تناسب اندام

باور‌های اشتباه در مورد تناسب اندام همراه با نکات ریز اما مهم

تناسب اندام در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

برای لاغری شکم چه بخوریم

لاغری شکم در یک هفته , ورزشهای اشتباه

 

باور‌های اشتباه در مورد تناسب اندام

باورهای غلط رایج بسیاری در مورد ورزش و تناسب اندام وجود دارند که افراد بسیاری آنها را صحیح می پندارند، از این رو برای همگان بسیار مفید است که این باورهای غلط رایج را به خوبی بشناسند. اگر شما می خواهید از آسیب های احتمالی که ممکن است در طول ورزش برایتان رخ دهد جلوگیری کنید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

 

حرکات یوگا به بدن شما آسیب نمی رساند

دانشمندان دانشگاه سیدنی، پس از تحقیقات به این نتیجه رسیدند که حرکات اشتباه یوگا می تواند تا ۱۰ برابر بیش از ورزش های دیگر به اندام شما آسیب برساند. به عنوان مثال افرادی که در برخی از نقاط بدن شان احساس درد داشتند، پس از انجام این ورزش در مقایسه با دیگر ورزش ها، دردشان بیشتر شد.

 

حرکات کششی قبل از ورزش، از آسیب جلوگیری می کند

برخی از افراد اعتقاد دارند که انجام حرکات کششی قبل از شروع ورزش، از آسیب های احتمالی جلوگیری می کند، در حالی که این باور اشتباه است. در واقع انجام این حرکات حتی ممکن است آسیب های بیشتری را به همراه داشته باشد. از این رو بهتر است که قبل از شروع فعالیت بدنی، مقداری تمرینات کاردیو سبک انجام دهید تا بدن تان گرم و آماده حرکات سنگین تر شود و زمان حرکات کششی را به پس از ورزش انتقال دهید.

 

ورزش با شکم خالی، چربی ها را سریع تر آب می کند

حتما اینطور فکر می کند که اگر با معده خالی ورزش کنید، بدن به جای مواد غذایی از چربی ها برای دریافت انرژی تغذیه می کند، اما این باور اشتباه است. در واقع در این شرایط بدن از ماهیچه ها به عنوان منبع تغذیه کمک می گیرد که نتیجه آن انرژی کمتر برای ورزش و در نهایت دهیتراته شدن بدن، سردرد و هیپرگلیسمی است. برخی از کارشناسان حتی به کاهش سرعت متابولیسم بدن نیز اشاره می کنند. برای جلوگیری از این وضعیت، بهتر است که ۹۰ دقیقه قبل از ورزش یک غذای سبک که هضم آن نیز آسان است، بخورید تا انرژی لازم را برای فعالیت بدنی تان داشته باشید.

 

 دستگاههای ورزشی از وزنه ها ایمن ترند

درست است، اگر با دستگاههای ورزشی تمرین کنید، دیگر احتمال این که وزنه ها را روی خودتان بیاندازید، نیست اما دستگاههای ورزشی هم می توانند به بدن شما آسیب برسانند. در واقع این دستگاهها با محدود کردن دامنه حرکت، منجر به درد مزمن در مفاصل می شوند. بنابراین بهتر است که قبل از استفاده از هر دستگاهی، از درست بودن حرکتی که می خواهید انجام دهید، اطمینان حاصل کنید.

 

دتوکس ها منجر به کاهش وزن می شوند

شاید با نوشیدن دتوکس در کوتاه مدت وزن تان اندکی کاهش یابد اما این نوشیدنی در دراز مدت سرعت متابولیسم بدن شما را کاهش داده و در نتیجه کاهش وزن تان را نیز سخت تر می کند. علاوه بر آن، این ماده از ماهیچه ها تغذیه می کند که بی شک خواسته هیچ ورزشکاری نخواهد بود. چاق شوید، چه کسی دوست دارد که ماهیچه های خود را از بین ببرد و بر چربی هایش بیفزاید؟ بنابراین با مصرف طولانی مدت این ماده نه تنها به تناسب اندام ایده آل تان نمی رسید بلکه سلامت جسمانی تان را نیز به خطر خواهید انداخت. برای نتیجه گیری های بلند مدت، بهتر است که دور این نوشیدنی را خط بکشید و در مورد مواد غذایی که مصرف می کنید، تجدید نظر کنید.

 

ورزش اثرات منفی نشستن زیاد را خنثی می کند

ثابت شده که هر چه زمان نشستن شما بیشتر باشد، سلامت جسمانی تان در معرض خطر بیشتری قرار می گیرد. طبق گزارشات، افرادی که بیش از ۱۳ ساعت در طول روز می نشینند، نسبت به افرادی که کمتر از ۱۱ ساعت می نشینند، طول عمر کمتری دارند. اما نگران نباشید زیرا یک حرکت ساده می تواند این خطر را تا مقداری زیادی از شما دور کند. برای این منظور هر ۳۰ دقیقه یک بار از جای خود بلند شوید و راه بروید. در غیر این صورت هیچ  ورزشی نمی تواند اثرات منفی آن را جبران کند.

 

احتیاجی نیست به ماهیچه هایتان استراحت دهید

همان طور که ما هر شب به خواب احتیاج داریم، ماهیچه های ما نیز به استراحت نیاز دارند. اگر تا به حال فکر می کردید که هر چه از ماهیچه هایتان کار بیشتری بکشید بهتر است، اشتباه کرده اید. شما باید در طول هفته چند روز را برای استراحت ماهیچه هایتان خالی بگذارید. ورزش بی وقفه و بدون استراحت کافی، خستگی، بی نظمی هورمون ها و اختلالات روحی را به همراه خواهد داشت. بنابراین یک یا دو روز استراحت پس از ورزش های سخت برای بدن تان ضروری است. البته برای این که بدن تان را اکتیو نگه دارید، می توانید در این روزها ورزش های سبک انجام دهید.

پرخوری های شب گذشته را در باشگاه می توان آب کردحتما برای شما هم پیش آمده که عذاب وجدان پرخوری های شبانه تان را با رفتن به باشگاههای ورزش در روز بعد جبران کنید! اما واقعیت این است که شما نمی توانید کالری های دریافتی خود را از فست فودها و شیرینی هایی که خورده اید، با ورزش پس از آن آب کنید زیرا مقدار کالری این مواد با هم متفاوت اند. به عنوان مثال سیب زمینی سرخ کرده در مدت زمان بیشتری در بدن شما نسبت به سالاد باقی می ماند. بنابراین اگر به فکر تناسب اندام هستید، اجازه ندهید که پرخوری برایتان یک عادت شود.

 

ورزش بدون درد، فایده ای ندارد

شاید فکر کنید تا زمانی که بدن شما دردی احساس نکند، ورزشی که کرده اید بی فایده است، اما شما باید به درد بدن تان دقت کنید و نوع آن را بشناسید. برخی دردها خوب و برخی دیگر بد هستند. به عنوان مثال اگر در قسمت بافت های نرم بدن تان احساس درد کردید، با حرکات کششی می توانید درد آنها را از بین ببرید. اما دردهای مکرر در قسمت های مفاصل، ماهیچه و رباط ها خطرناک اند و باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

 

 

 لاغری سریع در یک هفته

رژیم لاغری

 

 

یوگا برای افرادی که آرتروز دارند، مفید است

شاید فکر کنید ورزش یوگا، به این علت که ورزشی سبک است برای افرادی که آرتروز دارند، مناسب است اما واقعیت این است که افراد مبتلا به این بیماری باید از انجام حرکاتی که نیاز به تعادل دارد، مانند زمانی که روی یک پا می ایستند یا زانوهایشان را بیش از ۹۰ درجه خم می کنند، به شدت خودداری کنند. در این مواقع بهتر است که از یک وسیله کمکی مانند صندلی کمک بگیرند تا به بدن شان فشار زیادی وارد نیاید.

 

 برای جلوگیری از دهیدراته شدن بدن در طول ورزش، آب فراوان بنوشید

افرادی که ورزش می کنند، نگران آنند که بدن شان دچار کمبود آب شود، از این رو مدام در حال نوشیدن آب هستند اما مشکل اینجاست که آب زیاد هم می تواند مشکل ساز شود. در واقع زمانی که آب زیادی می نوشید، میزان سدیم موجود در بدن شما کاهش می یابد که علائم آن مشابه علائم دهیدراته شدن بدن است: سرگیجه، سردرد، حالت تهوع… برای جلوگیری از این وضعیت به ندای بدن تان گوش دهید و هر زمان که احساس تشنگی کردید، آب بنوشید.

 

ورزش در شب موجب اختلال خواب می شود

مهم نیست که چه زمانی در طول روز ورزش می کنید، ورزش در هر شرایطی کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد. کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که ورزش دمای بدن، سرعت متابولیسم و سطح اضطراب بدن را تحت تاثیر مثبت خود قرار می دهد، بنابراین تنها برای این باور غلط که خواب تان را برهم خواهد زد، از آن نگذرید.

 

نکات ریز اما مهم برای داشتن تناسب اندام

آیا می دانید چرا بسیاری از افراد در طول رژیم با شکست مواجه می شوند یا اینکه رژیم غذایی شان را نیمه کاره رها می کنند؟

 

اگر به تناسب اندام تان اهمیت می دهید :

اگر برایتان مهم است که تناسب اندام زیبا و متناسبی داشته باشید به کالری مواد غذایی که مصرف می کنید دقت داشته باشید ( برای دختران جوان ۲۰۰۰کالری ، پسرهای ۲۵۰۰کالری توصیه می شود . البته لازم به ذکر است که این مقدار مصرف انرژی به مواردی همچون سن ، قد ، وزن ،میزان فعالیت روزانه ، و بسیاری از معیارهای دیگر بستگی دارد که برای تعیین دقیق مقدار دریافت کالری روزانه به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید . )

 

چرا یک رژیم غذایی ناموفق داریم :

افرادی که درطول رژیم غذایی شان باشکست مواجهه می شوند دو دسته هستند :

گروه اول :بسیاری از افراد بخصوص خانم ها هنگامی که چند کیلو از وزن شان کاسته شد ، رژیم غذایی شان را قطع می کنند و دوباره به رویه غذا خوردن سابق شان باز می گردند و این تصور را دارند که دیگر چاق نخواهند شد .

شما باید تا یک سال رژیم غذایی تان را حفظ کنید زیرا برای اینکه تا بدن شما به مقدار کالری دریافتی جدید عادت کند و از حجم معده تان کم شود به زمان نیاز دارید .

گروه دوم :هنگامی که رژیم می گیرید بسیار علاقه مند هستیم که در ماه اول چندین کیلو وزن کم کنیم و هنگامی که این اتفاق نمی افتد ناامید می شویم و رژیم را رها می کنیم .

 

آیا علت را می دانید ؟ آیا می دانید چرا وزن تان با تغییر در رژیم غذایی تان کم نمی شود ؟

شاید شما برنامه غذایی صحیحی که باید داشته باشید را دنبال نمی کنید به همین دلیل به کاهش وزنی که انتظار دارید نمی رسید ، چون رژیم غذایی تان توسط خود شما برنامه ریزی شده است نه یک متخصص تغذیه .

 

چند توصیه غذایی :

* در طول روز ۵ واحد میوه و سبزی مصرف کنید .

*نوشیدنی های بانمک را محدود کنید ( نوشیدنی هایی که درصد بالایی از نمک را دارا هستند )

*حداقل هفته ای سه مرتبه و به مدت نیم ساعت فعالیت ورزشی داشته باشید .

*هرگز ایستاده غذا نخورید.

* خوردن میوه ها و غذاهایی که چربی سوز هستند را در اولویت قرار دهید مانند : آناناس ، انگور ، گوجه فرنگی،هویج .

 

 

خوراکی لاغری شکم

نکاتی درباره تناسب اندام

 

باور‌های اشتباه در مورد تناسب اندام همراه با نکات ریز اما مهم

منبع : بیتوته / برترین ها

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا