده شیمیایی در بدن است که موجب خوش رفتاری فرد می شود. دکتر Grinstead توضیح می دهد که کاهش سطح این ماده در بدن باعث افسردگی و عدم تمایل به ایجاد رابطه جنسی می شود. افرادی که از دردهای مزمن رنج می برند، به علت افسردگی، تمایلات جنسی خود را سرکوب می کنند.

 

خطرات سردرد های جنسی چیست؟

خون ریزی مغزی
تومور مغزی
فشار خون پایین
بیماری جدی مهره گردن
التهاب مغز

 

پیشگیری از سردرد جنسی

گاهی اوقات با متوقف کردن فعالیت جنسی قبل از ارگاسم می توان از سردرد جنسی پیشگیری کرد. غیر فعال بودن در طول رابطه جنسی هم می تواند به پیشگیری از سردرد جنسی کمک کند.

 

درمان سردرد بعد از رابطه جنسی

معمولا این نوع سردرد نیاز به مراجعه به پزشک ندارد و به خودی خود درمان می شود. اما در صورتی که به پزشک مراجعه کنید به احتمال زیاد از شما می خواهد که در زمان های خاصی رابطه جنسی نداشته باشید. به غیر از این موارد ممکن است داروهای پیشگیری زیر را نیز تجویز کند:

 

مصرف روزانه داروهای مسدود کننده های بتا مانند پروپرانولول برای کمک به جلوگیری از سردرد مقاربتی مناسب است. این داروها تنها در صورتی که بیمار سابقه سردرد مقاربتی مکرر داشته باشد تجویز می شود.

 

 

علت سردرد هنگام نزدیکی

سردرد بعد از ارضا مرد

 

 

داروهایی مانند ایندومتاسین (ایندوسین) که فقط باید از آن ها گاهی اوقات استفاده کرد. این داروهای جزء داروی ضد التهابی هستند. مصرف تریپتان نیز یک ساعت قبل از انجام هر گونه فعالیت جنسی برای جلوگیری از سردرد مقاربتی مناسب است.

 

سردردهای جنسی

سر درد جنسی درد مبهمی است که در هنگام افزایش هیجانات جنسی به ویژه در زمان ارگاسم ممکن است در سر و گردن خود احساس کنید . این درد معمولا ناگهانی , بدون هشدار و طی چند ثانیه اتفاق می افتد و میتواند نشانه ای از مشکلاتی مربوط به رگهای خونی در مغز شما باشد.

 

این درد اغلب از هر دو طرف سر شروع میشود و عضلات فک و گردن را سفت میکند .
بیشتر افراد این سر درد را به صورت خوشه ای و ماهانه یا حتی برای مدت یک سال هم تجربه میکنند.این نوع سر درد هنگام هر نوع فعالیت جنسی ممکن است اتفاق بیفتد.
برای این نوع سر درد معمولا دلیلی برای نگرانی وجود ندارد چرا که ممکن است به دلیل میتواند افزایش فشار خون وضربان قلب هنگام ارگاسم یا خونریزی مویرگهای اطراف مغز باشد .

 

از دیگر دلایل ممکن :

• استفاده از برخی داروها ، مثل قرص های ضد بارداری
• عفونت سینوس

 

• بیماری عروق کرونر
• فئوکروموسیتوم ( توموری که معمولاً در مرکز (مدولا) غدد فوق کلیوی (دو غده چسبیده بر بالای دو کلیه ) ایجاد می شود. این تومور اغلب خوش خیم (۹۵% موارد) بوده و به سایر

 

اعضا گسترش نمی یابد)
سر درد های جنس برای همه ممکن است رخ دهد اما مردان و افرادی که مستعد میگرن هستند بیشتر در معرض ابتلا به آن میباشند.
اگر این درد برای شما دردسر آفرین شده هر چه سریعتر به یک پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنید .

 

به دلیل اینکه زمان شمابرای ملاقات باپزشک محدود است یک لیست از موارد زیر تهیه کنید :
• سعی کنید رژیم غذایی خود را کنترل کرده و تمامی مواد مصرفی در چند روز اخیر را بنویسید

 

• لیست تمامی داروهایی را که مصرف میکنید (حتی مکمل ها و مولتی ویتامین ها ) یادداشت کنید.
• تمامی بیماریهایی که اخیرا به آن مبتلا شده اید را به لیست اضافه کنید.
• بیماری هایی که ممکن است سابقه فامیلی داشته باشد را در لیست خود بنویسد.

 

در این میان پزشک هم ممکن است سوالاتی از شما بپرسد که بهتر است از قبل برای پاسخ گویی به ان آمادگی داشته باشید :
• چه زمانی اولین تجربه سردرد را داشتید؟

 

• چه اتفاقی منجر به بروز سردرد در شما شده است ؟
• آیا سردرد شما مداوم است یا متناوب ؟

 

• هیچ علامتی غیر از درد وجود دارد؟
• آیا تا به حال انواع دیگری از سردرد را داشته اید ؟

 

• آیا کسی در خانواده شما سردرد را حین ارتباط با فعالیت جنسی تجربه کرده است ؟
• به نظر خورتان چه چیزی برای بهبود سردردتان میتواند مفید باشد ؟

• چه چیزی باعث میشود سردرد شما بدتر شود ؟

ممکن است پزشک برای دریافت علت این مشکل برای دریافت ساختار مقطعی از مغز شما ام آر آی به عمل آورد یا اینکه اگر سردرد شما کمتر از ۴۸ ساعت پیش رخ داده باشد س تی اسکن کند .همچنین اگر سردرد ناگهانی آغاز شده باشد با استفاده از مایع نخاع شما متوجه شود این درد به دلیل بروز عفونت و یا خونریزی بوده است .

 

به دلیل اینکه ممکن است با ارتباطات جنسی , درد دوباره به سراغ شما بیاید توصیه میشود که در حین درمان رابطه جنسی خود را قطع کنید.در غیر این صورت داروهایی نظیر ایندومتاسن , داروهای ضد میگرن قبل از رابطه جنسی , میتواند از بروز درد جلوگیری کند و یا از شدت آن بکاهد.
البته گاهی اوقات با متوقف کردن رابطه جنسی قبل از ارگاسم میتوان از بروز درد جلوگیری کرد اما به دلیل شما را در این رابطه منفعل میکند , بهتر است برای درمان آن فکری جدی کنید.

 

علت سردرد شدید موقع ارضا شدن مرد

ارضا شدن مردان و سردرد

 

سردرد جنسی چیست؟ | علل و راه های درمانی موثر

 

منبع : سلامت نیوز / بیتوته / الو دکتر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا