زیبایی

جوانسازی پوست | برای جوان ماندن چه بخوریم ؟

پوست و زیبایی ، تاثیر مواد غذایی بر پوست صورت در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

ماسک خانگی برای جوان سازی پوست صورت

علت جوان ماندن پوست چینیها ، جوانسازی پوست

 

 

برای شادابی و جوانی پوست‌تان پای مرغ بخورید

متخصص تغذیه بالینی راهکارهای تغذیه‌ای جهت حفظ شادابی و جوانی پوست را تشریح کرد.

 

موحدی در ارتباط با راهکارهای تغذیه‌ای جهت حفظ سلامت و شادابی پوست اظهار داشت: برای جوانسازی پوست رسیدن کلاژن کافی به پوست حائز اهمیت است که در افراد کلاژن طبیعی در بدن توسط اسید آمینه‌ها ساخته می‌شود و هرچه این کلاژن بیشتر باشد کیفیت پوست بهتر بوده و از طراوت بیشتری برخوردار است.

 

وی افزود: مواد ژلاتین همچون ژله و پاستیل پیش‌سازهای مناسبی برای ساخت کلاژن هستند، و همچنین مصرف آلوئه‌ورا به صورت تازه و شربت می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

 

این متخصص تغذیه بالینی گفت: قلم گاو و گوسفند همچنین پای مرغ کلاژن بالایی داشته و جهت حفظ شادابی و سلامت پوست مصرف آن بسیار مفید است. همچنین مصرف میوه و سبیزجات تازه، جوان گندم، جودوی دوسر و سبوس جو و سبوس برنج برای جوانسازی پوست مفید است.

 

موحدی خاطرنشان کرد: سبزیجاتی که مایع لزجی همچون بامیه تولید می‌کنند، برای سلامت پوست مصرف آنها توصیه می‌شود. همچنین قرار دادن ماهی در وعده‌های غذایی هفتگی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

 

روش های تضمینی برای جوانی پوست

این غذاها و محصولات طبیعی به پوست کمک می کنن برای همیشه جوان و تازه بمونه. پس اگر می خواید پوست جوان و شادابی داشته باشید در برنامه غذایی روزانه خودتون اون ها رو هم در نظر بگیرید.

 

گوجه فرنگی

ماسک طبیعی گوجه فرنگی تاثیر شگفت انگیزی روی پوست خسته و پر استرس داره. هفته ای ۱ بار اسلایس های گوجه فرنگی رو به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار بدید تا رطوبت، نرمی و جوانی پوست رو برگردونه. اگه مشکل التهاب پوست دارید آب گوجه فرنگی رو روی پوست بمالید. برای بهتر کردن رنگ پوست با گوجه فرنگی له شده و روغن زیتون ماسک درست کنید.

 

سیب زمینی

سیب زمینی بهترین درمان برای جوانسازی پوسته چون میتونه رنگ پوست رو روشن کنه و به علاوه خاصیت ضد چروک داره. هر روز به مدت ۱۵ دقیقه ماسک سیب زمینی استفاده کنید. هم می تونید از سیب زمینی رنده شده استفاده کنید و هم از آب سیب زمینی. برای قابلیت ارتجاعی و خطوط روی پوست کمی آب لیمو به ماسک اضافه کنید.

 

لیمو

لیمو بهترین دارو برای سفید کردن پوست و از بین بردن لکه های پیری و جوش هاست. لوسیون آب لیمو رو روزانه مصرف کنید.

 

آلوئه ورا

اگه مرتب ژل آلوئه ورا استفاده کنید متوجه تغییرات زیادی روی پوست میشید. آلوئه ورا پوست رو روشن و درخشان میکنه و لکه های تیره و جای جوش ها رو هم از بین میبره. حتی میتونه جای سوختگی های خفیف رو هم از بین ببره. ژل آلوئه ورا رو روزانه به عنوان لوسیون روشن کننده استفاده کنید. یا مغز آلوئه ورا رو هفته ای ۱ بار به مدت ۱۰ دقیقه استفاده کنید.

 

خیار

ماسک خیار بهترین روش برای درمان جوش هاست. خیار جوانی و سرزندگی پوست رو هم تامین میکنه. خیار رو قاچ قاچ کنید و اسلایس های گرد خیار رو به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار بدید. این کار رو چندین مرتبه در هفته تکرار کنید

 

جوش شیرین

جوش شیرین پوست رو پاکسازی و تازه میکنه. به علاوه باعث بازسازی سلول های پوستی جدید میشه. جوش شیرین رو با روغن زیتون به یک نسبت مساوی ترکیب کنید و هفته ای یک بار به عنوان اسکراب پاک کننده استفاده کنید. برای درست کردن ماسک جوش شیرین ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین رو با ۱ قاشق چای خوری ماست ترکیب کنید و ۱۰ دقیقه روی پوست قرار بدید. این ماسک پوست رو سفت و نرم میکنه.

 

 

راههای جوان سازی پوست

جوان سازی پوست صورت با داروهای گیاهی

 

 

عسل

عسل یکی از بهترین مرطوب کننده های پوست شناخته شده و پوست رو جوون میکنه و سرعت بازسازی سلول ها رو بالا میبره. عسل اگه مرتب مصرف بشه چین و چروک ها رو از بین میبره. اگه آلرژی دارید ماسک عسل استفاده نکنید. عسل رو به صورت و گردن بمالید و بعد ا ز۲۰ دقیقه با آب ولرم بشورید. برای درست کردن ماسک ضد پیری عسل رو با دارچین به یک نسبت مساوی ترکیب کنید.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل طبیعی پوست رو سفت و مرطوب میکنه به علاوه پوست رو لایه برداری و نرم و ابریشمی میکنه. با روغن زیتون پوست رو تازه و جوان کنید. برای استفاده یک لایه روغن نارگیل به پوست صورت بمالید و بعد از ۵ دقیقه با دستمال پاک کنید.

 

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از موثرترین محصولات برای جوان و سالم نگه داشتن پوسته. اسن روغن توی خیلی از محصولات آرایشی به کار برده میشه. روغن زیتون خاصیت ضد چروک و آبرسان داره و پوست رو نرم میکنه. هر روز صبح و شب چند قطره روغن زیتون به پوست بمالید. برای جلوگیری از چروک زیر چشم چند قطره روغن زیتون بمالید. حتی می تونید به کرم های مرطوب کننده ای که دارید چند قطره روغن زیتون اضافه کنید.

 

ویتامین E

کپسول های ویتامین E رو میتونید برای زیبایی و مراقبت از پوست هم استفاده کنید. این کپسول پوست رو جوون میکنه، رنگ پوست رو بهتر میکنه و چین و چروک ها رو از بین میبره. کپسول های ویتامین E رو همراه با محصولات مراقبت و زیبایی پوست استفاده کنید. به عنوان مثال با کرم صورت استفاده کنید یا این که پوست لب رو باهاش مرطوب کنید.

 

شکر

شکر یک اسکراب طبیعی است که همیشه در دسترسه و پوست رو پاکسازی و تغذیه میکنه. شکر سلول های مرده رو از بین میبره و پوست رو نرم و شفاف میکنه. برای استفاده پوست رو مرطوب کنید و خیلی آروم شکر رو روی پوست بمالید

 

 

جوانسازی پوست در خانه

شادابی پوست صورت

 

جوانسازی پوست | برای جوان ماندن چه بخوریم ؟

 

منبع: سلامت نیوز / بدونیم / بیتوته

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا