اخبار فرهنگی

جزئیات تصرف ویلای ۱۰ هزار متری توسط سرلشکر فیروزآبادی

 
در بحبوحه شروع امتحانات دانشگاه و مسابقات جام جهانی، «جنبش عدالت‌خواه دانشجویی»، اتحادیه‌ای که به تفکرات محمود احمدی‌نژاد نزدیک است، نامه‌ای را علنی کرد که در آن از دادستان تهران خواسته‌اند ویلای لواسان سرلشکر فیروزآبادی را پس بگیرد.

روزنامه شرق: در بحبوحه شروع امتحانات دانشگاه و مسابقات جام جهانی، «جنبش عدالت‌خواه دانشجویی»، اتحادیه‌ای که به تفکرات محمود احمدی‌نژاد نزدیک است، نامه‌ای را علنی کرد که در آن از دادستان تهران خواسته‌اند ویلای لواسان سرلشکر فیروزآبادی را پس بگیرد.

در این نامه که روز گذشته در سایت این جنبش دانشجویی و سپس سایت «رجانیوز» که از حامیان دولت احمدی‌نژاد است، منتشر شده، در توضیح بحث ویلای لواسان، خطاب به جعفری‌دولت‌آبادی این‌گونه آمده است: «همان‌طور که احتمالا مستحضر نیستید، جناب آقای سرلشکر فیروزآبادی، رئیس سابق ستاد کل نیرو‌های مسلح، حدود ۲۵ سال است (از سال ۱۳۷۲) یکی از ویلا‌های مصادره‌ای مسئولان رژیم سابق در شهر لواسان به مساحت ۱۰ هزار مترمربع را به‌طور رایگان در اختیار گرفته است و علی‌رغم تذکرات و پیگیری‌های فراوان، حاضر به تخلیه ویلای مزبور نیست.

این ویلا در‌حال‌حاضر در مالکیت ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) بوده و طبق اطلاع ما، تاکنون دو بار نیز مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دستور تخلیه ویلای فوق را داده‌اند و اقدامات حقوقی و حکم تخلیه نیز توسط ستاد اجرائی از محاکم قضائی اخذ شده است؛ اما متأسفانه نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قضائی تاکنون اقدام به اجرای این حکم و تخلیه ملک مذکور نکرده است!». در ادامه این نامه آمده است: «لذا انتظار است در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به پرونده فوق و الزام شخص مذکور به تخلیه ویلای لواسان، دستورات لازم را صادر فرمایید. لازم است ذکر شود جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در صورت ادامه تعلل دستگاه‌های مربوطه در تخلیه ملک بیت‌المال، حق اقدامات انقلابی را برای اجبار فرد نام‌برده به تخلیه ویلای لواسان برای خود محفوظ می‌داند. به امید ظهور عدالت‌گستر گیتی».

این نامه به دفتر مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضائیه، رئیس ستاد اجرائی فرمان امام (ره) و فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی رونوشت شده است.

احسان چنارانی، عضو پیشین شورای مرکزی است. او درخصوص نحوه انتشار این نامه گفت‌وگو کرد.

چرا سراغ یک ویلای مصادره‌ای رفته‌اند؟

در حالی که موارد بزرگ‌تر و مهم‌تری در حوزه فساد یا اختلاس وجود داشته یا احتمالا دارد. اگر جلو فساد‌های ریز را نگیرید؛ جلوی فساد‌های بزرگ را هم نمی‌شود گرفت. فکر نمی‌کنید ممکن است سناریویی وجود داشته باشد که شما قرار است بخشی از پازل آن را بازی کنید؟ باید بچه‌های شورا پاسخ شما را بدهند که مثلا از کجا اطلاعات به دستشان رسیده. کم اتفاق می‌افتد که دور بخورند. ما کارمان را انجام می‌دهیم. شاید به مذاق برخی خوش بیاید یا نیاید.

محمدجواد معتمدی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی هم به رویکرد این تشکل درخصوص موضوع ویلای لواسان پرداخت.

چرا سراغ آقای فیروزآبادی رفتید؟

یکی از کار‌هایی که ما می‌کردیم ورود به بحث دانه‌درشت‌ها و کسانی بود که به علت نسبتشان با نظام و انقلاب موقعیت حساس‌تری داشته‌اند. ولی قبلا ورود مصداقی نداشتید. قبلا هم سبقه داشته است.

 چطور اطلاعات ویلای سرلشکر فیروزآبادی به دست شما رسید؟

مواردی نیست که پنهان باشد همان‌طور که اگر از مردم عادی هم بپرسید، می‌بینید که درباره خانه وزرا، رؤسای جمهور و مسئولان قوا و… اطلاعاتی در دستشان است. با گسترش رسانه این موارد ممکن است. این فتح بابی در زمینه ایجاد شفافیت در حوزه املاک مصادره‌ای بوده که الان در دست برخی مسئولان یا نهاد‌ها و ارگان‌هاست.

یعنی شما فهرستی دارید که کم‌کم سراغ بقیه هم خواهید رفت؟ افراد دیگری هم در دست بررسی هستند.

روال ما این نیست که از اول رسانه‌ای شود. پیگیری می‌کنیم اگر به نتیجه نرسید، رسانه‌ای می‌شود.

منبع : bartarinha.ir

جزئیات تصرف ویلای ۱۰ هزار متری توسط سرلشکر فیروزآبادی

۳/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا