گل و گیاه

انواع گل های آپارتمانی | نکته هایی برای نگهداری از گلهای آپارتمانی

گل و گیاه ، راه های نگهداری از گل های آپارتمانی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

انواع گلهای اپارتمانی و روش نگهداری انها

نام گیاهان آپارتمانی همراه با عکس , انواع گل های آپارتمانی

 

 

نکته هایی برای نگهداری از انواع گل های آپارتمانی

هوا گرم است نکات زیر را برای شادابی گلها رعایت کنید

 

  • باد کولر ممنوع

 

  • تابش مستقیم خورشید به گلها ممنوع

 

  • سریعا بعد از خشک شدن خاک گل ها آبیاری انجام شود

 

  • صبح زود یا عصرها پنجره هارابازکنید

 

از بین بردن پشه گل های آپارتمانی:

  • توقف آبیاری

 

  • استفاده ازچسب زرد

 

  • ریختن شن بعمق۱سانت روی خاک

 

  • ریختن چندحبه سیرروی خاک

 

  • چای سردشده بابونه

 

  • پودردارچین

 

  • سیب زمینی

 

اگر با موارد بالا از بین نرفت روی خاک حشره کش بزنید.

 

برای از بین بردن شته، پشه سفید و شپشک آردالو در اولین مرحله با پنبه الکلی گیاه را تمیز کنید و بعد تنباکو را درون آب خیس کنید و سیرخرد شده را به آن اضافه کنید صاف کنید با چندقطره مایع ظرفشویی اسپری کنید.

 

علت ریزش برگ گل ها

  • جابجایی گیاه یا تعویض گلدان

 

  • آبیاری زیاد

 

  • نور کم

 

  • سرما یا تغییر ناگهانی دما

 

  • به هیچ عنوان گل ها در معرض باد (بخصوص بادکولر) قرار نگیرند

 

کود گوسفندی یکی ازبهترین کودهایی که به گلهای آپارتمانی می توانید بدهید

 

برای اینکه بو ندهد و حشره نداشته باشد حتما یکی دو ماه کود را جلوی آفتاب پهن کنید و زیرورو کنید و همیشه به مقدار کم به گلها بدهید.

 

گیاه بسیار زیبای فیتونیا که خیلی ها برای نگهداری آن مشکل دارند نور می خواهد ولی نه نور مستقیم و رطوبت.

 

حسن یوسف احتیاج به حداقل ۴ ساعت نور آفتاب دارد تا برگ هایش رنگ بگیرد.

 

 

نحوه نگهداری گلها در زمستان

نگهداری گلهای آپارتمانی

 

 

اگر خانه تان نور و آفتاب ندارد از گیاهان دیگر در خانه نگهداری کنید.

 

آفتاب شدید نخورد.

 

تشنگی نکشد.

 

تفاله چای

 

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی است.

 

این کود گیاهی بی ضرر به مرور به خاک سالمی تبدیل می شود که به رشد گل و گیاهان کمک می کند.

 

این کود برگ ها را شفاف تر می کند و کنتراست رنگ آن ها را هم بالا می برد.

 

یعنی اگر گل ابلقی مثل حُسن یوسف دارید با ریختن تفاله چای پای گلدان آن به مرور متوجه می شوید که قرمزی برگ ها قرمزتر و سبزی آن ها هم سبزتر می شود.

 

جز این خوبی‌ دیگر تفاله چای این است که با خاصیت ضد باکتری‌ اش مثل یک آفت کش برای خاک گلدان عمل می کند و شما را از سم های شیمیایی بی نیاز می کند.

 

نکته مهم

عزیزان دقت کنید گیاهان آپارتمانی دمای بالای ۳۰ درجه سانتی گراد خرابشان می کند، به هیچ عنوان گل ها را مخصوصا روزها بیرون از منزل نگذارید.

 

نکاتی در باره گلهای آپارتمانی

نگهداری گل و گیاه ، آن هم در خانه های آپارتمانی و نبود حیاط ، افزون بر زیبایی خانه، بر روح و روان ما نیز تاثیر گذار است و طراوت و شادابی را به روحمان ارزانی می کند . این نوشتار به نکاتی در باب نگهداری گل های آپارتمانی اشاره دارد .

 

تصویر نکاتی در باره گلهای آپارتمانی

اگر می خواهید همیشه آپارتمان شما سرسبز و با طراوات و شاداب باشد، از خرید بوته های گلدار احتراز کنید، زیرا نگهداری گیاهان برگ سبز آسان تر است.

 

گیاهان همیشه سبز در شرایط و درجه حرارت اتاق بخوبی پرورش می یابند و چنانچه از آنها مواظبت شود، برگ هایشان همیشه شاداب و خرم و براق، و زینت بخش محیط زندگی شما خواهد بود.

 

گیاه گلدار خانگی، احتیاج به مراقبت بیشتری دارد و در شرایط اتاق و ساختمان بخوبی دوام نمی آورد. مادام که گل دارد، بسیار زیباست، و پس از اتمام گل و دوره استراحت، به آب کمتر و حرارت ۱۲- ۱۵ درجه احتیاج دارد.

 

اگرچه پرورش گیاهان گرانبها احتیاج به مراقبت شدید و رعایت موازین علمی دارد، ولی چنانچه از عهده این کار برآیید، از نتیجه زحمات و صرف وقت و هزینه انجام شده، راضی خواهید بود. بهتر است کار را از گیاهان زود رشد شروع کنید و بتدریج به نگهداری گیاهان زود رنج بپردازید. پرورش بسیاری از گل های زود رشد در اغلب خانه ها عمومیت دارد، به طوری که انواع کاکتوس و شمعدانی در بسیاری از خانه ها دیده می شود.

 

چقدر هزینه می کنید  ؟

قیمت گلها به سرعت رشد و مهارت پرورش و اندازه  آنها بستگی دارد  . گلهایی مثل شمعدانی با عمر یک ساله ارزان ترند .

 

خرید گلدان های کوچک که محتوی جوانه گیاهان پرارزش است، احتیاج به مهارت، دقت، مواظبت دائم و حوصله و علاقه بیش از حد دارد و گلدان های استکانی که بیشتر برای پرورش جوانه ها به کار می رود، با قیمت ارزان تر، تا حدود یک دهم قیمت گلدان بزرگ به فروش می رسد و بایستی حداقل ده تا بیست عدد از آنها را خریداری نمود و پرورش داد تا پس از مدتی تعدادی گل با ارزش به دست آید.

 

چقدر وقت برای گلهایتان می گذارید ؟

بسیاری از گل ها در هر شرایطی پرورش می یابند و با تغییرات درجه حرارت و رطوبت و کمبود کود و آب مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. این گیاهان را گیاهان فولادی نام نهاده اند.

 

این گلها با آن که جان سخت نیستند، در مقابل بی مبالاتی و عدم دقت صاحبخانه مقاومت چندانی نشان نمی دهند.

 

اما برخی از گل های حساس و زودرنج هستند و احتیاج به مراقبت دائم دارند.

 

اندازه و شکل گلدان

تناسب آپارتمان و موقعیت محل نگهداری گل در انتخاب نوع و اندازه گیاه بسیار مؤثر است. یک گیاه کم رشد پایه کوتاه را نمی توان در جلو یک دیوار بلند قرار داد، و یا یک گیاه بلند شکم دار را نبایستی در محل دریچه باریک با کوران هوا گذاشت. شکل، وضع برگ، سن، رشد گیاه در انتخاب محل استقرار آن دخالت مستقیم دارد.

 

این موارد را به خاطر داشته باشید

* ریشه به همان نسبت که به آب احتیاج دارد به هوا هم نیازمند است. اگر پای بوته همیشه خیس و پرآب باشد، این بدان معناست که عمر ریشه به آخر رسیده ؛ بنابراین مقدار آب و فاصله آبیاری بسیار مهم است.

 

* هر گیاه احتیاج به یک دوره استراحت دارد، و اگر این پدیده طبیعی را از او دریغ نمایید در فصل بعد گیاهی بیمار و ضعیف خواهد شد. بعضی از گیاهان در فصل زمستان به حال خواب و استراحت در می آیند و بعضی دیگر در فصل تابستان؛ و لازمست در فصل استراحت مقدار آب و کود آن را به یک پنجم معمول تقلیل داد و حتی المقدور محیط آن را با محیط طبیعت نزدیک تر کرد. همچنین سایر عوامل که در دوره استراحت گیاه سرنوشت ساز است، مورد توجه قرار گیرد.

 

* بخاری و رادیاتور موجب خشک شدن هوای محیط و تقلیل رطوبت هوا می گردد، به حدی که رطوبت داخل ساختمان از یک سوم میزان لازم هم پایین تر می رود. بنابراین بایستی امکانات تأمین این کمبود رطوبت را فراهم کرد.

 

 گیاهان آپارتمانی مقاوم

نگهداری از گل

 

انواع گل های آپارتمانی | نکته هایی برای نگهداری از گلهای آپارتمانی

گردآوری: بیتوته / جام جم سرا

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چقدر خوبه که الان تو اینترنت همه جیز رو میشه پیدا کرد. قبلا باید کلی میگشتیم تا کسی رو پیدا کنیم که بهمون چیزی یاد بده یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه ولی الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو اینترنت هست. از اطلاعات عمومی ساده گرفته تا انواع آموزش های فنی و… رو میشه از تو اینترنت پیدا کرد. ممنون بابت راهنمایی های خوبی که دارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا