زیبایی

کاربردهای کانسیلر آرایشی | نحوه استفاده و مصرف صحیح

رازهای زیبایی با آرایش ، استفاده صحیح از کانسیلر در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

قیمت کانسیلر

نحوه استفاده از کانسیلر ، کاربردهای کانسیلر آرایشی

 

 

کاربرد کانسیلر در آرایش صورت چیست؟

در سال‌های اخیر شاهد تغییراتی در لوازم آرایشی و حتی نوع آرایش کردن هستیم. امروزه بیشتر آرایش‌ها گریمی بوده و همه به دنبال برطرف کردن ایرادهای چهره هستند. چهره هیچ‌کس بی عیب نیست و هر کسی ممکن است ایرادهای جرئی در چهره خود داشته باشد، همه با وجود همین ایرادها هم زیبا هستند، ولی از آن جایی که بشر طالب زیبایی بیشتر است، همیشه به دنبال روش‌هایی برای زیباتر دیده شدن می‌گردد.

 

در سال‌های اخیر در بین لوازم آرایشی نام‌های کانسیلر، پرایمر و … زیاد به گوشمان می‌خورند، در صورتی که تا به حال ممکن است از آن‌ها استفاده نکرده باشیم، واقعا برایمان سوال پیش می‌آید که کاربردشان در آرایش صورت چیست؟ در این مقاله به صورت اختصاصی کاربرد کانسیلر در آرایش صورت را بررسی می‌کنیم.

 

کانسیلر در واقع یک کرم پودر روشن و فشرده می‌باشد که برای پوشاندن عیوب صورت، که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، کاربرد دارد. کانسیلر در انواع مارک‌ها و حتی رنگ‌ها موجود است که برای انتخاب بهتر است از مشاور آرایشی کمک بگیرید زیرا فرم کشیدن کانسیلر برای صورت‌های کشیده، مربع، قلبی شکل متفاوت می‌باشد. رنگ کانسیلر باید از پوستتان یک الی دو، سه درجه روشن‌تر باشد.

 

پوشاندن لکه‌ها و جوش‌های صورت

یکی از مشکلات همیشگی بانوان، که احساس می‌کنند زیبایی‌شان را کم‌رنگ می‌کند، جوش صورت و انواع لکه‌ها در صورت می‌باشد در واقعیت هم جوش و لکه صورت چهره را پیرتر و نازیباتر نشان می‌دهند. کانسیلر روشی برای پوشاندن این لکه‌ها و جوش‌های است. و همین جزو کاربرد کانسیلر در آرایش صورت می‌باشد.

 

کافی است کمی کانسیلر را به صورت نقطه‌ای روی جوش و یا لکه‌ صورت بزنید و سپس آن را محو کنید. بعد از این مراحل مشاهده خواهید کرد که لکه و یا جوش به طور کامل محو شده و یا بسیار کمتر از قبل دیده شد.

 

کاربرد کانسیلر در جهت رفع کبودی زیر چشم

کبودی زیر چشم هم جزو مشکلات و ایرادهای چهره به شمار می‌آید که در صورت کبود بودن زیر چشم، چهره همیشه خسته و مسن‌تر دیده خواهد شد پس برای سرزنده کردن چهره‌تان به کانسیلر نیاز دارید، برای رفع کبودی زیر چشم، می‌توانید کانسیلر را به صورت مثلثی زیر چشم بزنید و آن را محو نمایید. بعد از استفاده از کانسیلر مشاهده خواهید کرد که زیر چشم و پوست صورتتان یک دست و یکنواخت دیده می‌شود.

 

پوشاندن ماه گرفتگی و حتی تتو

ماه گرفتگی جزو مشکلات مادرزادی است که احتمال دارد بر روی صورت شخص ایجاد شده باشد. در این صورت شاید فرد حتی از چهره خود ناامید شود، زیرا هنگام نگاه کردن به چهره، فقط قسمت ماه گرفتگی آن را می‌بیند و از زیبایی‌های چهره غافل می‌گردد. بهترین روش برای کم‌نگ کردن و حنی محو کردن ماه گرفتگی کانسیلر است. مقداری کانسیلر را باید روی قسمت ماه گرفتگی صورت بزنید. همچنین ممکن است خانم‌ها از تتو و خالکوبی خود خسته شوند، در این صورت غیر از روش پاک کردن دائمی آن، روش دیگر، محو این تتوها با کمک کانسیلر می‌باشد.

 

کاربرد کانسیلر در پوشاندن تیرگی اطراف لب

در برخی از افراد اطراف دهان و لب تیره می‌باشد و همین هم باعث نازیبا دیده شدن چهره می‌شود، در این صورت راه‌حل عالی برای پوشاندن تیرگی اطراف دهان و لب، استفاده از کانسیلر می‌باشد. کافی است کمی کانسیلر به اطراف دهان و حتی روی لب‌ها بزنید تا هم لکه از بین برود و هم رژ بر روی لبتان تثبیت گردد و مرتب‌تر دیده شود. این ویژگی نیز جزو کاربردهای کانسیلر در آرایش صورت محسوب می‌شود.

 

از بین بردن پف نقاط مختلف صورت

گاهی ممکن است نقاظی از صورت مانند: زیر چشم و … دچار پف و ورم گردد و یا حتی ممکن است به طور مادرزادی این پف ایجاد شده باشد، برای کمتر دیده شدن پف نقاط مختلف صورت ابتدا باید از هایلایتر و کانسیلز استفاده کنید به گونه‌ای که ابتدا مقداری هایلایتر می‌زنیم تا هاله‌ای از نور ایجاد کند، سپس کانسیلر را اضافه می‌کنیم.

 

پوشاندن قرمزی اطراف بینی

در برخی از افراد کناره‌های بینی به رنگ قرمز است و این زیبا دیده نمی‌شود، در این موقع، کانسیلر بهترین روش برای پوشاندن قرمزی اطراف بینی است. ابتدا مقداری کانسیلر را به اطراف بینی می‌زنیم و سپس با پد آن را محو می‌کنیم.

 

همانطور که می‌بینید، کانسیلر در زیبایی چهره و برطرف کردن ایرادهای چهره نقش بسیار مهمی دارد، پس بهتر است با کاربرد و طرز استفاده از آن آشنا باشیم تا بتوانیم به راحتی صورت خود را گریم کرده و زیبا دیده شویم، البته توصیه من این است که همیشه از گریم صورت استفاده نکنید، برای روزمره یک آرایش بسیار ملایم داشته باشید و برای میهمانی‌ها و مراسمات خاص، به صورت حرفه‌ای آرایش کنید، تا همه تغییر قیافه شما را حس کنند، ممنون که همراه همیشگی ما هستید.

 

 

کانسیلر سبز

عوارض استفاده از کانسیلر

 

 

کانسیلر چیست؟

کانسیلرها درواقع کرم‌پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که شما می‌توانید آنها را قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کنید البته بعضی‌ها می‌گویند بهتر است بعد از کرم‌پودر زدن استفاده شود. این کانسیلرها به‌ صورت‌های مختلفی وجود دارند؛ یکی به‌صورت Stick یا ماتیکی که استفاده از آن راحت‌تر است، حالت دیگر کرم‌مانند نیمه‌جامد و در نهایت کانسیلرهای مایع کانسیلر معمولا باید یک درجه از رنگ کرم‌پودر استفاده شده روشن‌تر باشد. اگر خیلی روشن‌تر از کرم‌پودر باشد به جای پوشانندگی لکه‌های تیره را بیشتر نشان خواهد داد .

 

خریداران معمولا هنگام خرید کانسیلرها به دلیل وجود انواع مختلفی از رنگ‌ها سردرگم هستند. هر رنگ مختلف کانسیلر برای از بین بردن و پوشاندن لکه‌های مختلف پوستی و دادن رنگ و جلوه زیبایی به پوست طراحی شده است.

 

چگونه یک کانسیلر مناسب انتخاب کنیم؟

کانسیلر زرد:این تن رنگ برای هر پوستی مناسب است. این کانسیلرها لکه‌های تیره را محو می‌کند. اگر می‌خواهید تیرگی اطراف چشم خود را بپوشانید از کانسیلر زرد استفاده کنید.

کانسیلر نارنجی:برای افراد سبزه این کانسیلر بسیار مناسب است. هنگام خرید آن را در اطراف دهان تست کنید.

 

کانسیلر سبز:این کانسیلر برای خنثی کردن تن قرمز پوست می‌باشد. اگر دارای لکه‌های قرمز مادر زادی هستید یا می‌خواهید جوش‌های خود را بپوشانید این کانسیلر مخصوص شماست.

کانسیلر بنفش:بله کانسیلر بنفش نیز وجود دارد. کسانی که پوست صورتشان مایل به زرد است می‌توانند از این محصول استفاده کنند. لکه‌های کبودی روی صورت کاملاً با این کانسیلر محو خواهد شد.

فرم کانسیلرها

برند پرستیژ و تولیدکنندگان لوازم آرایشی انواع متفاوتی از کانسیلرها را تولید می کنند. مهم است تا مصرف کنندگان کانسیلرهایی را انتخاب کنند که مناسب برای تن پوست آنها باشد. به خاطر داشته باشید که بعضی از کانسیلرها برای بازسازی پوست هستند به این معنی که برای استتار لکه های جدی پوست بسیار ایده آل هستند.

 

کانسیلر کرم

کانسیلرهایی که فشرده شده و قوام دارند به عنوان کانسیلرهای کرم نامیده می شوند. این کانسیلرها را می توان با انگشتان دست و یا فرچه های آرایش استفاده کرد.

کرم های کانسیلر پوشش بسیار مناسبی ارائه می کنند. و ایده آل برای افرادی هستند که نیاز به پوشاندن لکه های سطح پوست در طول روز دارند. کانسیلرهای کرم ماندگاری بالایی در طول روز دارند، به این معنی که خشک، پوسته پوسته و چروکیده نمی شوند.

 

کانسیلرهای مایع

کانسیلرهای مایع همان حالت کرم پودرهای مایع را دارند. آنها زمانی که با قلم‌های آرایشی و یا اسفنج ها استفاده می شوند عملکرد عالی دارند. از کانسیلرهای مایع برای ایجاد پوشش و لایه ای روی پوست استفاده می شود، و معمولا زمان زیادی لارم دارند تا این پوشش ایجاد گردد. بعضی از کانسیلرهای مایع هم وجچود دارند که به سختی می توان آنها را با دیگر لوازم آرایشی ترکیب و استفاده کرد. به همین دلیل قبل از خشک شدن آنها روی پوست، لازم است تا با کرم پودر ترکیب شوند. کانسیلرهای مایع و ارزان ممکن است در طول روز به حالت پوسته پوسته روی صورت قرار گیرند.

 

کانسیلرهای پودری

یکی از بهترین انواع کانسیلرها، انواع پودری آنها است. این کانسیلرها برای استفاده با لوازم آریشی معدنی کاربرد دارند. بعضی از کانسیلرهای پودری ممکن است در ظروف مخصوصی فشرده شده باشند و مانند پودرهای صورت فشرده شده باشند. کانسیلرهای پودری سطح متوسطی از پوشش را ایجاد می‌کنند. بهرحال، می توان به راحتی با کرم پودرهای مایع و انواع کرم پودرها از این کانسیلرها استفاده کرد. بسیاری از خریداران ترجیح می دهند از کانسیلرهای پودری و ترکیب آن با کرم پودرها استفاده کنند.

 

کانسیلرهای استیکی

این کانسیلرهای استیکی مانند رژ لب طراحی شده اند و کانسیلر حالت کرم مانند دارد. هرگز مستقیما از این استیک ها روی پوست استفاده نکنید. همیشه از انگشت و برس برای این کار استفاده کنید. خریداران باید بدانند که بعضی از کانسیلرهای استیکی ارزان، ماندگاری بالایی ندارند. پس باید در طول روز چندین بار از آنها استفاده شود. این کانسیلرها برای مسافرت مناسب هستند. همچنین برای گذاشتن در کیف های کوچک و دستی هم مناسب می باشند.

 

کانسیلرهای مدادی

بسیار مشابه کانسیلرهای استیکی هستند ولی فرمولاسیون تهیه آنها کمی چسبناک تر است و حالت خط چشم های مدادی را دارند و برای افرادی که می خواهند پوشش متوسطی روی پوست ایجاد کنند مناسب هستند. کانسیلرهای مدادی در شرایط آب و هوای گرم هم حالت جامد خود را حفظ می کنند که استفاده از آنها را در تابستان بسیار مناسب می سازد. بسیاری از کانسیلرهای مدادی برای مسافرت هم مناسب هستند.

 

عکس کانسیلر

کانسیلر مرغوب

 

کاربردهای کانسیلر آرایشی | نحوه استفاده و مصرف صحیح

 

منابع:
banoyealvand.com

albasco.com / صورتی ها / بیتوته

 

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا