اخبار فرهنگی

افشاگری مهراب قاسمخانی درباره سانسور در تلویزیون/ عکس

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,مهراب قاسمخانی

پس از افشاگری‌های امیرمهدی ژوله درباره سانسورهایی که در تلویزیون روی می‌دهد و دعوتش از دیگر نویسندگان برای اقدامی مشابه، مهراب قاسم‌خانی هم درباره سانسور سریال «دزد و پلیس» نوشت.

به گزارش خبرآنلاین، مهراب قاسم‌خانی نویسنده سریال «دزد و پلیس» به کارگردانی سعید آقاخانی بود که از شبکه سه سیما پخش می‌شد.

 

او درباره سانسور در این سریال نوشت: «دعوت ژول به بازى من و سانسورچى رو لبیک میگم و از بین خاطرات متعدد و شیرینم با سانسورچى هاى عزیز، یه خاطره از سریال “دزد و پلیس” تعریف میکنم.

 

توى طرح اولیه اى که نوشتم، تمام محله اى که خانواده شقایق و هومن زندگى میکردن دزد بودن و فقط با دزد ها وصلت میکردن. زن ها و مرداى خانواده بهنام هم به صورت موروثى پلیس بودن و اونا هم فقط با پلیس ها ازدواج میکردن. قصه هم از یه جایى “رومئو و ژولیت” میشد. عشق یه پلیس و یه دزد.

 

همون اول گفتن یه خانواده پلیس اصلاً نمیشه و اجازه ندارى با پلیس شوخى کنى. ما هم گفتیم چشم و فقط بهنام پلیس شد. بازنویسى شد. گفتن یه محله دزد نمیشه و توهین به محل محسىب میشه. گفتیم ما که اسم محل رو نیاوردیم. گفتن به هر حال میشه محدوده اش رو تشخیص داد. گفتیم چشم. بازنویسى کردیم و تبدیل شد به یه خونه با چندین خانواده که همه شون دزدن. گفتن نمیشه و این مفهوم رو القا میکنه که همه مردم دزدن. یه نفرشون دزد نباشه. گفتیم چشم. یه شخصیت غیر دزد بین همسایه ها اضافه کردیم. گفتن نمیشه. اگه این دزد نیست چرا لو نمیده بقیه رو؟ گفتیم یه کارى میکنیم ندونه. گفتن اون وقت معنیش این میشه که تنها کسى که دزد نیست احمقه. بازنویسى شد. فقط چند تا همسایه دزد شدن. گفتن مادر خانواده دزد نباشه. توهین به مقام مادره. بازنویسى شد و مادر رو کلاً حدف کردیم. گفتیم مرده. گفتن حالا توهین به مقام پدره. بازنویسى شد. پدر رو هم تبدیل کردیم به دزد توبه کرده… تهش هم به هیچ قیمت راضى نشدن شقایق و بهنام به هم برسن. حتى گفتیم شقایق دزدى رو کنار میذاره و توبه میکنه… نشد…»

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,مهراب قاسمخانی

 

امیرمهدی ژوله چند روز پیش درباره سانسور در تلویزیون نوشت و از دیگر نویسندگان دعوت کرد که از تجربیات مشابه خود بگویند.

۴/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا