نگهداری مواد غذایی

فواید آلوئه ورا برای پوست های نرمال و طبیعی و بدن

خواص مواد غذایی ، فواید گیاه آلوئه ورا در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

خواص آلوورا برای مو

خوردن آلوئه ورا , فواید آلوئه ورا

 

 

آلوئه ورا چیست ؟خواص و فواید آلوئه ورا برای بدن

نام گیاه پرخاصیت آلوئه ورا بیشتر برای مباحث زیبایی و سلامتی پوست و مو مطرح می شود در حالی که این گیاه معجره های درمانی بیشماری دارد ، از درمان بواسیر تا رفع مشکلات دهان و دندان که در یک گزارش کامل به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد. آلوئه ورا یا صبر زرد نام دارد که علاوه بر اینکه خاصیت داروئی زیادی دارد

 

از ماده ژلاتینی که درون برگ این گیاه وجود داره برای مصارف بهداشتی آرایشی (ژل.کرم .شامپو و…)هم استفاده میشود. آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد میکروبی در درمان بسیاری از زخمها و جراحتها و سوختگیها- اگزما – تاول– گزیدگی زنبور و نیش حشرات- بریدگی – کوفتگی – آفتاب سوختگی و آکنه موثر است. بنابراین استفاده از این گیاه نه تنها در کرمهای موضعی بلکه در کنترل بسیاری از بیماریها و اختلالات پوستی سودمند می باشد.

 

آلوئه ورا چیست و چه نوع گیاهی است ؟

آلوئه ورا نیز به عنوان آلوئه ورا پزشکی شناخته می شود، در حالی که نام های رایج آن کریستال بیابان، گیاه سوختگی و بزاق فیل است ، متعلق به خانواده گیاهان مکمل در جنس “آلوئه” است. اعتقاد بر این است که این گیاه در سودان و برای بیش از ۶۰۰۰ سال استفاده شده است.فواید و خواص عالی این گیاه توسط بسیاری از تمدن ها، از جمله مصری ها، اسپانیاییها، ایرانیان، یونانیها، ایتالیایی ها، آفریقایی ها، ژاپنی ها و سرخپوستان شناخته شده است. این گیاه در آب و هوای گرم و خشک روییده و در هند، آفریقا و دیگر مناطق کشت آن به شدت در حال گسترش است.

 

گیاه آلوئه ورا اغلب یک گیاه آبدار بدون ریشه یا گاهی اوقات ریشه کوتاه است که در ارتفاع ۶۰-۱۰۰ سانتی متر (۲۴ تا ۳۹ اینچ) رشد می کند و برگهایی بلند دارد برگ این گیاه ضخیم و گوشتی است و رنگ آن از سبز تا سبزآبی متفاوت است.برخی از ارقام این گیاه دارای قسمتهای سفید در قسمتهای سطحی اطراف ساقه هستند. حاشیه برگها دندانه دندانه است و در تابستان نیز تاب می آورد. این گیاه می تواند به راحتی در داخل و خارج از منزل رشد کند.

 

موارد استفاده از آلوئه ورا:

آلوئه ورا یک گیاه شاداب با بسیاری از کاربردهای شگفت انگیز است و مزایای آن معمولا با شکستن یک ساقه به منظور استخراج ماده ژل مانند میسر می گردد؛ سپس آن را به طور موضعی به پوست و مو استعمال می کنند.

 

ژل همچنین، می تواند با سایر مواد طبیعی ترکیب شود تا بخشی از روال سلامت یا زیبایی شما باشد.

پودر آلوئه ورا نیز به انواع لوسیون، اسپری مو، کرم ها، روغن بچه، مکمل های غذایی و محصولات مراقبت از حیوانات اضافه می شود.

 

تغذیه ی آلوئه ورابرای چندین دهه، طبیعت آرامش بخش آلوئه ورا شناخته شده و احترام توسط افرادی که به طبعیت اعتقاد دارند ،متداول بوده است. گیاه آلوئه ورا دارای ترکیباتی مانند منن، پلی ساکارید، لکتین و آنتراکینون است که برای سلامتی انسان بسیار مفید است.

۱۸ اسید آمینه دارد که در تعامل با سایر ترکیبات بدن انسان کار می کنند تا مزایای سلامتی زیادی را به ارمغان بیاورد.

 

مزایای بهداشتی و سلامتی مشترک آلوئه ورا در زیر آمده است:

 

_بهبود هضم:

خواص انطباق پذیری آلوئه ورا برای هضم بهتر مناسب است. این تضمین کننده جذب مواد مغذی بهتر بوده و عناصر مضر را از طریق دفع صاف حذف می کند.یک فرآیند هضم سالم به طور مثبت بر افکار و اعمال شما تاثیر می گذارد، بنابراین سلامت را ارتقا می دهد.سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را درمان می کند و یبوست را برطرف می سازد، و از آسیب رساندن به سیستم دستگاه گوارش شما محافظت می کند.

 

آلوئه ورا ترکیباتی به نام پلی ساکارید دارد که توانایی درمان بسیاری از اختلالات گوارشی و زخم را دارند زخم ها یکی از مهمترین پیامدهای مشکلات گوارشی هستند که به وسیله عصاره این گیاه درمان می شوند. بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که درمان مسائلی مانند بیماری کرون، زخم های گوارشی و سایر اختلالات دستگاه گوارش با آلوئه ورا بهبود یافته است. اگر از زخم معده رنج می برید و عصاره الوئرا را مصرف می کنید، حداقل ۳ تا ۴ هفته، مطمئنا نتایج مثبت را خواهید دید.

 

افزایش ایمنی:

نوشیدنی های  ساخته شده با آب آلوئه ورا دارای خواص ضد سم زدایی طبیعی هستند، که به طور موثر سیستم گوارش و سیستم گردش خون را تمیز می کند. همانطور که سطح جذب مواد مغذی تسریع می شود، باعث گردش خون بهتر و همچنین سلامت می شود.هنگامی که خون غنی از اکسیژن است، به طور خودکار مواد مغذی را درون سلول ها به طرز ماهرانه ای فراهم می کند. این سلول های سالم، توانایی بدن شما را در جلوگیری از عفونت هاو تقویت سیستم ایمنی بدن خود تضمین می کنند. این گیاه قابلیت توانایی خنثی سازی باکتری های مضر و خواص جوان کننده در بدن دارد، تا روزانه بدن شما را شاداب و فعال نگه دارد.

 

مهار رشد سرطانی:

آلوئه ورا حاوی برخی از ماکروفاژهای موثر است که حجم زیادی از اکسید نیتریک تولید می کند که دارای پتانسیل ضد تومور است.در ناودوپاتی، روش های بی شماری برای جلوگیری از سرطان وجود دارد و استفاده از آلوئه ورا ثابت کرده است که یکی از موفق ترین آنها است.

 

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که این خواص ضد تومور و ایمن سازی ناشی از حضور پلی ساکارید در آلوئه ورا است با این حال، برخی از کارشناسان می گویند که در مواردی که به تنهایی استفاده می شود، ممکن است در موارد پیشرفته بسیار موثر نباشد، بنابراین ترکیباتی از گیاهان مانند اسکورولینا، پنجه گربه و درمان هایی مانند ویتامین C داخل وریدی نیز باید شامل شود. همیشه توصیه می شود که هر نوع درمان سرطان را پس از مشاوره با پزشک شروع کنید.

 

درمان عوارض جانبی رادیوتراپی:

در طول درمان سرطان، پرتودرمانی در اغلب موارد اجتناب ناپذیر است ؛ بیماران مبتلا به سرطان اغلب عوارض ناخوشایند ناشی از پرتودرمانی را تجربه می کنند. استفاده موضعی از ژل آلوئه ورا به ناحیه تابش یافته باعث می شود که بیمار بلافاصله اثر تسکین دهنده را احساس کند و همچنین فرآیند درمان را بهبود می بخشد. اگر آب شربت آلوئه را در چنین شرایطی بخورید، به شما کمک می کند که در معالجه سوختگی های تابشی موفق باشید.

 

 

خواص آلوورا برای جوش صورت

پرورش آلوئه ورا

 

 

مراقبت از پوست با آلوئه ورا:

آلوئه ورا برای درمان بیماری های پوست از زمان های قدیم استفاده شده است ژل داخلی خالص استخراج شده از برگ آلوئه ورا بهترین راه طبیعی برای لایه برداری پوست است و همچنین به کاهش نشانه های بیماری پوستی کمک می کند. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و محصولات مراقبت شخصی، لوازم آرایشی شامل عصاره های آلوئه هستند.در حقیقت، اگر شما در خانه خود گیاه آلوئه ورا بخرید، قسمت کوچکی از برگ را پاره کنید، ژل را برداشته و آن را به شکل خام روی صورت خود قرار دهید این درمان به مراتب بهتر و موثر تر از بسیاری از کرم های گران پوست در بازار است.

 

اکثر مردم نوشیدن آب آن را ترجیح می دهند، که همچنین سلامت پوست را افزایش می دهد، به عنوان خواص درمان داخلی همچنین در درمان زخم ها، بثورات، آکنه و پسوریازیس کمک می کند.

 

خواص آلوئه ورا برای پوست های نرمال و طبیعی

افرادی که پوست طبیعی و نرمالی دارند، می توانند بدون هیچ نگرانی از ژل گیاه آلوئه ورا استفاده کنند.برای اینکه پوستتان سالم بماند، هر روز ترکیب زیر را به پوستتان بمالید. این ترکیب، پوست را صاف و نرم نگه می دارد.

یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا با یک قاشق غذاخوری آرد نخود، یک قاشق مرباخوری پودر پوست پرتقال و مقداری ماست مخلوط کنید.

سپس این مخلوط را به پوست صورت و گردن خود بمالید. فقط مراقب باشید آن را دور چشم هایتان نمالید.

بعد از ۳۰ دقیقه صورت و گردن تان را با آب بشویید و با حوله ای تمیز به آرامی خشک کنید.

 

خواص آلوئه ورا برای پوست های چرب

پوست های چرب مستعد زدن جوش هستند و استفاده منظم از ترکیب زیر برای این نوع پوست مفید است.یک بار در هفته از ترکیب زیر برای پاک کردن پوست چرب خود استفاده کنید.

برگ گیاه آلوئه ورا در آب بجوشانید تا نرم شود. سپس آن را بکوبید تا به شکل خمیری نرم درآید.

چند قطره عسل به این خمیر اضافه کنید و مخلوط نمایید. سپس آن را به پوست صورتتان بمالید.

بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

 

خواص آلوئه ورا برای پوست های خشک

پوست های خشک اغلب رطوبت کمی دارند و عوارض خشکی پوست به آسانی قابل مشاهده است.برای مقابله با خشکی پوست، هر شب ترکیب زیر را به صورتتان بمالید.

ژل گیاه آلوئه ورا را با روغن زیتون مخلوط کنید و کمی کره shea (درخت روغن قلم) به آن اضافه کنید. همچینین می توانید به جای این کره، از کرم آماده آن استفاده نمایید.

مواد بالا را به خوبی با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر سفتی درآید. سپس آن را روی صورت و گردن خود بمالید.

حداقل ۲۰ دقیقه این خمیر را روی صورتتان نگه دارید. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید تا رطوبت در پوستتان حبس شود.

 

خواص آلوئه ورا برای پوست های حساس

ترکیب زیر خیلی ملایم است و پوست های حساس را تحریک نمی کند. اما باید قبل از استفاده از آن، کثیفی و آلودگی پوستتان را کاملا پاک کنید.متخصصان پوست می گویند می توان از گیاه آلوئه ورا برای این نوع پوست ها استفاده کرد.

آب خیار و ماست و ژل آلوئه ورا را به خوبی با هم مخلوط کنید تا شکل خمیر شود.

سه قطره گلاب نیز به خمیر بالا اضافه کنید.

مدت ۱۵ دقیقه این خمیر را روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید. سپس با آب بشویید.

 

مراقبت از مو با آلوئه ورا:

آلوئه ورا ثابت کرده است که یک گزینه عالی برای ارتقاء رشد مو به طور طبیعی است ؛ مواد شوینده حاوی این گیاه برای حفظ موهای سالم ضروری هستند. شما می توانید ژل این گیاه را به کل پوست و مو اعمال کنید، تا از ریزش مو خودداری کنید. زیرا آنزیمی است که برای تحریک رشد مو مفید است. شامپو آلوئه ورا باعث بهبود گردش خون و جلوگیری از استرس و فشار روحی می شود. در واقع، دارای خواص ضد التهابی است که به طور موثر درمان آلوپسی آندروژنیک یا طاسی الگوی مردانه را درمان می کند.اگر به طور منظم به عنوان شامپو و تغذیه مناسب استفاده می کنید، مطمئنا از ریزش مو جلوگیری می کنید.

 

کاهش درد آرتروز با آلوئه ورا :

از علائم ضد التهاب شگفت انگیز آلوئه ورا این است که خیلی فوری روی درد و تورم ناشی از آرتریت کار می کند ؛ عصاره آب آن نیز در آرام سازی تورم و التهاب بسیار مؤثر است که این علائم با آرتریت مرتبط هستند. در واقع، مصرف موضعی، نوشیدن آب آلوئه یا خوردن آلوئه ورا، قرصها یا کپسولهای آن، نتایج مثبتی در درمان درد آرتریت دارند.

 

سایر مزایای آلوئه ورا عبارتند از:

درد کمر و عضلات را کاهش می دهد.

خواص ضد التهابی آلوئه ورا کمک به بهبود در درد مفصل و عضلانی می نماید.

استفاده از ژل آلوئه ورای موضعی باعث کاهش التهاب مفاصل می شود.

خوردن آلوئه ورا، کپسول های آن و یا نوشیدن آب آن می تواند التهاب را در سراسر بدن کاهش دهد، و به این ترتیب اثبات می شود که خاصیت احیا گری دارد. در برخی مطالعات گزارش شده است افرادی که به طور منظم آب آلوئه ورا مصرف می کنند، حداقل دو هفته بهبود قابل ملاحظه ای در مسائل مربوط به التهاب دارند.

حتی، هنگامی که رژیم غذایی شما کمتر از گوشت قرمز، شکر، شیر، غذاهای سرخ شده و آرد سفید، انرژی دریافت میدارد.

زخم ها را درمان می کند.

از آنجایی که آلوئه ورا هزاران سال پیش کشف شد، به عنوان یک شفا دهنده طبیعی در نظر گرفته شده است.

اگر در خارج و روی پوست استفاده می شود، بهترین گزینه برای پوشیدن زخم است.

در حقیقت، در بسیاری از موارد، دیده می شود که آلوئه ورا مانند جادو، حتی در موارد جدی ترین موارد جراحی اورژانس، کار می کند.

آب زخم را با کشیدن جریان خون به زخم، به طوری که روند بهبود زخم را افزایش می دهد می کشد.

در بسیاری از مطالعات، اثبات شده است که آلوئه ورا به طور موثری قربانیان سوختگی درجه سوم را درمان می کند و بهبود سوختگی پوست را تسریع می کند.

همچنین مشاهده شده است که مقدار زیادی از ژل آلوئه ورا می تواند زخم های ناشی از تیراندازی و آسیب های بافتی را درمان کند.

 

نکاتی مهم درباره آلوئه ورا

آیا شما برای درمان مشکلات پوستی کودکان خود به دنبال درمان های طبیعی هستید؟ آیا می دانید که فقط آلوئه ورا می تواند به شما کمک کند تا مشکلات را رفع کنید؟ اگر شما کسی را می شناسید که خواندن این مقاله و استفاده از مزایای آلوئه ورا به درمان وضعیت کودک او کمک می کند،

 

شما با اطمینان می توانید این مقاله را به او معرفی نمایید.گیاه آلوئه ورا متعلق به خانواده کاکتوس ها است، برگ های گوشتی آن حاوی لاتکس و ژل بوده که کمک شایانی در شرایط مختلف پزشکی به درمان مشکلات پوستی، دستگاه گوارش و غیره می کند.

 

ژل آلوئه ورا به رنگ روشن و براق است که در بسیاری از موارد به عنوان یک درمان بهداشتی، طبیعی و متداول مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین، آلوئه ورا شامل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است. ژل آلوئه ورا زخم ها و بریدگی ها، کبودی و زخم های عمیق را التیام بخشیده و گردش خون در بدن روان تر خواهد کرد.

 

لاتکس آلوئه ورا به رنگ زرد مایل به قهوه ای است و در لایه های بالایی پوست زیر برگ های آن وجود دارد، که یک ملین بسیار قوی به ویژه برای کودک شما می باشد.عصاره آلوئه ورا برای پوست کودکان کاملا بدون ضرر است. در این مقاله، چند روشی که از طریق آن ها،

 

شما می توانید از ژل آلوئه ورا در کودکان خود استفاده کنید، معرفی خواهد شد :شما می توانید عصاره آلوئه ورا را برای درمان اگزما در کودک خود استفاده کنید، اگزما م تواند پوست را تکه تکه کرده و باعث خارش و قرمزی آن شود، همچنین در برخی موارد گرمای غیر قابل تحملی در پوست کودکان ایجاد کند.

 

آلرژی و وجود سیستم ایمنی ضعیف در بدن کودکان می تواند منجر به اگزما و بدتر شدن شرایط موجود شود. شما به عنوان یک پدر و مادر می توانید از درمان های طبیعی مانند ژل آلوئه ورا بر روی پوست کودک خود بدون هیچ گونه عوارض جانبی استفاده کنید. در این میان، شما همچنین می توانید اقداماتی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن او انجام دهید.

 

شما می توانید ژل آلوئه ورا را برای درمان بریدگی های جزئی، سوختگی ها و کبودی های ایجاد شده در بدن فرزند خود استفاده کنید. ژل آلوئه ورا همچنین می تواند خارش پوستی را که به دلیل گزش پشه یا حشرات مختلف رخ داده را تسکین دهد.با استفاده از ژل آلوئه ورا می توان بثوراتی را که از تماس بیش حد از پوشک با بدن بچه نیز به وجود آمده است

 

را سریع تسکین داد، و عوامل راحتی کودک خود را فراهم آورد.در حالی که از ژل آلوئه ورا بر روی پوست کودک خود زده اید، آن را با استفاده از انگشتان خود به آرامی مالش دهید. در صورتی که بثورات به دلیل پوشک و یا لباس او به وجود آمده است، قبل ازخشک شدن ژل آلوئه ورا بر روی پوست فرزند خود،

 

پوشک او را نبندید و یا لباس او را نپوشانید.به یاد داشته باشید که استفاده از ژل آلوئه ورا در کودکان شما بهترین نتایج را به دنبال خواهد داشت. شما می توانید ژل آلوئه ورای۱۰۰٪ خالص را از فروشگاه ها بخرید، و یا نوع بهتر ژل را در خانه، خودتان تهیه نمایید.

 

گیاه آلوئه ورا به راحتی در خانه رشد می کند و نیاز به حداقل مراقبت ها را دارد. هنگامی که شما یک گلدان از این گیاه را تهیه کردید، لازم نیست که هر روز به آن آب دهید و یا هر هفته آن را هرس کنید.

 

اگر برگ گیاه شما قهوه ای روشن شد، به این معنی است که گیاه آلوئه ورای شما نیاز به چند روز در سایه ماندن دارد.هنگامی که شما نیاز به استفاده از ژل آلوئه ورا دارید، یک یا دو برگ را برش داده و مستقیما از گلدان بردارید،

 

آن ها را بشویید و شکافی در وسط برگ ها ایجاد کنید. با دقت لایه بالایی برگ را ببرید و با استفاده از یک چاقو و یا هر چیز نوک تیز خراش عمیقی در آن ایجاد کنید، و ژل تراوش شده را برای بهبود وضعیت کودک خود استفاده نمایید.

 

 

خواص کمپوت آلوورا

فواید آلوورا

فواید آلوئه ورا برای پوست های نرمال و طبیعی و بدن

منبع : ایران ناز / نمناک

۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا