زیبایی

زیبایی پوست صورت با ۱۰ روش کم هزینه و آسان

زیبایی ، نکاتی درباره زیبایی پوست صورت در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

نکات پوستی

زیبایی پوست و مو , زیبایی پوست صورت

 

 

پوست‌تان را به همین راحتی زیباتر کنید

تحقیقات نشان می‌دهد عوامل زیادی بر شرایط پوست شما تاثیر می‌گذارند: کمبود خواب، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استرس، ورزش نکردن، آلودگی هوا و مصرف قند و شکر. تنها در ایالات متحده آمریکا، زنان در طول زندگی خود چیزی حدود ۳۰۰۰۰۰ دلار فقط صرف محصولات زیبایی صورت می‌کنند.

در این مطلب راهکارهای ساده‌ای داریم که به زیبایی و طراوت پوست‌تان کمک می‌کنند. مواد طبیعی که به شما توصیه می‌کنیم به راحتی در دسترس‌تان هستند و می‌توانند جایگزین مناسبی برای محصولات شیمیایی آرایشی باشند.

 

پوست موز

موز و پوست آن به درمان جوش کمک کرده و چین و چروک‌ها را برطرف می‌کند. پوست موز را روی قسمت جوش بمالید تا بخش داخلی پوست تیره شود، بگذارید مدتی بماند و سپس با آب گرم صورت خود را بشویید. این کار را چند روز تکرار کنید. برای برطرف کردن چین و چروک‌ها یک موز کوچک را له کرده و روی قسمت مورد نظر قرار دهید.

موز و پوست آن برای تغذیه‌ و آب رسانی پوست مفید است زیرا حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، فیبر و پروتئین است.

 

عسل

عسل هم می‌تواند پوست‌تان را زیباتر کند و درمانی برای جوش‌هاست زیرا خاصیت ضد باکتری، ضد عفونی کنندگی و التیام بخش دارد. اگر هر روزعسل را به پوست مرطوب خود بزنید و ماساژ دهید، لکه‌های پوست کاهش یافته و پوست‌تان نرم و سالم و شاداب خواهد شد.

 

جوش شیرین

جوش شیرین می‌تواند اسکراب طبیعی خوبی باشد. می‌توانید جوش شیرین را با عسل و روغن زیتون ترکیب کرده و یک ماسک خانگی برای لایه برداری از پوست‌تان درست کنید که می‌تواند pH پوست‌تان را نیز تعدیل کند. برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید از این ماسک هفته‌ای یک بار استفاده کنید. ترکیب روغن نارگیل و جوش شیرین هم می‌تواند مرهم خوبی برای اگزما باشد.

 

خیار

خیار هم به تنهایی برای پوست‌تان خوب است و هم همراه با ماست. ماسک خیار پوست‌تان را خنک کرده، آن را بازسازی کرده، آب رسانی کرده و از التهاب آن کم می‌کند. خیار برای تسکین آفتاب سوختگی و برطرف کردن پف اطراف چشم نیز مفید است. برای خواباندن پف دور چشم، دو برش خیار روی چشمهای‌ خود بگذارید و دراز بکشید.

 

لیمو ترش

متخصصین پوست توصیه می‌کنند لیمو ترش را مستقیما به پوست نزنید مخصوصا اگر پوست‌تان حساس است اما به تائید آنها آبلیمو می‌تواند در ترکیب با سایر مواد غوغا کند! مثلا همراه با عسل، روغن زیتون، قند، ماست و یا خیار. آبلیمو می‌تواند جوش‌ها را برطرف کرده، پوست چرب را تعدیل کرده و رنگ آن را روشن کند.

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا کاربرد زیادی در فنون زیباسازی دارد. این گیاه علاوه بر التیام بخش بودن، مرطوب کننده، ضد التهاب، ضد عفونی کننده و ضد پیری نیز هست. ژل آلوئه ورا می‌تواند لکه‌های تیره را برطرف کرده و حتی رنگ پوست را روشن کند. فقط کافیست ژل آلو‌ئه ورا را از برگ آن خارج کرده و به پوست خود بزنید. این کار را هر روز انجام دهید تا بهتر نتیجه بگیرید.

 

سیب زمینی

اگر روزی دوبار به صورت خود سیب زمینی بزنید رنگ پوست‌تان روشن شده و درخشش طبیعی پیدا خواهد کرد. همچنین می‌تواند از حلقه‌های سیب زمینی برای برطرف کردن تیرگی پای چشم استفاده کنید؛ دو حلقه سیب زمینی پای چشمهای‌تان بگذارید و چند دقیقه صبر کنید.

 

روغن زیتون

روغن زیتون یک مرطوب کننده‌ی عالی برای پوست است که درخششی طبیعی به آن می‌دهد، از آن محافظت می‌کند و سلول‌های پوست را بازسازی می‌کند. برای اینکه بیشترین تاثیر را بگذارد، چند قطره روغن زیتون روی پوست صورت و گردن خود بگذارید و خوب ماساژ بدهید، سپس یک حوله‌ی گرم روی صورت خود گذاشته و اجازه دهید ۴۰ دقیقه بماند. بعد می‌توانید چربی اضافی را از روی پوست خود پاک کنید.

 

پوست پرتقال

پوست پرتقال برای طراوت پوست عالی است و می‌تواند با ویتامین‌ها پوست را تغذیه کرده و آکنه و جوش را برطرف کند. پوست پرتقال را با گلاب یا ماست ترکیب کنید و آن را به صورت بزنید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و بعد از برداشتن ماسک، صورت را با آب سرد بشویید. این کار را هفته‌ای چند بار انجام دهید.

 

چای سبز

چای سبز می‌تواند علا‌ئم اولیه‌ی پیری پوست را برطرف کند، پوست را احیا کند و به آن درخششی طبیعی بدهد. می‌توانید چای سبز را همراه با خامه، شکر قهوه‌ای و یا با عسل ترکیب کرده و ماسک صورت درست کنید. همچنین می‌توانید تکه‌های چای سبز یخی درست کنید و هر روز از آنها برای تمیز کردن و شاداب کردن پوست استفاده کنید.

 

شیر

یکی از رازهای زیبایی کلئوپاترا، حمام شیر و عسل بوده است. شیر خام می‌تواند پوست‌تان را زیبا کند چون حاوی چربیهای مفید، ویتامین‌ها، پروتئین و کلسیم است. شیر می‌تواند مانند یک مرطوب کننده و پاک کننده ی طبیعی پوست عمل کند. پارچه‌ی تمیزی را به شیر آغشته کرده و به صورت خود بزنید و سپس آبکشی کنید.

 

خمیر دندان

خمیر دندان در مبارزه با جوش بسیار سودمند است. مقدار کمی از آن را روی لکه یا جوش بگذارید، چند دقیقه صبر کنید و سپس بشویید.

 

 

نکات زیبایی پوست و مو

در مورد پوست و مو

 

 

 زیبایی پوست و صورت با ۱۰ روش کم هزینه و آسان

اکثر خانم ها اهمیت خیلی زیادی به زیبایی پوست و صورت  خود می دهند اما بسیاری از آن ها از روش های مصنوعی و استفاده از مواد شیمیایی خسته شده اند و یا به دلیل هزینه های سنگین مواد آرایشی و بهداشتی شیمیایی توان استفاده از آن ها را ندارند

 

در این مقاله روش های طبیعی و کم هزینه برای زیبایی را به شما ارائه می دهیم :

۱.ماسک ماست : برای تمیز و ضدعفونی کردن پوست خود از ماسک ماست استفاده کنید ، ۱ فنجان ماست و یک چهارم فنجان عسل را باهم مخلوط کرده روی پوست صورت خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه پوست خود را بشویید ، اگر پوست شما خشک است از ماست پر چرب و اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب استفاده کنید این کار باعث تمیز و ضد عفونی شدن پوستتان می گردد.

 

۲.ماسک زغال اخته : زغال اخته حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ، ویتامین سی و ای می باشد که باعث شادابی و جوانی پوست می شوند به این منظور مقداری روغن زیتون ، عسل و زغال اخته را درون مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید سپس این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد با آب بشویید .

 

۳. اسکراب کدو تنبل : اسکراب کدو تنبل باعث از بین رفتن ترک های پوستی بویژه ترک های پاشنه ی پا می شود ، برای تهیه ی این اسکراپ یک چهارم فنجان کدو تنبل را با یک قاشق غذا خوری شکر و یک قاشق غذاخوری روغن بادام یا زیتون ، چند قطره آب لیموومقداری پودر قهوه مخلوط کرده و به پاهای خود بمالید و این عمل را تا ۱۰ روز تکرار کنید.

 

۴. ماسک دارچین و جوز : این ماسک بسیار مناسب پوست های خسته وآکنه دار می باشد برای تهیه ی این ماسک یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری پودر جوز مخلوط کرده و روی پوستتان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه پوست را بشویید و این عمل را تا یک هفته تکرار کنید.

 

۵.اسکراب بدن قهوه : اگر اهل نوشیدن قهوه هستید باقیمانده ی آن را دور نریزید شما می توانید از آن اسکراب بدن تهیه کنید ، قهوه باعث کاهش رگ های سلولیت و واریسی پوست می شود برای این کار ۲ فنجان پودر قهوه را با نصف فنجان شکر و یک فنجان اب مخلوط کنید و روی پوست خود مالیده وماساژ دهید و پس از مدتی با آب ولرم بشویید .

 

۶.ماسک تخم مرغ و عسل : ماسک تخم مرغ و عسل برای کاهش چین و چروک و منافذ پوست صورت بسیار مفید است برای تهیه ی این ماسک ۱ عدد تخم مرغ را با ۱ قاشق غذا خوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را بشویید این کار باعث مرطوب شدن پوست نیز می گردد.

 

۷.تونر پوست گیاهی : همه ی ما می دانیم که مصرف سبزیجات و میوه های تازه تاثیر بسزایی روی پوست دارد و باعث جوانی و شادابی و سلامت پوست می گردد بنابراین مصرف روزانه ی خیار، گوجه ، جعفری ، کاهو ، لیمو ، هویج ودیگر سبزیجات باید در رژیم غذایی روزانه ی شما گنجانده شود.

 

۸. ماسک گشنیز : گشنیز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان تاثیر زیادی روی پوست دارد و باعث جوانی پوست می شود ، برای تهیه ی این ماسک باید یک فنجان گشنیز خرد شده را با یک چهارم فنجان خیار و یک چهارم فنجان شیر و نصف فنجان بلغور جو دو سر به خوبی مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه بشویید.

 

۹. ماسک موی آووکادو سس مایونز : اگر یک آووکادو را با یک شیشه ی کوچک سس مایونز مخلوط کنید و روی موهای خود بمالید و پس از نیم ساعت موهایتان را با اب گرم بشویید خواهید دید که موهایی براق و ابریشمی بدست آورده اید.

 

۱۰. لوسیون بدن دارچین و وانیل : اگر می خواهید در منزل یک لوسیون بدن برای خود تهیه کنید باید مقادیر مساوی از دارچین ، هل ، وانیل ، روغن جوجو با و روغن هسته ی زرد الو را با هم مخلوط کنید تا یک لوسیون بدن تهیه نمایید و در منزل از آن استفاده کنید.

 

 

مجله زیبایی پوست

نکاتی درباره پوست صورت

زیبایی پوست صورت با ۱۰ روش کم هزینه و آسان

 

منبع: برترین ها/ آرایشیک / بیتوته

۴/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا