بیماریها و راه درمان

درمان ریفلاکس صفرا | علت و علائم درمان رفلاکس صفرا چیست

بیماریها و راه درمان ، درمان خانگی رفلاکس کیسه صفرا در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

نکاتی برای حفظ سلامتی

سلامتی بدن , درمان ریفلاکس صفرا

 

ازعلت و علائم تا درمان ریفلاکس صفرا

ریفلاکس صفرا،زمانی اتفاق می افتد که صفرا مایع گوارشی که در کبد شما تولید می شود ، را در معده و لوله ای که دهان و معده شما را به هم وصل می سازد (مری) ترشح کند .ریفلاکس صفرا،ممکن است همراه با ریفلاکس اسید باشد ،که در اصطلاح پزشکی برای ضدعفونی اسید معده به به مری در مریض شما می باشد با این حال، ریفلاکس صفراوی و ریفلاکس اسیدی ، کاملا از هم متفاوت هستند ؛ این موضوع که آیا صفرا در رفلکس مهم است بحث برانگیز است صفرا اغلب یک علت مشکوک در رفلکس است، بخصوص زمانی که افراد به طور کامل به داروهای مهار کننده اسیدی ،واکنشی نشان نمی دهند.ریفلاکس صفرا

اما شواهد کمی وجود دارد که اثرات ریفلاکس صفرا را در افراد مشخص کند بر خلاف رفلکس اسیدی ، ریفلاکس صفرا معمولا با تغییرات در رژیم غذایی یا شیوه زندگی کاملا کنترل نمی شود ؛ درمان ،شامل داروها یا در موارد شدید جراحی است .

 

علائم و نشانه های ریفلاکس صفرا عبارتند از: 

ریفلاکس صفرا در تشخیص از رفلکس اسیدی میتواند دشوار باشد ؛ نشانه ها و علائم، هردو مشابه هستند و در هر دو حالت ممکن است به طور همزمان رخ دهند اما در کل شواهد زیادی بر نقش صفرا در ایجاد رفلکس در دست نیست .

درد شکمی که ممکن است شدید باشد

سوزش سر دل :احساس سوزش در قفسه سینه که گاه به گلو ی شما گسترش می یابد ،همراه با طعم ترش در دهان

حالت تهوع

استفراغ مایع سبز مایل به زرد (صفرا)

گاهی اوقات، احساس سرفه یا خفگی

کاهش وزن ناخواسته

 

ریفلاکس صفرا در معده

صفرا و مواد غذایی در دوازدهه و در روده کوچک ، خود را از طریق دریچه پیلوریک، که یک حلقه سنگین عضله مانند ، واقع در خروجی معده میباشد ، وارد میکند . دریچه پیلوریک ،معمولا فقط کمی باز می شود – اندازه ای در حدود یک هشتم یک اونس (حدود ۳٫۵ میلی لیتر) که مایع در یک لحظه در آن آزاد می شود، اما به اندازه ای که اجازه نمی دهد آب گوارشی به معده رفلاکس شود ، در بسیاری از موارد رفلاکس صفرا، دریچه به درستی بسته نیست و مایع صفرا به معده بازمی گردد.

 

ریفلاکس صفرا در مری

اسید معده و صفرا می تواند ریفلاکس را به مری، در حالی که دریچه عضلانی در ورودی معده ناکارآمد باشد ، منتقل کند اسفنکتر مری ،پایین ترین قسمت مری و معده را از هم جدا می کند ؛ دریچه ،به طور معمول به اندازه کافی باز می شود تا غذا بتواند به معده منتقل شود اما اگر دریچه ضعیف یا غیر طبیعی باز شود، صفرا می تواند به مری جریان یابد .

 

علل ریفلاکس صفرا

صفرا یک مایع سبز مایل به زرد است، که برای هضم چربی ها و برای از بین بردن گلوله های قرمز خون و برخی از سموم از بدن شما ضروری است صفرا در کبد شما تولید می شود و در کیسه صفرا ذخیره می شود ؛ خوردن یک وعده غذایی که حاوی مقدار کمی از چربی باشد، کیسه صفرا را برای آزادسازی صفرا، که از طریق دو لوله کوچک (مجرای صفراوی و مجرای صفراوی عادی) به قسمت بالای روده کوچک شما (دوازدهه) جریان می یابد، آماده میکند ، ولی چه چیزی موجب ریفلاکس صفرا می شود؟

 

عوارض جراحی معده

از جمله تخلیه معده (گاسترکتومی) و جراحی بای پس معده برای کاهش وزن باشد.

 

زخم های گوارشی

زخم معده می تواند دریچه پیلوریک را مسدود کند، به طوری که به اندازه کافی باز نمی شود، تا معده بتواند به سرعت آن را خالی کند مواد غذایی مضر در معده، می تواند منجر به افزایش فشار معده و ورود اسید معده و صفرا به مری شود.

 

جراحی کیسه صفرا (کولسیستکتومی)

افرادی که کیسه صفرای خود را برداشته اند، ریفلاکس صفرا را به طور قابل توجهی بیشتر از افرادی که این جراحی را انجام نداده اند ، تجربه می کنند .

 

 چه  زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

پزشک خود را ملاقات کنید، اگر اغلب علائم ریفلاکس را تجربه کرده اید، یا اگر بدون تلاش در حال از دست دادن وزن خود هستید.اگر در شما بیماری ریفلاکس معده (GERD) تشخیص داده شده ، ولی از داروهای کمکی استفاده نمی کنید، با پزشک خود تماس بگیرید، ممکن است به درمان های پیشرفته برای درمان رفلاکس صفرا نیاز داشته باشید.

 

درمان خانگی ریفلاکس صفرا و درمان های طبیعی

بابونه برای درمان ریفلاکس صفرا

بابونه برای مبارزه با التهاب استفاده می شود. بابونه جهت جلوگیری از حمله رفلکس صفراوی در معده و مری است.بابونه حاوی روغن های سبک و فلاونوئیدها است ،موسیلاژ که جزئی از بابونه است، در تطابق با پوشش مری در بدن کمک می کند همچنین این گیاه، از حمله اسید معده جلوگیری می کند. بابونه یکی از گیاهان نادر است که عوارض جانبی ندارند و در اکثر موارد، این دارو برای درمان رفلاکس صفراوی به عنوان یک چای استفاده می شود.

 

روش:

گیاه بابونه را ۱۵ دقیقه در آب بجوشانیید و سپس دم کنید .

قبل از مصرف، باید برگه های بابونه را فشار دهید.

شما باید این چای را سه تا چهار بار در روز بنوشید.

این یک درمان خانگی برای ریفلاکس صفرا بوده و همچنین به درمان التهاب مری با اسید معده نیز کمک می کند.

 

درمان ریفلاکس صفرا با شیرین بیان

این گیاه، به طور مؤثر به عنوان درمان رفلاکس صفرا و سایر بیماری های گوارشی مورد استفاده قرار می گیرد این روش برای درمان سوزش سر دل و دیگر علائم رفلاکس صفرا بسیار موثر است همچنین شیرین بیان ،در کمک به درمان حالت تهوع، گرفتگی و استفراغ نیز مفید است و درد را از بین برده و سوزش در معده متوقف می شود. شیرین بیان به تشکیل لایه ی مخاطی در معده کمک می کند. شیرین بیان باعث کاهش تولید پپسین اضافی میشود ، که به درمان رفلاکس صفرا کمک می کند شما می توانید شیرین بیان را به عنوان چای یا آب نبات مصرف کنید همچنین می توانید این گیاه را به عنوان قرص یا عصاره ها نیز مصرف کنید.

شما نباید شیرین بیان را به عنوان یک داروی گیاهی بلند مدت استفاده کنید. Glycyrrhizin یک جزء از شیرین بیان است، اگر شما برای مدت طولانی از این گیاه استفاده کنید، باعث آسیب جدی در سلامت شما می شود ؛ قبل از شروع به استفاده از این داروی خانگی ،برای درمان رفلاکس صفرا، شما باید با پزشک خود مشورت کنید، تا مقدار مصرف لازم را بدانید .

 

منیزیم برای درمان ریفلاکس صفرا

منیزیم در کمک به کنترل عملکرد عضلانی در دستگاه گوارش در سراسر بدن انسان بسیار سودمند و کارآمد است منیزیم، همچنین به هضم کمک می کند و مشکلات رفلاکس را کاهش می دهد.

 

عصاره پوست نارنج موثر در درمان ریفلاکس صفرا

عصاره پوست نارنج کمک می کند تا مواد غذایی را به طور موثر از طریق مری ، با کاهش میزان رفلکس به معده منتقل کرد  همچنین این درمان خانگی رفلکس صفرا، باعث کاهش کشش سطحی مایع در معده می شود، که باعث کاهش احتمال ریفلاکس خواهد شد .

این ترکیبی است که از واکنش های بیوشیمیایی بدن انسان، پشتیبانی می کند ، همچنین این درمان خانگی رفلکس صفرا، پروسه گوارش را تسریع می بخشد و احتمال ریفلاکس را کاهش می دهد.

 

گل ختمی به درمان ریفلاکس صفرا کمک میکند

به عنوان یک درمان خانگی برای تسکین علائم رفلاکس صفرا بوده ،که سال ها مورد استفاده قرار گرفته است این یک گیاه با خاصیت ضد التهابی خوب است ،که در درمان رفلاکس صفرا کمک می کند و دستگاه گوارش را آرام می کند . گل ختمی به طور موقت لعابی تولید می کند، که دستگاه گوارش را پوشش می دهد و آن را درمان می کند ؛ اگر برای درمان رفلکس صفراوی از گل ختمی استفاده کنید ، سیستم ایمنی بدن شما نیز قوی تر خواهد شد پس از هر وعده ی غذایی ، مصرف گل ختمی توصیه میشود. همچنین می توانید از دم کرده ی گل ختمی نیز استفاده کنید (باید سرد باشد) که به درمان سوزش سر معده که از رفلکس صفرا سرچشمه گرفته ، کمک می کند. شما می توانید دم کرده را در یخچال نگه دارید اما این گیاه می تواند برخی از عوارض جانبی مانند مشکل در جذب برخی داروها را بهمراه داشته باشد .

توجه داشته باشید که حتما یک ساعت قبل و یا یک ساعت بعد از مصرف داروهای دیگر خود از گل ختمی استفاده کنید به همین دلیل،قبل از شروع استفاده از آن ، با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

نکاتی درباره سلامتی

نکات کوتاه سلامتی

 

 

سیر مفید برای ریفلاکس صفرا

سیر یکی از بهترین درمان های طبیعی است ،که تقریبا برای هر نوع بیماری استفاده می شود سیر دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی است ،که آن را بسیار موثر می سازد هم چنین برای درمان کلسترول نیز مورد استفاده قرار می گیرد ،زیرا باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می شود ؛ اگر دچار ریفلاکس صفرا هستید، باید سیر مصرف کنید. شما می توانید نوع جدیدی از داروی خانگی برای درمان رفلکس صفراوی را امتحان کنید . میتوانید سیر را بهمراه پاستا و یا هرنوع غذای دیگری میل کنید  از هرراهی سیر را مصرف کنید ، همیشه نتایج مشابهی خواهید داشت ؛ بیشتر توصیه می شود از سیر مخلوط با شیر کره ای استفاده کنید ،زیرا بهترین نتیجه را برای کوتاه ترین زمان می دهد هنگامی که این ترکیب مصرف می شود، نتایج فوق العاده خواهد بود.

این نتیجه ، حاصل از ترکیب مواد مختلف در ذائقه (مواد گرم و سرد) بدست می آید از آنجایی که شیر ماده ای سرد است و سیر یک ماده گرم ، ترکیبی کامل برای درمان رفلاکس صفرا خواهد بود .

 

تاثیر نارون لغزنده در درمان ریفلاکس صفرا

نارون لغزنده، که درمان کننده ریفلاکس صفراوی و باعث آرامش دستگاه گوارش است پودر خشک پوست درخت نارون لغزنده به عنوان طب گیاهی استفاده می شود. شاخ و برگ درخت نارون ، قرص، کپسول، چای، عصاره از محصولات این درخت است نارون لغزنده مخاط ضعیف معده (( به دلیل حملات ریفلاکس صفراوی )) راتقویت می کندشاخ و برگ ها که شامل موسیلاژ هستند نیز به درمان ریفلاکس صفراوی کمک میکند. شما می توانید نارون را در آب مخلوط کنید و پس از وعده های غذایی بنوشید ، هم چنین می توانید برگ نارون لغزنده را در آب جوش به مدت پنج دقیقه جوشانده و سپس دم کنید و بنوشید  ؛ این چای را سه بار در روز بنوشید. حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید .

 

درمان ریفلاکس صفرا با گیاه ملیسا

این گیاه توسط کارشناسان پزشکی به عنوان دارو یی طبیعی که برای رفلاکس صفرا استفاده شود ، توصیه می شود ملیسا دارای خواص آرام بخشی قوی است همچنین تمام متخصصان دارو توصیه می کنند که این گیاه را در صورت داشتن مشکلات استرس و اضطراب نیز استفاده کنید در بسیاری از موارد، دلیل رفلاکس صفراوی استرس و اضطراب است بنابراین، این گیاه برای کاهش آثار این بیماری استفاده می شود. ملیسا باعث بهبود کلی دستگاه گوارش است این دارو علاوه بر درمان رفلاکس صفراوی برای درمان عوارض معده و برای آرامش نیز بسیار مفید است .

این یکی از گیاهان مورد علاقه متخصصان پزشکی برای درمان رفلاکس صفراست، زیرا تمام خواصی که ما قبلا ذکر کردیم را در خود دارد.

 

نوشیدن شیر سرد برای درمان ریفلاکس صفرا

افرادی که از رفلاکس صفرا رنج می برند، احساس گرما و سوزش در قلب خود دارند برای کاهش و حذف گرما و سوزش، شما باید مایعات سرد به خصوص شیر سرد را بنوشید .نوشیدن شیر سرد گرما را در قلب شما از بین میبرد همچنین این دارو برای درمان رفلاکس صفرا برای مبارزه با آن، موثر است ،چرا که رفلاکس صفرا را رد می کند. عادت نوشیدن شیر سرد، ایده خوبی است ،که شما حداقل باید برای ۱۵ روز متوالی آن را ادامه دهید این درمان خطرناک نیست، هیچ عوارض جانبی ندارد جای هیچ نگرانی برای شما نیست ، حتی بدون مشورت با دکتر، زیرا شیر به شما کمک می کند تا رفلاکس صفرا را درمان کنید.

 

درمان ریفلاکس صفرا با سرکه سیب

این دارو علاوه بر درمان رفلاکس صفرا ، یکی از رایج ترین داروهای طبیعی برای درمان انواع بیماری ها است ؛ شما باید حداقل دو قاشق غذاخوری سرکه سیب سرخ را در روز بخورید.اگر شما آن را به طور منظم مصرف کنید، نتایج موثری خواهید داشت رفلاکس صفراوی شما ،از بین خواهد رفت و شما نیازی به انجام عمل جراحی نخواهید داشت.

 

سیب موثر در درمان ریفلاکس صفرا

سیب نیز به عنوان یک درمان رفلاکس صفرا استفاده می شود شما باید سیب های قرمز با کیفیت ثابت را مصرف کنید ؛ سیب قرمز و یا طلایی خوشمزه و باکیفیت ، برای درمان رفلکس صفراویه شما توصیه میشود . سیب علائم GERD را کاهش می دهد؛ زیرا باعث ایجاد حالت قلیایی در معده شده که باعث خنثی سازی اسیدهای اضافی و کمک به هضم غذا می شود شما باید بعد از هر وعده ،نیمی از سیب را بخورید، زیرا این امر باعث تشکیل حالت قلیایی در معده می شود. همچنین اگر احساس کنید، این مقدار سیب برای شما کم است ، می توانید مقدار سیب را افزایش دهید به همین ترتیب بعد از میان وعده های روزانه نیز ،سیب بخورید گاهی اوقات ممکن است شما احساس سوزش سردل هنگام آماده شدن برای خواب یا در طول شب نیز داشته باشید . شما همچنین باید نیمی از سیب را قبل از رفتن به رختخواب بخورید ،زیرا این یکی از بهترین درمانهای رفلاکس صفرا است.

 

نکات رژیم غذایی برای سلامتی کیسه صفرا

کیسه صفرا یک اندام کوچک و به شکل گلابی است که جمع آوری و ذخیره سازی صفرا از کبد است. این کار بسیار مهم است؛ زیرا صفرا چیزی است که به بدن کمک می کند تا چربی را هضم کند.

نگهداری کیسه صفرا سالم برای هضم مناسب و جلوگیری از شرایطی مانند سنگ های صفراوی و سرطان مهم است.

چند نکته مهم رژیم غذایی برای یک کیسه صفرا سالم وجود دارد، و همچنین مواردی که باید اجتناب کرد.

 

رژیم غذایی کیسه صفرا چیست؟

رژیم غذایی کیسه صفرا یکی از انواع رژیم غذایی خاص نیست. این به سادگی مجموعه ای از دستورالعمل های رژیم غذایی است که به مردم کمک می کند که کیسه صفرا را سالم و کامل کار کنند.

دستورالعمل ها نیز به طور معمول توسط افرادی که ضایعات صفراوی خود را در نتیجه سنگ های صفراوی یا دیگر چنین عوارضی از بین برده اند، دنبال می شوند.

 

چگونه رژیم غذایی بر سلامت کیسه صفرا تاثیر می گذارد؟

رژیم غذایی می تواند به طور مستقیم بر سلامت کیسه صفرا با توجه به نقش کلیدی کیسه صفرا در هضم مواد غذایی تاثیر می گذارد. کار این است که جمع آوری و ذخیره صفرا، و سپس اضافه کردن آن صفرا به مواد غذایی به عنوان وارد شدن به روده کوچک است. صفرا به کاهش چربی ها کمک می کند.

سنگ های صفراوی وقتی که صفرا وارد کیسه صفرا می شود در کلسترول یا بیلی روبین بسیار زیاد است یا در نمک صفاقی کم است. اکثر سنگ های صفراوی از کلسترول سخت تهیه می شوند.

وقتی سنگهای صفراوی شروع به تشکیل می دهند، می توانند اتصال را از کیسه صفرا به روده کوچک جلوگیری کنند. این امر می تواند مشکل یا حتی غیر ممکن باشد که صفرا بتواند از بین برود.

اگر سنگهای قاعدگی را نمی توان برداشت، ممکن است نیاز باشد کیسه صفرا از بدن خارج شود. حتی بدون کیسه صفرا، کبد هنوز به اندازه کافی صفرا برای هضم نرمال تولید می کند، هر چند رژیم کم چرب توصیه می شود. با این حال، بهتر است از کیسه صفرا مراقبت شود، تا زمانی ک عوارض به وجود آید.

 

مواد غذایی کمک کننده به کیسه صفرا

هدف رژیم غذایی کیسه صفرا کمک به کاهش فشار است که رژیم غذایی در کیسه صفرا ایجاد می کند. غذاها برای هضم آسان تر می شوند، ممکن است به روند هضم کمک کنند یا از کیسه صفرا حمایت کنند.

 

مصرف بالای گیاه

یکی از مهم ترین جنبه های هر رژیم غذایی متعادل این است که بدن را با انواع غذاها به منظور فراهم آوردن مواد مغذی مختلف است.

راه آسان برای انجام این کار، افزایش تعداد میوه ها و سبزیجات است که به طور منظم خورده می شوند. خوردن انواع مختلف غذاهای گیاهی می تواند به ارائه طیف وسیعی از مواد مغذی به بدن و حفظ آن کمک کند.

 

پروتئین بدون چربی

چربی ها می توانند فشار دز کیسه صفرا ایجاد کنند و از این رو مهم است که پروتئین موجود در رژیم غذایی به همان اندازه بدون چربی باشد.

غذاهای سفید گوشتی، ماهی و پروتئین های گیاهی پروتئین های نابالغ هستند که ممکن است باعث کاهش فشار اضافی در کیسه صفرا شوند.

 

فیبر

فیبر نقش مهمی در سیستم گوارشی سالم دارد. فیبر در اشکال مختلف آن می تواند به حفظ سیری شخص برای مدت زمان طولانی کمک کند، باکتری سالم در روده را تغذیه کند و به مدفوع اضافه کند.

فیبر همچنین می تواند بدن را در حذف سموم کمک کند.

 

چربی های سالم

به نظر می رسد چربی های چرب غیر اشباع مثل امگا ۳ کمک می کنند که کیسه صفرا سالم و خطر ابتلا به مشکلات کیسه صفرا را کاهش دهند.

این چربی ها معمولا در ماهی های سرد آب، آجیل مانند گردو، دانه هایی از قبیل کتان و روغن از ماهی و کتان استفاده می شود.

 

قهوه

به نظر میرسد که مصرف قهوه سالم نقش مهمی در نگهداری کیسه صفرا دارد.

 

کلسیم

افزایش سطح کلسیم در رژیم غذایی همچنین می تواند یک کیسه صفرا سالم را حفظ کند. کلسیم در سبزیجات تیره و سبز مانند کلم، ساردین و کلم بروکلی یافت می شود.

محصولات لبنی دارای مقدار زیادی کلسیم هستند، اما آنها همچنین می توانند مقدار زیادی چربی داشته باشند، عمدتا از چربی های اشباع شده. گیاهان گیاهی جایگزین که با کلسیم تقویت شده اند، مانند شیر بادام یا کتان، در چربی های سالم و کم چرب اشباع بیشتر هستند و ممکن است کلسیم را نیز تامین کنند.

 

الکل

در حالی که نوشیدن شدید می تواند مشکلات مربوط به کبد را ایجاد کند، به نظر می رسد که نوشیدن متوسط (یعنی حدود یک نوشیدنی در روز) می تواند برای محافظت از کیسه صفرا از سنگ های صفراوی و سایر عوارض مفید باشد.

 

ویتامین C

به نظر میرسد افرادی که سطوح بالاتر ویتامین C در خونشان دارند، مشکلات کمبود کیسه صفرا را کمتر تجربه میکنند.

ویتامین C به راحتی با خوردن یک رژیم غذایی متنوع حاوی بسیاری از میوه ها و سبزیجات به دست می آید. همچنین می توان آن را به راحتی به عنوان یک مکمل در بسیاری از بازارهای یافت، اما مکمل ها به همان اندازه که مواد مغذی را از غذا دریافت می کنند، از مزایای سلامتی نیز برخوردار نیستند.

 

غذا هایی که نباید مصرف کرد

همچنین غذاهایی وجود دارند که به نظر میرسد احتمال ایجاد اختلالات صفراوی مانند سنگهای صفراوی را افزایش میدهد. اگر سلامت کیسه صفرا نگرانی باشد، ممکن است جلوگیری یا محدود کردن این غذاها کمک کند:

 

کربوهیدرات های تصفیه شده

در حالی که کربوهیدرات ها بیشتر مواد غذایی را که انسان ها می خورند تشکیل می دهند، کربوهیدرات های تصفیه شده ممکن است خطر بیماری های کیسه صفرا را افزایش دهند. کربوهیدرات های تصفیه شده شامل قندها و شیرینی، آرد، دانه های تصفیه شده و نشاسته هستند.

آنها اغلب در محصولات پخته شده از جمله کوکی ها و کیک ها، و همچنین در آب نبات، شکلات، نوشیدنی های نوشیدنی، و مواد غذایی کشته شده و سرخ شده یافت می شود.

 

چربی بیش از حد

صفرا تولید شده از کیسه صفرا در هضم چربی ها مهم است، بنابراین خوردن یک رژیم غذایی با چربی سنگین می تواند آن را به اضافه کاری مجبور کند.

غذاهای فرآوری شده با چربی های ترانس، روغن های هیدروژنه، غذاهای سرخ شده و چربی های قهوه ای بیش از حد می توانند از کیسه صفرا عبور کنند. یک مطالعه از سال ۲۰۰۸ نشان داد که مردان با بیشترین میزان مصرف چربی اشباع طولانی مدت، عمدتا از گوشت قرمز بیشترین خطر را برای سنگهای صفراوی دارند. چربی متوسط زنجیره ای که در غذاهای گیاهی مانند نارگیل یافت می شود، خطر سنگ کلیه را افزایش نمی دهد.

 

رژیم غذایی پس از جراحی کیسه صفرا یا با مشکلات کیسه صفرا

پس از عمل جراحی کیسه صفرا، بیمارستان اغلب به مدت ۱-۲ روز به غذا های مایع به بیمار می دهد و سپس آن را به مواد غذایی جامد تبدیل می کند. در اکثر موارد کبد به اندازه کافی صفرا برای هضم معمولی تولید می کند، اما زمان برای تنظیم بدن لازم است.

یک رژیم کم چربی به طور نامحدود بعد از جراحی توصیه می شود. بعضی از افراد ممکن است اسهال و سایر علائم گوارشی را تجربه کنند، در صورت مصرف غذاهای چرب بعد از جراحی، اگر قادر به هضم چربی نیستند. اگر متوجه شوید مدفوع چرب و کفدار را به پزشک اطلاع دهید.

برای افرادی که دارای مسائل خفیف کیسه صفرا هستند، رژیم غذایی مایع و آسان برای هضم می تواند در خانه انجام شود تا سعی شود علائم را کاهش دهد. این معمولا با مایعات از جمله سوپ مرغ، سبزیجات سبز و سبزیجات تازه تهیه می شود. سپس سوپ های آبکی می تواند اضافه شود، و همچنین کم چرب، کم کلسترول، غذاهای با فیبر بالا.

 

کیسه صفرا پاک

ظرفیت تخلیه کیسه صفرا، یا تخلیه کیسه صفرا، اخیرا به یک روند تبدیل شده است. این دستگاه برای بازنشانی کیسه صفرا، از بین بردن سنگ های صفراوی، و بهبود سلامت دستگاه گوارش و عملکرد کیسه صفرا طراحی شده است.

یک فرایند نمونه شامل خوردن یک رژیم سختگیرانه شامل آب سیب برای ۲ هفته است. این فرد پس از یک برنامه نوشیدن نمک های اپسوم و ترکیبی از روغن زیتون و آب مرکبات دنبال می کند.

ادعاهای زیادی در مورد این کیسه صفرا وجود دارد، اما تحقیقات کمی در مورد این موضوع انجام شده است. همانطور که تحقیقات در مجله جهانی گاسترواندرولوژی نشان می دهد، کیسه صفرا ممکن است گمراه کننده باشد، و “سنگ ها” که مردم در مدفوع آنها مشاهده می کنند، به سادگی مخلوط روغن و مرکبات باشد.

پاکسازی کیسه صفرا ممکن است به سادگی نوشیدن یک راه حل ساده نیست، اما گام های قطعی وجود دارد که می تواند برای حفظ سلامت کیسه صفرا مفید باشد.

 

چه وقت برای دیدن یک دکتر

نشانه های سنگ صفراوی توسط همه احساس نمی شود، اما می توانند شامل موارد زیر باشند:

حالت تهوع

درد

زرد شدن پوست

التهاب لوزالمعده

التهاب کیسه صفرا

اگر این علائم را متوجه شوید بهتر است که یک دکتر را به درستی تشخیص دهید.

 

راهنمایی های دیگر شیوه زندگی برای سلامت کیسه صفرا

چندین مرحله وجود دارد که مردم می توانند برای بهبود سلامت کیسه صفرا اقدام کنند. این شیوه های شیوه زندگی عبارتند از:

کنترل چاقی: از آنجائیکه چاقی یک عامل خطر برای مشکلات کیسه صفرا است، ممکن است مفید باشد که از لحاظ جسمی سالم باقی بمانید.

اجتناب از کاهش سریع وزن: کاهش سریع وزن باعث می شود که کبد و کیسه صفرا به اضافه کاری بپردازند، که گاهی اوقات به معنای سنگ قاعدگی بیشتر است. کاهش وزن آرام و پایدار بهترین است و همچنین می تواند برای مدت طولانی حفظ شود.

اجتناب از آلرژن ها: ممکن است یک لینک برای آلرژی غذایی و سلامت قارچ وجود داشته باشد. با توجه به آزمایش آلرژیک، رژیم حذف و اجتناب از آلرژن های خاص ممکن است برای افراد مسن با کیسه صفرا مفید باشد.

ترک سیگار: دود تنباکو می تواند به اختلال عملکرد کیسه صفرا، تا و از جمله سرطان های کیسه صفرا کمک کند.

تلاش برای رژیم گیاهخواری: مصرف رژیم گیاهخواری با غنی از مواد غذایی گیاهی می تواند قدم خوبی برای سلامت کیسه صفرا باشد. بسیاری از مواد غذایی برای جلوگیری از چربی اشباع بیش از حد در محصولات حیوانی وجود دارد.

 

 

توصیه های کوتاه پزشکی

رفلاکس صفرا چیست

 

درمان ریفلاکس صفرا | علت و علائم درمان رفلاکس صفرا چیست

 منبع : از من بپرس / نمناک

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا