موفقیت

کارمند موفق | چطور در محل کار یک کارمند نمونه باشیم؟

موفقیت در کار ، ویژگی های کارمند های نمونه و موفق در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

چگونه با همکاران خود رفتار کنیم

در محیط کار چگونه باشیم , کارمند موفق

 

 

با رعایت ۱۵ نکته ساده می توانید در محیط کار خود بهترین کارمند باشید

اکثر ما می خواهیم یک کارمند نمونه باشیم و اغلب می خواهیم در کارهایمان پیشرفت کنیم با این حال، برای کارمند موفق و عالی بودن در کار، صرفاً مسئله خوب بودن در آنچه شما انجام می دهید ،نیست آموزش موفق دادن نیز ،شامل ارتقاء مهارت های حرفه ای و مهارت های کار تیمی شما می شود (به جز ایجاد یک نگرش مثبت و قابل اجرا).

 

چطور در محل کار یک کارمند نمونه باشیم؟

یاد بگیرید که چگونه کار خود را به خوبی انجام دهید

بین اینکه شما کاری را انجام دهید و اینکه شما به خوبی و با افتخار کارتان را انجام دهید، تفاوت وجود دارد تلاش های فوق العاده ای انجام دهید، بازی خود را یک یا دو دور بچرخانید و اقدامات لازم را برای پر کردن هرگونه حفره انجام دهید، همگی این ها به شما کمک می کند ، که در کار خود بدرخشید.

 

سخت کار کردن

به نظر می رسد که فقط وانمود به کار کردن به اندازه کافی در بعضی از شرکت ها رواج داشته باشد، اما از آن دوران مدت ها گذشته است امروزه، شما نه تنها باید کل روز با (رسیدن به موقع و عدم خروج زودهنگام) خود را نشان دهید، بلکه باید طی یک روز، کامل کار کنید. تماس های شخصی، ایمیل ها، مسیج ها و موارد مشابه را به حداقل برسانید.

 

حرفه ای عمل کنید

مهم نیست که کار شما چیست، مهم این ا ست ،که جدی باشید و بر آنچه انجام می دهید متمرکز شوید و در همه شرایط ،حرفه ای عمل کنید زمان و مکان تفریح وجود دارد، ولی جای آن محل کار نیست حرفه ای ها قوانین را دنبال می کنند و مؤدبانه، دوستانه و متعهد هستند عملکرد حرفه ای نیز ،چاشنی مناسبی برای کار شما است.

 

نگرش مثبت را بیان کنید

شما مجبور نیستید سالی خوش شانس  باشید در حقیقت، نمی شود یا ممکن است شما جدی نگیرید، اما داشتن و به دست آوردن یک دیدگاه مثبت، بسیار مهم است. مردم همکاری  و کمک به همکاران با نگرش مثبت را دوست دارند افراد با نگرش های منفی ، در جهان همه را در اطراف خود کسل می کنند .

 

ابتکار عمل

شما ممکن است در کار خود بسیار خوب باشید ، و این حائز اهمیت است ، اما آیا تا به حال سعی در برطرف کردن محدودیت کاری خود داشته اید؟

به عبارت دیگر، آیا تا به حال روش های بهتری پیدا نموده اید، تا کار خود را  و یا راه های بهتر عملکرد بخش خود را بهبود دهید و پیشنهادات خود را به رئیس ابراز دارید؟

مهم این است که در اینجا توجه داشته باشید:به نام ابتکار عمل در وهله اول با دانستن همه اینها (به عنوان همه چیز دان) خود را در مخمصه نیندازید.

 

بازیکن خوب کار گروهی باشید

امروزه برای موفقیت بیشتر در اکثر مشاغل، باید کارکنان اهل کار تیمی خوب نیز باشند.

بررسی چگونگی کارخود در کارگروه ها، مسائل کلیدی مانند:ارتباطات، روابط کاری، موفقیت (و شکست)، گروه را بررسی کنید. برای بررسی واقعیت، ممکن است در نظر بگیرید که از تعداد کمی از هم گروهی ها برای بدست آوردن نتیجه درست درخواست کنید.

 

رئیس خود را بشناسید

لازم نیست که با رئیس خود بهترین دوستان باشید؛ در حقیقت، شما حتی نیازی به دوست داشتنش نیز ندارید.

با این حال، باید رئیس خود را بشناسید.

به عبارت دیگر، بهتر است بدانید که رئیس شما چگونه فکر، عمل و مدیریت می کند، بهتر است که عملکرد خود را به سطح انتظارات و خواسته های وی برسانید.

 

کارفرمای خود را بشناسید

بعضی از افراد ،سال ها کار خود را انجام می دهند، بدون این که واقعا کارفرماهای خود را بشناسند یا درک کنند.

 

تمرین انتقاد، سازنده و منصفانه

یکی از سخت ترین مسائل برای همه ما برای یادگیری، این است که چگونه با نقد سازنده برخورد کنیم و چگونه از این انتقادات برای بهبود عملکرد خود در کار استفاده کنیم.

بله، بعضی از کارفرمایان واقعا عیب جو هستند و مایلند همه چیز را یا طبق روش خود انجام دهند یا کلاً انجام ندهند، اما اکثر کارفرمایان به راحتی بازخوردی نشان می دهند تا شما بتوانید کار خود را بهتر انجام دهید … بنابراین می توانید در کار خود پیشرفت کنید.

 

رشد روابط

داشتن دوستی در محل کار با بعضی از افرادی که با شما یا نزد شما کار می کنند ،معمولاً یک عنصر مثبت در رضایت شغلی است که موجب ایجاد انگیزه بیشتر برای انجام کار خود با توجه به بهترین توانایی های شما می شود.

فقط مطمئن شوید، که با افرادی که مثل شما، به بهبود کارهای خود متمرکزند ،دوست شده اید (و از کسانی که از زیرکار در می روند اجتناب کنید).

 

فرصت های یادگیری مهارت های جدید را از دست ندهید

هر چه بیشتر بر سر یک کار مشغول باشیم، بیشتر احتمال دارد که از آن خسته شویم .

شاید باید فقط در حال حرکت بود ، تا زمانی که دیگر در کسب و کار فوق العاده شده ایم.

یک راه حل این مشکل، استفاده از فرصت ها برای تحصیلات و آموزش های علیا حده است که کارفرمایان آنها را ارائه می دهند.

 

بخشی از راه حل باشید

آن همکاری نباشید ،که همه از وی متنفرند، کسی که همیشه سریع به مشکلات (در حالی که ارائه هیچ راه حلی ندارد) اشاره می کند.

بلکه در عوض، زمانی ممکن است، تلاش کنید که یک حلال مشکل باشید.

حلال مشکلات بودن، یک مشخصه ی ارزشمند در هر محل کار است.

 

اجتناب از سخن چینی

گفتن ندارد اما ما به هر حال آن را می گوییم همیشه بهتر است که یک گوش در باشد و دیگری دروازه؛ مهم نیست که کارمند شما ممکن است چقدر خوب باشد، شناسایی فرد سخن چین سریع رخ می دهد و منجر به از دست دادن موقعیت خود در مقابل رئیس و کارفرما می شود. همچنین شما را از تمرکز بر کارتان، دور خواهد کرد.

 

داوطلب برای پروژه های جدید

این که آیا به دنبال کارهای کوچک خود هستید، یا سعی کنید با رئیس به برخی از نکات برسید، و داوطلب شدن برای انجام کار و مسئولیت های بیشتر ،می تواند منجر به رضایت بیشتر شغلی، عملکرد بهتر کار و شاید حتی جهت دهی جدیدی برای حرفه شما شود.

 

آموزش کارمندان جدید و کارکنان جوانتر

یکی از بزرگترین تجربیات در محل کار، زمانی است که یک کارمند ماهر، کارمند مربی، داوطلب آموزش به کارمند کم تجربه و یا نیروی استخدامی که جدید است، کمک به کم تجربه ها و تازه کارها برای یاد گیری، شما را متصل می‎کند، به رضایت شخصی عمیق و در رویارویی منحصر به فردی با رئیستان قرار می دهد.

 

بازتاب نهایی پیشرفت در کار برای کارمند نمونه

برای اکثر ما، مهم است که برای کسب موفقیت در کارهای مان تلاش کنیم، تا بهترین کارمندی باشیم که می توانیم این لزوما به معنی تحت تاثیر قرار دادن کارفرمایان و به دست آوردن ارتقا نیست، (هرچند شما ممکن است مایل باشید که در این راه قدم بگذارید) بلکه بیشتر داشتن یک حس موفقیت، برای به خوبی انجام دادن یک کار است.

در نهایت، به یاد داشته باشید، زمانی که فردی هستید که در کار تازه وارد است  یا یادگیری یک وظیفه ی جدید برعهده دارد همیشه بهتر است سوال کنید، (حتی تکرار سوالات مشابه تا زمانی که به طور کامل پاسخ را بدانید)، بهتر از انجام دادن کورکورانه است که ممکن است منجر به نتیجه ای خجالت آور شود، که فرصتی برای جبران آن نباشد. در حالی که دیگر چیزی به عنوان امنیت شغلی وجود ندارد، پیروی از نکات این مقاله، باید به شما در تبدیل شدن به یک عضو غیرقابل چشم پوشی از تیم سازمانی تان کمک کند.

 

 

چگونه در محیط کار رفتار کنیم

نحوه برخورد با همکار مرد

 

 

با این ۱۰ رفتار یک کارمند موفق باشید

چرا به نظر می رسد که بعضی افراد خیلی راحت نردبان ترقی را در اداره بالا می روند درحالیکه برخی دیگر سالیان سال همانجایی که بودند باقی می مانند؟

ممکن است فکر کنید که فقط به این دلیل است که این افراد قابلیت های بیشتری برای موفقیت دارند مثل مغز خوب، استعداد و پارتی. اما چیز دیگری هم به همین اندازه اهمیت وجود دارد: رفتار.

دکتر مارتین سلیگمان، نویسنده کتاب خوش بینی دریافته است که رفتار عامل تعیین کننده بهتری برای موفقیت است نسبت به IQ، تحصیلات، و سایر عوامل. او دریافت که افراد مثبت سالم تر زندگی می کنند و روابط بهتری داشته و در کارشان پیشرفت بیشتری می کنند. همچنین دریافته که افراد مثبت اندیش پول بیشتری هم در می آورند.

هرکسی می تواند رفتاری درست داشته باشد. مهم نیست که اهل کجا باشید یا استعداد ذاتیتان چقدر باشد، رفتار صحیح تفاوت بزرگی در کار شما ایجاد خواهد کرد. سعی کنید این ۱۰ رفتار را جزء خصایص خود درآورید تا همیشه کارمندی موفق باشید:

 

من مسئول سرنوشت خود هستم.

اگر در سراسر زندگی کاری خود منتظر اتفاقی هیجان انگیز باشید، احتمالاً انتظارتان طولانی خواهد شد. متخصصین موفق کسانی هستند که خودشان بیرون می روند و این اتفاق را به وجود می آورند. پس سعی کنید به طریقی متفاوت تر به کار خود نگاه کنید. کارتان را تا حد نهایت پیشرفت بالا خواهید برد و مسئول آن فقط و فقط خودتان هستید.

 

هر چیزی ممکن است.

فکر می کنید هیچوقت نمی توانید به مقام نایب رئیس شرکت ارتقاء پیدا کنید؟ پس مطمئن باشید که نمی توانید. یادتان باشد: اگر فکر کنید که نمی توانید، به احتمال خیلی زیاد نخواهید توانست.

 

هیچکاری آنقدر کوچک نیست که خوب انجامش دهید.

هیچوقت نمی دانید که دیگران متوجه شما خواهند شد یا نه. این یک دلیل برای این است که به کارتان افتخار کنید—به همه آن. مدیرعامل شرکتی می گفت که اولین کارش این بوده که ذخیره انبار را چک کند و خیلی زود به خاطر تلاش های خود و کار خوبش شناخته شد. دفعه بعدی که می خواستید کارتان را سر هم بندی کنید چون فکر می کنید کسی متوجه کار شما نیست این را به یاد داشته باشید.

 

تک تک افراد یک ارتباط مهم برای شما تلقی می شوند.

بااینکه لازم است در محیط کار خشن باشید، اما می توانید با اطرافیان خود با مهربانی رفتار کنید. فکر می کنید اهمیتی ندارد که رابطه ی خوبی با منشی مدیرعامل برقرار کنید؟ مطمئن باشید که خیلی کمکتان خواهد کرد. با اطرافیانتان مودبانه رفتار کنید چون نمی دانید این آدم ها کجا به دردتان خواهند خورد.

 

من برای انجام اینکار و … کار بالاتر از این ساخته شده ام.

اگر تمام روز را به این فکر کنید که برای انجام آنکاری که مسئولیتش را گرفته اید ساخته نشده اید، کاراییتان به شدت پایین خواهد آمد. ممکن است کارتان به طور کامل با شما سازگار نباشد اما کارمندان موفق طوری رفتار می کنند که انگار کار رویاهای خود را دارند، مهم نیست که کارشان چه باشد.

 

اینکه چه می دانم کافی نیست، اینکه چه کسانی را می شناسم هم مهم است.

کارمندان موفق از اهمیت ارتباطات چه داخل و چه خارج از شرکت باخبرند. باید بتوانید فعالانه ارتباطاتی تخصصی برای خود جور کنید. همکارتان را برای ناهار بیرون دعوت کنید. بعد از کار با چند نفر از همکارانتان به رستوران یا کافه بروید. عضو انجمن تخصصیتان شوید. برای آینده تان ارتباط سازی کنید.

 

چه کار دیگری می توانم انجام دهم؟

ازآنجا که سرنوشتتان دست خودتان است، برای پیدا کردن راه های ارتقاء و پیشرفت در کارتان، باید به خود کارتان توجه کنید. برای گرفتن یک پروژه اضافی داوطلب شوید. یک مهارت تازه یاد بگیرید که توجه بالا دستی ها را به شما بیشتر کند. برای کمک به همکارانتان تا دیروقت سر کار بمانید. کارمندان موفق کسانی نیستند که فقط کارشان را انجام دهند و بعد محل کار را ترک کنند. آنها دنبال راه های دیگری برای جلب توجه دیگران هستند.

 

شکست راه را برای موفقیت باز می کند.

بااینکه اینطور به نظر می رسد که بعضی ها اصلاً در هیچ کاری با شکست مواجه نشده اند، واقعیت این است که شکست برای همه اتفاق می افتد. تفاوت بین افراد موفق و ناموفق در طریقه برخورد آنها با شکست هایشان است. آنها که به موفق می رسند کسانی هستند که از اشتباهاتشان درس گرفته و جلو می روند.

 

من بزرگترین طرفدار خودم هستم.

منتظر این هستید که یک نفر در شرکت استعدادها و تلاشهای شما را کشف کند؟ شاید دیگر وقتش رسیده باشد که شیپور تشویقتان را خودتان بزنید. درمورد دستاوردهایتان و کارهایی که برای شرکت کرده اید، حرف بزنید. کارمندان موفق می دانند چطور دستاوردها و موفقیت هایشان را بدون اینکه پرادعا به نظر برسند به گوش همه برسانند.

 

دستگاه فرصت سنج من هیچوقت خاموش نمی شود.

بله، روزهایی خواهد بود که فقط می خواهید با وضعیت موجود شاد باشید اما یادتان باشد که کارمندان موفق همیشه دنبال فرصت های پیشرفت هستند. همیشه چشمها، گوش ها و ذهنتان را برای یافتن فرصت های خوب باز نگه دارید چون نمی دانید که چه وقت فرصتی پیش می آید که روند کارتان را تغییر دهید.

 

 

رفتار با رییس

کارمند نمونه

کارمند موفق | چطور در محل کار یک کارمند نمونه باشیم؟

 

منبع : مردمان / نمناک / برترین ها

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا