آموزش قلاب بافی و بافتنی

آموزش بافت شال گردن زیبا و جدید دومدل مردانه و زنانه ۲۰۲۳

آموزش بافت شال گردن :

 بافت شال گردن مردانه

آموزش بافت شال گردن

برای بافت این شال گردن با نخ متوسط و میل شماره ی چهار:

 

۶۰ دانه سرمیندازیم. بیست سانت بافت جودونه میبافیم.
(بافت جودونه: رج اول یکی زیر یکی رو دانه ها بافته میشوند. رج دوم هر دانه مثل خودش بافته میشود. رجهای پشت کار دانه ها به جای خودشان بافته میشوند و رج های روی کار دانه ها برعکس بافته میشوند. یعنی دانه های رو به زیر و دانه های زیر به رو بافته میشوند)
بعد از بیست سانت. شش دانه از اول و شش دانه از آخر رکن بافته میشوند و مابقی دانه ها را ساده بافی میکنیم. در رجهای روی کار یک دانه بعد از شش دانه ی رکن و در انتهای رج یک دانه قبل از دانه های رکن را کور میکنیم. تا جایی این کم کردن دانه ها را ادامه میدهیم تا اندازه کل دانه ها به سی دانه برسد.
سی دانه را حدود یک متر و نیم ساده میبافیم و بعد در رجهای روی کار یکبار بعد از شش دانه ی رکن یک دونه اضافه میکنیم و یکبار در انتهای رج قبل از شش دانه ی رکن یک دانه اضافه میکنیم. تا تعداد دانه ها به شصت تا دانه اولیه برسد. بیست سانت بافت جودونه میبافیم و درنهایت کور میکنیم. دو طرف شصت دانه را در ابدا و انتهای کار تا میکنیم و از وسط به هم میدوزیم که حالت دولایه پیدا کند. قسمت ابتدا و انتهای کار را هم به صورت دولا میدوزیم.

 

آموزش بافت شال گردن زیبا و فانتزی زنانه :

 آموزش بافت شال گردن با دو میل

آموزش بافت شال گردن دخترانه

شال گردن بافت دومیل . این شال به طول بافته میشه و برای توری شدن باید ابتدا ۳ رج ببافید در رج ۴ ۵دانه را ببافید بعد۱۰ دانه را کور کنید بعد ۵ دانه ببافیدو دوباره ۱۰ دانه کور کنیدتا اخر در رج اول ۴ تور باید در دوسر شال درست کنید . در رج دوم ۵دانه را ببافید و وقتی به قسمت ۱۰ دانه ی قبلی که کور کردید رسیدید ۱۰ دانه روی میل بندازیدو ببافید . دوباره ۳ رج ببافید و باز مثل رج اول کار کنید ولی این بار تورها را در وسط تور پایینی بندازید و ۳ تور درست کنید تعداد تورها بسته به سلیقه داره . بافت این شال رکن هست ( همه رو و یا همه زیر)

آموزش بافت شال گردن زیبا و جدید دومدل مردانه و زنانه

۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا