بدانیم تا سالم بمانیم

ورزش های کاهش کمردرد | نکاتی درباره پیشگیری از کمردرد

سلامت بدن و کمر بعد از ورزش در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

درمان سریع درد دیسک کمر

طرز خوابیدن بیماران دیسک کمر , ورزش های کاهش کمردرد

 

 

چه ورزشی برای کاهش کمردرد مناسب است

کمردرد یکی از مشکلات اساسی و متداول است که کارایی روزانه افراد را مختل می‌کند. شایع‌ترین نوع کمردرد در ناحیه پایین کمر اتفاق می‌افتد. می‌توان با سبک زندگی سالم کمردرد را برطرف کرد.

به نقل از express، برای کم شدن کمردرد در ناحیه پایین کمر بهتر است فعال باشید.

 

ورزش کردن می‌تواند به شما کمک کند

یوگا یکی از بهترین ورزش‌ها برای کمردرد است.

یوگا شامل حرکات کششی، انعطاف‌پذیری و قدرتی می‌شود که درد کمر را کاهش می‌دهند.

کمردرد غالبا به دلیل ضعیف بودن عضلات شکمی و لگن و کم بودن انعطاف‌پذیری لگن اتفاق می‌افتد. قدرتمند کردن این عضلات کمردرد را کاهش می‌دهد.

حرکات کششی باعث افزایش جریان خون در عضلات می‌شود ورزش مداوم که شامل ورزش هوازی و قدرتی می‌شوند باعث کاهش کمردرد می‌شوند.

ورزش کردن باعث می‌شود که وزن بدن متعادل باشد که خود یکی از نکاتی است که به سلامتی کمک می‌کند.

یوگا همچین باعث آرامش ذهنی می‌شود که در درمان کمردرد تاثیرگذار است.

در طول روز مراقب نحوه نشستن خود باشید. اگر وزن شما بیش از حد زیاد است وزن خود را کم کنید.

 

 نکاتی درباره پیشگیری از کمردرد

کمردرد و مشکلات ستون فقرات یکی از رایج ترین مشکلات سلامتی افراد می باشد. برای پیشگیری از کمردرد باید به نکات مهمی توجه کرد.

علت اصلی این مشکلات عدم فعالیت و تحرک کافی و همچنین ایستادن و نشستن نامناسب می باشد. در برخی موارد حمل اجسام سنگین نیز میتواند باعث بروز کمردرد  و حتی ایجاد دیسک کمر شود. در صورت بروز کمردرد انجام کارها و فعالیت های روزانه بسیار سخت و حتی در برخی مواقع غیر ممکن میشود بنابراین بمنظور پیشگیری از کمردرد, در این مقاله به نکات مهمی اشاره خواهد شد.

 

استفاده از صندلی راحت و مناسب

یکی از روش های پیشگیری از کمردرد استفاده از صندلی مناسب می باشد.

متاسفانه بسیاری از افراد به این مسئله توجهی نکرده و به کمر خود صدمات جبران ناپذیری وارد می کنند. سعی کنید از نشستن بر روی صندلی بسیار نرم و قابل انعطاف و همچنین بالش خودداری کنید. صندلی نرم و صندلی با پشتی تخت و صاف برای سلامت کمردرد مناسب نمی باشد. باید از صندلی که دارای قوص مناسب جهت کمر می باشد استفاده نمود.

 

 

بهترین درمان دیسک کمر

درمان کمر درد

 

 

استفاده از پشتی کمر

استفاده از پشتی مناسب هنگام نشستن بر روی صندلی به منظور پیشگیری از کمردرد ضروری می باشد. این پشتی می بایست طبی باشد طوری که اطراف ستون فقرات و بالای باسن را پر نماید. با این کار فشاری که بر ستون فقرات وارد میشود کاهش می یابد.

 

نوشیدن مایعات کافی

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما خوردن آب در پیشگیری از دیسک کمر و کمردرد موثر است. دیسک کمر حاوی مقداری آب می باشد که در صورت عدم تامیین آن دچار مشکل میشود. بنابراین خوردن آب کافی در روز حتی در صورت تشنه نبودن, به سلامت کمر و دیسک کمر کمک شایانی خواهد کرد.

 

پیشگیری از فشار به ستون فقرات

یکی از علت های اصلی کمردرد و حتی بروز دیسک کمر فشار بیش از حد به ستون فقرات به دلیل بلند کردن اجسام سنگین می باشد. اما یکی از دلایل دیگر آن, بلند کردن غیر اصولی اجسام می باشد. برای بلند کردن اجسام می بایست تا جایی که ممکن است به جسمی که قرار است بلند کنیم نزدیک شویم تا فشار کمتری به ستون فقرات وارد شود.

 

رژیم غذایی مناسب

یکی دیگر از موارد موثر در سلامت ستون فقرات و کم داشتن رژیم غذایی مناسب می باشد. خوردن ویتامین های B12 و D3 و کلسیم برای استحکام و سلامت استخوان ها و ستون فقرات بسیار موثر است. بنابراین دادن چک آپ به منظور دریافت میزان ویتامین های مذکور به اکثر افراد توصیه میشود.

 

 

 برای کمر درد چه کنیم

درمان کمر درد

ورزش های کاهش کمردرد | نکاتی درباره پیشگیری از کمردرد

 

منبع: ایسنا / بیتوته / سلامتی

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا