زیبایی

لیفت ابرو چیست و چطور انجام می شود؟ لیفت صورت چیست ؟

پوست و زیبایی ، شرح چگونگی لیفت ابرو و نکات مهم بعد از آن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

لیفت ابرو در همدان

لیفت ابرو با لیزر , لیفت ابرو

 

 

لیفت ابرو چیست و چطور انجام می شود؟

بالابردن ابرو که با نام لیفت ابرو یا لیفت پیشانی نیز شناخته شده است از جمله عمل های زیبایی است که برای از بین بردن خطوط چروک روی پیشانی و خطوطی که روی بینی و مابین چشم ها ایجاد می شود انجام می گیرد. در این مطلب به هر آنچه باید درباره بالابردن ابرو بدانید اشاره می کنیم.

 

چه کسی نیاز به بالابردن ابرو دارد؟

همانطور که از نامش مشخص است در این عمل زیبایی، ابروها بالاکشیده می شوند. بخصوص در شرایطی که ابروها حالت افتادگی دارند و روی پلک بالای چشم می افتند، لیفت ابرو باعث می شود ابروها در جایی قرار بگیرند که چهره جوانتر به نظر برسد. بالابردن ابرو گاهی ممکن است نیاز به عمل زیبایی دیگری، مانند جراحی زیبایی پلک نیز بهمراه داشته باشد.

 

به مرور زمان که سن اشخاص بالا می رود چروک هایی در پیشانی نمایان می شوند و خطوط اخم باعث می شود چهره، اخمو و بیش از حد جدی به نظر برسد. افرادی که با چنین مشکلاتی مواجه هستند می توانند گزینه ی بالابردن ابرو را در نظر داشته باشند. با بالابردن ابروها چهره بشاش و شاداب به نظر می آید.

 

افرادی که به این عمل زیبایی فکر می کنند، باید در سلامت کامل فیزیکی باشند، ترجیحا سیگار نکشند و انتظارات طبیعی از این عمل زیبایی داشته باشند.

 

بالابردن ابرو چطور انجام میشود؟

برای اینکه طی انجام عمل زیبایی بالابردن ابرو، ناراحتی احساس نکنید به تشخیص پزشک یا بیهوشی کامل یا موضعی انتخاب می شود. سپس برش روی پیشانی و خط رویش موها انجام می گیرد. قسمتی از پوست برداشته شده و پوست صاف می گردد. محل ابروها با عمل برداشتن پوست جا به جا شده و در محل مناسب قرار می گیرد و سپس محل برداشت پوست اضافه بخیه می خورد.

 

جراحی آندوسکوپی بالابردن ابرو

این جراحی با بیهوشی کامل انجام می گیرد. در زاویه پوست سر بیمار چند برش کوچک ایجاد و با استفاده از ابزاری به نام آندوسکوپ محل های مورد نظر برای ایجاد تغییرات مشخص می گردد. این ابزار وارد برش ها شده و امواجی را به مانیتور ارسال می کند که به صورت تصویر قابل رویت است. پوست پیشانی با ابزار ویژه این کار به سمت بالا کشیده شده و با این روش ابروها در محل مورد نظر خود قرار می گیرند و چین و چروک های موجود روی پوست نیز از بین می رود. محل برش ها بخیه شده و سر بیمار پانسمان می شود.

 

لیفت ابرو با نخ

در بالابردن ابرو با نخ، برش هایی در ابرو ایجاد شده و نخ هایی از جنس نایلون در ابرو پیوند می خورد. جنس این نخ ها کاملا مقاوم بوده و در روند رشد ابرو خللی ایجاد نمیکند. این برش ها داخل مو به قطر ۳ تا ۴ میلی متر می باشد. با این کار ابروها بالا می رود.

 

مراقبت های پس از بالابردن ابرو

پس از عمل زیبایی لیفت ابرو باید مراقبت های ویژه ای از سر و محل عمل داشته باشید. بهتر است سر در سطح بالاتری از بدن قرار بگیرد و فعالیت هایی که به سر فشار ایجاد کند انجام نگیرد. همچنین نباید یخ یا کیسه آبگرم روی جای عمل قرار دهید. احتمالا پزشک پماد یا داروی خوراکی برای جای زخم تجویز می کند. بهتر است چیزی غیر از داروهایی که پزشک توصیه کرده، مصرف نکنید.

 

معمولا لازم است پس از دو هفته به پزشک مراجعه کنید تا بخیه یا کلیپ های موجود را از سر جدا کند. بعد از این مرحله می توانید به فعالیت های روزمره ادامه دهید، اما ممکن است آثاری از کبودی همچنان مشخص باشد که در طی دوره بعد این کبودی ها نیز به طور کل از بین می روند. تا بهبود کامل جای عمل لیفت ابرو هفته ها طول می کشد و در این دوره کبودی و ورم کاهش می یابد. دقت داشته باشید که تا ماههای اول مواردی که پزشک تذکر داده را رعایت کرده تا در پروسه درمان خللی ایجاد نشود.

 

دانستنی هایی درباره لیفت ابرو و صورت

اعمال جراحی متعددی برای بالا بردن ابرو و پیشانی طراحی شده اند . البته با تزریق بوتاکس یا dysport می توان بدون جراحی و به طور موقت چین و چروک های پیشانی را برطرف کرد، ضمن اینکه این کار باعث بالارفتن گوشه های ابروها نیز می شود. این که از کدام روش جراحی برای هر بیمار بهره بگیریم به عوامل متعددی از جمله موارد زیر بستگی دارد :

 

 

لیفت ابرو بدون جراحی چیست

هزینه لیفت ابرو بدون جراحی

 

 

جنس و سن بیمار

شکل و وضعیت ابروی بیمار

میزان افتادگی پلک بیمار

وضعیت و میزان چین و چروک های پیشانی

وضعیت موهای سر که چنانچه بیمار به طاسی سر مبتلا باشد ، وضعیت وشدت این طاسی

انتظارات بیمار از عمل جراحی

 

کدام روش برای هر فرد مناسب است؟

در مورد این که کدام روش برای شما مناسب تر خواهد بود ، نیاز به مشاوره حضوری شما با پزشک متخصص است.

 

هر روش به چه صورت انجام می شود؟

 

الف) روش پوست سر

در این روش برش ما از ناحیه گیجگاهی یک طرف شروع شده وحدودا ۴ سانتیمتر عقب تر از رویش مو و به موازات آن امتداد می یابد تا به ناحیه گیجگاهی طرف مقابل برسد. عمق این برش تا روی استخوان جمجمه خواهد بود. و از زیر، پوست پیشانی تا ناحیه ابروها را از جمجمه جدا می کنیم وآنرا کشیده واضافه آن را در محل برش اولیه چیده و محل برش را می دوزیم.

 

مزیت این روش:

تمامی محل برش وهمچنین بخیه ها داخل پوست سر و لابلای موهای سر است لذا جای برش اصلا قابل رویت نیست.

 

عیوب این روش:

نسبت به سایر روشها عمل نسبتا بزرگی است.

باعث بزرگ شدن پیشانی می شود چرا که خط رویش موها به طرف عقب تر کشیده می شود .

بی حسی پوست سر تا مدتی باقی می ماند.

 

ب) محل برش درست روی خط رویش موهای پیشانی

 

تکنیک: مثل تکنیک قبلی است با این تفاوت که خط برش درست روی خط رویش موهای پیشانی است .

 

مزایا:

باعث بلند شدن پیشانی نمی شود .

میزان بالارفتن ابرو و کم شدن چین و چروکها بیشتر از روش قبلی است.

 

عیوب:

خط برش ممکن است کمی قابل رویت باشد ( بویژه در کسانی که عادت دارند موهایشان رابه سمت بالا وعقب شانه نمایند ) .

بی حسی پوست سر ممکن است تا مدتی باقی بماند .

 

ج) خط برش داخل پیشانی:

این روش برای کسانی که چین وچروک های پیشانی بسیار عمیق داشته باشند یا وضعیت ابروهای آنان غیرقرینه باشد یا جای زخم قدیمی روی پوست پیشانی داشته باشند روش مناسبی است . عیب  این روش این است که جای برش ممکن است قابل رویت باشد .

 

د) بالا بردن ابرو به روش مستقیم

در این روش خط برش تحتانی درست روی لبه فوقانی ابرو داده می شود. خط برش فوقانی بسته به وضعیت ابروی بیمار وخواسته های وی متغیر است . پوست حدفاصل این دو برش را برمیداریم و لبه های دو برش را به هم می دوزیم . این امر باعث بالاتر رفتن ابرو می شود وبا این روش می توان ابرو را اصطلاحا به صورت شمشیری یا هشتی درآورد و یا حالت قبلی ابروی بیمار را حفظ کرد .

 

مزایا:

روش موثرتری است و به هر میزان که بخواهیم می توانیم ابرو را بالا ببریم .

حالت ابرو رابه دلخواه می توان تغییر داد .

مقداری از افتادگی پلک های فوقانی را برطرف می کند .

عمل نسبتا کوچکی است .

 

عیب:

تنها عیب این روش این است که ممکن است بعدازعمل ، محل برش که روی لبه فوقانی ابرو واقع می شود تا حدودی قابل رویت باشد که البته اگر اینچنین شد خانم ها می توانند با استفاده از لوازم آرایشی آن را بپوشانند .

 

ه ) کشیدن گوشه های چشم از ناحیه گیجگاهی

این روش برای کشیدن گوشهٌ چشم ها روش مناسبی است. همانطور که در شکل می بینید خط برش در ناحیه گیجگاهی ، چند سانتیمتر عقبتر از خط رویش موها داده میشود. پوست ونسج زیرپوستی را از زیر تا ناحیه انتهایی سمت خارجی ابرو آزاد میکنیم ، آن را کشیده و اضافه آن را چیده و محل برش را می دوزیم. در این روش جای برش در داخل موها پنهان میشود و قابل رویت نیست.

 

دکتررامین امین شکروی متخصص جراحی فک و صورت:

عضو علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پس از آن به عضویت هیات علمی دانشگاه مازندران منسوب شدند.

 

وی رزیدنت جراحی فک و صورت را از دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۷۹ کسب کرد و در همان سال نیز موفق به دریافت مدرک تخصصی و بورد کشوری جرای فک و صورت گردیدند. از برجسته ترین فعالیت های ایشان که به مدت ۱۰ سال می باشد را در بیمارستان میلاد تهران در گروه جراحی فک و صورت به عنوان متخصص جراحی فک و صورت مشغول به کار بوده اند. تجربه بی نظیر ایشان در این زمینه شامل جراحی های پیچیده جمجمه، فک وصورت، کف جمجمه، کاسه چشم، نوزادان ناقص الخلقه و ناهنجاریهای مادرزادی صورت و… اشاره نمود. از دیگر فعالیت های ایشان می توان به جراحی های زیبایی صورت، بینی، لیفت صورت، فرم دهی گونه و فک نیز اشاره نمود.

 

جراحی بالا کشیدن ابرو

لیفت ابرو چیست

لیفت ابرو چیست و چطور انجام می شود؟ لیفت صورت چیست ؟

 

منبع: بانوی شهر / بیتوته / الودکتر / مجله پزشکی

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا