نکته های خانه داری

راههای خنک کردن منزل بدون کولر در تابستان

مهارتهای خانه داری ، راه های خنک نگه داشتن خانه در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

یخ در کولر آبی

افزایش سرمای کولر آبی , خنک کردن منزل بدون کولر

 

 

چگونه در تابستان خانه را خنک نگه داریم؟

درست است که خنک نگه داشتن خانه در روزهای گرم تابستانی کار دشواری است اما غیرممکن هم نیست. در ادامه یاد می گیریم که چگونه حتی در گرم ترین روزهای سال خانه را خنک نگه داریم.

 

فر و گاز را خاموش کنید

استفاده از فر در روزهای گرم تابستانی فقط باعث گرما زدگی می شود و بهتر است تا جایی که می توانید به جای استفاده دائم از فر غذاهایی که نیازی به پختن ندارند مصرف کنید. یکی از غذاهای خوبی که نیازی به پختن ندارد برای صبحانه بلغور جو است. فقط کافی است ۲ پیمانه بلغور جو را با ۲ پیمانه شیر، ۱ قاشق چای خوری وانیل، و مقداری هم شکر قهوه ای ترکیب کنید. داخل شیشه بریزید هم بزنید و یک شب در یخچال نگه دارید. صبح روز بعد بدون این نیازی به روشن کردن فر داشته باشید یک صبحانه آماده دارید.

 

با پرده های کرکره ای حرارت را بیرون از خانه نگه دارید

پنجره ها نقش مهمی در خنک نگه داشتن خانه دارند. پرده های کرکره ای گرما را بیرون و خنکی را داخل خانه نگه می دارند. در انتخاب جنس و رنگ این پرده ها دقت کنید زیرا باید جلوی نور را کاملا بگیرند و خانه را کمی تاریک کنند. برای زیبایی و تاثیر بیشتر بیرون پنجره چند گل و گیاه قرار دهید تا تاثیر بیشتری در خنک نگه داشتن خانه داشته باشد.

در صورت بالا بودن دما از ماشین لباسشویی و اتو استفاده نکنید

 

در فصل تابستان لباس هایی که استفاده می کنید باید راحت باشند، به اتو نیاز نداشته باشند و با دست قابل شستشو باشند. هر چه کمتر از اتو استفاده کنید گرمای خانه را کاهش می دهید.

 

درها را ببندید و پنجره ها را باز کنید

درب هر اتاقی که استفاده نمی کنید را ببندید تا بقیه فضای خانه خنک تر شود. با تاریک شدن هوا هنگام غروب پنجره ها را باز کنید تا هوا جریان پیدا کند اما روزها قبل از گرم شدن هوا مطمئن شوید که پنجره ها بسته و پرده ها پایین هستند.

 

برای بچه ها داخل خانه فضای بازی فراهم کنید

با گرم شدن هوا بچه ها را داخل خانه سرگرم کنید تا برای بازی و سرگرمی هم کمتر بیرون بروند و هم با باز و بسته کردن در هوای خنک داخل خانه را هدر ندهند. برای سرگرم کردن آن ها فقط کافی است از کتاب های مورد علاقه آن ها استفاده کنید و یا با چند عدد بالش یک قلعه بسازید.

 

۱۰ راه ساده برای خنک کردن منزل بدون کولر

گرمای تابستان جزء جدایی ناپذیر این فصل زیباست و همه ی ما باید به نوعی با این موضوع کنار بیاییم و آن را بپذیریم. اکثر خانواده ها برای خنک کردن محیط از کولرهای آبی یا گازی استفاده می کنند که هر چند روش معمولی ست اما تنها راه برای خنک ماندن در هوای داغ تابستان نیست.

 

افزایش دمای هوا در تابستان و مقابله با گرما در این فصل، همواره یکی از دغدغه های مردم در منازل است که در نگاه اول به نظر می رسد راه حلی به جز استفاده از کولر ندارد.

 

۱۰راه حل ساده برای کاهش دمای منزل وجود دارد که در زیر شماری از آنها را بررسی می کنیم:

 

۱- بستن پنجره ها یا کشیدن پرده ها:

این روش، باعث کاهش دمای هوای داخل منزل تا حد فراوانی است. به طوری که بیش از ۳۰ درصد از گرمای هوای داخل منزل، از طریق پنجره وارد می شود. از این رو، کشیدن پنجره ها، باعث کاهش دمای هوا به میزان ۲۰ درصد می شود.

 

 

چرا کولر آبی خنک نمی کند

افزایش باد کولر آبی

 

 

۲- بستن در اتاق ها:

بستن در اتاق ها باعث جلوگیری از خروج هوای سرد به سایر بخش های گرم منزل می شود و می توان از این روش برای موقع خواب استفاده کرد.

 

۳- استفاده از پنکه به جای کولر:

استفاده از پنکه، به فرد احساس استفاده از نسیم دریا را می دهد. اما ترفند ساده ای وجود دارد که باعث خنک شدن فضا می شود. بدین ترتیب که پس از روشن کردن پنکه یک ظرف بزرگ آب یخ را در گوشه ای در مقابل پنکه قرار دهید.

 

۴- تعویض ملحفه ها:

در فصل تابستان باید از استفاده از ملحفه های پشمی یا پارچه های نخی خودداری کنید. بلکه بهتر آن است از ملحفه های پنبه ای استفاده کرد. زیرا باعث پایین نگه داشتن دمای بدن می شود.

 

۵- تأکید بر کاستن دمای بدن به جای دمای هوای منزل:

پیشینیان ما بدون در اختیار داشتن کولر، بانوشیدنی های سرد و پوشیدن لباس های کمی خیس یا کاهش دمای بدن از داخل، خودشان را از گرمای هوا در امان می داشتند.

 

۶-استفاده ازتهویه هوا در حمام یا آشپزخانه:

با استفاده از این روش، می توان هوای گرم پس از آشپزی یا حمام را از منزل خارج کرد.

 

۷- استفاده بالش های دارای کیسه آب سرد:

با استفاده از این نوع بالش ها که در داخل آنها کیسه آب یا ژل سرد در طرفین آن قرار دارد، می توان حرارت بدن را کاهش دارد. گذاشتن بطری آب یخ یا آب سرد در محل قرار گرفتن پاها بر روی تخت باعث کاستن دمای بدن و آرام شدن اعصاب می شود.

 

۸- باز کردن پنجره در ساعات پایانی شب:

در برخی مناطق، که دمای هوا در شب های تابستان کاهش می یابد می توان با باز گذاشتن پنجره های منزل، اجازه داد قبل از خواب، هوای خنک وارد منزل شود.

 

۹- حذف لامپ های رشته ای:

لامپ های رشته ای حدود ۹۰ درصد انرژی شان را به صورت گرما، هدر می دهند. از این رو، باید به جای آنها از لامپ های کم مصرف استفاده است.

 

۱۰- نوشیدن آب:

با بالا رفتن دمای هوا، بدن از طریق تعرق، به طور خودکار دمای خود را کاهش می دهد و بدن با تعرق بیشتر، دمای بدن را پایین می آورد. از این رو، بدن همواره به مایعات بیشتری برای جبران این کمبود مداوم آبنیاز دارد. علاوه بر این، نوشیدن آب باعث افزایش رطوبت بدن و شادابی می شود.

 

 

 افزایش سرعت کولر آبی

خنک شدن خانه بدون کولر

 

راههای خنک کردن منزل بدون کولر در تابستان

منبع : نمناک / العالم / بدونیم

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا