ازدواج و همسرداری

نشانه های سرد شدن رابطه زناشویی و دلایل آن

روانشناسی زناشویی ، علائم سردی در روابط زناشویی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

سرد شدن رابطه عاشقانه

جلوگیری از سرد شدن رابطه , سرد شدن رابطه زناشویی

 

 

علائمی که نشان از یکنواختی و سردی در رابطه دارند

بعد از گذشت سالها از زندگی مشترک ممکن است آنقدر با همدیگر احساس راحتی کنیم که آن همه جزئیاتی که زمانی برای‌مان اهمیت داشتند دیگر حتی به ذهن‌مان خطور هم نکنند. خودخواه شدن در یک رابطه، شمشیری دو لبه است که نشان می‌دهد عشق، بی‌قید و شرط بوده و شریک زندگی ما، ما را بابت همان چیزی که هستیم پذیرفته، با تمام خوبی‌ها و بدی‌های‌مان.

اما مشکل اینجاست که دیگر مانند گذشته به خیلی چیزها اهمیت نمی‌دهیم و برای بهتر کردن تلاشی نمی‌کنیم چون آن جزئیات دیگر برای‌مان مهم نیستند و خیلی چیزها در این رابطه تغییر کرده است. اگر علامت‌های زیر را دارید، در رابطه‌تان آدم خودخواهی شده‌اید و باید دست به تغییراتی بزنید:

 

۱. دیگر صداها و بوهایی را که بدن‌تان تولید می‌کند پنهان نمی‌کنید

شاید فکر کنید رابطه‌ی شما آنقدر صمیمی شده که دیگر نیازی نیست بابت صدایی که قرار است از شما خارج شود اتاق را ترک کنید! واقعیت این است که متاسفانه همسر شما ممکن است در این راحتی با شما شریک نباشد. احتمال اینکه همسرتان اهمیتی به بوی عرق‌تان یا صداهای ناگهانی بدن‌تان ندهد بسیار کم است چون فکر می‌کند بهداشت شخصی شما نزد او برای‌تان مهم نیست و این را به حساب خودخواهی‌تان می‌گذارد. پس لطفا اینگونه چیزهای کاملا شخصی را همانطور شخصی باقی بگذارید و با همسرتان شریک نشوید!

 

۲. دیگر علاقه‌ای به آراسته بودن ندارید

لازم نیست هر بار که مقابل آینه قرار می‌گیرید افتر شیو بزنید! چون واقعا زیاده روی و مسخره بازی است. اهمیت دادن به نظافت شخصی، مثلا هر روز دوش گرفتن و مرتبا مسواک زدن یعنی آراسته بودن. درست است که همسر شما در هر صورت عاشق‌تان است، اما نباید کاری کنید که از خودش بپرسد واقعا چرا عاشق شما شده!

 

۳. فقط از سر عادت گاهی عزیزم صدایش می‌کنید بدون اینکه حسی در آن باشد یا تماس چشمی برقرار کنید

اولین باری که همسرتان را عزیزم و عشقم خطاب کردید به یاد می‌آورید؟ حتما در چشم‌هایش نگاه کردید و این کلمات را به زبان آوردید و مطمئنا معنایش را هم شما حس کردید و هم همسرتان. اگر عزیزم خطاب کردن همسرتان بی‌احساس و کمرنگ شده و صرفا جنبه‌ی عادت پیدا کرده است، پس احتمالا فراموش کرده‌اید که این کلمات ارزشمند چه چیزی را قرار است منتقل کنند. وقت آن رسیده که چیزهایی را به خود یادآوری کنید و تغییر دهید.

 

۴. فکر می‌کنید دیگر لازم نیست با همسرتان قرار بگذارید

چه باور داشته باشید و چه نه، قرار گذاشتن با همسرتان لازم است! چیزی که باعث شد شما به عنوان یک زوج کنار همدیگر قرار بگیرید و به شما کمک کرد به راحتی و صمیمیتی که الان دارید برسید، همین قرار ملاقات‌ها بود. اینکه سالها از ازدواج‌تان گذشته دلیل نمی‌شود دیگر برای رابطه‌ی خود تلاشی نکنید. اگر برای لذت بردن در کنار همدیگر تلاش نکنید، مسیرتان از هم جدا خواهد شد. صمیمیت، یک هدف پیش رونده است و اگر به آن رسیدید نباید همانجا متوقف شوید.

 

۵. روابط جنسی‌تان از سر ِ عادت و یکنواخت شده

اگر زندگی راحتی که دارید برای‌تان روتین و یکنواخت شده و احتمالا این یکنواختی و عادت در اتاق خواب‌تان هم حضور دارد، پس باید فکری بکنید. صرفا یک نتیجه‌ی نسبتا راضی کننده دلیل نمی‌شود که تجربه‌ی موفقی هم در روابط جنسی‌تان داشته باشید. رابطه‌ی جنسی اگر با تجربیات جدید و هیجان انگیزتر همراه باشد بسیار لذت بخش‌تر و غافلگیر کننده‌تر خواهد بود. پس، دستورالعمل قدیمی را کنار بگذارید و حرکات و رفتارهای همیشگی را تکرار نکنید، سعی کنید چیزهای جدیدی کشف کنید تا خودتان هم شگفت زده شوید.

مراقب باشید؛ اعتماد داشتن به کسی تا این حد که در حضورش کاملا احساس راحتی کنید فرق می‌کند با اینکه پیش کسی آنقدر راحت باشید که هیچ چیزی برای‌تان مهم نباشد. این تفاوت، مرز باریکی است که باید آن را خوب بشناسید. اگر بیشتر موارد گفته شده شامل حال شما و رابطه‌تان می‌شود پس زنگ خطر به صدا درآمده و حتما باید سعی کنید چیزهایی را تغییر دهید. مطمئن باشید هم خودتان غافلگیر می‌شوید و هم واکنش همسرتان دیدنی خواهد بود!

 

۲۰ علت سرد کننده روابط زناشویی در بانوان

همان طور که میدانید در رابطه سالم  جنسی زناشویی عشق ورزی  یکی از مهمترین اجزاء سازنده یک رابطه پایدار است، در روابط جنسی کلا دو چیز همیشه مهم بوده است، رابطه جسمی و رابطه عاطفی.

در روابط کوتاه مدت و یک شبه که بیشتر به هدف لذت جویی یا بقای نسل صورت میگیرند، تاکید بروی رابطه بدنی است اما اگر خواهان یک رابطه بلند مدت با همسرتان هستید نمیتوانید صرفا به برقراری یک رابطه جسمی بسنده کنید و خیالتان را راحت کنید که فقط به صرف عمل دخول و رفع نیاز جنسی میتوانید زندگی شیرین و خوبی را تجربه کنید.

برای اینکه بتوانید رابطه جنسی تان را همیشه گرم نگه دارید و به فراخور آن زندگی شیرینی را تجربه کنید باید نیازها و خواسته های طرف مقابلتان را نیز در نظر بگیرید و با شناسایی رفتارهایی که موجب سرد شدن رابطه تان میشود از عواقب احتمالی جلوگیری کنید.

همه مان این مثل معروف را شنیدیم که پیشگیری بهتر از درمان است، لذا به همه آقایون عزیز توصیه میکنم تا نکات آمده شده در این مقاله را به دقت مطالعه کنند تا بتوانند با عواملی که خود میتوانند ایجاد کنند و باعث واکنشهای منفی در خانمشان شوند، آشنایی پیدا کنند و از این به بعد از تکرار این کنشها و رفتارها جلوگیری کنند.

 

 

سرد شدن رابطه زناشویی

علت سردی مردان در روابط زناشویی

 

 

مردان زیر برای خانمها سرد کننده هستند :

۱. مردهایی که با بدن زنها آشنا نیستند.

۲. مردهایی که بیش از حد با زن خودشان در رابطه جنسی خشن رفتار می کنند. ( بهترین فردی که میتوان در نحوه رفتار صحیح جنسی بدنی به شما مشاوره بدهد همسر خودتان است، سعی کنید از او بپرسید که چه جوری دوست دارد با او رفتار شود )

۳. مردهایی که به هنگام رابطه جنسی رفتار نظافتی مناسب ندارند . خوردن و آشامیدن در زمان رابطه جنسی و عدم کنترل در خروج منی بویژه در مردانی که قصد جلوگیری از بارداری را دارند .

۴. مردهایی که بیش از حد در هنگام رابطه جنسی حرف می زنند .

۵. مردهایی که از بهداشت شخصی پایینی برخوردارند. ( قابل توجه کسانیکه دهانشان همیشه بوی بد میدهد، ناخنهایشان بلند و زیرشان پر از چرک است، بدنشان بوی عرق متعفن میدهد، دستهایشان پینه های زبر و خشن دارد، پاها و جورابهای بد بو و کثیف دارند، و … )

۶. مردهایی که بیش از حد به ظاهر، قیافه و سرو و وضع زن اهمیت میدهند. ( قابل توجه کسانیکه به اندام زنانشان خیلی توجه میکنند و خود وجود زنانشان را فراموش میکنند )

۷. مردهایی که در رابطه جنسی با همسر خود بجای توجه به رابطه ای عاطفی به رابطه جسمی می پردازند . ( قابل توجه کسانیکه مدام از همسرشان میپرسند “ارضاء شدی ؟” و بجای اینکه به عشق ورزی در رابطه رو بیاورد، اشتباها به ارگاسم بدنی زن توجه میکنند و ارگاسم جسمی زن را برای خود موفقیت میدانند و به آن میبالند ! )

۸. مردهایی که زن را مجبور به معاشقه ی … میکنند. ( قابل توجه کسانیکه خودخواهانه همسرشان را وادار میکنند و اجبار را بر رابطه شان حاکم میکنند ! )

۹. مردهایی که زیاده از حد نگران عملکرد و توان جنسی خود هستند. ( قابل توجه کسانیکه مدام در این خیال اند که زود انزالی دارم، آلتم کوچیکه، نمیتونم بیشتر از ۱۰ دقیقه رابطه جنسی داشته باشم و … )

۱۰. مردهایی که با تلویزیون روشن عشق ورزی میکنند ! در هنگام برقراری رابطه جنسی محیطی ساکت و آرام و ترجیحا کم نور و تاریک را انتخاب کنید

۱۱. مردهایی که در خصوص نیاز جنسی فقط خود را می بینند و به شرایط زن توجه ندارند . زنها در برخی مواقع مثلا در دوران قاعدگی و پریودی نیاز به آرامش دارند و رابطه جنسی برای انها سخت است

۱۲. مردهایی که بلافاصله پس از اتمام رابطه خود و ارضای شهوت به لحاظ احساسی و عاطفی از زن دور میشوند.

۱۳. مردهایی که وقت کافی صرف تحریک کردن زن شان و پیشنوازش نمیکنند و بلافاصله سراغ عمل دخول میروند.

۱۴. مردهایی که عادات شخصی زشت و چندش آور دارند. ( دست کردن در بینی، گرفتن ناخنها روی زمین، آروغ کندن، باد در کردن، عطر تند زدن و ……. از جمله عادات چندش آور برای زنان میباشند ! )

۱۵. مردهایی که دوست ندارند به همسر خودشان معاشقه … بدهند. ( قابل توجه کسانیکه گفتن کلمه دوستت دارم را برای مردان عار میدونن و مردی را به سختی و بی احساسی میدونند )

۱۶. مردهایی که اشتغال ذهنی وسواس گونه و بیش از حدی به بدن خود دارند ( قابل توجه پروش اندام کاران عزیز ).

۱۷. مردهایی که با دیگران خوش رفتار نیستند. ( قابل توجه کسانیکه مدام تویه کوچه و خیابون و در حال رانندگی به دیگرا بی احترامی می کنند و در جامعه رفتار اجتماعی مناسبی ندارند )

۱۸. مردهایی که زنشان را دوست ندارند و نسبت به او هیچ احساسی ندارند.

۱۹. مردانی که در جامعه و میهمانی ها خواسته یا ناخواسته به زنان دیگر توجه می کنند و با انها هم صحبت می شوند . ( قابل توجه زوج های تازه عروس و داماد . زنان نسبت به رفتار همسران خود در اوایل ازدواج در مقابل دیگر زنها حساس هستند و این عادی است و مردان باید مراعات کنند و سختگیرانه برخورد نکنند اگرچه زنان نیز باید از سختگیری بی جا دوری کنند . )

۲۰. مردانی که – اگر چه در جوامع مذهبی کمتر هستند – در رابطه جنسی خود از سخنان و فیلمهای مبتذل استفاده می کنند .

 

۳جمع بندی و نتیجه گیری :

همان طور که میبینید این ۲۰ مرد با اعمالشان باعث میشوند تا زنانشان نسبت به رابطه با آنها سرد شوند و شور و شوق جنسی شان را از دست بدهند، پس همین جا به همتون توصیه میکنم که اگر جزو این ۲۰ دسته مرد هستید حتما تجدید نطری کلی در نحوه عادات و رفتارهایتان بکنید زیرا ادامه این وضعیت موجب سرد مزاجی جنسی خانمتان میشود و بر همگان پوشیده نیست که اگر این فرمول در رابطه تان حاکم شود نتایجی خوشی در زندگی تان برجای نمیگزارد.

سرد مزاجی = خیانت جنسی یا خیانت احساسی یا خیانت فکری  + دعوا + غرغر کردن + ایجاد سوالات مبهم ( چرا دیر میایی ؟ ، تا الان کجا بودی ؟ و … ) + طلاق + بی میلی نسبت به زندگی مشترک + ………. + خطرات بسیار جدی برای آینده مشترکتان

مردان عزیز، لطفا یک بار دیگر سرد کنندهایی که برایتان ذکر کردم بخوانید و تا حد امکان سعی کنید تا عاداتتان را طوری تنظیم کنید که منجر به سرد کردن رابطه تان نشود چون در این صورت فرمول بالا در زندگیتان اجرا خواهد شد و لذت و خوشی از زندگیتان رخت خواهد بست.

 

 

 جلوگیری از سرد شدن عشق

سردی در روابط عاطفی

نشانه های سرد شدن رابطه زناشویی و دلایل آن

 

منبع: پایگاه شفا / برترین ها / پارسی طب

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا