زیبایی

تاثیر قهوه بر پوست صورت | طرز تهیه ۳ اسکراب صورت خانگی با استفاده از قهوه

پوست و زیبایی صورت در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

ماسک قهوه برای جوش صورت

خواص تفاله قهوه برای پوست , تاثیر قهوه بر پوست

 

 

طرز تهیه ۳ اسکراب صورت خانگی با استفاده از قهوه

این روزها قهوه در جهان بسیار محبوب و دربیشتر خانه ها یافت می شود. خیلی ها روز خود را با یک لیوان قهوه آغاز می کنند و معتقدند با این کار سرزنده و بیدارتر میشوند. قهوه برای سلامتی مفید بوده و می تواند برای مقابله با استرس به شما کمک کند. همچنین قدرت ذهن را بالا برده و بر سلامت قلب تاثیر می گذارد. در کنار تمام اینها، قهوه برای پوست نیز فوایدی دارد. شما می توانید از قهوه برای زیبایی پوست کمک بگیرید. هرچند فراموش نکنید که در خوردن قهوه تعادل را حفظ کنید.

تحقیقات نشان داده قهوه تا حدودی می تواند سرطان های پوست غیرملانوم را کاهش دهد، همچنین از پوست در برابر پیرشدن، چروک افتادن و نمایان شدن لکه های تیره ای که در اثر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب پدید می آیند، جلوگیری کند.

در کنار نوشیدن قهوه، می توانید از پودر آن برای درخشان شدن پوست استفاده کنید. با استفاده از قهوه برای خود ماسک یا اسکراب صورت تهیه کنید و به کمک آن پوستی سالم و درخشان داشته باشید. قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است که کمک می کند پوست شما جوانتر شود. همچنین کافئین موجود می تواند چربی بیش از حد موجود در پوست را گرفته و پوست را سفت و نرم کند. با این سه روش ساده با استفاده از قهوه ماسک یا اسکراب صورت درست کنید.

 

۱ ) اسکراب صورت قهوه و روغن نارگیل

این اسکراب صورت ساده که تهیه آن نیز آسان بوده، برای تمامی پوست ها مناسب است. روغن نارگیل موجود در این اسکراب پوست های خشک را نرم و مرطوب می کند.

۲ قاشق غذاخوری پودر قهوه را در یک کاسه کوچک بریزید.

۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم شده را به آن اضافه کنید.

این دو ماده را با هم خوب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند.

بیشتر بخوانید:  با کدوحلوایی ماسک صورت درست کنید

 

۲ ) طرز تهیه اسکراب صورت قهوه و ماست

ترکیب قهوه و ماست می تواند باعث درخشان تر شدن پوست شود. این ماسک بیشتر برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب است.

یک قاشق غذاخوری پودر قهوه در یک کاسه بریزید.

یک قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید. اگر ماست آبدار بود، حتما آن را جدا کنید که باعث رقیق شدن بیش از حد مخلوط نشود.

این دو ماده را با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند.

اسکراب صورت قهوه و ماست برای درخشان تر کردن پوست صورت شما آماده است.

 

 ۳ ) اسکراب صورت قهوه و شیره ی نارگیل

شیره ی نارگیل ماده ای مغذی برای پوست بوده، که می تواند از پدید آمدن لکه های پیری جلوگیری کرده و موجب شود پوستی روشن و شاداب داشته باشید. با ترکیب قهوه و شیره ی نارگیل یک اسکراب صورت مفید و مغذی بسازید.

دو یا سه قاشق چایخوری پودر قهوه در یک کاسه بریزید.

دو یا سه قاشق چایخوری شیره ی نارگیل به آن اضافه کنید.

این دو ماده را به خوبی با هم ترکیب کنید تا به حالت خمیر در بیاید. اسکراب صورت شما آماده است.

 

چطور از این اسکراب های صورت استفاده کنیم؟

صورت را خوب بشویید تا هیچ آرایش، آلودگی یا چربی روی پوست باقی نماند.

با استفاده از یک مسواک تمیز یا انگشتها ماسک را روی صورت بمالید.

بگذارید بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند.

انگشتان را خیس کنید و به روی پوست به صورت دایره ای ماساژ دهید.

با آب ولرم صورت را بشویید و با یک حوله تمیز به آرامی خشک کنید.

این اسکراب ها را یک یا دوبار در هفته استفاده کنید تا نتیجه موثرتری بگیرید.

 

چند نکته :

می توانید مواد دیگری نیز به این اسکراب ها اضافه کنید. پودر زردچوبه برای از بین بردن لکه های پوست یا عسل برای مستحکم کردن پوست می توانند در هر یک از این ترکیبات قرار بگیرند.

 

اگر احساس سوزش کردید، سریعا اسکراب را از روی پوست بشویید.

به یاد داشته باشید که پوست هر شخص با دیگری متفاوت است و ممکن است در برابر مواد طبیعی نیز حساسیت نشان دهد. اگر پوست حساسی دارید پیش از استفاده از این اسکراب ها آن را پشت دست امتحان کنید.

 

 

ماسک قهوه و شیر برای پوست صورت

ماسک قهوه برای دور چشم

 

 

 نکات مهم تغذیه‌ای در مصرف قهوه

قهوه از نوشیدنی‌های دم‌کردنی است که حاوی ترکیبات متعددی می‌باشد. ترکیباتی که در قهوه وجود دارند عبارت‌اند از کافئین، دی ترپن‌ها، کلروژنیک اسید (CGA)، تریگونلین (trigonelline) که پیش‌ساز نیاسین است، نیاسین، منیزیم و پتاسیم. هم‌چنین در اثر بودادن دانه قهوه، ترکیباتی از جمله ملانوئیدین‌ها (melanoidins) و کوئینیدها (quinides) تولید می‌شوند. مقادیر نسبی این مواد در قهوه بستگی به نوع دانه قهوه، درجه بو دادن و نحوه فیلتراسیون آن‌ها دارد. به عنوان مثال میزان کافئین موجود در قهوه Robusta دو برابر کافئین موجود در قهوه Arabica می‌باشد. در حالی که میزان Cafestol در قهوه Arabica بیشتر از قهوه Robusta می‌باشد. همان‌طور که گفته شد فرآیند بودادن می‌تواند منجر به تغییرات شیمیایی شده و ترکیبات قهوه را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال در اثر بودادن ترکیبات CGA به فنول‌ها و کوئینیدین‌ها تبدیل می‌شود.

در زمان‌های گذشته تصور بر این بود که مصرف قهوه خطر بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد، اما مطالعات جامع‌تر نشان داده‌اند که نوشیدن قهوه به عنوان عامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی نیست و ارتباط ضعیفی بین مصرف قهوه و نارسایی قلبی و سکته وجود دارد. با این وجود در بسیاری از بررسی‌ها اثرات آن بر افزایش اندکی در فشارخون نشان داده شده است.

 

کافئین و سطوح لیپیدهای سرم

اثر قهوه بر سطوح چربی‌های سرم به نحوه آماده‌سازی آن بستگی دارد. انواع فیلتر نشده قهوه (از جمله قهوه ترک یا قهوه فرانسه)، در مقایسه با نوع فیلتر شده و یا قهوه‌های فوری اثرات نامطلوبی بر سطوح لیپیدهای سرم دارند.

نشان داده شده است که مصرف قهوه‌های فیلتر نشده منجر به افزایش سطوح LDL سرم به میزان mg/dl 9/11 و میزان تری‌گلیسیرید (TG) به مقدار mg/dl 8/18 می‌شود. مصرف قهوه‌های فیلتر شده، تغییرات زیادی را در میزان LDL و یا تری‌گلیسیرید ایجاد نمی‌کند.

ترکیباتی که در قهوه جوشیده شده منجر به افزایش سطوح کلسترول در افراد می‌شود، دی‌ترپن‌های cafestol و Kahweol می‌باشند و جداسازی آن‌ها در اثر فرآیند فیلتراسیون اثرات آن را بر افزایش کلسترول تقلیل می‌دهد. همچنین گزارش شده است که خاصیت افزایش سطح لیپیدهای سرم در اثر مصرف زیاد قهوه در خانم‌ها بیشتر از آقایان می‌باشد.

 

قهوه و فشارخون

اثرات قهوه در افزایش فشارخون به کافئین موجود در آن نسبت داده شده است. مقادیر ۵ تا ۵۰ میکرومول کافئین در پلاسما که در اثر مصرف ۲ تا ۳ فنجان قهوه ظاهر می‌شود، با اثرات آنتاگونیستی خود با آدنوزین منجر به بروز چنین اثراتی می‌شود، کافئین به دلیل مشابهت ساختمانی با آدنوزین، جایگاه اتصال آن را به گیرنده اشغال کرده و از اتصال آدنوزین به گیرنده‌اش جلوگیری می‌کند. در نهایت منجر به افزایش فشارخون می‌شود.

اثر قهوه بر سطوح چربی‌های سرم به نحوه آماده‌سازی آن بستگی دارد. انواع فیلتر نشده قهوه (از جمله قهوه ترک یا قهوه فرانسه)، در مقایسه با نوع فیلتر شده و یا قهوه‌های فوری اثرات نامطلوبی بر سطوح لیپیدهای سرم دارند

دریافت حاد کافئین به مقدار ۲۵۰-۲۰۰ میلی‌گرم، در افراد با فشارخون نرمال و در مدت ۴-۲ ساعت، فشارخون سیستولیک را به میزان ۳/۷ میلی‌متر جیوه و فشارخون دیاستولیک را ۷ میلی‌متر جیوه افزایش می‌دهد. در افراد مبتلا به فشارخون نیز مقدار فشار سیستولیک را ۱۱-۸ و دیاستولیک را ۸-۶ میلی‌متر جیوه افزایش می‌دهد. اثرات کافئین بر افزایش فشارخون با دریافت مزمن، کمتر می‌شود. البته خاصیت افزایش فشارخون توسط کافئین، در صورت مصرف به شکل قهوه کمتر می‌شود. دلیل این امر می‌تواند وجود ترکیبات دیگر در قهوه باشد، از جمله پلی‌فنول‌ها و کوئینیدها و CGA. البته اثرات CGA موجود در قهوه، در خنثی کردن اثر کافئین بر فشارخون، در دانه بوداده مشاهده نمی‌شود، زیرا بو دادن اثرات CGA را خنثی کنند.

 

قهوه، اثرات آنتی‌اکسیدانی و التهاب

آتروژنز پاسخی مزمن، موضعی، التهابی به عوامل خطری همچون LDL-C بالاست که سبب آسیب به دیواره شریان می‌گردد. در واقع از علل اصلی آن اکسیداسیون LDL است. مطالعات نشان داده‌اند که دریافت متوسط (۴-۳ فنجان) قهوه منجر به افزایش ظرفیت آنتی‌اکسیدانی در محیط آزمایشگاهی و نیز افزایش فعالیت آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی هموسیت‌ها می‌شود. همچنین منجر به کاهش غلظت ایزوپروستان-۸ ادرار (ترکیبی که نشان‌دهنده میزان پراکسیداسیون لیپیدی است)، کاهش آسیب اکسیداتیو DNA و نیز کاهش آسیب‌پذیری LDL برای اکسیداسیون می‌شود.

 

قهوه، مقاومت انسولینی و دیابت ملیتوس ۲

مطالعه‌ای نشان داده است که شرکت‌کنندگانی که روزانه ۴-۳ فنجان قهوه می‌خوردند خطر ابتلا به دیابت در آن‌ها ۲۴ درصد کمتر از افرادی بوده که مقادیر کمتری قهوه می‌نوشیدند. CGA و مشتقات آن منجر به کاهش جذب گلوکز از روده، کاهش تولید کبدی گلوکز می‌شوند و همچنین دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی هستند. از طرفی منیزیم و لیگنان‌های موجود در آن برای تنظیم هوموستاز گلوکز مفید هستند. برخلاف موارد مذکور دریافت حاد کافئین در دوزهای فیزیولوژیک، به دلیل اثرات ممانعت کننده از فعالیت آدنوزینی و نیز تحریک سمپاتیکی، منجر به کاهش حساسیت به انسولین می‌شود. بنابراین اثرات مثبت قهوه بر تنظیم هوموستاز گلوکز، نمی‌تواند ناشی از کافئین موجود در آن باشد.

 

نقش متابولیسم کاتکول‌آمین‌ها در بروز اثرات قهوه

دریافت قهوه‌ای که حاوی مقادیر زیادی کافئین باشد، شرایطی مشابه با استرس شیمیایی ایجاد کرده و منجر به افزایش ترشح کاتکول‌آمین‌ها می‌شود. کاتکول‌آمین‌ها عبارت‌اند از: اپی نفرین، نور اپی‌نفرین و دوپامین که جزئی از پاسخ ستیز یا گریز در انسان می‌باشد. کاتکول‌آمین‌های ایجاد شده در نهایت توسط آنزیم (catechol O-methyltransferase(COMT تجزیه می‌شود. در یک مطالعه نشان داده شده است که خطر انفاکتوس حاد میوکارد در افرادی که قهوه زیاد می‌خورند و از طرفی فعالیت آنزیم catechol Omethyltransferase در آن‌ها کم است، بیشتر از افرادی است که این آنزیم در آن‌ها فعالیت بیشتری دارد.

 

نتیجه‌گیری

به نظر نمی‌رسد مصرف روزانه ۴-۳ فنجان قهوه فیلتر شده یا فوری، برای بیشتر افراد، خطر بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد. شواهد اخیر نشان می‌دهند که مصرف قهوه ممکن است از طریق اثرات اندکی که بر فشارخون، هموسیستئین و لیپیدهای پلاسما (در مورد قهوه‌های غیر فیلتره) دارد، منجر به ایجاد مشکلات قلبی عروقی شود. ولی از طرف دیگر دارای اثرات مثبت بر تحمل گلوکز و التهاب می‌باشد.

 

 

ماسک قهوه برای مو

اسکراب قهوه

 

تاثیر قهوه بر پوست صورت | طرز تهیه ۳ اسکراب صورت خانگی با استفاده از قهوه

منبع: بانوی شهر/ تبیان / بیتوته

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا