زیبایی

ضد آفتاب کودکان | نکاتی مهم درباره مصرف کرم ضد آفتاب برای کودک

پوست و زیبایی کودکان در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

مدت انقضا کرم ضد آفتاب

ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته ، ضد آفتاب کودکان

 

 

کودکان و کرم های ضد آفتاب

یک آفتاب سوختگی شدید در دوران کودکی ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را بعد ها در طول زندگی شخص افزایش دهد. مراقبت از کودکان در برابر تابش خورشید و تشعشعات مضر آن برای والدین بسیار مهم است. اینکار همیشه آسان نیست چرا که ورزش ها و فعالیت های خارج از منزل کودکان مخصوصا در تابستان وقت بسیاری را طلب می کند.

 

حتی هوای ابری نیز مشکل زاست. بر اساس تحقیقات دانشمندان آمریکایی ۶۰ تا ۸۰ درصد از تابش های خورشید می تواند از لایه های ابز نیز گذشته و به بدن یک شناگر در عمق یک فوتی (۳۰ سانتی متری) آب (در استخر یا دریا) برسد. تشعشعات مضر خورشید می توانند از آب ، برف ، شن و ماسه سفید نیز عبور نمایند. اگرچه ما می توانیم تابش خورشید را متوقف کنیم اما چند راه وجود دارد که خطر قرار گرفتن در معرض خورشید را در کودکان کاهش دهیم: حفاظت از تابش مستقیم: هر وقت که امکان داشت کودکان را از تابش مستقیم خورشید دور نگاه داریم. بیشتر بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعدظهر که تابش خورشید سوزان است.

 

استفاده از کلاه: لبه کلاه وقتی که کلاه به طرز صحیحی استفاده شود کودک را از تابش مستقیم خورشید محافظت خواهد کرد. برای پرهیز از آفتاب سوختگی استفاده از کرم های ضد آفتاب مهم می باشد مخصوصا بر روی پوست گردن ، گوش ها و بینی.

 

لباس مناسب: اگر چه تابش های ماورای بنفش خورشید می توانند از لباس های نازک عبور کنند مخصوصا اگر خیس هم باشند پارچه هایی با بافتی ضخیم و سفت از شما در برابر این تابش ها بهتر محافظت می کنند.

 

با متخصص کودک خود در مورد انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب با ترکیبات مناسب برای کودک خود و نوع پوست او حتما مشورت کنید مخصوصا در مورد کودکان زیر ۲ سال ، بچه های زیر ۶ ماه باید از تابش مستقیم آفتاب دور نگه داشته شوند. پوشاندن سطح بدن کودک با لباس ، بهترین نوع محافظت از پوست کودک می باشد. البته استفاده از کرم های ضد آفتاب را هم نباید فراموش کرد. مالیدن مقدار کمی کرم ضد آفتاب برروی دست ها و صورت مفید خواهد بود. به یاد داشته باشید که آسیب های ناشی از تابش خورشید در پوست جمع شده باقی می مانند. کودکان هر چه بیشتر در معرض تابش خورشید باشند احتمال بروز مشکلات پوستی هنگام بلوغ و بزرگی بیشتر می شود.

 

تذکر: قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب بر روی پوست کودکان حتما آن را بر روی قسمت کوچکی از پوستشان تست کنید تا وجود یا عدم وجود حساسیت کودکان به آن کرم مشخص شود.

 

مشکلات و خطرات ناشی از تابش مستقیم خورشید متوقف شدنی نیست. بنابراین باید به نصایح و دستور العمل های مراقبتی دقیقا گوش کرده و عمل نماییم. بدون در نظر گرفتن سن ، به این مساله هم باید توجه کرد که مناطقی از پوست که بخیه خورده اند و یا زخمی از پیش دارند آسیب پذیر تر از بقیه مناطق پوست هستند.

 

 

تاریخ انقضا کرم ضد آفتاب دکتر ژیلا

تاریخ انقضای ضد آفتاب

 

 

مرد ها هم ضد آفتاب بزنند؟؟

از آنجایی که آقایان بیشتر در معرض تابش مستقیم خورشید قرار می گیرند باید از کرم های ضد آفتاب با نمره SPF بالاتری استفاده کنند و در فواصل زمانی کوتاه تری نیز آن را بر روی پوست خود تجدید نمایند. اما به طور یقین کرم ضد افتاب مخصوص آقایان وجود ندارد ! و کرم های ضد آفتاب آقایان و خانم ها مشترک است در ضمن چون معمولا موی آقایان کوتاه تر می باشد باید ضمن مالیدن این کرم ها بر روی پوست دست و صورت ، به پوست گردن و روی گوش ها هم بمالند تا از آسیب های احتمالی تشعشعات مضر خورشید جلوگیری نمایند.

 

نکاتی درباره مصرف ضدآفتاب برای کودکان

پوست کودکان بیشتر در معرض آسیب های پوستی و سوختن قرار دارد به همین دلیل مراقبت از پوست کودک بسیار مهم است. یکی از روش های محافظت از پوست در برابر آفتاب استفاده از کرم ضدآفتاب است اما آیا این کرم ها برای پوست کودک ضرر دارد یا خیر؟

 

پوست کودک شما بسیار حساس تر از پوست شماست. از این رو باید مراقبت ویژه ای از آن داشته باشید. باورهای نادرستی درباره مصرف ضدآفتاب برای کودکان وجود دارد که در این مطلب قصد داریم این موضوع را شفاف سازی کنیم.

کودکان نیازی به ضدآفتاب ندارند چراکه پوستشان دائم در حال بازسازی است.

پوست کودکان حساس تر از پوست بزرگسالان است و به مراقبت ویژه ای نیاز دارد. مراقبت از پوست لطیف کودکان، نوید بخش داشتن پوستی سالم در بزرگسالی آنهاست. بنابراین هرگز نسبت به کرم ضدآفتاب زدن کودکانتان بی توجه نباشید. سوختگی پوست در اثر آفتاب در کودکان، آسیب بزرگتری نسبت به بزرگسالان می زند.
با SPF بالا کودکم در امان است

این باور درست نیست. در حقیقت SPF یا همان فاکتور محافظت‌کننده در برابر آفتاب یک نشانگر زمان است! به این معنی که نشان می‌دهد با استفاده از ضدآفتاب، مدت آفتاب‌سوختگی در مقایسه با پوست بدون محافظ چقدر بیشتر می‌شود. فرض کنید در یک روز آفتابی تابستان، پوست کودک شما بعد از ۵ دقیقه در مقابل آفتاب قرمز شده و می‌سوزد. در چنین حالتی اگریک کرم ضدآفتاب با SPF 10 روی پوست او بمالید، این زمان به ۵۰ دقیقه افزایش می‌یابد. بنابراین با ضدآفتاب هم بعد از گذشت ۵۰ دقیقه پوست کودک شما می‌سوزد. بنابر این استفاده از کرم ضدآفتاب به معنای ماندن زیر آفتاب تند تابستان آن هم به‌مدت طولانی نیست. یادتان باشد کرمی که استفاده می‌کنید باید دست کم SPF 30 داشته باشید و هر ۲ ساعت یک بار تجدید شود.

میزان محافظتی که از پوست کودکم می‌کنم، دقیقا معادل SPF نوشته شده روی کرم است

باید بگوییم که این باور هم غلط است. ممکن است روی کرم نوشته شده باشد. SPF 30 اما حقیقت آن است که این مقدار محافظت بستگی به میزانی از کرم دارد که روی پوست کودک‌تان می‌مالید. اگر کرم را به اندازه لازم استفاده نکنید، این مقدار محافظت به دست نمی‌آید و ممکن است شما معادل یک کرم ضد‌آفتاب با SPF 20 یا ۱۰ پوست فرزندتان را در مقابل آفتاب ایمن کرده باشید. یک راه خوب برای پی بردن به این‌که ضد‌آفتاب را به میزان کافی روی پوست زده‌اید یا نه، آن است که وقتی مقدار دیگری ضدآفتاب روی پوست می‌مالید، آن را جذب نمی‌کند.

ضدآفتاب خودمان برای کودکمان خوب است

کودکان بواسطه پوست حساس و نازکشان، می بایست محصولاتی کاملا ایمن استفاده کنند و کرم ضدآفتابی که برایشان استفاده می شود، باید دارای خصوصیاتی باشد که در بزرگسالان الازامی نیست. مثلا کرم ضدآفتاب کودک حتما باید هایپوآلرژنیک باشد یعنی اینکه عاری از مواد آلرژی زا باشد. بهتر است ضدآفتاب کودک فاقد اسانس باشد چراکه اسانسها غالبا حساسیت زا هستند.

در روزهای ابری نیازی به ضدآفتاب زدن برای کودکمان نیست

بیش از ۸۰% اشعه UV خورشید در روزهای ابری به زمین می تابد و مانند روزهای آفتابی باید از پوست کودک در چنین روزهایی نیز محافظت کامل با ضدآفتاب داشته باشیم.

 

 

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

نحوه مصرف ضد آفتاب کودک

 

ضد آفتاب کودکان | نکاتی مهم درباره مصرف کرم ضد آفتاب برای کودک

 

منبع : مه شو / دکترسلام

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا