درمان

چگونه افکار سمی را از خودم دور کنم و مثبت اندیشی باشم

روان ، راه های مثبت اندیشی و بیرون انداختن افکار منفی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

نوشته های مشابه

 

اثرات مثبت اندیشی

نکات مثبت روانشناسی , افکار سمی

 

 

چگونه افکار سمی را از خودم دور کنم؟

زمانی که از افکار سمی صحبت می کنیم معنا واقعا وجود سم در فکر ما نیست بله این تاثیر افکاری خاص است که شاید می تواند مثل سم در روان ما تاثیر بگذارد. لازم و ضروری است، زمانی که افکارمان سمی به نظر می رسند، به آن توجه کنیم و این کار باعث می شود که بتوانیم به شیوه ای مثبت تر فکر کنیم در ابتدا، در اینجا ۱۰ فکر سمی وجود دارد که مردم آنرا تشخیص نمی دهند.

 

۱٫من یک بازنده ام

احساس نالایق بودن، توانایی عملکرد ما را مختل می کند اعتقادات و باورهای غلط درباره ی خودمان و خود کم بینی ، منجر به ایجاد اضطراب،افسردگی و حتی افکار مربوط به خودکشی نیز می شود.

ساخت ذهنیت و افکار مثبت و سالم ، ما را به چالش می کشد و راه حلی ماسب برای این باور محدود و مضر می باشد.

 

۲٫کسان دیگری باید از من مراقبت کنند

این یک احساس حقوقی و حالت ذهنی سمی و خطرناک است ، سمی است، زیرا اعتماد به نفس و ارزش ما را پایین می آورد. خطرناک است، زیرا ما را وابسته به دیگران میکند و برای انجام هر کاری به آنها محتاج می شویم که این موضوع باعث نابودی توانایی های ما می شود.

 

۳٫همیشه حق با من است

افرادی که همیشه اصرار دارند که حق با آنهاست و فکر می کنند که درست می گویند،خود را در معرض خطر رکود زندگی قرار می دهند عدم تمایل به پذیرش چیزی ،زمانی که آنرا نمی دانین ، پیشرفت ذهنی و معنوی برای ما غیر ممکن می شود.

 

۴٫من این کار را فردا انجام خواهم داد

آیا شما واقعا فردا انجام می دهید؟ یا فردا می شود، هفته بعد ،ماه بعد و در نهایت هرگز انجامش نمی دهید؟ قبل از هر تصمیمی این را بدانید ، که هر چقدر کارهای شما به تعویق بیفتد، استرس و اضطراب شما را بیشتر می کند اما کافی است تا فقط یک قدم کوچک بردارید و شروع کنید خیلی سریع می توانید احساسات منفی را خنثی کنید.

 

وقتی که فلان اتفاق بیفتد، من خوشحال خوام شد

“وقتی که این کار جدید را دریافت کنم”

“وقتی که یک میلیون دلار پول داشته باشم.”

“وقتی پول خانه ام پرداخت شود.”

 

“وقتی کالج من به پایان برسد.”

نه،نه،نه و نه. مطالعات متعدد نشان داده اند که خوشحالی بستگی به درآمد ، تحصیلات و شغل ندارد.

بلکه؛ خوشبختی و خوشحالی زمانی است که توانایی لذت بردن از تک تک دقایق لحظات زندگی کنونی را داشته باشیم.

 

۶٫تقصیر آنهاست

همانطور که ممکن است متوجه شوید، بزرگسالان به تفکر نابالغ ایمنی ندارند. عدم پذیرش مسئولیت و سرزنش اشخاص دیگر، برای مشکلات ما می تواند منجر به نارضایتی از زندگی شود.

قدرت خود را در انتخاب هایتان در زندگی ، پرورش دهید و از اتهامات و مشکلات خودتان و تقصیر دیگران پرهیز کنید و آنها را بپذیرید

 

۷٫نمی توانم بپذیرم

اشتباهات، بخشی از انسان بودن است ، ممکن است کلیشه ای باشد، اما انتظار از اینکه کامل و بی نقص باشیم، ناامید کننده و دست نیافتنی است بدتر از آن، ترس از اشتباهات باعث کاهش عزت نفس وبیش از حد فکر کردن، میشود پس اقدام کنید و بگذارید تا اشتباهات رخ دهند!

۸٫این خیلی غیر عادلانه است

زندگی می تواند در زمان های مختلف ما را مشغول کند. در حالی که این ممکن است باعث شود که زندگی را متهم به ناسازگاری کنیم، آن هم فقط به این دلیل که هر کدام از ما همه چیز را در کسب افتخار و موفقیت و سازگاری میبینیم در عوض، با هر چیزی روبرو می شوید، سعی کنید همه ی آن را بهتر کنید!

 

۹٫نمی خواهم تلاش کنم

در دهه ۱۹۲۰، دراتحاد شوروی سوسیالیستی (در حال حاضر روسیه) پوسترهایی وجود داشت “کسی که کار نمیکند، نمیتواند چیزی بخورد.” افراد باید هر کاری را که میتوانند برای سیر کردن شکم فرزندانشان، انجام دهند، اما زمانی که به آن منطقی نگاه کنیم (در این مورد از لحاظ تاریخی)، ما برای یک زندگی سست ، هیچ عذرو بهانه ای نداریم.

 

۱۰٫تلاش خواهم کرد

آیا این منظور ” من بهترین تلاشم را انجام خواهم داد” را دارد؟ اگر چنین است، بسیار خوب است. مشکل زمانی است که کلمه «تلاش میکنم” به خودی خود یک نگرش شکست خورده است که هیچ کسی را تحت تاثیر قرار نمیدهد. چه بخواهید ، چه نخواهید ما این را میفهمیم، با خود صحبت کردن ، زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار می دهد- بنابراین به آنچه ذهن ناخودآگاهتان به شما می گوید توجه کنید!

 

۱۴ نکته برتر برای مثبت اندیشی

هر کس به سادگی می‌تواند تحت تاثیر احساسات منفی قرار گیرد و تنها استثنا، کسانی هستند که یاد گرفته‌اند چطور با این انرژی منفی برخورد کنند. ۱۴ روشی که در ادامه معرفی می‌شود به شما نشان می‌دهد که چطور مثبت‌‌‌اندیش‌‌ها انرژی منفی را از خود دور می‌کنند و شما نیز می‌توانید با به کارگیری این روش‌ها، زندگی بهتری داشته باشید.

 

افکار مثبت را در خود پرورش می‌دهند

افکار بر اعمال تاثیر می‌گذارند، پس اگر منفی‌بافی کنید، آینده روشنی در انتظارتان نخواهد بود. افراد مثبت‌اندیش، بهانه‌هایی را که ذهن‌شان می‌آورد قبول نمی‌کنند. با باورهای مثبت و یافتن جنبه مثبت در هر مشکلی، آنها از نظر ذهنی برای موفقیت آماده هستند.

 

به دنبال دلیلی برای باور به خودشان هستند

«هرگز اجازه ندهید نگرش منفی بر شما نفوذ کند. افراد بسیاری وجود دارند که باید از کنارشان بگذرید، اما تنها چیزی که اهمیت دارد این است که به خودتان باور داشته باشید.» دلایل بی‌شماری وجود دارد که به خودتان باور داشته باشید. افکار منفی موانعی موقت هستند و در اکثر مواقع فقط ساخته ذهن‌اند و وجود خارجی ندارند!

 

 

مثبت اندیشی در قرآن

مثبت اندیشی در زندگی

 

 

از افراد منفی دوری می‌کنند

اطرافیانتان اثری بسیار عظیم بر شما می‌گذارند. اگر زمانتان را با مثبت‌اندیشان بگذرانید، احتمال بیشتری وجود دارد که شاد و خشنود باشید. اما اگر بیش از حد به منفی‌باف‌ها و افرادی که از زمین و زمان ناراضی‌اند نزدیک شوید، بسیار دشوار است که نگرش منفی را از زندگی‌تان خارج کنید.

 

منظم ورزش می‌کنند

افراد مثبت اندیش برای دور کردن افکار منفی، منظم ورزش می‌کنند.

 

زمانی را در طبیعت می‌گذرانند

حضور در طبیعت ذهن شما را روشن و نافذ می‌کند و باعث آرامش‌تان می‌شود. مثبت‌اندیشان بخشی از روز خود را برای بیرون رفتن کنار می‌گذارند.

 

ولخرجی نمی‌کنند

این روزها، تخفیف‌ها و حراجی‌های مختلف در صدد جلب توجه شما هستند بنابراین به سادگی می‌توان مغلوب وسوسه خرید مازاد شد. اگرچه خرید فراوان شاید در لحظه باعث ایجاد احساس بهتر در شما بشود، اما در بلندمدت، عادتی نادرست است که افراد مثبت‌اندیش همیشه از آن اجتناب می‌کنند.

 

شکست را می‌پذیرند

مثبت‌اندیشان از قبول شکست نمی‌ترسند، چون می‌دانند که تنها راه یاد گرفتن و رشد، شکست است. هرگاه در کاری ناکام می‌مانند، به جای ناامیدی، بیشتر تلاش می‌کنند تا به موفقیت برسند. اگرچه یک شکست با احساسات منفی همراه است، آنها می‌دانند که این احساسات کوتاه هستند و سریع از بین می‌روند. برای شتاب بخشیدن به از بین رفتن احساسات منفی، آنها مثبت فکر می‌کنند.

 

کاملا مسئولیت‌پذیرند

افراد مثبت‌اندیش مسئولیت تمام آنچه را که در زندگی‌شان رخ می‌دهد، می‌پذیرند. چه شکست و چه پیروزی را همیشه ناشی از اقدامات و افکار خودشان می‌دانند.

 

می‌توانند افکار خود را کنترل کنند

ذهن به سادگی می‌تواند با افکار منفی ناگهانی، از کنترل خارج شود. مثبت‌اندیشان می‌دانند که اگر افکارشان را کنترل نکنند، کنترل اقدامات و رفتارهایشان را نیز از دست می‌دهند.

 

زمانی را به تمدد اعصاب اختصاص می‌دهند

تمدد اعصاب یکی از راهکارهای مثبت اندیشان برای از بین بردن افکار منفی است.افراد مثبت‌اندیش به جای اینکه تلاش کنند تا بی‌ عیب و نقص باشند، می‌فهمند که گاهی باید سرعت را کم کرد، اهداف و آرزوها را در اولویت دوم قرار داد و به سادگی فقط کمی استراحت کرد! با این کار، آنها از خستگی‌ای که موجب تولید انرژی‌های منفیِ بی‌مورد می‌شود دوری می‌کنند.به طور خلاصه، آنها گامی به عقب برمی‌دارند تا روز بعد حرکتی رو به جلو داشته باشند.

 

همیشه راه‌ حلی وجود دارد

گاهی، زندگی به شما ضربه سختی می‌زند. در این لحظات معمولا به توانایی‌های خود برای حل مشکل کنونی شک می‌کنید. اما واقعیت این است که همیشه راهی برای غلبه بر یک مانع وجود دارد و مثبت‌اندیشان این را در خاطر دارند. حتی اگر به پایین‌ترین حد ممکن برسند، باور دارند که این اتفاق باعث می‌شود تا قوی‌تر از قبل شوند.

 

می‌دانند چه زمانی باید «نه» بگویند

«نه» و «بله» گفتن در لحظه، بی‌نهایت ارزشمند است. برخلاف تصورات رایج، این دو کلمه قدرتی عظیم دارند و نحوه استفاده از آنهاست که می‌گوید چه اتفاقاتی در زندگیتان رخ می‌دهد. افراد مثبت‌اندیش به جای کسب رضایت دیگران، بر اولویت‌های خودشان تمرکز می‌کنند. به همین دلیل می‌دانند که کارهای زیادی وجود دارند که شما نیازی ندارید به آنها «بله» بگویید.

 

مثبت اندیشی چیست

نکاتی درباره افکار مثبت

چگونه افکار سمی را از خودم دور کنم و مثبت اندیشی باشم

 

منبع : اقتصاد آنلاین / آرمان / نمناک

۲.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا