موفقیت

راههای غلبه بر موانعی که شما را از رسیدن به موفقیت دور می کنند

چگونه از موانع عبور کنیم ؟ راه های رد شدن از موانع و رسیدن به موفقیت چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره اعتماد به نفس در برخورد با موانع و رسیدن به موفقیت در خدمت شما هستیم. با ایران بانو همراه باشید.

 

 

سایت موفقیت

تعریف موفقیت

 

۱۰ سوالی که برای غلبه بر موانع باید از خود بپرسید

در اوایل شروع دوره کاری، بسیاری از افراد یاد می‌گیرند که برای کنار آمدن با چالش‌های بین فردی در محل کار باید احساسات خود را کنار بگذارند. هوش هیجانی چیزی نیست که در مدرسه کسب و کار آموزش داده شود و قابلیت مدیریت کردن تعاملات استرس‌زا به صورت پیش‌فرض در رهبران وجود دارد. مطالعات جدید انجام شده در مدرسه کسب و کار لندن بر این نکته تاکید دارد که مدیران باید فرهنگی را به وجود بیاورند که از بیان احساسات حمایت کند. سرکوب احساسات تنها منجر به خشم و ایجاد درگیری‌های حل نشده در محیط کاری می‌شود.

 

در حالی که بیش از حد احساسی بودن در محل کار هم اصلا خوب نیست، برای به دست آوردن یک تعادل و رویکرد سالم برای بیان احساسات شخصی، راه‌های زیادی وجود دارد. مهارت‌های ارتباطی و مهارت حل تضادها از جمله مهارت‌هایی هستند که باید در رهبران وجود داشته باشد و تنها در این صورت است که مدیران می‌توانند احساسات شخصی خود و دیگران را کنترل کنند. فارغ از همه این‌ها، احساسات آن چیزی است که از ما یک انسان می‌سازد. بدون احساسات ما چگونه می‌توانیم ارتباط برقرار کنیم، با دیگران مرتبط شویم و تصمیمات مهم بگیریم؟

 

با ایجاد یک ساختار قدرتمند از انعطاف‌پذیری احساسی، شما قادر خواهید بود که آسان‌تر، روابط پایدار را شکل دهید و حفظ کنید. همچنین، افرادی که از نظر احساسی انعطاف‌پذیر هستند، معمولا درک عمیق‌تری از هدف دارند و در کاری که انجام می‌دهند معنای بزرگتری می‌یابند. هنگامی که شما از لحاظ عاطفی رضایت کامل داشته باشید، شما در موقعیتی عالی برای مدیریت چالش‌های زندگی قرار دارید و می‌توانید در تعاملات اجتماعی سطح بالا، ذهن خود را باز نگه دارید.

 

البته میزان انعطاف پذیری در افراد متفاوت است. وجود انعطاف‌پذیری احساسی در یک شخص شاید ریشه‌ای ژنتیکی داشته باشد اما بیشتر آن از طریق تجربه در زندگی به دست می‌آید.

 

۱۰ سوالی که در ادامه آورده شده است به شما کمک می‌کند تا وضعیت خود در زمینه انعطاف‌پذیری احساسی را بهبود دهید و بتوانید بهتر بر موانع فائق بیایید.

 

۱- وضعیت چگونه است؟

 

۲- آیا این وضعیت چالش برانگیز یا حوصله سر بر است؟

 

۳- آیا افکار من در این لحظه بازتابی از احساساتی مانند ترس، اعتقادات خود محدود کننده یا ذهنیت بسته است؟

 

۴- حالت من موقع فکر کردن به این احساسات چگونه است؟ (آیا افکار من باعث ورود استرس یا آرامش به زندگی‌ام می‌شوند؟)

 

۵- آیا مطمئن هستم که افکارم در مورد این وضعیت، واقعی و هدفمند هستند؟

 

۶- بدون این افکار، حال من چطور خواهد بود؟ (آیا آرامش بیشتری خواهم داشت؟) آیا می‌توانم این افکار را رها کنم؟

 

۷- آیا حداقل یک مورد احتمالی در مورد این وضعیت وجود دارد؟

 

۸- آن یک کاری که اگر انجام شود، من را یک گام به جلو می‌برد چیست؟

 

۹- وقتی که تصور می‌کنم این کار را انجام داده‌ام و یک گام به جلو رفته‌ام، احساس من چیست؟

 

۱۰- آیا می‌توانم این کار را انجام دهم؟ آیا اصلا تمایل به انجام آن دارم؟ اگر بله، چه وقت؟

وقتی که شما از افکار و واکنش‌های خود آگاه هستید و اگر آن‌ها به برخی چالش‌هایی که شما با آن‌ها روبرو هستید مرتبط هستند، شما درواقع قدم اولین را در مسیر ایجاد انعطاف‌پذیری احساسی برداشته‌اید.

 

راز موفقیت چیست

موفقیت درسی

 

 

موانعی که شما را از رسیدن به موفقیت دور می کنند

افراد زیادی در دنیا هستند که آرزو دارند انسان‌های موفقی باشند. آن‌ها برای خود هدف‌گذاری می‌کنند و برای دستیابی به آن هدف تلاش می‌کنند. آن‌ها باانرژی به‌سوی هدفی که برای خود تعیین کرده‌اند گام برمی‌دارند؛ اما بعد از چند سال خودشان را در یک کار روتین و تکراری می‌یابند و زندگی‌شان دقیقا همان چیزی می‌شود که انتظارش را نداشتند! هیچ‌ کسی برای باختن و شکست خوردن برنامه‌ریزی نمی‌کند؛ اما گاهی افراد اجازه می‌دهند که موانع در سر راه موفقیت آن‌ها قرار گیرند

 

دنیل مایلستاین، مدیر عامل ارشد مجموعه شرکت‌های گلد استار، ۵ مانع اساسی برای موفقیت را معرفی کرده است. او دراین‌باره چنین می‌گوید:

 

من ۴ شرکت را راه‌اندازی کرده‌ام و در کار خود موفق بوده‌ام. در طول این راه موانع اساسی را آموخته‌ام که آن‌ها را با شما در میان می‌گذارم:

 

۱. زمان

اگر از زمان به‌درستی استفاده نکنید، دشمن شما خواهد شد. همه‌ی ما در هر روز تنها ۲۴ ساعت وقت داریم. کمبود زمان به دلیل کمبود اولویت‌ها است. یک لیست از کارها و اولویت‌های هر روز تهیه کنید و سعی کنید مهم‌ترین و دشوارترین‌ها را در ابتدای هر روز انجام دهید. سعی کنید آن را برای خود بهینه کنید.

 

بدین ترتیب باقی روز آسان‌تر به نظر خواهد رسید. لیست خود را به‌طور مرتب به‌روز کنید و سعی کنید چیزی که باعث تلف کردن زمان می‌شود پیدا کنید و آن را از زندگی روزانه خود حذف کنید. خودتان باید مواظب خودتان باشید. یکی از چیزهایی که باید حذف شود، شبکه‌های اجتماعی است؛ چرا که زمان زیادی از شما تلف می‌کند. آن‌ها را به زمان‌هایی که کارهای سبک‌تری دارید انتقال دهید تا مانع دست‌یابی شما به هدفی که برای خودتان تعیین کرده‌اید نشوند.

 

لازم نیست روز کاری شما بر اساس برنامه‌ی زمانی مشخص تنظیم شده باشد تا شما در شرایط کار کردن قرار بگیرید؛ شما باید همیشه آماده‌ی کار باشید.

 

در محل کار من ما یک باور خاص داریم: «ناهار برای بازنده‌ها است». این فلسفه از کجا آمده است؟ یک‌ بار در سال‌های ابتدایی کار کردنم، من برای ناهار با سایرین همراه نشدم و به‌جای آن به تلفن‌های کاری پاسخ دادم؛ تلفن‌هایی که اگر نبودم مشتری‌هایی را از دست می‌دادم. من در آن زمان توانستم سه مشتری جدید به دست آورم که بعدها مرا به چند مشتری دیگر نیز معرفی کردند. در نتیجه من توانستم در طول سال‌ها به سود خوبی دست پیدا کنم.

 

۲. تمرکز

توجه خود را به دستاوردهایتان متمرکز کنید. یکی از دلایلی که مانع موفق شدن شما در کارها می‌شود این است که به‌روشنی نمی‌دانید دنبال چه چیزی هستید. بسیاری افراد برنامه‌ها و اهداف خود را به‌وضوح مشخص می‌کنند اما بعد از مدتی این وضوح از بین می‌رود و همه‌چیز تیره و تار می‌شود. برای این‌که از این مسئله جلوگیری کنید، ابتدا اهداف خود را مشخص کنید و آن را جایی بنویسید. سپس آن‌ها را به دو صورت اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت تفکیک کنید. ممکن است اهداف و برنامه‌های شما در طی زمان تغییر کنند. لیست خود را به‌طور مرتب بررسی کنید و از این‌که راه درستی در پیش گرفته‌اید، اطمینان حاصل کنید.

 

۳. تلاش

بسیاری از ورزشکاران و قهرمانان المپیک پس از هر پیروزی، برای دستیابی به موفقیت بیشتر و بالاتر تلاش می‌کنند و اغلب در جایی موفق می‌شوند که انتظار نمی‌رود. برای کسانی که در حوزه‌ی تجارت و کسب و کار فعالیت می‌کنند هم این موضوع صحت دارد.

 

افرادی که هیچ‌گاه دست از تلاش برنمی‌دارند و ناامید نمی‌شوند، از هر چیزی که دارند می‌گذرند و تلاش و ازخودگذشتگی را به یک زمان خاص محدود نمی‌کنند. آن‌ها هرگز راضی نمی‌شوند مگر آنکه به‌سختی تلاش و رقابت کنند.

 

اگر به آنچه می‌خواهید دست نمی‌یابید، سطح انتظارات خود را پایین نیاورید بلکه استانداردهای خود را افزایش دهید.

 

۴. نگرش

از منفی گرایی و افراد منفی دوری کنید و این کار را با خودتان شروع کنید. افراد منفی و منفی‌باف انرژی شما را تخلیه می‌کنند و موفقیت و پیشرفت شما را به تأخیر می‌اندازند. تفکرات منفی شما را کند می‌کنند و کم‌کم ناامید می‌شوید. اگر کارها و امور سخت هستند، سخت‌تر کار کنید. اگر شکست می‌خورید، از آن‌ها درس بگیرید. اگر بر مشکلات و سختی‌ها تمرکز کنید، مشکلات و دشواری‌های بیشتری خواهید داشت؛ اما اگر بر راه حل‌ تمرکز کنید، فرصت‌های بیشتری به دست خواهید آورد.

 

۵. ترس

ترس در عین حال که می‌تواند مانعی برای موفقیت باشد، می‌تواند یک ابزار انگیزه‌بخش نیز باشد. می‌تواند مانع تلاش شما و دستیابی‌تان به موفقیت‌های بزرگ شود. آیا از شکست خوردن می‌ترسید؟ راهکارهای خاص را تحلیل کنید و خودتان را به انجام آنچه از آن می‌ترسید مجبور کنید (البته با قدم‌های قابل مدیریت) یا با آن کنار بیایید.

 

همه‌ی منابعی که می‌توانند نقاط قوت شما را تقویت و نقاط ضعفتان را اصلاح کنند، بررسی و پیدا کنید و آن‌ها را به کار بگیرید. روی کارهایی که می‌توانید به‌درستی انجام دهید، تمرکز کنید و بیش‌ازحد نگران آینده نباشید. نیازی نیست بی‌دلیل به یاد ترس‌های خود بیافتید یا به آن‌ها توجه کنید. این موضوع شمارا ناامید می‌کند و اعتمادبه‌نفس شما را کاهش می‌دهد.

 

درست است که مشکلات و مسائل زندگی گاهی سر راه موفقیت قرار می‌گیرند و به نظر می‌رسد که سختی‌های ما از سایرین بزرگ‌تر و دشوارترند؛ اما این مشکلات نباید مانع تلاش و موفقیت شما برای رسیدن به هدفی که در سر دارید شوند. به داستان من توجه کنید: وقتی به از اکراین به این کشور [آمریکا] آمدم، ۱۶ سال بیشتر نداشتم، ۱۷ سنت پول در جیبم بود و زبان انگلیسی نمی‌دانستم. مهم‌ترین هدف آن روزهایم این بود که بتوانم دبیرستان را تمام کنم. مهم‌ترین تصمیم آن روزهایم این بود که هرگز به بهانه‌ها بها ندهم و از آن‌ها برای ناامید شدن و دست کشیدن از گام‌هایی که به‌سوی هدف برمی‌دارم، استفاده نکنم. موفقیت امروزم را مدیون همان تلاش‌ها می‌دانم. شما هم می‌توانید به رؤیاهایتان بها دهید و به آرزوها و اهدافتان دست یابید. موانع را معدوم کنید و راه خود را ادامه دهید. شما نمی‌توانید مالک موفقیت باشید؛ بلکه می‌توانید آن را اجاره کنید و اجاره‌ی آن را هرروز بپردازید.

 

موفقیت مجله

جملات ناب

 

راههای غلبه بر موانع موفقیت

 

منبع: برترین ها / الی گشت / بیتوته

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا