بدانیم تا سالم بمانیم

صاف کردن مو بدون اتو | نکات هنگام استفاده از اتو مو و بابلیس

سلامت موها ، صاف شدن موهای فر و عوارض مصرف اتو مو در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

اموزش اتو کشیدن مو مردانه

آموزش تصویری اتو کشیدن مو , صاف کردن مو بدون اتو

 

 

چگونه مو را بدون اتو صاف کنیم؟

آن دسته از افرادی که به طور طبیعی موهای فر یا وز دارند، از اتوی مو به عنوان اصلی ترین وسیله برای صاف کردن موها استفاده می کنند و می توان گفت اتوکشیدن مو یکی از سریع ترین روش ها برای رسیدن به موهای صاف است، هرچند استفاده مکرر از اتومو به موها آسیب رسانده و آن را خشک و شکننده می کند. حتی اگر از اسپری یا سرم های محافظ در برابر حرارت نیز استفاده کنید باز هم موها در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد خشک شده و حالت طبیعی خود را از دست می دهند. سعی کنید هر چند روز یکبار را بدون اتوکشیدن مو سپری کنید و به موها این فرصت را دهید تا کمی نفس کشیده و خود را ترمیم کند.ما به شما روشی را پیشنهاد می کنیم که بدون اتوکشیدن مو بتوانید موهای صافی داشته باشید.

 

برای اینکار به وسایل زیر نیاز دارید :

شامپو صاف کننده مو یا شامپو کراتینه

نرم کننده موی قوی

حوله میکروفیبر

سرم آنتی فریز (Anti-Frizz serum)

بیگودی بزرگ

سنجاق سر

 

اسپری موی ضد رطوبت (Anti-humidity hairspray)

با این روش بدون اینکه موهایتان حرارت ببیند می توانید آن را صاف کنید. این کار زمان بیشتری نسبت به اتوکشیدن مو می برد بنابراین باید کمی صبور باشید در عوض میزان آسیبی که به مو می رسد را به حداقل برسانید.

۱ ) مو را با شامپوی صاف کننده یا شامپوکراتینه بشویید. شامپو کراتینه به صاف شدن موهایتان کمک کند. همچنین وجود روغن آرگان در شامپو باعث تقویت کوتیکل های مو شده و موجب می شود حالت مو دوام بیشتری داشته باشد.

۲ ) نرم کننده مو را به مدت ۵ دقیقه روی سر نگه داشته و سپس بشویید. از نرم کننده ای استفاده کنید که پایه مواد آن روغن باشد که حالت بهتری به مو بدهد.

۳ ) از حوله میکروفیبر برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید. خشک کردن مو با حوله میکروفیبر باعث می شود رطوبت موجود در مو بدون اینکه مو خشک و شکننده شود از بین برود.

۴ ) مقدار کمی سرم موی ضد وز یا Anti-Frizz به ساقه و انتهای مو بزنید.

۵ ) مو را با یک شانه با دندانه های عریض شانه بزنید تا هم گره موها باز شود هم موادی که استفاده کرده اید در همه قسمت ها پخش شود.

۶ ) بیگودی بزرگ را از پایین به سمت بالای سر بپیچید. برای بهتر صاف شدن مو از بیگودی ۵ یا ۷ سانتی استفاده کنید.

۷ ) از سنجاق برای محکم کردن بیگودی ها استفاده کنید. معمولا موهای ضخیم تر و پرتر احتیاج به سنجاق بیشتری برای نگهداری بیگودی دارند.

۸ ) پس از اینکه کل مو را با بیگودی پیچیدید بگذارید در هوای آزاد به خودی خود خشک شود. برای اینکه وز نشود باید بگذارید تمام رطوبت مو از بین برود.

۹ ) پس از خشک شدن کامل مو بیگودی ها را باز کنید و به آرامی مو را با یک شانه دندانه درشت شانه بزنید تا کاملا صاف شود.

۱۰ ) اسپری موی ضد رطوبت را با فاصله از سرگرفته و به ساقه مو بزنید تا در حالت خود باقی بمانند.

نکته : موهای ضخیم تر و بلندتر معمولا مدت زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند به همین دلیل پیشنهاد می شود شب مو را بپیچید تا زمان کافی برای خشک شدن داشته باشد و در زمان شما نیز صرفه جویی شود.

 

 نکات هنگام استفاده از اتو مو و بابلیس

۱-قبل از اتو کشیدن موها، حتما موها را با سشوار خشک کنید.

۲ – بعد از خشک کردن، از براق کننده‌ های مو در لابه لای موها استفاده کنید.

۳ – اگر موهای خیلی فر یا وزی دارید، برای اتو کشیدن، لایه‌های باریک و نازکی از موها را بردارید.

برای موهای فر، فقط قبل از اتو از براق کننده‌ ها استفاده کنید و از واکس و کرم مو بعد از اتو، برای گرفتن خورده موهای روی سر و مو خوره‌ ها، آن هم به مقدار خیلی کم استفاده کنید (استفاده از واکس و کرم زیاد بعد از اتو برای موهای فر، آنها را وز خواهد کرد و قبل از آن هم در صاف کردن موها شما را دچار مشکل می ‌سازد. )

۴ – برای موهای صاف که فقط کمی موج دارند، حتما قبل از اتو، موادی مانند واکس یا کرم مو را به مقدار کم به نوک انگشتان زده و به همه جای موهایتان بمالید تا پوششی بین مو و اتو باشد و از سوختن مو جلوگیری شود، زیرا این موها نسبت به موهای فر شکننده ‌تر و ضعیف ‌ترند.

۵ – برای موهای خیلی فر بعد از یک بار اتو کشیدن لایه های نازکی از مو، مقدار کمی واکس را کف دست‌ ها زده و روی موها بکشید و بعد دوباره با جدا کردن لایه ‌های ضخیم‌ تر مو، آن ها را اتو کنید تا کاملا صاف شوند.

۶ – اتو کشیدن موها از ریشه، به موها آسیب جدی رسانده و باعث ریزش آن ها خواهد شد. پس با فاصله از ریشه ی موها، آنها را اتو کنید.

۷ – استفاده مکرر و زیاد از اتوی مو باعث ریزش و کم شدن و فاصله انداختن بین موها خواهد شد، پس بهتر است تنها در مواقع خاص، این کار را انجام دهید.

۸ – موهای رنگ و مش شده و‌ هایلایت را حتما قبل از اتو، با مقدار کمی واکس مو بپوشانید تا کمتر آسیب ببینند، زیرا دکلره و رنگ، مقاومت مو را در برابر حرارت کم می‌ کنند و به راحتی در اثر گرما، موها از وسط می شکنند و می‌ ریزند.

 

 

روش اتو کشیدن مو فشن

نحوه استفاده از اتو مو مردانه

 

 

توصیه های مهم را درباره ی استفاده ی صحیح از اتوی مو بخوانید.

۱- موهای تمیز را اتو کنید:

بهتر است هنگامی که موهایتان را به تازگی شسته‌اید و تمیز کرده‌اید، از اتوی مو برای حالت دادن و صاف کردن موهایتان استفاده کنید. وقتی موهایتان چرب است و چند روزی است حمام نرفته‌اید، اگر از اتوی مو استفاده کنید، این چربی‌ها و آلودگی با حرارت اتو به خورد موهایتان می‌روند و موهایتان آسیب می‌بینند.

 

۲- سشوار بکشید:

پس از صاف و یک دست کردن موهایتان با اتوی مو، روی آن ها سشوار بکشید. ولی به جای استفاده از باد داغ سشوار، از باد سرد آن استفاده کنید. این کار موهای شما را براق‌تر می‌کند و در عین حال چون از باد گرم سشوار استفاده نکرده‌اید، باز هم به نفع سلامت موهایتان کار کرده‌اید.

 

۳- پیش از‌ آن شانه کنید:

برای این که حرارت اتوی مو کمتر روی موهایتان باقی بماند، پیش از اتو کردن موهایتان، آن ها را شانه کنید. حتما قبول دارید که اتو کردن و صاف کردن موهای شانه شده بسیار راحت‌تر از موهای نامرتب و درهم است. شما در این صورت می‌توانید دفعات کمتری اتوی مو را روی موهایتان بکشید.

 

۴- شب بهتر از صبح:

بهتر است شب به حمام بروید و موهایتان را بشویید و تمیز کنید و سپس آنها را با اتو صاف کنید و به رختخواب بروید، چون این کار موجب می‌شود صبح موهای مرتب تر و زیباتری داشته باشید. اگر با موهای خیس و نامرتب بخوابید، صبح روز بعد باید مدت بیشتری را برای صاف کردن موهایتان با اتوی مو صرف کنید و به طور مسلم، موهایتان حرارت بیشتری خواهند دید.

 

۵- از ژل استفاده کنید:

برای این که موهایتان بهتر حالت بگیرند، هر بخشی از آن را که می‌خواهید اتو بکشید، ژل بزنید، این کار موجب می‌شود موهایتان بهتر حالت بگیرند و زیبا و براق نیز به نظر بیایند.

 

روش صحیح استفاده از اتوی مو

اگر شما از این روش‌ برای اتو کردن موهایتان استفاده کنید، علاوه بر این که موهایی صاف و براق خواهید داشت، موهایتان سالم نیز می‌مانند:

۱- پس از شستن موهایتان و خارج شدن از حمام، موهایتان را با حوله‌ای خوب خشک کنید.

۲- سپس با یک شانه و با کمک دستان‌تان موهایتان را شانه کنید و آن ها را صاف کرده و یا به صورت حلقه‌‌حلقه شکل دهید.

۳- از اتوی مو برای صاف کردن موهایتان استفاده کنید. فراموش نکنید شما نباید بیش از پنج دقیقه اتوی مو را روی موهایتان نگه دارید.

 

 

استفاده از اتو مو چه ضررهایی دارد

نکاتی درباره اتو مو

 

صاف کردن مو بدون اتو | نکات هنگام استفاده از اتو مو و بابلیس

منبع: بانوی شهر / دلگرم / بیتوته

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا