ورزش

فواید فواید دوچرخه سواری | تاثیرات شگفت انگیز آن بر سلامتی و تناسب اندام

ورزش عمومی ، تاثیرات آن بر کاهش وزن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

فواید دوچرخه سواری در لاغری

کاهش وزن و فواید دوچرخه سواری برای بانوان , فواید دوچرخه سواری

 

 

دوچرخه سواری و مزیت های آن برای قلب و مغز

مزیت های دوچرخه سواری برای سلامت

دوچرخه‌سواری همچون بیشتر فعالیت‌های جسمی از بدن در برابر چاقی، بیماری قلبی، دیابت و مشکلات روحی حفاظت می‌کند. در این مقاله چهار دلیل مهم که توجیه می‌کند چرا لازم است به طور مرتب دوچرخه‌سواری کنیم عنوان شده است:

 

دوچرخه سواری و عضله‌سازی و تقویت استخوان‌ها

هنگام دوچرخه‌سواری ماهیچه‌های شانه، ماهیچه‌های سرینی در نشیمنگاه و ماهیچه چهارسر ران فعالیت دارند. فعالیت چندین ماهیچه به حفظ سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از کاهش تراکم استخوانی کمک می‌کند.

 

تقویت عملکرد مغز با دوچرخه سواری

درحالیکه فوائد دوچرخه‌سواری برای مقابله با بیماری قلبی-عروقی و دیابت آشکار است، بررسی‌ها نشان می‌دهد این ورزش بهبود عملکرد مغز، قدرت شناختی و ساختار مغز را نیز به دنبال دارد. گروهی از محققان آمریکایی در مطالعه‌ای که سال ۲۰۱۲ انجام گرفت، مشاهده کردند انجام مرتب دوچرخه‌سواری مهارت‌های حل مساله و حافظه‌ای را در افراد مسن حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بهبود می‌دهد.

 

کمک ‌به بیماران مبتلا به آرتریت با دوچرخه سواری

افرادی که از مشکلات تعادلی رنج می‌برند می‌توانند از فوائد دوچرخه‌سواری در فضای بسته بهره ببرند. همچنین این موضوع در مورد بیماران مبتلا به آرتریت هم صحیح است که می‌توانند بدون وارد کردن فشار به مفاصل ورزشی مفید برای قلب وعروق انجام دهند.

 

افراد مبتلا به استئو آرتریت یا روماتوئید آرتریت که به دلیل درد، فعالیت جسمی ندارند اغلب دچار مشکلات تعادلی می‌شوند. بنابراین، آنان کمتر احتمال دارد با دوچرخه‌های ثابت به خود آسیب وارد کنند.

 

 

مضرات دوچرخه سواری برای زانو

عضلات درگیر در دوچرخه سواری

 

 

دوچرخ سواری و بهبود سلامت روان

دوچرخه‌سواری به عنوان روشی برای رفت و آمد علاوه بر آنکه نسبت به پیاده‌روی در وقت صرفه‌جویی می‌کند بلکه برای بهبود سلامت روان نیز مفید است. به گزارش مدیکال دیلی، بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که برای رفت و آمد به محل کار از دوچرخه استفاده می‌کنند نسبت به افرادی که با وسایل حمل و نقل عمومی یا شخصی رفت و آمد دارند، شادتر هستند.

 

فواید دوچرخه سواری

وقتی به کم کردن وزن نگاه می کنیم ، خیلی کم پیش می آید که برنامه غذایی به طور دراز مدت جواب بدهد ، اما ورزش منظم همیشه جواب می دهد. هر نوع ورزش منظم دارای فایده است ، اما دوچرخه سواری مخصوصا خوب می باشد چون آسیب های کمتری در نتیجه انجام آن روی می دهد.

دوچرخه سواری سوزاننده کالری عالی هم می باشد که فواید مختلفی دارد.

 

طبق گفته بنیاد قلب بریتانیا ، دوچرخه سواری  حداقل ۲۰ مایل در هفته خطر ابتلا به بیماری قلبی کرونری را به کمتر از نصف در مقایسه با غیر دوچرخه سوارها کاهش می دهد. دوچرخه سواری  با سرعت آرام ۱۲ مایل در ساعت در جاده ای صاف ۴۵۰ کیلو کالری در ساعت مصرف می کند.

 

احساس جوانی هم در شما ایجاد می کند و استرس را می کاهد. همچنین ادعا می شود که دوچرخه سواری  سرعت متابولیسم تان را تا ساعت ها پس از آن بالا می برد ، در نتیجه بدن تان حتی پس از ورزش هم به سوزاندن کالری ها ادامه می دهد.

 

دوچرخه سواری  عمدتا فعالیتی آئروبیک  یا هوازی ( بجز زمانیکه از شیبی بالا می روید ) است.  این امر برای  ریه ها  که برای ارسال بیشترین میزان اکسیژن به داخل بدن منبسط می شوند ، و قلب که برای انتقال این اکسیژن به تمام بدن ضربان سریع تری پیدا می کند ، مفید است. قلب و ریه هایی قوی اساس تناسب اندام عمومی می باشد.

 

حتی با تنها چند مایل  دوچرخه سواری  ، ماهیچه هایتان از فواید آن بهره مند می شوند. عضلات اصلی که به هنگام دوچرخه سواری  استفاده می شوند عضلات قسمت بالای ران ، عضلات پشتی و عضلات ساق پا هستند.

 

انجام ورزش مواد معروف به اندروفین ها را به داخل جریان خون رها می کند.این مواد حس رضایت و خوشحالی را ایجاد می کنند ، در نتیجه به کاهش استرس کمک می کنند. به طور طبیعی اگر در محیطی مطبوع و دلپسند دوچرخه سواری  کنید سطح رضایت شما حتی بیشتر هم خواهد شد.

 

 

دوچرخه سواری و لاغری شکم

مزایای دوچرخه سواری

فواید دوچرخه سواری | تاثیرات شگفت انگیز آن بر سلامتی و تناسب اندام

 

منبع:sportmedicine.ir / بیتوته / سیمرغ / ایسنا

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا