بارداری

بارداری شیمیایی چیست؟ | آنچه باید در خصوص بارداری شیمیایی بدانید

بارداری شیمیایی چیست ؟ علائم بارداری شیمیایی چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره بارداری شیمیایی و علائم و نشانه های آن ، راه های پیشگیری و مقابله در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

جلوگیری از بارداری شیمیایی

بارداری شیمیایی چیه , بارداری دوقلو

 

 

بارداری شیمیایی چیست؟

پریودی یک هفته بعد از آزمایش مثبت حاملگی ترسناک و گیج کننده است، اما در واقع خیلی اتفاق رایجی است. بارداری شیمیایی یا بارداری بسیار زودرس در ۷۵ درصد موارد باعث سقط جنین می شود. بسیاری از زنان که بارداری شیمیایی دارند، حتی متوجه نمی شوند که باردار هستند، زیرا تنها نشانه آن تاخیر پریودی است.

 

چه چیزی در طول بارداری شیمیایی رخ می دهد؟

حدود سه هفته پس از آخرین دوره پریودی، یک تخمک بارور ( علائم تخمک بارور شده) در رحم کاشته می شود، و سلول هایی که به جفت تبدیل می شوند، هورمون بارداری hCG را تولید می کنند و در آزمایش خون و ادرار تشخیص داده می شوند. با این حال، به هر دلیلی کاشت هرگز به طور کامل اتفاق نمی افتد – و در سونوگرافی کیسه حاملگی یا جفت در حال توسعه تشخیص داده نمی شود و در نتیجه حدود یک هفته پس از پریوید منظم شما، خونریزی رخ می دهد.

 

بنابراین اگر خونریزی شدید (با یا بدون گرفتگی عضلانی) بعد از آزمایش حاملگی مثبت داشته باشید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است دچار بارداری شیمیایی شده باشید.

 

علت بارداری شیمیایی چیست؟

– در زمان لقاح، یک تخمک و یک اسپرم کروموزوم ها (۲۳ از هر شریک) را ترکیب می کنند تا یک زیتوت تشکیل دهند. رشد از طریق تقسیم سریع سلول ها اتفاق می افتد. در طی این فرایند گاهی اوقات یک اشتباه اتفاق می افتد، کروموزوم های زیادی تولید می شوند و یا کروموزوم به قدر کافی تولید نمی شود. این اختلالات کروموزومی که به طور تصادفی اتفاق می افتد و می تواند برای هر کسی رخ دهد، در بیشتر موارد پشت بارداری های زود از دست رفته می باشد.

 

– اما قطعا به این معنا نیست که شما قادر نخواهید بود که باردار شوید. با این حال، چندین عامل خطر (از جمله سن بالای مادر – به عنوان مثال ۳۵ سال و یا بیشتر – و مشکلات تشخیص داده نشده پزشکی، مانند اختلال لخته شدن و یا بیماری تیروئید می تواند شما را در معرض خطر بیشتر بارداری های شیمیایی قرار دهد.

 

آیا این خونریزی لقاح است یا بارداری شیمیایی؟

– اگر بعد از آزمایش حاملگی مثبت خونریزی یا لکه بینی سبک داشته باشید، لزوما به این معنی نیست که بارداری شیمیایی دارید (در حقیقت، خونریزی خفیف لقاح- که بعضی از خانم ها تجربه می کنند، نشانه ای از بارداری است). از سوی دیگر، خونریزی شدید، گرفتگی عضلات مانند پریودی و خروج بافت از واژن، نشانه های بارداری شیمیایی است.

– در هر صورت، اگر بعد از آزمون مثبت حاملگی خونریزی داشته باشید، با پزشک خود تماس بگیرید.

 

آنچه باید در خصوص بارداری شیمیایی بدانید:

– از نظر پزشکی، بارداری شیمیایی بیشتر شبیه چرخه ای است که در آن حاملگی هرگز رخ نداده است تا سقط جنین اتفاق بیفتد. از نظر احساسی، این می تواند یک داستان بسیار متفاوت باشد. مهم نیست بارداری کی از دست می رود در هر صورت ناراحت کننده است. مهم است بدانید که بارداری شیمیایی تقصیر شما نیست. از آنجایی که بسیاری از سقط جنین ها ناشی از حوادث کروموزومی هستند، هیچ کاری برای جلوگیری از آنها نمی توان انجام داد.

 

– اگر یک بار سقط جنین داشته اید، به این معنی نیست که بار دیگر نیز سقط خواهید داشت. در واقع، اگر چه ممکن است در حال حاضر به نظر ناعادلانه باشد، اما پزشکان به بارداری شیمیایی به عنوان یک نشانه مثبت برای توانایی باردار شدن شما توجه می کنند.

 

چه کاری می توانید پس از بارداری شیمیایی انجام دهید:

 

جلوگیری از بارداری شیمیایی

اگرچه از دست دادن زودهنگام بارداری معمولا به مداخلات پزشکی نیاز ندارد، اگر فکر می کنید یکی از آنها را تجربه کرده اید به متخصص مراجعه کنید؛ او باید قادر به تأیید آن بر اساس عوامل مختلف، از جمله چگونگی خونریزی اخیر شما باشد.

اگر چند ماه است سعی دارید باردار شوید، گاهی اوقات پریودی شما به تاخیر می افتد و فکر می کنید آنچه فکر می کردید خونریزی پریودی است ممکن است بارداری شیمیایی باشید. در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.

 

یک یا دو بارداری شیمیایی دلهره آور است اما زنگ خطر نیست. اگر سه بار پشت سر هم بارداری شیمیایی داشته باشید، پزشک قبل از فرستادن شما نزد متخصص بارداری، آزمایشاتی را برای بررسی مشکلات پزشکی انجام می دهد. اگر یک بیماری به بارداری شیمیایی شما مربوط باشد احتمال درمان بالا است و می توانید یک نوزاد سالم باردار شوید. به این معنی که به محض آماده شدن، می توانید دوباره برای بارداری تلاش کنید.

 

نشانه های بارداری شیمیایی

مجله خبری لحظه نما:بارداری شیمیایی نامی برای تشریح یک سقط جنین زود هنگامی است که طی ۵ هفته نخستین بارداری اتفاق می افتد. بارداری شیمیایی اتفاقی نسبتاً معمولی است. چنین پنداشته می شود که حدود نیمی از همگی بارداری های نخست به سقط جنین ختم می گردد و تصور می شود که بارداری شیمیایی علت اکثر این سقط جنین ها باشد.

 

چرا بارداری شیمیایی خوانده می شود ؟

این مشکل بارداری شیمیایی نامیده می شود ، زیرا در زمانی رخ می دهد که فقط آزمایش شیمیایی می تواند بارداری را تشخیص دهد و تصویربرداری اولتراساند ( سونوگرافی ) موفق به تایید بارداری نمی شودو در هفته های نخستین بارداری فقط آزمایشات شیمیایی است که می تواند بارداری را تایید کند.

 

 

بارداری شیمیایی یعنی چی

 

 

 

علل

بارداری شیمیایی می تواند به دلایل نختلفی رخ دهد ، مثل :

 

– ناهنجاری های رحمی.

– لایه های نا کافی رحمی.

– اختلالات کروموزومی جنین.

– فیبروئیدها ( توده های خوش خیم ).

– کمبود هورمونی.

– رحم برای جایگزینی تخمک شرایط مناسبی ندارد.

– تخمک آسیب دیده.

 

نشانه ها

مجله خبری لحظه نما:برخی از بانوان تا پیش از آزمایش خون یا بی بی چک ، متوجه بارداری خود نمی شوند ، بنابراین زمانی که یک بارداری شیمیایی رخ می دهد ، پی بردن به آن نیز مشکل خواهد بود. به همین علت ، آگاهی از تعداد دقیق بانوانی که تحت تأثیر این مشکل قرار می گیرند ، دشوار است. اگر برای لقاح جنین تلاش می کنید و بر تخمک گذاری و چرخه عادت ماهیانه خود نظارت دارید ، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که بارداری شیمیایی رخ داده است.

نشانه های مهم :

 

– عادت ماهیانه دیر هنگام.

– عادت ماهیانه ملایم.

– جواب مثبت آزمایش بارداری.

– خونریزی واژنی.

– افزایش میزان هورمون hcg در خون.

– گرفتگی های شکمی.

 

تشخیص و درمان

برای تشخیص بارداری شیمیایی ، پزشک میزان هورمون hcg خون تان را برای چند مرتبه آزمایش می کند. اگر کاهشی در میزان hcg یافت شد ، این موضوع تأیید می کند که باردارید. امکان دارد برای بررسی درباره جایگزینی تخمکی بارور یک سونوگرافی نیز نیاز داشته باشید.

 

در اکثر موارد ، پس از یک بارداری شیمیایی رحم به طور خودکار خود را تخلیه می کند. خونریزی ایجاد شده مشابه خونریزی عادت ماهیانه خواهد بود. گرچه امکان دارد در برخی از موارد شدیدتر باشد بیش از حد معمول به درازا کشد.

 

اندوه و غم پس از بارداری شیمیایی

امکان دارد بسیاری از بانوان متوجه نشوند که دچار بارداری شیمیایی شدند. اما ، امروزه همه گیر شدن بسته های آزمایش زود هنگام بارداری به این معناست که احتمالاً متوجه بارداری خود خواهید شد. اگر از خبر بارداری خود بسیار هیجان زده باشید ، بنابراین تشخیص بارداری شیمیایی می تواند نابودکننده باشد گرچه بارداری پیش از جایگزینی تخمک پایان یافته است ، ولی این موضوع به این معنا نیست که غم و رنجی که تجربه می کنید ، کمتر از مواقع دیگر است.

 

بنابراین احساسات خود را با شریک زندگی ، دوست نزدیک و خانواده تان در میان بگذارید. افرادی که تجربه مشابه شما را داشته اند حامیان مناسبی هستند. گاهی آگاهی از این نکات بسیار مهم است که در این غم و اندوه تنها نیستید.

 

بارداری دوباره پس از بارداری شیمیایی

اکثر بانوانی که دچار بارداری های شیمیایی می شوند ، به تلاش خود برای یک بارداری سالم ادامه می دهند. بارداری های شیمیایی باعث هیچ گونه آسیب دیدگی طولانی مدت نمی شود. در صورتی که آرزوی بارداری در سر دارید ، بلافاصله پس از آن می توانید برای بارداری بعدی تلاش خود را آغاز کنید.

 

* اگر قبلاً دچار بارداری شیمیایی شدید ، باید با مراقب پزشکی خود تماس بگیرید. ممکن است او آزمایشاتی را انجام دهند ، تا مشخص شود که علتی فیزیکی برای تکرار بارداری شیمیایی وجود دارد یا خیر.

 

 

نشانه های بارداری شیمیایی

 

بارداری شیمیایی چیست

 آنچه باید در خصوص بارداری شیمیایی بدانید

 

منبع : اوما/ برترین ها / لحظه نما

۴/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا